![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anti-Arabische racisten zoals U krijgen evenmin een forum op de VARA, nergens trouwens in Europa, behalve op internetfora. Overigens is ze niet geweerd wegens haar standpunten, wel omdat het niet pasten in dit programma. Tenslotte zou ik graag eens weten waarom Gretta Duisenberg anti-semitisch is, omdat ze de schendingen van de mensenrechten van de Palestijnen aanklaagt of omdat ze wil dat Israel VN-resoluties respecteert? Veel Israeli en Joden doen dat ook, zelfs in Israel zelf (Gush shalom, etc.). Zijn dat dan ook anti-semieten? U daarentegen maakt er geen geheim van dat U Arabieren een minderwaardig volk vindt en Joden Ubermenschen, of in uw eigen bewoordingen "het uitverkoren volk". Laatst gewijzigd door tomm : 17 december 2008 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik niet dat je kan stellen dat de VS beide zijden steunen: de haast onvoorwaardelijke steun van Washington aan de staat Israel en de invloed van de zogenaamde 'Israel Lobby' is erg goed bekend.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat die VN-resoluties betreft, erger ik me vaak aan de erg selectieve verwijzingen. Er is inderdaad de beruchte resolutie 242, die de staat Israël oproept de bezette gebieden te ontruimen: die is tot op heden niet uitgevoerd. Wat velen vergeten, zeker aan (pro-)Palestijnse kant, is dat diezelfde resolutie uitdrukkelijk het bestaansrecht van de staat Israël erkent en de Arabieren oproept dat recht te erkennen. Hamas en verschillende andere Palestijnse groeperingen -en tot zeer recent ook de PLO- hebben dat tot nu toe steeds geweigerd, om de eenvoudige reden dat ze Israël niet willen erkennen. Als u aanneemt dat alles weer rustig zal worden in het Midden-Oosten eens de grenzen van 1967 hersteld zijn, dan zou u zich wel eens lelijk kunnen vergissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nu dat ik je post gelezen heb zie ik dat ik blijkbaar iets vergeten ben.
Voor sommigen telt de VN-resoluties slechts voor één kant !Deel 2 is blijkbaar nooit geschreven of gewist in hun geheugen. Een conflict bejijk je langs beide kanten,leer je de belangrijkse details,pas dan kan je met je conclusies komen. Het is niet omdat je Jood bent dat je automatisch het kant van Israel moet kiezen,hetzelfde met Moslims die de andere kant kiezen. Het is niet omdat je Rechts of Links bent dat je bij elke conflict je standpunten trouw moet blijven en de gebeurtenissen moet negeren. Doe je het laatste, ben je ofwel DOM of een antisemiet. Als ik de HLN uitspraken lees walg ik gewoon van die mensen. Ik citeer 1 van de normaalse uitspraken : "Ik zou ook persoonlijk raketten willen afschieten op Israël als ik kon."Gelukkig kom je op Politics.be (meestal he)deftige discussiepartners tegen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 december 2008 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens: ik heb het over vandaag. Israel bestaat en in mijn ogen heeft het het recht zich te verdedigen. Maar geef toe: "verdedigen" kan gemakkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. Het midden-oosten veroveren is ook een vorm van verdedigen, want het stelt jezelf toch wel heel veilig.
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Maar het feit is wel dat Israel zich nooit kan permitteren om een oorlog te verliezen, want dan worden ze uitgemoord (fysiek). Sadat had dat in 1973 trouwens goed begrepen en iedereen is toen binnen de krijtlijnen gebleven, ook al heeft men de consequenties van een dreigende nederlaag moeten suggereren. En die consequenties zouden afgrijselijk zijn voor vele tientallen miljoenen mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 17 december 2008 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Ik herhaal, de dag dat Israel op het punt staat om een oorlog echt te verliezen zullen de gevolgen afgrijselijk zijn voor vele tientallen miljoenen mensen (ook in Cairo, Alexandrië, Damascus, Beiroet, Amman, Baghdad, Ryadh, Tehran, Mekka en Medina en vele andere steden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Maak nu eens gewoon je punt en kom ter zake.
Citaat:
En Rabin was inderdaad een overtuigde zionist. De echte Rabin was veel minder gematigd dan maar al te vaak gedacht wordt. De 'mythe Rabin' is niet noodzakelijk gelijk aan de echte Rabin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel er dus enige grond is voor het 'David tegen Goliath'-verhaal, moet je dat in de eerste plaats als een politiek discours beschouwen, niet als een reële bedreiging van de staat Israël.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
De beschrijvingen mbt individueel wel en in groep niet komen ook niet ter zake.
![]() |