Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2009, 18:28   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
neen, ze komen je alleen aar tot in je eigen huis lastigvallen met hun Wachttoren.
Aan, binnen komen ze maar als je ze toestemming geeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 18:35   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Geen klant aan het loket die in dat geval geprovoceerd wordt door religieuze symbolen, mits de vrouwenkleren van Jehova-vrouwen niet verschillen van de andere vrouwenkleren.
Daarom is het niet minder een verplichting voor die vrouwen. Daarom is het niet minder een onderdrukking van vrouwen!
Ben jij selectief tegen onderdrukken van vrouwen misschien?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 18:43   #83
Gilette
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarom is het niet minder een verplichting voor die vrouwen. Daarom is het niet minder een onderdrukking van vrouwen!
Mits het geen zichtbaar probleem is, kan er weinig aan gedaan worden. Immers kan jij het verschil zien tussen een Jehova en andere vrouw? Ze lopen er noch visueel noch op een andere manier mee te koop. Waarschijnlijk ben je de enige die jehova-vrouwen met een blikopslag achter de stadsloketten herkent.

Citaat:
Ben jij selectief tegen onderdrukken van vrouwen misschien?
Ik dacht dat het inmiddels duidelijk was geworden dat ik geen progressieve ayatollah ben die het recht op verdrukking (gecamoufleerd als het recht op godsdienstvrijheid) genegen is.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 19:11   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken geen Jehova-getuigen die hun eisen opdringen aan de maatschappij, bv achter de loketten van het gemeentehuis.
Jij kent natuurlijk ontelbaar veel Jehova-vrouwen die betogingen organiseren en actiegroepen vormen en bij de progressieve partijen gaan bedelen om steun voor het recht om onderdrukt te mogen worden achter de stadsloketten.
Een meisje die bij mij in de klas zat, en Johavah getuige was, ging niet mee zwemmen. In de turnles moesten wij allemaal een turnpak dragen, zij droeg er een rok.

Achter de loketten merk je dat niet, he. Ook niet dat Joodse getrouwde vrouwen een pruik dragen omdat het verboden is voor hen om hun haren te tonen.
Het wordt hen niet verboden, maar het is niettemin onderdrukking!
Oud 7 februari 2009, 19:30   #85
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Een meisje die bij mij in de klas zat, en Johavah getuige was, ging niet mee zwemmen. In de turnles moesten wij allemaal een turnpak dragen, zij droeg er een rok.

Achter de loketten merk je dat niet, he. Ook niet dat Joodse getrouwde vrouwen een pruik dragen omdat het verboden is voor hen om hun haren te tonen.
Inderdaad, dat is ook onderdrukking. Ik heb nooit anders beweerd.
Oud 7 februari 2009, 23:24   #86
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook niet dat Joodse getrouwde vrouwen een pruik dragen omdat het verboden is voor hen om hun haren te tonen.
De mannen in die gemeenschappen dragen toch ook een hoed(of keppeltje) met pijpekrullen? Zijn die dan ook onderdrukt?
Oud 7 februari 2009, 23:57   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet de eerste ortodoxe man nog zien die schettert dat hij in die klening achter een loket moet omdat God dit wil , maar vooruit..Joodse vrouwen scheren trouwen hun haren af, vandaar de pruik; een gebruik wat ontstond aan het hof van de zonnekoning om zichzelf niet te onderscheiden van anderen ( het verving de hoofddoek in die tijd)

Al een betoging ergens gezien van jehova getuigen omdat ze zich gedriscrimineerd voelen vanwege een dresscode geldend voor iedereen?
Waar was dit dan Artisjok?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 09:40   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat is ook onderdrukking. Ik heb nooit anders beweerd.
Maar je beweerde wel "Ik ken geen Jehova-getuigen die hun eisen opdringen aan de maatschappij"

Dat doen ze dus wel, maar geen haan die er naar kraait.
Oud 8 februari 2009, 09:43   #89
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Aan, binnen komen ze maar als je ze toestemming geeft.
maar ze vallen mij lastig terwijl ik binnen ben. Tot in mijn huis dus.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 09:54   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Mits het geen zichtbaar probleem is, kan er weinig aan gedaan worden. Immers kan jij het verschil zien tussen een Jehova en andere vrouw? Ze lopen er noch visueel noch op een andere manier mee te koop. Waarschijnlijk ben je de enige die jehova-vrouwen met een blikopslag achter de stadsloketten herkent.

Ik dacht dat het inmiddels duidelijk was geworden dat ik geen progressieve ayatollah ben die het recht op verdrukking (gecamoufleerd als het recht op godsdienstvrijheid) genegen is.
Voor jou is het pas een probleem als het zichtbaar is? Mag een man zijn vrouw thuis aftroeven? Als we het niet zien, doe maar?

Het is duidelijk dat je een verbod op het dragen van de hoofddoek probeert te verkopen als "tegen onderdrukking". Maar dan verwacht ik dat je consequent tegen elke onderdrukking bent. Ook die binnen andere godsdiensten. Ook de nog bestaande binnen onze maatschappij die niet aan een godsdienst verbonden zijn. Je weet toch wat het thema was op de laatste vrouwendag?
Jij begrijpt ook niet dat je met je verbod evengoed onderdrukt als de ayatollah met zijn gebod dat doet.
Wil je echt strijden tegen onderdrukking, maak de vrouwen dan weerbaarder.
Oud 8 februari 2009, 09:58   #91
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Ik ga deze draad eens heel erg op mijn gemak herlezen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 10:33   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
maar ze vallen mij lastig terwijl ik binnen ben. Tot in mijn huis dus.
Ik geloof dar er een draad bestaat met tips om daaraan te verhelpen.
Oud 8 februari 2009, 10:37   #93
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je beweerde wel "Ik ken geen Jehova-getuigen die hun eisen opdringen aan de maatschappij"
De maatschappij is vrij de deur dicht te houden als ze komen aanbellen. Ik heb nog nooit gehoord van protesterende Jehova-vrouwen die betogen voor het recht om met vrouwenkleren bij jan en alleman, en ook achter de loketten, te mogen zitten.
Maar deel gerust al jouw ervaringen op dat vlak met ons Artisjok.

Citaat:
Dat doen ze dus niet.
Oud 8 februari 2009, 10:39   #94
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor jou is het pas een probleem als het zichtbaar is? Mag een man zijn vrouw thuis aftroeven? Als we het niet zien, doe maar?

Het is duidelijk dat je een verbod op het dragen van de hoofddoek probeert te verkopen als "tegen onderdrukking". Maar dan verwacht ik dat je consequent tegen elke onderdrukking bent. Ook die binnen andere godsdiensten. Ook de nog bestaande binnen onze maatschappij die niet aan een godsdienst verbonden zijn. Je weet toch wat het thema was op de laatste vrouwendag?
Jij begrijpt ook niet dat je met je verbod evengoed onderdrukt als de ayatollah met zijn gebod dat doet.
Wil je echt strijden tegen onderdrukking, maak de vrouwen dan weerbaarder.
Heb ik ooit beweerd dat er tegen andere vormen van onderdrukking niets ondernomen moeten worden? Waar haal je het toch?
Oud 8 februari 2009, 10:41   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met hun eisen opdringen aan de maatschappij bedoelt men meer speciale maaltijden eisen in de gevangenis, of gebedsruimten denk ik. Iemand trouwens een idee hoeveel getuigen er in de gevangenis zitten ?
Oud 8 februari 2009, 10:50   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De maatschappij is vrij de deur dicht te houden als ze komen aanbellen. Ik heb nog nooit gehoord van protesterende Jehova-vrouwen die betogen voor het recht om met vrouwenkleren bij jan en alleman, en ook achter de loketten, te mogen zitten.
Maar deel gerust al jouw ervaringen op dat vlak met ons Artisjok.
De laatste keren heb ik de Jehovah getuigen telkens uitdrukkelijk gezegd dat ik niet wil dat ze nog aan de deur komen. Maar ze blijven terugkomen.
De laatste keer draaiden ze de wachttoren in de handen van mijn (minderjarige) zoon die in de voortuin (= privé-terrein) speelde.

