![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten dieren rechten krijgen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
27 | 57,45% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,79% |
niet alle dieren |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
niet altijd |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben niet zo voor humane slachtingen. Het blijven slachtingen. En het feit dat we blijkbaar humane slachtingen kunnen aanrichten, siert ook niet direct zo het humane. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Net hetzelfde zou zijn voor parasieten: een arts zou immers die teek of darmworm niet kunnen verwijderen omdat die recht op leven heeft. Daarom niet alle dieren krijgen rechten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 januari 2009 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook is het recht op leven van dieren ondergeschikt aan het recht op leven van de mens.
Als het leven van de mens in gevaar is mag hij die aanstormde beer/leeuw/wolf/stier etc doodschieten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Volgens u staat de mens dus los van de natuur?
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Instinct... niets meer, niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou men zich hier niet eens beter wat druk maken over mensen rechten.
Zo in rechtszalen bv?
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder oppervlakkigheid troef tegenwoordig.
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Laten we in elk geval beginnen met dringend tenminste de mensapen mensenrechten te geven.
Dat zijn tenslotte onze voorouders en halve mensen, met gevoel, intelligentie en zelfs bewustzijn. Gedaan daarvan bush-meat te maken en ze naar de extinctie te drijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mens is fysiek misschien inferieur, maar onze superieure intelligentie en aanpassingsvermogen heeft ervoor gezorgd dat wij een succesvolle soort zijn geworden die op alle continenten en in alle omstandigheden weet te overleven. Geen enkel ander levend wezen dat ons dat nadoet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De dinosaurussen hebben vele tientallen miljoenen jaren op de aarde rondgelopen. Als de mensheid zo blijft verder doen, zullen we amper aan 40 �* 50.000 jaar komen. Dus wie is dan de meest succesvolle soort in de dierenwereld ? Allemaal een kwestie van perspectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() Aan jullie reacties te zien geloof ik dat er in Belgie weinig emplooi is voor een http://www.partijvoordedieren.nl/ Een partij die zelfs twee van de 150 zetels in de Nederlandse Tweede Kamer bezet. Niet dat het me echt verbaast want Belgen voeren graag de Franse Keuken die erom bekend staat dat alles wat leeft - al is het onder een steen - voorbestemd is om gebakken, gekookt, gepocheerd, geflambeerd, gegrilleerd, gesauteerd of gegratineerd den mensch tot voedsel of anderzins bewerkt als schoonhuidsprodukt te dienen. En zo hoort het ook if I may say so.
*post dit alleen om zo snel mogelijk zijn 100 postings te halen* Laatst gewijzigd door Gorkum : 14 januari 2009 om 01:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat belooft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Dat belooft.[/quote]
Met zo een reactie haal ik ook met gemak 18122 postings in vier jaar ![]() BTW Is die SIESTA ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |