![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Burgemeester
|
![]() In de praktijk hebben we in het verleden kunnen zien dat wat de regering organiseert dreigt inefficiënt te worden: functionarissen met te weinig motivatie, partijen die van die staatsdiensten profiteren om cliënten te onderhouden op kosten van de staat (niet verdwenen dat laatste) enz.
Maar wat ondervinden we nu al (en het privatiseringsproces is nog niet voltrokken)?: de prijzen gaan ferm omhoog, alle liberale ideologie ten spijt (vergelijk je telefoonrekening met die van tien jaar geleden), en als je de beste prijs zoekt voor alles en nog wat vergooi je daar ongelooflijk veel tijd aan (telefoon: goed voorbeeld). Het belangrijkste gevolg van privatisering zou weleens kunnen zijn dat je alleen nog aan geld denkt en ik vind wel dat het een pervers gevolg is. Het onderwijs dat nog altijd publiek is in België is toch eerder goed (zeker in Vlaanderen) en iedereen die wil studeren kan het. Hebben jullie de prijzen in Engeland bekeken (voor hoger onderwijs)? In Amerika waar het liberale gedachtengoed al langer dominant is, worden je niet zelden door privaatorganisatoren aardige rekeningen voorgelegd voor diensten die van heel slechte kwaliteit zijn, en dat ander pervers gevolg zie ik hier ook de kop opsteken: taallessen die niks zijn, kinderbezigheden de naam niet waard, vertalers die het echt slecht doen ... dat alles tegen veel geld (want het gaat hun daarom en niet om degelijk werk). En wat dat gratis verhaal betreft: van mijn geboorte zie ik dat in België de autogebruikers gratis op de wegen rijden die de staatsportemonee heel veel geld kosten. Niets nieuws dus, alleen verschuiving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() IK ben geen lid van de partij waar ik voor stem (VB), maar het percentage standpunten waar ik mee overeenkom staat gelijk aan dat van Piano met de SP.A. Misschien zelfs nog ietsje lager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ongeloofelijk hoe sommigen voor 100% achter een partij kunnen staan;
Groen! => Boom-kussende, in de jaren 60 stekende hippies SP-A => Pinko's Vlaams Blok => Gestapo's VLD => 7 op 7, 24 op 24 open CD&V => Acolieten Bub => ouwe, antieke, bollenwinkels Tenzij je actief lid bent van een partij, en je dus MOET voorstander zijn van de partijstandpunten, kan een partij niets meer zijn dan een middel om je eigen idealen te realiseren. Het is heus geen schande om voor meerdere partijen te zijn. Of geen.
![]() |
#86 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien is dat een compleet valse vergelijking omdat er geen rekening mee gehouden wordt met de onrechtstreekse kost (via de belastingsstroom) die men heeft wanneer bedrijven niet geprivatiseerd zijn, zelfs wanneer men helemaal geen gebruik maakt van die dienst of daar geen behoefte aan heeft. Citaat:
Citaat:
De zon die werk gratis, maar zij is dan ook wel de enige.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In België niet al teveel trouwens, want hier is nog veel staatsbemoeienis. In Oostenrijk bel je in de meeste gevallen voor 1 cent per minuut met je GSM. En Oostenrijk is véél groter met minder inwoners dan België.
![]() |
![]() |
#90 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En de reden waarom Belgacom/Proximus bevoordeelt worden heeft te maken met het overheidsaandeel. ![]()
![]() |