![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Beeld u maar eens in wat er zou gebeuren als die meute godsdienstwaanzinnigen plots te horen krijgen dat het allemaal maar een fabeltje was.
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Harde materialisten doorzien wel de drogreden van een religie, maar stellen zich niet open voor de grotere realiteit waarin wij leven. Het harde materialisme is ook een fenomeen dat is onstaan door een elitaire kliek dat via haar instituten die zij controleren het gepromoot heeft in de maatschappij, net zoals bij religie gedaan is.
Laatst gewijzigd door exodus : 11 december 2008 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfde slappe kost, andere verpakking. Citaat:
Conspriacy kwatsch. Alweer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus jij hebt je eigen geloof zelf uitgevonden? DAN moet het zeker waar zijn. NOT!
![]() |
![]() |
#65 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het valt niet te ontkennen dat het harde materialisme net zoals de religie via instituten door een elitaire kliek is opgedrongen aan het volk. Als je dit ontkent, dan ken je ofwel de feiten niet of ben je evengoed bezig als een gelovige die zijn geloof en haar instelling verdedigt. Excellent artikel hierover. Iedere voorstander van de officiele wetenschap en haar instituten zou dit eens moeten lezen, hoe raar het op het eerste zich voor hun ook klinkt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Euh... volgens de enge definitie (gebrek aan geloof in god(en)) lijkt Exodus mij een atheist hoor.
In principe is het Boeddhisme een atheistisch geloof; ze geloven in het bovennatuurlijke/spirituele maar niet in goden Citaat:
Als objectieve bron kan dat tellen. Kun je even goed Mein Kampf linken om over het jodendom te hebben ![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 11 december 2008 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn ideen lijken wel wat op die van George Berkeley overigens : Het zintuiglijk waarneembare wordt opgevat als de taal waarin God tot ons spreekt Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het in het leven roepen van een God die nog complexer is dan de complexiteit om ons heen, getuigt m.i. niet van veel inzicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Hoho, Filosoof, er is slechts één God, remember.
Maar om elke godsruzie te vermijden, kunnen we er misschien een vennootschap van maken. Met drie aandeelhouders, bijvoorbeeld. Dan is er slechts één God, bestaande uit een Heilige Drievuldigheid. Waar heb ik dat nog gehoord ...? Laatst gewijzigd door Hallebarde : 11 december 2008 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() TN is niet meer te bespeuren....
Weeral iemands droom en houvast aan stukken geslagen. Daarvoor zullen jullie boeten!
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de vloer aangeveegd het atheisme. Nog niemand heeft een fatsoenlijk antwoord gegeven op het volgende bericht: Laten we de ballenbak weer gebruiken Stel er zijn 1000 ballen in een bak. Je MOET 10 ballen eruit trekken. Alleen de combinatie van exact deze ballen maken leven mogelijk. Als je minimaal één bal verkeert trekt is het leven niet mogelijk. Alle andere combinaties van ballen maakt het leven onmogelijk. Lees nu het volgende. Beste Praha, Er zijn twee mogelijk uitkomsten: leven en geen leven Er zijn zoveel schakels in het geheel die essentieel zijn voor leven. Als er geen electronen zouden zijn geweest bijvoorbeeld, zou er geen leven zijn geweest. Het vormen van electronenparen tussen atomen bijvoorbeeld is nodig voor het aaneenreigen van atomen tot moleculen. Vele chemische verbindingen zouden niet mogelijk zijn geweest en dus zou het leven niet mogelijk zijn geweest. Bij het fotosynthese proces vindt onder andere het volgende proces plaats: (NADP+) + (H+) + 2(e-) --> NADPH Zonder electronen zou dit proces niet mogelijk zijn. Watermoleculen kunnen waterstofbruggen vormen. Dit komt doordat watermoleculen bipolair zijn. Doordat het zuurstoomatoom in het watermolecuul veel groter is dan de waterstofatomen verblijven de vrije electronen langer op het zuurstofatoom dan op de waterstofatomen. Hierdoor