Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Hoe zien jullie mij?
Als Nederlander 5 23,81%
Als Turk 16 76,19%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2008, 18:05   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Sus raakte inderdaad de gevoelige snaar. Politiek correcten proberen al jaren legitiem commentaar als haatspraak af te schilderen. Velen zijn er ingetrapt en tonen nu een haast onvoorstelbare hoeveelheid nep-respect voor een godsdienst wiens standpunten ze eigenlijk sterk zouden moeten afkeuren omdat ze barbaars zijn.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 18:06   #82
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dus kritisch staan ten opzichte van een religie die gestoeld is op onderdrukking, ongelijkheid, en geweld jegens andersdenkenden, in casu de islam, staat gelijk aan vreemdelingenhaat volgens u?
...mja, als ik de ellende zie van wat op de helft van deze aardkorst de laatste twee eeuwen plaats vond, dan weet ik alvast wie in aanmerking komt voor de sollicitatie !

Ik heb nog gisteren een docu gezien ivm de nucleare test die de vredelievende frankrijk in de jaren 60 80 uitvoerde op de zee naast "auckland" (remember "rainbow warrior"), en in de sahara van algerije, enkel in de sahara zijn er minstens in minder dan één jaar meer dan 2000 nuc tests uitgevoerd, maar ja dat zullen weer geen vlamingen of hollanders zijn...

http://www.google.be/search?hl=nl&q=...-8&sa=N&tab=iw

En het lijstje kan nog verder aangevuld worden, en dan heb ik het nog niet over de slachtoffers !

Maw, niet te snel gaan blazen...bezin eer ge begint...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 december 2008 om 18:08.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 18:08   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
...mja, als ik de ellende zie van wat op de helft van deze aardkorst de laatste twee eeuwen plaats vond, dan weet ik alvast wie in aanmerking komt voor de sollicitatie !

Ik heb nog gisteren een docu gezien ivm de nucleare test die de vredelievende frankrijk in de jaren 60 80 uitvoerde op de zee naast "auckland" (remember "rainbow warrior"), en in de sahara van algerije, enkel in de sahara zijn er minstens in minder dan één jaar meer dan 2000 nuc tests uitgevoerd, maar ja dat zullen weer geen vlamingen of hollanders zijn...

http://www.google.be/search?hl=nl&q=...-8&sa=N&tab=iw

Maw, niet te snel gaan blazen...
Frankrijk is ook al zo'n land met grootheidswaanzin. Niet echt representatief voor heel Europa, hè?
Oud 20 december 2008, 18:10   #84
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Frankrijk is ook al zo'n land met grootheidswaanzin. Niet echt representatief voor heel Europa, hè?
http://forum.politics.be/showthread....94#post3870494

Citaat:
maar ja dat zullen weer geen vlamingen of hollanders zijn...
Oud 20 december 2008, 18:11   #85
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sus raakte inderdaad de gevoelige snaar. Politiek correcten proberen al jaren legitiem commentaar als haatspraak af te schilderen. Velen zijn er ingetrapt en tonen nu een haast onvoorstelbare hoeveelheid nep-respect voor een godsdienst wiens standpunten ze eigenlijk sterk zouden moeten afkeuren omdat ze barbaars zijn.
Heel mooi gezegd. Klopt als een bus.
Oud 20 december 2008, 18:13   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom maakt u die vergelijking dan?

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 december 2008 om 18:14.
Oud 20 december 2008, 18:17   #87
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, en wie of wat mag dat dan wel zijn?
En is dat ook allemaal uit naam gebeurd van een onzichtbaar en ontastbaar opperwezen wiens bestaan niet eens aangetoond is?

Citaat:
Inderdaad, dat waren Fransen zoals u zelf reeds aangaf. Wat heeft dit verder met een religie die gestoeld is op onderdrukking, ongelijkheid, en geweld jegens andersdenkenden, in casu de islam, te maken?

Citaat:
Maw, niet te snel gaan blazen...
Ik ben hier niet aan het blazen, maar telkens wanneer uw religie op de korrel wordt genomen en aan terechte kritiek onderhevig is, bent u het die reageert als een blazende, getergde kat.
Waarom vereenzelvigt u zich toch altijd weer met de religie die u belijdt? Bent u zo gebonden aan en gedwongen door uw religie dat u elke kritische noot meteen als aanval op uzelf en uw persoontje ziet?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 18:26   #88
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Je bent gewoon een Nederlander met Turkse roots. Je moet echt je afkomst niet verloochenen om een goede Nederlander te kunnen zijn.

Je bent dus eigenlijk beiden: Nederlander én Turk.
Er bestaat niet één "regenboognatie" zonder openlijke of verdoken apartheid. Het is maar dat je weet wat het multiracistische gevolg is van het multiculturele sprookje...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 18:34   #89
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
“Het zijn twee verschillende zaken. Het eerste is de strijd voor burgerschap hier. Het tweede is internationale solidariteit. Maar ze hangen samen. De AEL is niet alleen een emancipatorische beweging van migranten, maar ook een identitaire beweging. Onze analyse is vanaf het begin geweest dat je als mens een geschiedenis hebt: je komt ergens vandaan. En die geschiedenis begint niet met de migratie. Als je zegt dat de geschiedenis van de migranten die hier zijn, begint met de migratie in de jaren zestig, dan ontneem je hen de geschiedenis van hun ouders en grootouders. Dan begrijp je ook niet meer waarom ze hier zitten en waarom er migratie is geweest. Je kan de migratie zelf niet loskoppelen van de redenen van de migratie. Waarom is er migratie in de wereld? Omdat er een kloof bestaat tussen arm en rijk in de wereld, tussen Noord en Zuid. Omdat er oorlog en een kolonisatieproblematiek bestaan. Omdat de dictaturen in het Zuiden worden gesteund door het Noorden. Anders was er toerisme: mensen die ergens gaan studeren en dan terugkeren, zoals de Europeanen dat doen. Maar er zou nauwelijks migratie zijn. Natuurlijk zullen er altijd wel mensen zijn die graag ergens anders willen gaan wonen, maar niet in de mate die je nu ziet met de migratie van de Derde Wereld naar het Noorden.”

Als je als migrant zegt: 'Mijn verhaal begint pas op het moment dat ik hier ben geboren, of op het moment dat mijn vader naar hier is gekomen', dan keer je je rug naar de geschiedenis, naar de redenen, de motivatie en de problemen die ervoor hebben gezorgd dat je hier bent beland. Dat is onethisch, omdat je dan gewoon bent gevlucht van die problemen, en dus van je verantwoordelijkheid ten overstaan van de mensen die niét konden migreren. Wij zeggen daarom: 'We behouden de affiniteit met de landen van herkomst, en door die affiniteit te behouden - en door assimilatie te bestrijden - beletten we dat we geïntegreerd worden in dit Noordelijke kapitalistische centrum waar de onderdrukking in de Derde Wereld vanuit gaat, nog steeds'. Ik zie de assimilatiekwestie nu nog meer in die internationale context dan vroeger."

http://www.indymedia.be/nl/node/29947

Wat denk je hiervan?

Ik geef hem grotendeels gelijk in zijn analyse, die ver boven die van alle linkse en rechtse systeemhoeren staat. Ook op vlak van remigratie, sociaal-nationalisme en anti-imperialisme kan hij misschien ooit een compagnon de route worden.
Oud 20 december 2008, 18:52   #90
smiley

Standaard

Heb je nog steeds niet door dat het Abou jahjah en de AEL om isslam te doen is volksstormer ?
Oud 20 december 2008, 18:55   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Heb je nog steeds niet door dat het Abou jahjah en de AEL om isslam te doen is volksstormer ?
Dat is ook de positie van de Marokkaanse regering. Als Nederland Marokkaanse probleemjeugd harder wil aanpakken dan de rest van de jeugd hoor je ze niet. Als de regering een extremistische moskee wil sluiten is het schering en inslag.
Oud 20 december 2008, 20:40   #92
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Je bent een Nederlander met een Turkse achtergrond en ik ken je niet persoonlijk, zodat ik daar niet over kan oordelen. Ik vind dat mede afhangen in welke mate jij de Islam belijdt, hoe goed je Nederlands spreekt, jij tegenover vrouwen, homoseksualiteit en dergelijke punten staat.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 20 december 2008 om 20:55.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 21:34   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Legitiem commentaar lees ik hier zelden, in tegenstelling tot haatspraak.

Een godsdienst interesseert mij niet zo zeer, hoe mensen een godsdienst belijden wel. Bij elke godsdienst zijn de wijzen waarop een godsdienst beleden wordt zeer verscheiden; afhankelijk van de godsdienst, de cultuur, het individu,....
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 21:42   #94
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Een godsdienst interesseert mij niet zo zeer, hoe mensen een godsdienst belijden wel. Bij elke godsdienst zijn de wijzen waarop een godsdienst beleden wordt zeer verscheiden; afhankelijk van de godsdienst, de cultuur, het individu,....
Gaat u dat maar eens vertellen in al die landen waar de 'ummah' reeds groot genoeg in aantal is geworden. U zal de 'ware islam' altijd, maar dan ook altijd de kop zien opsteken ten nadele van de niet-moslim. Wat in de islambronteksten geschreven staat valt immers niet te ontkennen.

Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=9926

Laatst gewijzigd door smiley : 20 december 2008 om 21:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 22:05   #95
gomer
Banneling

Standaard

Als de jihad overwint. Als iedereen muslim is zoals de koran het beveelt. Dan nog zullen ze strijden. De islam is een religie die steeds maar weer anderen wil onderdrukken. Het zal starten met de grote van een burka. Dan 1 oog afdekken. Vervolgens zullen de meiden in volledige tenten in huis mogen loslopen. De mannen mogen alleen nog vechten. De muslims pamperen helpt alleen de islamisering en verovering. Onze democratie zal dan meer dan ooit een dood papier zijn waar gelijkheid en vrijheid een lachertje is.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 23:31   #96
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Hoe zien jullie mij?
Hoe zie jij jezelf?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 23:44   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Als men zegt dat de Koran en de Islam openbaringen van barbaarsheid en zelfs fascisme zijn omdat veel moslims er rechtvaardiging in vinden om vrouwen als vee te behandelen (in Pakistan wordt 80% van de vrouwen mishandeld), vrouwen die verkracht zijn te berechten in plaats van de verkrachters, pedofilie en polygamie vaak zijn toegestaan, men openlijk pleit voor segregatie en de verspreiding van geloof, men geweld aanbeveelt tegen andersgelovigen, niet-gelovigen, en mensen met een andere levensstijl, en dat men Joden zonder pardon de keel moet doorsnijden, dan zullen de politiek correcten deze feiten marginaliseren, de vrouwen onder hen zullen zich aan hun ondergeschikte positie aanpassen (toen een minister van Zwitserland naar Iran ging, kwam ze daar aan in een boerka; tot woede van de vrouwen die naar meer rechten streven), ze zullen de schuld van de segregatie die de moslims zelf willen leggen bij de rest van de 'racistische' bevolking, ze zullen het geweld dat wordt gepleegd verhullen of doodleuk ontkennen (de pers zegt steeds minder vaak wat voor een religieuze overtuiging de dader had), en ze zullen coûte-que-coûte het bestaan van Israël, het enige beschaafde land in heel het Midden-Oosten, boycotten.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 20 december 2008 om 23:45.
Oud 21 december 2008, 01:25   #98
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël, het enige beschaafde land in heel het Midden-Oosten

Een eigenaardige opvatting van beschaving heb je.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 01:25   #99
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Abou Jahjah is een nasserist.
Oud 21 december 2008, 01:41   #100
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Je bent een Nederlander met een Turkse achtergrond en ik ken je niet persoonlijk, zodat ik daar niet over kan oordelen. Ik vind dat mede afhangen in welke mate jij de Islam belijdt, hoe goed je Nederlands spreekt, jij tegenover vrouwen, homoseksualiteit en dergelijke punten staat.
Geen wonder dat die vreemdelingen jullie als gastvolk in jullie gezicht uitlachen en hun voeten vegen aan jullie wetten. Maar spui gerust zoveel mogelijk van dat zeemzoete gewauwel, tot we het collectief uitkotsen en vervangen door een nieuwe orde.

Respect voor de Turkse Nederlanders, het moet niet gemakkelijk zijn voor hen om in "Liberaal NL" te leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be