![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk ben ik alleen maar blij dat je het niet snapt. ![]() Wacht, ik geef je een voorbeeldje hoe dit wordt gebruikt. Eerst deze. Let op, dit is geen ironie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=249 Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 februari 2009 om 00:40. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 00:43. |
|||
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]()
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk problematisch, en plaatst je in een zwakkere positie dan je stelling verdient. Ik word overigens steeds benieuwder naar die Duitse kampen die volgens het bericht van Barfo op bedrieglijke wijze als uitroeiingskampen zouden ingericht zijn. Volgens mij staan er op Duitse bodem geen vernietigingskampen maar ook geen kampen die post factum als vernietigingskamp zouden zijn ingericht. Over welk kampen zou het dan wel gaan, en waar in Duitsland kunnen we gaskamers bezoeken? Barfo? Maar dat terzijde. Wat de essentie van het door jou aangehaalde citaat betreft: ik lees daarin geen poging om de vernietigingskampen te ontkennen, wel een vreemde want totaal onnodige poging om vernietigingskampen in Duitsland te ontkennen. Bij mijn weten is iedereen het immers sinds begin jaren '50 eens dat er op Duitse bodem geen vernietigingskampen geweest zijn.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 07:41. |
|||
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerst wens ik me te verontschuldigen omdat ik hogerop aanraadde het boek van Ilan Pappe te lezen, ik heb ondertussen ontdekt dat daarover al een discussie loopt in een andere thread. Maar ik herhaal wél de oproep om dat boek door te nemen, tenminste om met enige kennis van zaken te kunnen praten. De lezing van dat boek heeft toch mijn mening bijgesteld: je kan nooit te veel van een zaak weten. Een mening bijstellen wil vooral zeggen dat de weg van het zwart-witte hokjesdenken wordt verlaten, en helaas viert dat ook hier blijkbaar hoogtij terwijl de waarheid is dat alle partijen, vanaf het ontstaan van het probleem boter op het hoofd hebben. Maar dan terug naar de geschiedenis en je vragen. Israël heeft inderdaad aangeboden een zeer beperkt aantal vluchtelingen terug op te nemen en het is even waar dat de Palestijnen dat aanbod hebben afgewezen om politieke redenen. Het zijn overigens de Verenigde Naties die in resolutie 194 van november 48 oproepen tot het recht op terugkeer en het is even waar dat Israël deze oproep blokkeerde. En dan de 20% Palestijnen die in Israël leven en die een bewijs zouden vormen dat er nooit een etnische zuivering zou zijn geweest. Wanneer op dag 1 er ontzettend veel dinosaurussen rondlopen en er op dag 2 - bij wijze van spreken - bijna geen meer te vinden zijn dan concluderen wetenschappers dat er zo'n 70 miljoen jaren terug zich iets dramatisch heeft voorgedaan. De bevolking van Palestina bestond volgens de volkstelling van 1931 voor zo'n 83% uit Palestijnen. In 1947 waren er nog zo'n 67% Palestijnen. Wanneer dat aandeel opeens terugvalt tot 20%, zou er dan ook geen catastrofe hebben plaats gegrepen? Of zijn al die mensen plots op een langdurige vakantie vertrokken? Of is er een andere conclusie. Tenslotte een stukje uit een toespraak van Ben-Gurion, vader, architect en eerste leider van Israël, van 3 december 1947 voor de top van zijn partij: Slechts een staat met ten minste 80% Joden is levensvatbaar en stabiel En laat 100% - 80% nu net 20% Palestijnen opleveren.... Overigens heeft Ben-Gurion, gezien vanuit zijn standpunt overschot van gelijk. Hoe kan je nu een staat oprichten die je wil baseren op een bepaalde groep terwijl die groep nét in een sterke minderheidspositie staat. Nog eens, ik zeg dit niet om partij te kiezen, daarvoor is de zaak te complex en net als de Joden hebben de Palestijnen in de begindagen grote fouten gemaakt om nog maar te zwijgen van (trans)Jordanië dat al voor de oprichting van Israël afspraken had om wat nu de westbank is in te palmen, maar geschiedenis mag niet ontkend worden. Wanneer je dat doet sluit je de deur voor elke oplossing. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Ligt Dachau dan niet meer in duitsland, of is die site nep nagebouwd?
