Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op wie zou u stemmen als het vandaag verkiezingen zouden zijn?
LDD 22 9,91%
NVA 56 25,23%
VB 74 33,33%
CD&V 2 0,90%
OVLD 18 8,11%
SPA 15 6,76%
GROEN 12 5,41%
VLPR of andere partij 9 4,05%
BLANCO of ONGELDIG 14 6,31%
Aantal stemmers: 222. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2008, 09:29   #81
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Schandalig dat er 7 idioten zijn die de verrottingsstrategie van de VLD niet doorhebben.

Hun doel was altijd de val van de regering te bekomen, alleen mocht het niet om communautaire zaken gaan.

Eerst vragen ze een onderzoekscommissie en nog voor dat deze bijeenkomst worden er al mensen schuldig bevonden en moeten er conclusies worden getrokken

Het spreekt voor zich dat de heer Londers 100% VLD-gezind is.

Voor de nieuwe regering moet die VLD zeker gedumpt worden. Dan zelfs nog liever een olijfboomcoalitie.

Er bestaat op aarde geen verderfelijker politieke partij dan de VLD. Die partij moet en zal vernietigd worden !
deze 'idioot in uw ogen" groet u...
omdat ik beleefd ben...
voor de rest moet ik niets van u hebben...
Oud 21 december 2008, 10:05   #82
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik stem al ettelijke jaren Vlaams Belang en heb er nog geen seconde spijt van. Het is de enige partij die werkelijk gaat voor Vlaamse Onafhankelijkheid, die opkomt tegen de islamisering en verloedering van het Westen, die orde wil brengen in de wilde immigratie zowel in den Belgiek als in Europa, die eerst voor het eigen volk zorgt enz. enz.. Het is de enige partij die woord zal houden en in wie ik vertrouwen heb.
Oud 21 december 2008, 10:57   #83
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
Ik stem al ettelijke jaren Vlaams Belang en heb er nog geen seconde spijt van. Het is de enige partij die werkelijk gaat voor Vlaamse Onafhankelijkheid, die opkomt tegen de islamisering en verloedering van het Westen, die orde wil brengen in de wilde immigratie zowel in den Belgiek als in Europa, die eerst voor het eigen volk zorgt enz. enz.. Het is de enige partij die woord zal houden en in wie ik vertrouwen heb.
Tja...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 11:17   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Van VB/Vlott naar klein-links, is dat geen merkwaardige evolutie op enkele jaren tijd?
Ge moet weten dat ik uit een rechts-liberale, Vlaamsgezinde familie kom. Ik ben opgevoed in de periode dat veel van die mensen (eind jaren '90) overstapten naar het Vlaams Blok om hun protest te uiten tegen de VLD. Niettemin ben ik eerst lid geworden van die laatste partij, gedurende twee jaar. Maar nu moet gij eens naar een Jong-VLD congres gaan. Dat is om ziek van te worden. Wat een hautaine, zelfingenomen, haantjesgedragende mensen die ge daar tegen komt - niet te doen. Toen Coveliers dus wegging, leek dat in Antwerpen dan ook een betere keuze; er zat ook nog wat "kader"-spirit in.

Ondertussen was ik mij echter beginnen inlezen in het libertarisme. Ik heb binnen Vlott altijd gevraagd, aan "hogere" partijleden, of een samenwerking met het VB democratisch binnen de partij zou gestemd worden. Dat is altijd toegestemd, maar is er nooit van gekomen. Er is ook een hoop gesjoemel geweest binnen Jong&Vlott, waar ik de partij van verwittigd heb. Er is correct gereageerd, maar én een VB-sidekick zijn én nog érger gedrag dan binnen de VLD zien was er iets te veel aan. Ik heb overigens bij de gemeenteraadsverkiezingen niet op Vlott gestemd (ik was uit het land, ergens in Roosendaal - een lezing over Ayn Rand).

Mijn overstap naar de libertarische "beweging" hier in Vlaanderen was dan ook redelijk eenvoudig. Ik heb daarbinnen evenwel een linkse houding aangenomen, en ik heb binnen Rothbard Instituut en dergelijke ook nooit anders beweerd. Waarom? Omdat een naast familielid van mij zwaar ziek was geworden &c., ik ga daar niet dieper op in.

De rest van de evolutie ligt in lezen en denken. Een meubelstuk dat ge tien jaar geleden kocht, vindt ge nu aartslelijk - ge vraagt u af hoe ge het ooit gekocht kunt hebben. Mensen zijn niet statisch, ze evolueren continu in hun denken. Overigens, ik ben nog jong, het zou erg zijn als ik nu al met vaste principes in de wereld zou staat.

Ik zou het dus enkel waarderen dat ge de "VB" in uw stellinkje laat vallen, want ik heb nooit veel op gehad met die partij en zeker al niets van doen.
Oud 21 december 2008, 12:13   #85
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Op Bert Anciaux.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 12:16   #86
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Op Bert Anciaux.
Van u geloof ik dat graag.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 13:45   #87
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Tja...
Daar valt inderdaad weinig tegen in te brengen, hé.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:14   #88
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ge moet weten dat ik uit een rechts-liberale, Vlaamsgezinde familie kom. Ik ben opgevoed in de periode dat veel van die mensen (eind jaren '90) overstapten naar het Vlaams Blok om hun protest te uiten tegen de VLD. Niettemin ben ik eerst lid geworden van die laatste partij, gedurende twee jaar. Maar nu moet gij eens naar een Jong-VLD congres gaan. Dat is om ziek van te worden. Wat een hautaine, zelfingenomen, haantjesgedragende mensen die ge daar tegen komt - niet te doen. Toen Coveliers dus wegging, leek dat in Antwerpen dan ook een betere keuze; er zat ook nog wat "kader"-spirit in.

Ondertussen was ik mij echter beginnen inlezen in het libertarisme. Ik heb binnen Vlott altijd gevraagd, aan "hogere" partijleden, of een samenwerking met het VB democratisch binnen de partij zou gestemd worden. Dat is altijd toegestemd, maar is er nooit van gekomen. Er is ook een hoop gesjoemel geweest binnen Jong&Vlott, waar ik de partij van verwittigd heb. Er is correct gereageerd, maar én een VB-sidekick zijn én nog érger gedrag dan binnen de VLD zien was er iets te veel aan. Ik heb overigens bij de gemeenteraadsverkiezingen niet op Vlott gestemd (ik was uit het land, ergens in Roosendaal - een lezing over Ayn Rand).

Mijn overstap naar de libertarische "beweging" hier in Vlaanderen was dan ook redelijk eenvoudig. Ik heb daarbinnen evenwel een linkse houding aangenomen, en ik heb binnen Rothbard Instituut en dergelijke ook nooit anders beweerd. Waarom? Omdat een naast familielid van mij zwaar ziek was geworden &c., ik ga daar niet dieper op in.

De rest van de evolutie ligt in lezen en denken. Een meubelstuk dat ge tien jaar geleden kocht, vindt ge nu aartslelijk - ge vraagt u af hoe ge het ooit gekocht kunt hebben. Mensen zijn niet statisch, ze evolueren continu in hun denken. Overigens, ik ben nog jong, het zou erg zijn als ik nu al met vaste principes in de wereld zou staat.

Ik zou het dus enkel waarderen dat ge de "VB" in uw stellinkje laat vallen, want ik heb nooit veel op gehad met die partij en zeker al niets van doen.
Errare humanum est.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:18   #89
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een meubelstuk dat ge tien jaar geleden kocht, vindt ge nu aartslelijk - ge vraagt u af hoe ge het ooit gekocht kunt hebben. Mensen zijn niet statisch, ze evolueren continu in hun denken. Overigens, ik ben nog jong, het zou erg zijn als ik nu al met vaste principes in de wereld zou staat.
I know the feeling. Ik vraag mijzelf anno 2008 immers ook af hoe ik ooit van mijn leven op Agalev/Groen! heb kunnen stemmen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:36   #90
fransV
Gouverneur

Standaard Vb

Citaat:
Ik stem VB vanaf het eerste uur doch wees nuchter en besef dat ook zij niet alles zullen of kunnen realiseren wat u voor ogen hebt .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:37   #91
fransV
Gouverneur

Standaard vergeven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
I know the feeling. Ik vraag mijzelf anno 2008 immers ook af hoe ik ooit van mijn leven op Agalev/Groen! heb kunnen stemmen.
Het is u vergeven en vergeef het Uzelf nu ook maar !
Oud 21 december 2008, 14:39   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Toen ik héél lang geleden mijn eerste keer moest gaan stemmen stemde ik zelfs op de sossen.
Het verstand komt niet voor de jaren zullen we maar denken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 14:44   #93
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Ik stem VB vanaf het eerste uur doch wees nuchter en besef dat ook zij niet alles zullen of kunnen realiseren wat u voor ogen hebt .
Ik realiseer mij dit. Het is nu wel een sprekend bewijs dat de "traditionele" heel bang zijn voor verkiezingen binnen de 40 dagen omdat ze wel weten dat de niet-traditionele partijen o.a. het Vlaams Belang een grote winst zullen boeken. Al hun gezever over dringende dossiers is zand strooien in de ogen van de burger, ze hebben effenaf benauwd van eventueel groot succes van VB.
Oud 21 december 2008, 15:28   #94
fransV
Gouverneur

Standaard Vb

Citaat:
Ik realiseer mij dit. Het is nu wel een sprekend bewijs dat de "traditionele" heel bang zijn voor verkiezingen binnen de 40 dagen omdat ze wel weten dat de niet-traditionele partijen o.a. het Vlaams Belang een grote winst zullen boeken. Al hun gezever over dringende dossiers is zand strooien in de ogen van de burger, ze hebben effenaf benauwd van eventueel groot succes van VB.
Zeker is er een schrik voor komende verkiezingen vanwege de traditionele partijen . Zelf ben ik er niet van overtuigd dat het VB echt zal kunnen profiteren van deze toestand . VB heeft het , volgens mij , de laatste tijd nogal lastig om zichzelf te profileren en ik zie dan ook een forse stemmenwinst voor NVA en LDD. Dit natuurlijk op basis van de dag van heden .
Oud 21 december 2008, 16:12   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
N-VA is nog erger.
Daar zaten de zwaarste gevallen van collaboratie met de vijand.
Gelukkig is dat smerig kartel begraven.

LDD is ook een inciviekenlijst.
Die mensen moeten dan ondertussen meer dan 85 jaar oud zijn, veel schrik zou ik daar toch niet meer van hebben.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:14   #96
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klein-links, maar eerder blanco.
Wat is er met jou gebeurd?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:15   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat is er met jou gebeurd?
Dat is de jeugd zeker?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:18   #98
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is de jeugd zeker?
Ik ben ook jeugd, maar ik ben vrij zeker dat mijn vertrouwen in de ideologie die ik steun, rotsvast en terecht is. Iombas gaat van de ene extreme naar de andere. Dat gebeurt niet zelden; nogmaals wordt dit bevestigd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:22   #99
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben ook jeugd, maar ik ben vrij zeker dat mijn vertrouwen in de ideologie die ik steun, rotsvast en terecht is. Iombas gaat van de ene extreme naar de andere. Dat gebeurt niet zelden; nogmaals wordt dit bevestigd.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 16:22   #100
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Klein-links is niet extreem

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be