Citaat:
Dat doen ze dus niet.
Ik gaf je het voorbeeld van het meisje in de klas dat niet deelnam aan de zwemlessen, en in de turnles een rok droeg, terwijl voor alle andere het turnpak de verplichte kledij was
Oud 8 februari 2009, 10:52   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus het is onze taak moslima's weerbaar te maken zodat ze zichzelf niet meer laten onderdrukken?
Volgens mij niet; die strijd horen moslima's zelf aan te gaan en niet wij.

Waar staat die hoofddoek voor? Voor de positie van de vrouw binnen islam; niet de man maar de vrouw draagt de verantwoordelijkheid voor mannelijk seksueel gedrag.
Wordt ook hier aan veel moslima's de hoofddoek opgelegd? Zeker weten; door allerlei verenigingen, binnen moskees, door familie en echtgenoten.
Kunnen we daar wat aan doen? nee die strijd moeten ze zelf leveren.
Moeten we daarom meegaan in het idee dat hoofddoeken moeten steeds en overal?
Nee; we zijn een seculiere samenleving, diversiteit gaat voor islam en gezien de opinie over hoofddoeken van veel niet moslims kan je dus hoofddoeken beperkingen opleggen op scholen, werkvloer en binnen openbare functies.
Daarmee steun je ook vrouwen die wel onder druk de hoofddoek dragen en verhinder je dat dit gedachtengoed aan iedereen opgedrongen wordt, sommigen noemen dit islamitisering van een samenleving.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 10:55   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit beweerd dat er tegen andere vormen van onderdrukking niets ondernomen moeten worden? Waar haal je het toch?
Dat meende ik te mogen besluiten uit je excuus "Mits het geen zichtbaar probleem is, kan er weinig aan gedaan worden."

Excuseer me, indien ik je verkeerd begreep.
Ben je dan ook tegen vrouwenkleren (voor Jehovah-getuigen), het dragen van een pruik (voor Joodse getrouwde vrouwen) en make-up (voor de "westerse" vrouwen)?
Oud 8 februari 2009, 10:58   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus het is onze taak moslima's weerbaar te maken zodat ze zichzelf niet meer laten onderdrukken?
Als het niet onze taak is hen weerbaarder te maken, is het ook niet onze taak hen een verbod op te leggen.
Dat moeten ze zelf doen!
Oud 8 februari 2009, 10:59   #100
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Waar staat die hoofddoek voor? Voor de positie van de vrouw binnen islam; niet de man maar de vrouw draagt de verantwoordelijkheid voor mannelijk seksueel gedrag.
Wordt ook hier aan veel moslima's de hoofddoek opgelegd? Zeker weten; door allerlei verenigingen, binnen moskees, door familie en echtgenoten.
Kunnen we daar wat aan doen? nee die strijd moeten ze zelf leveren.
Moeten we daarom meegaan in het idee dat hoofddoeken moeten steeds en overal?
Nee; we zijn een seculiere samenleving, diversiteit gaat voor islam en gezien de opinie over hoofddoeken van veel niet moslims kan je dus hoofddoeken beperkingen opleggen op scholen, werkvloer en binnen openbare functies.
Daarmee steun je ook vrouwen die wel onder druk de hoofddoek dragen en verhinder je dat dit gedachtengoed aan iedereen opgedrongen wordt, sommigen noemen dit islamitisering van een samenleving.

Zo zie ik het ook.
Bovendien denk ik dat de islamisering in grotere passen oprukt dan de jeovahisering (met uitzondering van de woonplaatsen van Driewerf en Artisjok natuurlijk).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be