![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom ze al die moeite gedaan hebben weet ik niet, maar uit een studie zal wel gebleken zijn dat ze daar veel winst mee zouden gaan maken zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Allez, zo begreep ik het toch. Die technische uitleg was nogal ingewikkeld.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel bij nieuwe en tamelijk recente wagens is interessant. En dan nog. Waarom eerst een nieuwe personenwagen kopen (die zijn al duurder dan de meeste wagens die onder de definitie "lichte vracht" vallen, andere types dan weer niet natuurlijk) en die vervolgens laten ombouwen. Dat kost ook. Dat is enkel interessant bij tamelijk recente tweedehands wagens. Nog veel interessanter is gewoon een "lichte vracht" kopen, recht van de constructeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, een autoconstructeur van een merk als Land Roover zal zijn ingenieurs heus geen opdracht geven om wagens te maken die overeenkomstig de Belgische belastingswetgeving zijn. Voor hen maakt dat maar een onooglijk klein deel uit van hun markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand heeft er blijkbaar aan gedacht dat het ook andersom kan voorkomen.
Je koopt een lelijke (maar beresterke) 4x4 Toyota-jeep mét wing plus een extra aanhanger. Vooraan enkel een chaufeurszetel en een klein, ongemakkelijk tweezit pasagierszeteltje. Achterin een vrij kleine, lege ruimte. De achterdeur gaat bovendien in drie delen open dus echt geen "luxe" auto en totaal niet geschikt voor personenvervoer. De garagist zegt niks over het verschil tussen een lichte vrachtwagen en een 4x4 en je jeep wordt ingeschreven als een 4x4. Als je erachter komt dat je meer belasting op je auto betaalt dan verzekering is het telaat. Je kan je 4x4 nooit meer als lichte vragen ingeschreven krijgen. Na een drietal jaar doe je je jeep voor een appel en een ei van de hand omdat hij veel te duur is aan autotax.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik Jan, maar sommige mensen hier staren zich blind op het fraudeaspect.
Als iets wettelijk is geregeld is het geen fraude, maar je kan het minstens een achterpoortje ter grote van een schuurdeur noemen. En als puntje bij paaltje komt, de wagens waarover het meest over gezeurd word -machines zoals de Porche Cayenne,Jeep Cherokee[size=2](de reclamestuntjongens die deze discusie aanzwengelden met het autosalon[/size]),Landrover Defender 130 Ford F150 en 250 en vele soortgelijken- die zijn zowiezo van de prijsklasse dat de gewone burger het toch niet meer kan betalen. Dan is de fiscale meevaller door er een vast schot in te plaatsen een leuk etentje meer, maar ook alleen dat.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als monovolume moest ik jaarlijks (in 2000) 40000 BEF rijtaks betalen. In lichte vracht bleek dat maar iets van een 5000 BEF te zijn. En met dat ter besparing speciaal ombouwen, blijkt het in Nederland een rage te zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mieke 79, wat is er mis met hernieuwbare energiedragers,zoals frituurolie([size=2]al dan niet gebruikt[/size])?Dat je alleen maar BTW betaald op de aankoop van de olie, en geen extra bijgevoede taksen?Als ik de kans zie, dan rijd mijn wagen op een brandstof die ik zonder alle politieke uitzuigerij kan kopen.
Als je morgen een etentje krijgt aangeboden van een vriend of familielid, ga jij het aangeven als betaling in natura op je belastingsbrief?Oh nee.. da's dan ook sjoemelen.Het is een extra inkomen . Je moet zelf dan geen geld uitgeven aan de aankoop van het voedsel,of de energie om het te verwerken-zoals aardgas en elektriciteit-of het leidingwater. Eneuh, die Terracan is een volwaardige 4*4, een wagen die een marktkramer best kan gebruiken om zijn job veilig te kunnen doen.of wil je overbeladen 2cv'tjes op de weg?En €28 499, dat kan ik niet uitgeven aan een wagen.Da's ver boven mijn budget.En voor het budget van vele andere kleine burgertjes. 28 499; zonder of met BTW?; Als het zonder is, dan kom ik in de gewone versie uit op €34484 inclusief, en op de veel schappelijkere €30209 Dan nog het voordeel in BIV en wegentaks op jaarbasis...Je zou gek zijn de gewone versie aan te kopen.. beter nog, een fabrikant is al bijna gek die nog aan te bieden.Geen reclame op straat, gewoon aanbieden aan de klanten die zo'n wagen wensen te kopen.
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer men OMBOUWD naar lichte vracht, worden de bevestigingsgaten voor de zetels gesloten met Afbreekbouten. TTZ. deze bouten worden in de gaten getrokken, waarna ze afbreken. De schroefdraad van het gat is dan beschadigd. Zodoende kan men er geen zetel meer op plaatsen. En voor de hele slimmerikken. Wanneer U bij een wegcontrole, en dat gebeurd dikwijls bij OMBOUW-lichte vrachten, men gesnapt wordt.........Dan is men nog niet toe aan de nieuwe pattaten. Dan betaald U de belastingen vanaf de inschrijving! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe durven ze! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waar ik mij wel vragen bij stel is bij bv. een Porsche Cayenne met 5 zitplaatsen die ingeschreven is als lichte vracht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijden met frituurolie kan perfect en is daarenboven volledig milieuvriendelijk. Hetzelfde gaat op voor rijden met koudgeperste koolzaadolie. Maar natuurlijk weet onze administratie daar geen weg mee. Eens schreef ik aan het Ministerie van Financiën een brief hoe dat nu zat met mensen die met koolzaadolie rijden. Immers, de EU-regels schreven voor dat een auto die in een ander EU-land is gehomolegeerd ook in een ander land mag ingeschreven en gebruikt worden. Nu is het zo dat auto met een aangepaste motor voor koolzaadolie in Duitsland erkend zijn (en zelfs daar ook aangemoedigd worden). Bijgevolg mag men nu een dergelijke wagen in Duitsland kopen en in België laten inschrijven. Alleen is er dan een probleempje met de accijnzen op de brandstof. Volgens de Belgische wetgeving bestaat koolzaadolie als brandstof immers niet. In Duitsland wel. Eerst kwam er geen reactie. Na veel aandringen kwam er toch een antwoord: ofwel moest ik een staat opmaken en op de hoeveelheid koolzaadolie een bijkomende taks betalen (alleen werd me daarbij gezegd dat ik geen koolzaadolie mocht stokeren bij me thuis) ofwel een rekening openen bij een Duits tankstation. Een motor die op koolzaadolie rijdt kan perfect ook op gefilterde frituurolie rijden. Heel milieuvriendelijk trouwens! Bepaalde oudere wagens hoeven daarvoor zelfs niet worden omgebouwd. Een oude mercedes kan men perfect en probleemloos op frituurolie laten rijden. Gebruik eens uw verstand en kraam dergelijke onzin niet uit: rijden met frituurolie is milieuvriendelijk en bespaart ons de verwerking van afgedraaide frituurolie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |