Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 15:56   #81
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik heb onze database nodig en daar heeft niemand thuis toegang tot, omwille van company policy.
weer zo'n ne zak van IT dus die denkt omdat er IT op zijn naamplaatje staat dat alles waar hij geen doen aan ziet onmogelijk is door mensen dan blaasjes wijs te maken houden ze natuurlijk hun werk gemakkelijk
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 16:05   #82
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dosz Bekijk bericht
Een van de oplossingen dat onmiddelijk mogelijk is, is het aanmoedigen van thuiswerk. Ik neem aan dat er meerdere beroepen zijn waarbij dit geen enkel probleem kan zijn. Technologisch kan het al veel langer, maar de wil vanuit het management moet er ook zijn.
Ik kan het trouwens iedereen aanraden ;o))

Een andere mogelijkheid, maar moelijker te verwezelijken, is het creeren van glijdende uurregeling waar het kan.

Openbaar vervoer kan goed zijn, maar dan moet er toch nog veel gebeuren
neem de trein maar eens van Antwerpen-Zuid naar Hasselt tijdens de spits, dan weet je hoe leuk een trein kan zijn
Heb het 7 jaar kunnen doen, gelukkig nu niet meer

Taksen en duurdere diesel raak je enkel de mensen met een privé wagen. Met een firma wagen merk je daar niets van.
De taksen zijn trouwens enkel als aanvulling op de schatkist. Ik denk niet dat mensen een andere wagen zullen kopen omdat de diesel 4 cent in prijs gestegen is.
Daarom dat je best via een tracering werkt, dan kun je het verbruik personaliseren. Dan kun je zeggen wagen x ingeschreven voor persoon y heeft 10.000km in Belgie gereden met een theoretisch verbruikcijfer van 9 liter of 900liter diesel getankt, of 900euro CO2 taks. Dit ter vervanging van de gewone autotaks, en te betalen door de persoon himself

Rij je dus met een taxi, dan moet de consument die taks betalen... Rij je met goederen rond, dan moeten die goederen die CO2 taks betalen. Rij je met uzelf rond, dan moet uzelf die CO2 betalen.

Een beetje verfijning in een modern tijdperk moet toch wel mogelijk zijn, we zitten nog altijd met de oude fiskale pk's te rekenen, dus de politiek heeft in geen 50jaar dat systeem kunnen aanpassen...
Oud 6 januari 2009, 16:33   #83
Dosz
Vreemdeling

Dosz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Daarom dat je best via een tracering werkt, dan kun je het verbruik personaliseren. Dan kun je zeggen wagen x ingeschreven voor persoon y heeft 10.000km in Belgie gereden met een theoretisch verbruikcijfer van 9 liter of 900liter diesel getankt, of 900euro CO2 taks. Dit ter vervanging van de gewone autotaks, en te betalen door de persoon himself

Rij je dus met een taxi, dan moet de consument die taks betalen... Rij je met goederen rond, dan moeten die goederen die CO2 taks betalen. Rij je met uzelf rond, dan moet uzelf die CO2 betalen.

Een beetje verfijning in een modern tijdperk moet toch wel mogelijk zijn, we zitten nog altijd met de oude fiskale pk's te rekenen, dus de politiek heeft in geen 50jaar dat systeem kunnen aanpassen...
Zou kunnen, maar wie gaat zich bezighouden met deze administratieve rompslomp, laat staan de controle ervan? Dat lijk me een onbegonnen werk niet? als je dan een koste/bate analyse laat maken, kunnen deze kosten wel eens de winsten overstijgen.

BTW ik heb ook een naamplaatje met IT op hoor ,

Laatst gewijzigd door Dosz : 6 januari 2009 om 16:35.
Dosz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 16:50   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik ben geensinds een bumperklever, ik rij even snel als de wagen voor mij, maar dan met minimum 100m tussen in. Het zorgt ervoor dat ik bij drukker verkeer (bijna) nooit mijn remmen hoef te gebruiken terwijl de autosnelweg soms een kerstboom lijkt met rode lichtjes die flikkeren en dat er een aantal bumperklevers achter mij liever 100 m vóór mij willen gaan bumper kleven. Bij niet druk verkeer zorgt dat er voor dat ik regelmatig aan snelheden zit waar mijn rijbewijs kan voor ingetrokken worden

Het remgedrag van sommige chauffeurs is soms echt abominabel. Ik speel later nog wel een aantal aberante voorbeelden door.

Gelijkaardig voor de linker- en middenrijstrookrijders maar ik kom hier later nog wel ff op terug
Dus de vraag is dan simpel, iedereen die lekker hard wilt rijden ontkent het om aan bumperkleven te doen. Wie is het dan die altijd in men gat hangt als ik aant rijden ben op de linkerstrook ?

De kaboutertjes ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 17:06   #85
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus de vraag is dan simpel, iedereen die lekker hard wilt rijden ontkent het om aan bumperkleven te doen. Wie is het dan die altijd in men gat hangt als ik aant rijden ben op de linkerstrook ?

De kaboutertjes ?
A. Ik rij enkel sneller dan toegelaten indien de weg, het weer én het verkeer dit toelaten.
B. Ik verslijt mijn remmen en banden half zo snel als een gemiddelde chauffeur (zegt mijn garagist) omdat ik geen aggressieve rijstijl heb en dus ook niet om de haverklap moet remmen wanneer ik aan het bumperkleven zou zijn.
C. Ik erger me ook aan bumperklevers ( ff mistlichten aan en af zetten is een goeie truck)
D. ...
Oud 6 januari 2009, 18:15   #86
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
weer zo'n ne zak van IT dus die denkt omdat er IT op zijn naamplaatje staat dat alles waar hij geen doen aan ziet onmogelijk is door mensen dan blaasjes wijs te maken houden ze natuurlijk hun werk gemakkelijk
Nope: doe geen IT, dus mis.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:33   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Die tip van het mistlicht vind ik geniaal Dank u Gun
Oud 6 januari 2009, 18:36   #88
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Bumperkleven...en braaf wachten voor een stopteken tot de aankomende bestuurder voorbij rijdt, wanneer hij op het laatste ogenblik een zijstraat neemt zonder richtingsaanwijzer en je dus stond te wachten voor niks...

Laatst gewijzigd door DenDane : 6 januari 2009 om 18:38.
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:52   #89
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Die tip van het mistlicht vind ik geniaal Dank u Gun
Ik snap hem niet ?

edit: nevermind...lijkt alsof je remt...

Laatst gewijzigd door DenDane : 6 januari 2009 om 18:53.
Oud 6 januari 2009, 21:31   #90
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een drietal weken geleden ...

Een (later blijkt) dame komt bruusk de derde rijstrook opgereden zonder gebruik van richtingaanwijzers waardoor ik in de remmen moet ... niets abnormaals zal u zeggen ... de dame versnelt heel eventjes en haalt de ebstelwagen op de tweede rijstrook in ... niets abnormaals zal u zeggen ... de dame gaat plots op haar remmen staan alvorens haar richtingaanwijzer naar rechts te gebruiken om een volledig vrije middenrijstrook te selecteren.

Mijn team (In mijn openingspost) hoort hiervoor onmiddellijk een boete uit te schrijven want dit eenvoudig manoeuvre toont aan dat de bewuste dame niets snapt van het 'met de wagen rijden' en dus niet achter het stuur thuis hoort.

Laatst gewijzigd door Gun : 6 januari 2009 om 21:45.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 21:38   #91
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Achter mijn grootvader rijden op weg naar een familie feest.....om de 5 voet remmen ipv zijn snelheid aan te passen op de autosnelweg....zeer irritant...

Laatst gewijzigd door DenDane : 6 januari 2009 om 21:38.
Oud 6 januari 2009, 21:38   #92
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een drietal dagen geleden ...

Afgelopen zondag, berekoud en enkel de twee rechter rijstroken op de ring rond Brussel volledig ijs- en sneeuwvrij. Ik rij ongeveer 130 km/h (op de wijzer) zowat 100 m. achter een BMW X5. We halen een aantal auto's in die het nutteloze smogalarm nog in gedachten houden. Tot plots zonder enige aanwijzing de wagen voor mij in de remmen gaat, de (later blijkt) dame gaat op zoek naar het één en ander en wanneer ik haar later inhaal blijkt de reden van het plotse remmanoeuvre duidelijk, madam heeft een oproep gekregen op haar GSM en vindt vol op de remmen gaan staan hierop de enige en juiste reactie.

Mijn team (In mijn openingspost) hoort hiervoor onmiddellijk een boete uit te schrijven want dit eenvoudig manoeuvre toont aan dat de bewuste dame niets snapt van het 'met de wagen rijden' en dus niet achter het stuur thuis hoort.
Oud 6 januari 2009, 21:44   #93
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een drietal jaar geleden ...

Ik rij 's ochtends op de E40 richting kust. Ik haal een vrachtwagen in op de tweede rijstrook. Op de oprit Erpe-Mere verschijnt een Rode Peugeot 206 die bij het begin van de oprit aan pakweg 60-70 km/h onmiddellijk op de eerste rijstrook op rijdt. De vrachtwagen moet zich 'wegsmijten' op de middenrijstrook en ik slinger naar de derde. Een geluk dat de vrachtwagenchauffeur een snelle reactie had of de (later bleek) dame in de wagen had er misschien niet meer geweest. Een geluk dat ik bij de pinken was om me op de derde rijstrook te begeven. Het grootste geluk dat die derde rijstrook vrij was.

