![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het blijft in 1ste plaats STRAF ! Iemand het recht ontnemen om verder te leven is namelijk geen cadeautje, maar wél een STRAF ! En zo een straf moet je natuurlijk verdienen, we gaan geen mensen ophangen omdat ze een brood gepikt hebben, of een konijn gestroopt, zoals vroeger jaren. Iemand als Kim De Gelder bvb zou van mij die straf krijgen, of die kutallochtoon die voor een paar jaar een oud vrouwtje halfdood martelde om te weten te komen waar haar centen verstopt waren. Diene vrijer van "Miss België ". Of Dutroux, Fourniret, en andere monsters van dat soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en daar waar men bv een principe hanteert van met gelijke munt te betalen ( ps. die kutallochtoon zou er dan tussenuit vallen ) zouden die mensen die je hier opsomt inderdaad de doodstraf moeten krijgen.... alleen dat 'oog om oog, tand om tand principe' passen we al sinds mensenheugenis niet meer toe. Waarom bij dat soort tuig er plots weer wel naar gegrepen zou worden lijkt me totaal onduidelijk en druist eveneens in tegen gelijke berechtiging/behandeling. En van wanneer geldt die alternatieve berechtigingwijze dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest van je betoog ?..Stel jezelf niet zoveel vragen, man. Je doet er jezelf pijn mee, en niemand anders geen goed. Een terechtgestelde lustmoordenaar ? Dat is gewoon een smeerlap minder. Eén minder die ons het leven verpest. Laatst gewijzigd door beste vriend : 7 april 2009 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik heb ook nooit beweerd dat ik het op dat vlak totaal oneens met je zou zijn dat doodstraf niet zou kunnen. Dat wilt natuurlijk nog niet zeggen dat ik het ook eens met je zou zijn om de doodstraf effe terug in te voeren.. da's weer een totaal andere zaak Citaat:
goe bezig ... je blijft wel een autoritair etterke als je mij niet zou toelaten andere smeerlappen hetzelfde te bedelen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
dit risico nemen om een pedofiel over te klingen te jagen staat echt niet in verhouding Citaat:
dat is onverantwoord Citaat:
eens, en als blijkt dat iemand onschuldig is (nieuwe onderzoekstechnieken) kun je hem nog steeds vrijlaten en desnoods rijkelijk vergoeden |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wat dient er dan precies bewezen te worden : of dat iemand iets gedaan heeft of dat iemand schuldig is ? of speelt dat geen rol ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 8 april 2009 om 23:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot men jou levenslang in een cel opsluit
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we toch wel kunnen concluderen dat zowel Dutroux als Degelder hun schuld bewezen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dutroux okay voor 99.9999 % De Gelder is al een heel ander verhaal .... de mens heeft ( dacht ik ) ondertussen al wel bekend _allemaal nog niet zolang geleden... daarvoor was het nog veel onzekerder _ maar is nog niet veroordeeld, laat staan voorgekomen groot verschil en dan is het nog de vraag of ie schuldig geacht wordt je erkent dat subtiele verschil toch, Savatage ? of is dat voor jou één pot nat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uit je antwoord hieronder wordt dit wel héél onduidelijk Citaat:
off topic ? wauw man nu begin je helemaal te ijlen in een topic over de doodstraf als strafmaatregel ( uiteraard in de zin zoals dat nu juridisch wordt geïnterpreteerd ) is de bemerking dat er een verschil bestaat tussen iets gedaan te hebben en er ook schuldig aan te zijn voor jou off-topic ? Citaat:
bij KDG is het lange nog niet zeker of indien hij dat gedaan heeft ( ook dat is nog niet zo zeker ) er ook schuldig aan bevonden zal worden vandaar m'n vraag ook Laatst gewijzigd door praha : 9 april 2009 om 00:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door beste vriend : 9 april 2009 om 07:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat telt, zijn de daden van de persoon, niet zijn beweegredenen. Ik ken zeker 10 mensen, waarvoor ik écht ( in mijn ogen ) goede redens kan opnoemen om ze onmiddellijk dood te slagen. Nu, ik heb die nog nooit aangeraakt. Awel, ben ik nu laf, zot, of intelligent om die mensen te laten leven ? Of gewoon een brave burger die de wet respecteert ? En op welke criteria ga je je oordeel vellen ? Wat zou de rechter er van denken als ik die mensen doodsla, zélfs als er goede redenen zijn ? E de psychiater ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kim De Gelder heeft recht op een eerlijk vonnis, en mag daarna rustig terechtgesteld worden , of het zou wonder boven wonder moeten blijken dat niet hij die baby's vermoord heeft, maar iemand anders. Als hij de dader is , mag en moet hij dood . D�*t is justitie ! Eventueel mag men hem nog even in leven houden om uit te pluizen wat hem daartoe bewogen heeft, maar zogezegde krankzinnigheid mag zeker niet als excuus dienen om hem niet ter dood te veroordelen. ( Enfin, zo zou dat dus moeten zijn, hé, in België gaat dat natuurlijk anders ). Een beetje gemakkellijk, hé : " hij is zot ! ". En daarmee is de kous af ? Geen discriminatie : mentaal gezonde, en totaal krankzinnige bloeddorstige moordenaars = allemaal evenveel recht op de doodstraf ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ten tweede gaat het hier niet om levenslang maar om de doodstraf. dat er daar ook al fouten gebeuren bewijst gewoon dat je doodstraf simpelweg niet mag invoeren. maar bon jij vind dat de overheid het recht moet hebben onschuldige mensen te vermoorden zodat ze om de zoveel jaren een dutroux over de kling kunnen jagen. niet mijn visie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |