![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een duidelijk citaat, graag. Voor zover ik weet zijn de enigen die ik wil verdedigen de kinderen en de onschuldigen die méé ten onder gaan in dit krankzinnige gedoe. 2. Tja, het ziet er naar uit dat ze misschien niet eens meer op hun eigen partijen zullen kunnen stemmen. En zo verschrikkelijk gelukkig lijken ze toch ook niet, net zomin als nogal wat niet-religieuze Israëli's en/of anti-zionistische joden, trouwens. 3. Wanneer is dat 'ooit' waar u het over heeft? 2000 jaar geleden? Dan zitten we wéér vast, vrees ik. 4. U vergeet de USA, "God's Own Country" (dat beweren ze zèlf. God heb ik er anders nog nooit iets over weten orakelen). 5. Ik evenmin. Ik ben ook geen moslim. Misschien ben ik een soortement christen, maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken. Ik ben wel overtuigd anti-satanist ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De palestijnen met name... En U beantwoordt nog altijd niet mijn vraag... bent U akkoord om uit Uw eigen huis te worden gezet en afgevoerd te worden naar "een vluchtelingenkamp" omdat U nergens anders heen kan ,en om vervolgens als een tweederangsburger in eigen land behandeld te worden op aanspraken van duizenden jaren geleden ....... |
||
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier heb je wel gelijk. Het eerste zionisme, van eind 19e en begin 20e eeuw was niet gericht op de creatie van een joodse staat, maar van een Hebreeuwse staat. Jiddischtalige joden (migranten uit Centraal-Europa) werden toen achtergesteld tov de Hebreeuwstalige joden, en zelfs tov Hebreeuwstalige Arabieren.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 januari 2009 om 02:24. |
|||
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moeten er wel bijnemen dat hun partijen niet mogen opkomen met de verkiezingen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik vind het toch vriendelijk van je om het even met een knipoog te zeggen. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb meer dan genoeg kritiek op Hamas. Maar aangezien er op dit forum geen enkele verdediger van Hamas rondloopt, is er geen mogelijkheid om daarover een pro-/contra-discussie te voeren.
|
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 17 januari 2009 om 02:36. |
||||
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...an_Isra%C3%ABl Citaat:
Vrijwel direct na beëindiging van het Britse mandaat vallen 23.500 soldaten uit vijf Arabische landen de nieuwe staat aan. De Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948 is een feit. Voorafgegaan aan die aanval hadden de arabieren de palestijnen opgedragen om tijdelijk naar jordanië te verhuizen tot zij Israël van de kaar hadden geveegd. De overgrote meerderheid van de Palestijnen heeft dat ook gedaan. Toen ze de oorlog verloren, wilden ze natuurlijk terug, maar werden als collaborateurs gezien door Israël en daarom waren ze niet welkom. En dat is natuurlijk een heel ander verhaal dan de jouwe. Israël heeft aan het eind van de vijandelijkheden een gebied in handen dat 22% groter was dan wat oorspronkelijk aan de Joodse staat was toegekend. Zevenhonderdduizend Arabieren zijn dan al voor en tijdens de gevechten verdreven, gevlucht of vertrokken naar de Westelijke Jordaanoever, Gazastrook en Libanon, alwaar zij in vluchtelingenkampen terechtkomen. Israël biedt aan een deel van de vluchtelingen terug te nemen, maar dit aanbod wordt afgewezen door de Arabische landen. Deze houden om politieke redenen de vluchtelingenkampen met steun van de VN in stand en bemoeilijkten vaak hun integratie in de gastlanden, behalve in Jordanië. Israël staat op het standpunt dat als de Arabieren de oorlog niet begonnen waren, de Palestijnen niet hadden hoeven vluchten. Inmiddels vormen de gebleven Arabieren zo'n 20% van de Israëlische bevolking. Anderzijds is de meerderheid van de burgers van Jordanië van Palestijnse afkomst. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 17 januari 2009 om 02:46. |
|||
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U draait véél liever rond de pot dan eerlijk te zijn wat deze kwestie betreft.... En nét dat voor iemand die in andere draden zijn opponenten haast dwingt om hun standpunt te gaan verrechtvaardigen... U die zo graag iedereen voor het blok wil zetten weigert hier nu in alle eerlijkheid mijn vraag te beantwoorden... Tja ,Paulus..Uw weigering is overigens genoteerd.....vraag nog maar eens aan anderen dat ze hun standpunt tenvolle gaan verdedigen...Deze engel waakt aangezien U zelf niet de moed hebt om op mijn punt in te gaan dient U zich verder géén enkele aanmatiging meer te presenteren naar anderen toe aangezien U zelf niet de moed hebt om in te gaan op wat anderen U hier presenteren.... Gesnapt Paulus.... |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Partijlid
|
![]() Aan Liberalist NL