De bewuste dame selecteert aan een veel te lage snelheid de eerste rijstrook zonder in te schatten of ze vrij is terwijl er een oprit van 500 m. ligt om snelheid te maken en in te schatten hoe ze de snelweg kan vervoegen.

Oud 6 januari 2009, 21:47   #94
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een vijftal jaar geleden ...

Twee dames in de cafetaria op het werk in discussie omdat één van hen geen voorrang van rechts had verkregen wanneer ze de snelweg kwam opgereden. Ik heb hen een uurtje later een uittreksel van de wetteksten cadeau gedaan.

Mijn team (In mijn openingspost) hoort hiervoor onmiddellijk een waarschuwing uit te schrijven want deze eenvoudige discussie toont aan dat de bewuste dame niets snapt van het 'met de wagen rijden' en dus niet achter het stuur thuis hoort.
Oud 6 januari 2009, 21:51   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nope: doe geen IT, dus mis.
ik bedoelde wel dat uw IT manager zo'n zak moest zijn die u blaasjes wijsmaakt dat het company policy is dat database niet online gaat blablabla. Gans SAP en fusies van bedrijven draait rond databases die online staat, dus dat is echter super dikke mega zever. Die gast is te dwaas om hooit te eten, en weet langs geen kanten hoe hij het probleem kan oplossen.

Ik ga nog verder, je moet gewoon uw PC op uw kantoor laten aantstaan, en je logt in op uw PC van uw werk via remote desktop neem je alle functies over of via een VNC softwaretooltje, en werk je gewoon van thuis uit. Zo poepsimpel is dat. Ik denk niet dat er vandaag nog één applicatie is die echt niet zou kunnen gerund worden via remote desktop tenzij bepaalde games. En daan eerder door hung rafische intensiteit dat je problemen zult ondervinden dan door iets anders.
Oud 6 januari 2009, 21:52   #96
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een zestal jaar geleden ...

Ik kom van Zeebrugge richting Brugge gereden wanneer plots een witte Mercedes E190 de oprit komt opgereden waarschijnlijk vanuit Blankenberge. De (later blijkt) merkt dat ze de verkeerde richting uitrijdt en terwijl ze zich nog op de oprit bevindt maakt ze rechtsomkeer om als spookrijder richting Zeebrugge te rijden. Ik ga stil staan, doe de dame teken dat ze zich moet draaien maar daar veegt ze vierkant haar voeten aan. Ik heb StuBru gebeld en zowat Twee minuten later werd de spookrijdster gemeld op de radio.

Mijn team (In mijn openingspost) hoort hiervoor onmiddellijk een boete uit te schrijven want dit ongeoorloofd manoeuvre toont aan dat de bewuste dame niets snapt van het 'met de wagen rijden' en dus niet achter het stuur thuis hoort.
Oud 6 januari 2009, 21:53   #97
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik bedoelde wel dat uw IT manager zo'n zak moest zijn die u blaasjes wijsmaakt dat het company policy is dat database niet online gaat blablabla. Gans SAP en fusies van bedrijven draait rond databases die online staat, dus dat is echter super dikke mega zever. Die gast is te dwaas om hooit te eten, en weet langs geen kanten hoe hij het probleem kan oplossen.
Juist

Oud 6 januari 2009, 21:59   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
A. Ik rij enkel sneller dan toegelaten indien de weg, het weer én het verkeer dit toelaten.
B. Ik verslijt mijn remmen en banden half zo snel als een gemiddelde chauffeur (zegt mijn garagist) omdat ik geen aggressieve rijstijl heb en dus ook niet om de haverklap moet remmen wanneer ik aan het bumperkleven zou zijn.
C. Ik erger me ook aan bumperklevers ( ff mistlichten aan en af zetten is een goeie truck)
D. ...
Je bedoelt gewoon dat je keipreventief rijdt, en dus uw wagen oneindig lang laat uitbollen om de laatste druppel kinetische energie te recycleren. Jij moet echt zo'n start en stop efficient dynamics van BMW gebruiken, je zult nog nooit zo weinig verbruikt hebben. Die zijn gemaakt voor zo'n slipstream-long idler drivers
Oud 6 januari 2009, 22:19   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Gun gij hebt wel veel miserie met vrouwelijke bestuurders ?
Oud 6 januari 2009, 22:22   #100
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gun gij hebt wel veel miserie met vrouwelijke bestuurders ?
Ik heb het ook gemerkt maar ik hoop dat dit louter toeval is

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be