![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is er aanvaardbaar als premier? | |||
Yves Leterme |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Jean-Luc Dehaene |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,43% |
Wilfried Martens |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Leo Tindemans |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
De hond van prins Laurent |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,75% |
Prinses Elisabeth |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
De geit van Yves Leterme |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Geert Hoste |
![]() ![]() ![]() |
9 | 16,98% |
Guy Verhofstadt |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,55% |
nog iemand anders |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dehaene formateur van rompuy premier vr is wel van dezelfde generatie, maar heeft nog geen premierschap kunnen waarmaken ... maar de laatste stuiptrekkingen zijn het ja ... tot we de kans krijgen om die steeds weer belgicistische CVP weg te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Olivier Chastel
Eens kijken wat een Waal er van terecht brengt. Maar niet Reynders, hij heeft zo'n loens lachje.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het nu ook niet meer.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Staatssecretaris
|
![]() Iedereen behalve Miss Theysen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge moogt nog blijven roepen, dat gespuis mag nooit nog terugkomen !
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 december 2008 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor mij is geen enkele "Belgische" premier aanvaardbaar. Heel die functie is voor mij onaanvaardbaar, wie ze ook vervuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ontkent niet dat de CVP weggestemd moet worden omwille van dit verraad. Wel voeg ik daar aan toe dat alle traditionele partijen in hetzelfde bedje ziek zijn. SP-A en VLD zijn niet beter of niet slechter dan CD&V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Als buitenstaander, lijkt het me misschien wel zinnig dat de verkiezingen op gewestelijk, Federaal en Europees Niveau op hetzelfde moment komen; dan kan niemand zich meer daar achter verschuilen. (P.S. ik vond het Nederlandse regeerformatie methode gesloten, maar ik heb me verbaasd dat afgelopen Belgische formatie onderhandelaars tijdens de formatie geinterviewd werden en zo open waren (willen die wel naar hetzelfde doel, dacht ik) )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() CD&V toch een partij in de traditie van CDA en CDU/CSU, heeft , is mijn conclusie, niet gunstig kunnen opereren. Normaal gesproken positioneren christen democraten zich in het centrum van de macht. Los van politieke rivalen hadden zij hun bondgenoten en politieke verwanten, NVA en CDh beter moeten managen. Het is namelijk mijn indruk dat bijvoorbeeld de liberale politieke familie meer als blok kan opereren dan de christen democratische familie; toch een teken aan de wand.... En dan nog de kunst van onderhandelen die heel erg veel geduld vraagt.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als ze niet dubbelzinnig waren deden ze toch niet mee aan de federale belgische verkiezingen ?
Laatst gewijzigd door jogo : 25 december 2008 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeker In deze tijd van crisis op crisis, is een breed draagvlak bij de bevolking noodzakelijk. Uitgerekend nu is de federale regering aan Vlaamse kant een minderheidsregering en kan dus niet op steun van de bevolking rekenen. Hoe verzin je zoiets? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juist daadkracht en politieke moed is er nodig om tot oplossingen te komen. Het CD&V heeft dit de afgelopen periode gemist en is het een toonbeeld van machteloosheid geworden. De strategie is geweest 'Hoe kunnen we problemen vermijden ,i.p.v hoe lossen we problemen op" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En dat kan niet meer in deze tijd.De ontwikkelingen gaan te snel en de burgers zijn te mondig geworden. Daarom is het C S tegen het VB ook niet meer van deze tijd en blijkbaar in Belgie nog heel gewoon. In Nederland zou het hele land op zijn kop staan, als Wilders niet wordt ontvangen door de koningin of door een informateur. Zo zie je ,hoe groot de verschillen zijn tussen Nederland en Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Het gros van de kiezers begrijpt niet dat compromissen pijlers zijn van de democratie en straffen elke partij af die niet autoritair en dictatoriaal haar programma weet of wenst door te drukken. Het succes van "rechtse" partijen - en de afkeer van veel intellectuelen t.a.v. deze partijen - heeft niets te maken met hun conservatieve en/of kapitalistische en/of monoculturele en/of elitaire zienswijze, maar is te danken/wijten aan het nuchtere feit dat de meeste van deze partijen zich autoritair opstellen: "Geen compromissen, geen regering zolang onze eisen niet onverdund zijn ingewilligd, etc." Dat is heel duidelijk bij populistische groupuscules als Vlaams Belang en LDD, maar ook - waar het haar core business betreft - N-VA. In tijden van versnipperde politieke landschappen is de noodzaak aan goede compromismakers echter groter dan ooit. Om van de noodzaak van een nadenkend publiek nog maar te zwijgen. Wat we nodig hebben is meer macht aan democratisch geïnspireerde elites en minder macht aan dictatoriaal geïnspireerd plebs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, de norm is zoals steeds het zwarte gat in uw levensbeschouwing.
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Misschien moeten we konijnen stemrecht geven. Immers, wie zijn wij om te bepalen of zo'n konijn intellectueel en moreel in staat is om een verantwoorde keuze te maken?
|
![]() |
![]() |