Als Israël is uitgeschakeld is Iran nog het enige land met kernwapens in de Arabische wereld, een scenario dat het soennitische Saoedi-Arabië niet ziet zitten. Iran heeft geen kernwapens. Laatst gewijzigd door borgerhout : 17 januari 2009 om 06:53. |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verder, waarom krijgen de inwoners van de Westelijke Sahara geen raketten van Iran? Zou dat enkel zijn omdat ze er niet mee op Joden kunnen schieten? |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
graag reageerde ik nog even op uw bericht. 1. Excuses aanvaard, maar u schreef wel degelijk : 'Beseft u dat u mensen verdedigd die bij Allah zweren Israël te zullen vernietigen met alle mogelijke middelen?' Voortaan kunt u dan maar beter het woordje 'u' vervangen door 'sommigen' of zo. Dan zou bovenstaand zinnetje kunnen luiden: 'Beseffen sommigen dat ze mensen verdedigen die ...?' en dan zou de discussie misschien wat minder verhit verlopen, niet? 2. Daarvoor kunnen verschillende 'verklaringen' gegeven worden: - misschien was ik toen nog niet als forumgebruiker geregistreerd - misschien werd mijn aandacht door heel andere zaken opgeslorpt: het 'vreemdelingen'-bashen op dit forum, bij voorbeeld, of de communautaire problematiek in la Belgique (een lachwekkende peulschil in vergelijking met de communautaire problematiek in Palestina/Israël) 3. Ik verklaar dan nu eventjes heel duidelijk dat ik het een absolute schande vind dat mensenkinderen worden opgevoed om �*ndere mensenkinderen te leren haten, en aldus geen kans krijgen op te groeien tot volwaardige menselijke wezens. Die zelfde indoctrinatie bestaat helaas ook aan 'zionistische' kant, laten we dat vooral niet proberen weg te moffelen!!. Als u me niet gelooft, bezoek dan maar eens de web-site van B'Tselem. Daar worden beide 'kampen' in hun blootje gezet. Militaire training voor kinderen is nog een stap verder in de richting van de absolute monsterlijkheid, maar de overgrote meerderheid van de mensenkinderen worden geen monsters uit vrije keuze, nietwaar. 'Monsters' worden gecreëerd. 4. De joden in Gaza waren zionistische kolonisten. Voordien woonden daar nauwelijks joden, en ik kan zo langzamerhand wel begrip opbrengen voor het diepe wantrouwen dat in die regio t.o.v. 'joden' gekoesterd wordt. De eeuwenoude aanwezigheid van al bij al vreedzaam met hun buren samenlevende joden werd/wordt immers maar al te gretig misbruikt door de ultra-zionisten, spijtig genoeg. En néén: ik 'verdedig' die houding van Hamas niet, ik 'begrijp' ze, meer niet. 5. In tegenstelling tot wat sommigen (b)lijken te denken, is een cultuur géén statisch gegeven. Als de datum er volgens u niet toe doet, is het argument dat er ooit een soevereine staat bestond waardeloos. Want dan is het onweerlegbare feit dat in het mandaatgebied Palestina de joden een minderheid vormden (en bovendien niet eens met z'n allen zo opgezet waren met de komst van de zionisten) van véél groter belang in deze materie. Bovendien zijn er grote groepen joden die ondanks hun 'met het land verbonden' cultuur niet de minste behoefte voel(d)en zich in dat land te gaan vestigen, of, nog vreemder, het land "Israël" zelfs maar te erkennen. Voor sommigen is "Zion" trouwens eerder een geestelijk concept, een manier van denken, een levenshouding. Luister maar eens naar het lied 'Promised Land' door Majek Fashek. In het refrein klinkt het steeds weer opnieuw: 'promised land is a state of mind'! 6. Net het feit dat er voor joden geen uitzonderingen worden gemaakt, toont in mijn ogen duidelijk de 'superioriteit' van de 'cultuur' van de USA aan. Daar kan Israël echt wel nog een puntje aan zuigen. 7. Geloof en politiek zijn echter niet van elkaar gescheiden, en zeer zeker niet in Israël. Trouwens, ook ideologieën zijn een 'geloofssysteem'. Wat doen we daar dan mee? Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb twee vraagjes: 1. Hadden andere bevolkingsgroepen daar toen wèl iets te zeggen? Ik meen mij te herinneren dat het Ottomaanse rijk nogal 'autocratisch' ingesteld was, maar ik kan mij altijd vergissen. 2. Hoe zit dat nu eigenlijk met wat over de zionisten zo allemaal wordt gezegd? Ik meen mij te herinneren dat hun lange-termijn-doelstellingen jouw overtuiging tegenspreken, maar ook in dezen kan ik mij vergissen. Dank bij voorbaat voor het verwijderen van eventuele blinde vlekken in mijn visie, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 januari 2009 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Belgie zijn de problemen pas echt begonnen toen de Vlamingen hun land claimden. Vanaf dan, niks dan problemen. Ook met de veel latere kolonisten in de Rand.
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees daarover asjeblief ook eens dit artikel: Israeli Arabs torn by Gaza violence.
![]() |
#99 |
|
![]() Hun gebied?
Ik vermoed dat u nu spontaan een pleidooi houdt opdat de Indianen uit hun reservaten terug Noor-Amerika (jek, beide Amerika's!) bewonen, en dat de blanken terug naar Europa komen. Idem voor Australie, Zuid-Afrika etc.
#100 | |
|
![]() Citaat:
En het Hooggerechtshof moet er zich nog over uitspreken. (En uiteraard ga ik er in de eerste plaats niet mee akkoord.)
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 januari 2009 om 09:27. |
|
![]() |