Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 17:10   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Heb je een bron?
Gehoord op CNN deze middag.
system is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:12   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De hoaxen zijn ook nooit lang weg te houden in bepaalde threads ...
Tja, laat het voor u (én voor de Gazabevolking) maar hopen dat het dan slechts een hoax is. Ik vrees van niet.

Op de zender zei men ook dat bij het opruimen van het puin veel tientallen lijken worden gevonden. Dat Israelische soldaten huizen binnendrongen en mensen (burgers) doodschoten. Toen een oude man, die ze dood hadden geschoten te hard begon te ruiken na een dag, hebben de soldaten het lijk uit het huis gehaald en het ergens weggesmeten. Deze en andere feiten gaan nu het voorwerp uitmaken van onderzoek.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 17:25.
system is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:14   #83
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er moest zo eens een "boy Palestina" of "boycot moslimlanden" petitie komen, het kot zou te klein zijn...
Het enige dat uit moslimlanden komt is olie. En dat gaan we nu niet onmiddellijk boycotten lijkt me
Oud 18 januari 2009, 17:14   #84
heilige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
een streepjescode hebben die begint met 729?

Het is maar een weetje.
En ? Wat stel jij voor in verband met die nummers ?
heilige is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:16   #85
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Men brengt specifiek die producten onder de aandacht, omdat het producten zijn die gekweekt worden in de kolonies. Die sinaasappelen, wijn, etc... zijn inderdaad maar een beperkt deel van de hele Israëlische economie, maar politiek wel het meest geladen. Door deze producten te kopen, maak je de bezetting van Palestijnse dorpen, en de bouw van kolonies financiëel lonend.
Maar blijkbaar vinden sommigen hier dat hun sinaasappel des te sappiger smaakt, als ze weten dat daar een Palestijnse dorp voor platgewalst is...
Heb enige tijd geleden een paar flessen zeer lekker Chateau Golan soldaat gemaakt.

Yum - goed wijntje
Oud 18 januari 2009, 17:21   #86
heilige
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh ja, zeer goed allemaal.
Om de dingen even heel snel wat duidelijker te maken : heb je iets tegen joden ?
heilige is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:33   #87
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Wist ik al een tijdje, als ik een israëlisch alternatief vind, kies ik voor het israëlische (sinaasappels, clementines, pretzels, druivensap,...)

http://www.youtube.com/watch?v=gS2TdHFWA-I&
Oud 18 januari 2009, 17:34   #88
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Heb enige tijd geleden een paar flessen zeer lekker Chateau Golan soldaat gemaakt.

Yum - goed wijntje
klopt, fantastische wijn.
Oud 18 januari 2009, 17:39   #89
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Het enige dat uit moslimlanden komt is olie. En dat gaan we nu niet onmiddellijk boycotten lijkt me
Je vergeet de immigranten.
Nu heb ik persoonlijk niks tegen mensen die bereid zijn te werken en dat
hier willen komen doen. Of ze nou Chinees, Arabier of Afrikaan zijn.
Maar ik wil dan wel dat ze hun twisten, haat, ruzies en vooroordelen in
hun moederland achterlaten. Ik wil dat ze goed begrijpen: Dit is het Westen,
dit is Europa, dit is Amerika, dit is Australie. En herrieschoppers kunnen we
missen.
Hier binnen komen zeilen met het doel de Joodse minderheid te komen pesten
of politieke druk uit te oefenen inzake buitenlandse politiek met gewelddadige betogingen, dat mag dus niet.
Maar dat krijgen we toch met stromen!
Francientje is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:54   #90
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die paar producten vormen trouwens maar een heel klein percentage van wat Israëliers in de handen hebben. Texaco bijvoorbeeld is ook van een Israël net zoals tal van grote hotelketens.
Texaco is helemaal niet van Israël. Het netwerk van Texacostations in de Benelux is verkocht aan Delek. Maar bv. het onderzoekscentrum is en bljft van Chevron/Texaco

http://www.d-bnl.be/ndl/index.htm
laurensje is offline  
Oud 18 januari 2009, 17:58   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Dit kan je toch niet serieus nemen. Pour ne pas exister pendant 5000 jaar, hebben de joden ('nous') het wel ver schopt in alle geledingen van de maatschappij. Ik denk aan de joodse neo-cons in de States die onder, excuus 'boven' Bush de wereldpolitek mee bepaalden, ik denk aan Wall Street (en de crisis die begon met het failliet van Lehman Brothers), ik denk aan de machtige joodse lobbies, ik denk aan de joodse diamant business in Antwerpen en Indië, etc.
[sarcasme]Je vergeet de Protocollen van Sion en de NWO en al die andere samenzweringstheorieëen. [/sarcasme]De diamantbusiness is al wel minder "joods", meer Indisch, Libanees, Zuid-Afrikaans, Nederlands en ook Vlaams.
Te veel mensen verwijten de joden impliciet, nog in leven te zijn ondanks wat gedaan werd om hen uit te roeien.
Citaat:
Die tekst insinueert dat de 'nous' niet kunnen bestaan zonder joodse Blut und Bodem staat.
Wel, dat staat in schril contrast met het vorig zinnetje over anti-racisme.
Gewoon mensen die in groep besloten dat ze lang genoeg de slachtoffers zijn geweest.
Citaat:

Dit gezegd zijnde, als ze kunnen oplossen met een 2 staten oplossing, mij niet gelaten. Maar dan wel een eerlijke verdeling : de ene niet op een dorre lap van een scheet groot, en de andere de grootste hap èn alle natuurlijke hulpbronnen.
2 staten of een confederatie of een Israel waarvan de Palestijnen volwaardige burgers zijn. Een van de mogelijkheden is alvast de demografische druk verlichten door Israel/Palestina groter maken mits bewoonbaar maken van de onbewoonde delen van Neguev, iets waartoe Israel de financiën niet heeft op dit ogenblik. Het "rijke" Israel is een mythe. (het arme Gaza is er geen, d�*t weet ik ook)

Probleem is wel dat Hamas ongeveer tegen elke oplossing moet zijn, wil het niet van de politieke kaart geveegd worden door Hezbollah, zoals zijzelf Fatah van de politieke kaart veegden.

Indien je de tekst van Pagani op mp3 wil bewaren:
http://ythebest.free.fr/images/plaidoyer.mp3

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2009 om 18:04.
filosoof is offline  
Oud 18 januari 2009, 18:13   #92
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
[sarcasme]Je vergeet de Protocollen van Sion en de NWO en al die andere samenzweringstheorieëen. [/sarcasme]De diamantbusiness is al wel minder "joods", meer Indisch, Libanees, Zuid-Afrikaans, Nederlands en ook Vlaams.
Te veel mensen verwijten de joden impliciet, nog in leven te zijn ondanks wat gedaan werd om hen uit te roeien. Gewoon mensen die in groep besloten dat ze lang genoeg de slachtoffers zijn geweest.
2 staten of een confederatie of een Israel waarvan de Palestijnen volwaardige burgers zijn. Een van de mogelijkheden is alvast de demografische druk verlichten door Israel/Palestina groter maken mits bewoonbaar maken van de onbewoonde delen van Neguev, iets waartoe Israel de financiën niet heeft op dit ogenblik. Het "rijke" Israel is een mythe. (het arme Gaza is er geen, d�*t weet ik ook)

Probleem is wel dat Hamas ongeveer tegen elke oplossing moet zijn, wil het niet van de politieke kaart geveegd worden door Hezbollah, zoals zijzelf Fatah van de politieke kaart veegden.

