![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke stad zou de hoofdstad van een herenigd Brabant moeten worden? | |||
| Antwerpen |
|
22 | 48,89% |
| Eindhoven |
|
2 | 4,44% |
| Tilburg |
|
2 | 4,44% |
| Leuven |
|
11 | 24,44% |
| Breda |
|
3 | 6,67% |
| Den Bosch |
|
5 | 11,11% |
| Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Alsof er iemand naar jou luistert.
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Minister-President
|
De vlag van Noord-Brabant en de vlag van Antwerpen tonen toch opvallende gelijkenissen:
Noord-Brabant: ![]() Antwerpen: |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Minister-President
|
Hoe is die verfransing eigenlijk te werk gegaan? Is de oospronkelijke bevolking verjaargd en vervangen door Fransen? Of zijn er Franstaligen gaan wonen en hebben de Vlamingen de Franse taal overgenomen?
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het ging gewoon veel eenvoudiger. Ze verboden gewoon het nederlands als officiële taal en maakten van het frans de enige officiele taal. Vervolgens vervalste men de talentellingen en verbood men het onderwijs in het nederlands.
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens in mechelen begin je ook steeds meer franssprekenden tegen te komen die géén enkele moeite doen om nederlands te willen leren.... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 december 2008 om 00:14. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Lees de beginpost 'ns opnieuw: daarin spreekt men van A'pen, N-Brabant en Vlaams-Brabant.
Sorry, zenne. Soit, 't sop is de kool niet waard.
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We hebben het net gesplitst omdat het langs geen kanten meer werkte. Niet iedereen wil terug naar dat onzalig verleden. Bovendien hebben Vlaams- en Waals-Brabant bijzonder weinig gemeen. Als Vlaams-Brabander kan ik het weten. Een fusie met Antwerpen en Noord-Brabant ligt veel meer voor de hand, zal niet voor communautaire zever zorgen, en zal een pak meer opbrengen.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 december 2008 om 02:49. |
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wist je dat dan niet?
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zal niet meer gebeuren, maak u toch geen illusies...
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het mag erbij komen als het dat wil, na de splitsing van België en nadat de Vlaamse en Nederlandse provincies verenigd zijn. Kwestie van dat ze niet volgens oude gewoonte weer hun willetje gaan opleggen. We kunnen overigens faciliteiten voorzien.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 december 2008 om 02:57. |
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben destijds al die hele wetgeving rond de faciliteiten zodanig misbruikt dat het niet mooi meer was..... Géén tweede kans hiervoor ,en ze krijgen nu nét dezelfde behandeling als de vlamingen destijds in wallonië moesten ondergaan...... Aanpassen ,of wegwezen.... |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#99 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
52 mijn beste,én oudgediende 3de BN PC...Wéét U dat mijn bloedeigen tante geboren in wuustwezel op 2 jarige leeftijd na de dood van mijn grootmoeder opgevoed is bij een zus van mijn grootvader die met een luikenaar was getrouwd....
Wel nu,mijn tante die tweetalig is opgevoed heeft van het beginafaan steeds geweigerd om haar zussen in het nederlands te woord te staan ,en wij kinderen diezelfde behandeling moesten ondergaan om weet ik wat voor een reden... diezelfde tante die destijds toen ze in een home werd opgenomen doodleuk verklaarde dat ze géén famillie meer had.... We zullen zeker niet genoeg voor haar hebben betekend zeker..... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 december 2008 om 03:29. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat valt wat tegen. Bon, ik zou u toch willen vragen om eens na te denken over een weg die maakt dat ge een goede kans hebt te krijgen wat ge wilt. Om ons heen schoppen zal daar niet toe bijdragen, nadenken des te meer. Allé, mijn gedacht hé.
|