is de zuurstofkant van het watermolecuul iets negatiever geladen en de waterstofatomen iets positiever geladen. In water gaan dan de watermoleculen zich zo opstellen dat de zuurstofkant aan de waterstofkant van een ander molecuul gaat zitten en de waterstofkant aan de zuurstofkant gaat zitten. Deze specifieke eigenschap blijkt essentieel te zijn voor leven. Koolstofatomen hebben eigenschappen die essentieel zijn voor leven. Er zijn veel meer factoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan er niet aan doen dat jij de antwoorden niet begrijpt of wil begrijpen. Voor uw gemoedsrust en om tegemoet te komen aan je beperkte denkkader kunnen we misschien voor uw gemak zeggen : Ja er is een god, hij heeft de wereld geschapen en alle mensen zijn zijn lieve schepsels en hijj heeft ons mcdonalds gegeven, lekker en gezond. Van bovenstaande 4 beweringen is de laatste nog de meest correcte trouwens. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Maak dat jezelf maar wijs parcifal. Het heeft geen zin met mensen te discussieren die niet willen geloven. Op dit stuk heb ik nog geen zinnig antwoord gegeven. Op mijn eerste bericht heb ik nuttige antwoorden gekregen waar ik iets mee heb gedaan. Julle lopen echter stuk op bovenstaand stuk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb je 2 maal een perfect antwoord gegeven, hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=25 en hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=50 Het probleem is dat je de antwoorden die je niet aanstaan niet grondig wil lezen. Ik zal nog 1 poging doen en daarvoor je analogie met je ballenbak gebruiken: Als je maar 1 kans hebt om de 10 juiste ballen in de juiste volgorde te trekken dan is de kans inderdaad heel klein dat dit gebeurt. Maar als je dit expiriment oneindig keren mag herhalen, dan is de kans dat je uiteindelijk de juiste ballen in de juiste volgorde trekt 100%! Er is geen enkele reden om te denken dat ons universum het enige zou zijn en dat de big bang niet al vele malen in vele andere universums is gebeurd. In tegendeel, de dag van vandaag aanvaarden de meeste wetenschappers dat er waarschijnlijk vele, waarschijnlijk zelfs ontelbaar vele, universums zijn. Op deze manier verklaren ze bvb waarom de zwaartekracht zo zwak lijkt te zijn tegenover de andere 3 krachten (ze werkt nl. niet alleen binnen maar ook buiten ons universum), of verklaren ze de schijnbare aanwezigheid van 'zwarte materie' (zwaartekracht afkomstig van materie in naburige universums). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft bovendien voor u als gelovige totaal geen zin van wetenschap en religie te mengen, Turkse Nederlander. U kunt weliswaar allerlei al dan niet juiste wetenschappelijke vaststellingen aanhalen, waar op zich niets mis mee is, maar uw redenering loopt totaal verkeerd als u daar conclusies uit trekt die tot het domein van het geloof in een god behoren. Uw geloof in een god is een overtuiging, geen wetenschap. Het reële en het spirituele gaan niet samen ! Niets - ik herhaal NIETS - wijst er, naar algemeen aanvaarde wetenschappelijke normen, op dat er een god bestaat, laat staan dat deze (quod non) op aarde vertegenwoordigers zou hebben. Als u de wetenschappelijke realiteit en de logica als maatstaf neemt, zult u snel ontdekken dat er geen enkele reden of concrete aanleiding is om in het bestaan van een god te geloven. Wil u desondanks uw geloof in een god handhaven, blijf dan tenminste beseffen dat die overtuiging noch op wetenschappelijke, noch op logische fundamenten is gebouwd. Zolang u d�*t beseft, is er niets aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kernachtige en respectabele bottom line. Kan mij daar volledig achterzetten. Ik heb trouwens - als niet wetenschapper - zelden zo'n degelijke, gevatte, volledige, duidelijke en begrijpbare tegenwerpingen gezien over gans de lijn als in deze draad. Als ik nog geen atheist zou zijn, dan zou ik nu toch wel zwaar beginnen twijfelen aan mijne god...
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik zal efkes advokaat voor TN spelen nu.... ![]() Waarom zou God dan niet de god van alle universums kunnen zijn?
![]() |