Indien je de tekst van Pagani op mp3 wil bewaren:
http://ythebest.free.fr/images/plaidoyer.mp3
Je ziet spoken. Haak je toch zo niet vast in die grijsgedraaide slachtofferrol.
Gilette is offline  
Oud 18 januari 2009, 18:20   #93
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heilige Bekijk bericht
Om de dingen even heel snel wat duidelijker te maken : heb je iets tegen joden ?
Nee.
Flippend Rund is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:34   #94
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er moest zo eens een "boy Palestina" of "boycot moslimlanden" petitie komen, het kot zou te klein zijn...
Palestina voert niet bijster veel uit... Het ligt namelijk onder Israelische blokkade.
Oud 19 januari 2009, 11:37   #95
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Het begint bij "Kauf nicht beim Juden", maar waar zal het eindigen?
Het begint bij Avoda Ivrit, en is ge-eindigd in 1200 dode Palestijnen in één week...
driewerf is offline  
Oud 19 januari 2009, 11:38   #96
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wist u dat alle producten die uit Israel komen...

Citaat:
een streepjescode hebben die begint met 729?

Het is maar een weetje.
En ook ontzettend lekker zijn?

Ook maar een weetje.
Oud 19 januari 2009, 11:43   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard Boycot rendeert

http://www.palestina-komitee.nl/nieuws/142

Citaat:
Boycot van Israelisch fruit voelbaar

16/01/2009

Israelische boeren ervaren een merkbare daling in de export van fruit. Producten liggen in de opslag te rotten. Vooral het Verenigd Koninkrijk, Jordanië en Scandinavische landen nemen minder af.

Bron: Ynet News

Fruit growers disappointed by canceled orders from abroad, leaving produce to rot in warehouses

Yair Hason
YNet 01.16.09

Fruit growers in Israel have reported delays and reductions in orders from abroad since the military operation in Gaza was launched, due to various boycotts against Israeli produce.

Farmers say much of their produce is being held in warehouses due to canceled orders, and fear a sharp decrease in fruit exports to countries such as Jordan, Britain, and the Scandinavian countries.

"We export persimmons, and because of the fighting a number of countries and distributors are canceling orders," Giora Almagor, of the southern town of Bitzaron, told Ynet. He said some of the produce had already been shipped while some was awaiting shipment in warehouses.

Almagor said a large number of cancellations came from Jordan.

"The produce stays packed in warehouses, and this is causing us massive
losses," he said.

"The longer the fruit waits in storage after sorting, the more its quality decreases. We also have to pay for cooling the merchandise that should have already left, and the cost in considerable," he added.

Ilan Eshel, director of the Organization of Fruit Growers in Israel, said Scandinavian countries have also been canceling orders.

"It's mostly Sweden, Norway, and Denmark," he said. "In Scandinavia the tendency is general, and it may come to include all of the chains."

Eshel says the boycott did not exist before the Gaza offensive was launched.

"It's getting worse, and more voices can be heard calling to boycott Israeli merchandise," he said. "Until the operation began we had excellent business, though the economic recession in Europe was causing a slight fall in the market."

He added that winter was an especially difficult season to be unable to export fruit, because the avocado, persimmon, and citrus markets are at their height.
Oud 19 januari 2009, 11:59   #98
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Palestina voert niet bijster veel uit... Het ligt namelijk onder Israelische blokkade.
Aan TV-producties geen gebrek!
Oud 19 januari 2009, 12:47   #99
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Men kan altijd bij Lucoil tanken.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline  
Oud 19 januari 2009, 13:14   #100
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
boycott rendeert
Mijn website is zeker niet representatief, maar mensen die er op terecht komen door in google zoektermen in te voeren waarschijnlijk wel.

Het grootste aantal bezoekers op mijn site heeft de term 'boycott israel lijst producten' ingetypt of een gelijkaardige combinatie. Ze maken nu ongeveer 60% van de bezoekers uit. Het gaat om honderden bezoekers per dag die blijkbaar willen weten welke producten uit Israël komen of ermee geliëerd zijn. Ik denk dat Israël de boycott zeker zal voeren, temeer daar de campagne eigenlijk pas goed op gang getrokken wordt.

ministe van agitatie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be