|
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet iemand of er in Dachau gasovens staan die men kan bezoeken? Indien ja: wat kan Wiesenthal bedoeld hebben als hij zegt dat er op Duitse bodem geen vernietigingskampen stonden? Ook over Mauthausen stel ik me vragen, al was dat - als ik me niet vergis - op de eerste plaats een werkkamp. Dit staat te lezen in Wikipedia: Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 12:09. |
||
![]() |
![]() |
#90 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
' Neen, het ging bij mij over wat Simon Wiesenthal zei volgens barfo. 'Barfo' citeerde onvolledig. [quote]Citaat: Citaat:
Citaat:
Wiesenthal: .../.... "extermination de masse des juifs par gazage commença en 1941-1942 et eut lieu uniquement en de rares points choisis �* cet effet et pourvus d’installations techniques adéquates, avant tout en territoire polonais occupé (mais nulle part dans l’Ancien Reich) : �* Auschwitz-Birkenau, �* Sobibor-sur-Bug, �* Treblinka, Chelmno et Belzec" . Het verhaal van Stangl, commandant van Treblinka, (zie vorige post) wordt hierdoor bijvoorbeeld zeker bevestigd. Laatst gewijzigd door system : 4 februari 2009 om 12:10. |
|||
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In dachau zou een kleine gaskamer bestaan hebben, eerder om te experimenteren. Het zou vernietigd zijn toen de gealieerden er aan kwamen. Bovendien lijkt het mij helemaal niet relevant hoe mensen omgebracht werden door het nazi regime in de kampen, door ontbering, uitputting, ziekte, experimenten, executie,.... De dodentallen spreken voor zich. Mauthausen ligt in oostenrijk, de openlucht steengroeve met de beruchte trap. ik heb beide ooit bezocht, je wordt er heel stil van Laatst gewijzigd door spherelike : 4 februari 2009 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Een werkkamp ? Semantisch kan dit dan mogelijk een verschil uit maken. De realiteit was echter anders. De 'werkers' zaten gevangen en werden uitgemergeld tot op het bot. Als je niet stierf van honger dan deed je dat of ...
Of aan een ziekte wegens totaal geen hygiene. Of aan expirimenten op mensen. Of door zelfmoord om aan 't afgrijselijke te ontsnappen. Of doordat men zich zelf in de electrische afrastering wierp om aan de ellende te ontkomen. Of onder de brute repressie van de 'bewakers'. Een 'werker' werd bijna nooit alleen geëxecuteert. Veelal werd er een groep geëxecuteert om een voorbeeld te stellen. Trouwens. De 'bewakers' hadden een koosnaampje voor de uitgemergelde 'werkers'. De mannen werden "Muselmänner" genoemd, en de vrouwen "Schmuckstüke". In Auschwitz werd er Zyklon-B gebruikt om mensen te vergassen. De idee van 'vergassen' kwam echt niet uit de lucht gevallen. Eerder werd er reeds geexpirimenteert met koolmonoxide. En dezen volgenden op experimenten met uitlaatgassen. Duitsland kende wel degelijk 'vergassingen'. Zij het 'rijdende' gaskamers. Autos en vrachtwagens waarvan de uitlaat naar binnen werd afgeleid. Deze doodstrijd duurt gemiddeld 40 minuten. Heel deze gruwel kan je niet minimaliseren met een semantisch spelletje.
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedenk misschien dat met jouw houding de hele historische kennis die we hebben over de Duitse KZ-Lager (en waarvan ik enkele uitreksels op Wikipedia citeerde, ondermeer het zinnetje dat je in je post isoleert om er je emoties op los te kunnen laten), zelfs niet tot stand had kunnen komen. Ik zal het terug bekijken als je je zelfbeheersing en rede teruggevonden hebt.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 februari 2009 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een lot nog erger dan de gaskamer, vind ik zelf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over 't afsluiten van deze discussie kan ik 't enkel maar met je eens zijn, al is 't mij totaal onduidelijk waar en hoe wij van mening verschillen. Mijn houding is steeds dezelfde: Ik laat ogenschijnlijk onschuldige uitspraken die onverkort en exact door de 'andere partij' kunnen geciteert worden en geannexeerd, doordat er een stukje duidelijkheid (naar mijn normen) ontbreekt, niet graag passeren zonder dat ik daar (zoals jij het stelt) mijn emoties op loslaat. Een duidelijk voorbeeld daarvan is in deze draad te vinden, namelijk de manier waarop de woorden van Wiesenthal uit hun context gehaald worden. Lees nu je bijdragen in dat licht. En merk op dat je niet 'fout' bent, maar contextloos. Daarom gaf ik het woord 'werkkamp' terug betekenis en context. Dat je aanstoot neemt aan die houding, ja kijk, daar kan ik je niet van weerhouden. Ik denk echter dat je eerder aanstoot neemt doordat ik een geisoleerd (contextloos) zinnetje van jouw citeerde. En juist daar maakte ik mijn punt.
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://74.125.77.132/search?q=cache:...lnk&cd=2&gl=be israelische propaganda... |
|
![]() |