![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik mediteer en ik krijg andere signalen door, waarom zijn ze niet evenwaardig aan de jouwe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Assumption is the mother of all fuck ups.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het is net daarom dat we uw soort zo snel mogelijk van de macht moeten weren. We moeten beleid bepalen op basis van feiten. Niet op basis van geloof. Fact and fiction van elkaar scheiden, mijn beste Jan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U "moet" trouwens niets geloven. Geloof is immers niet afdwingbaar. Slechts in alle vrijheid kan men tot aanname komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() En wat nog het mooiste is, is dat er nog vele andere geloven zijn die allemaal hetzelfde denken, dat ze de waarheid in pacht hebben. En deze denken allemaal gelijk te hebben op basis van een gelijkaardige waanvoorstelling.
En Jan, wie heeft nu gelijk ? Waarom is jouw waanvoorstelling meer waard als van die van iemand anders ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U maakt uw geloof ons probleem op het moment dat u stelt dat uw waarden universeel zijn voor de gehele mensheid. Op dat moment maakt u uw geloof tot een gevaar voor ons. Wij moeten dus wel iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Bon, ik ga maffen. Ik moet werken morgen. Wetenschap enzo. Werken aan een goddeloze wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Het transcendente, het immanente is moeilijk te decoderen. In de hypothese dat de mystieke ervaring een signaal of een boodschap zou van het transcendente, vernemen we eigenlijk nooit van de mystici wat we moeten doen of niet mogen doen. Bij een mystieke ervaring gaat alles op in het Ene. Er is hier geen sprake meer van een menselijke moraal.
Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je sluit je ogen, blokkeert je gedachten. Alle routineoperaties. Dan begin je iets te ontvangen. Aangezien het een transcendent signaal is, kan je stellen dat elke signaal zichzelf kan profileren als wat dan ook, zij het JHVH, Marduk, Seth, Kukulkan of Freja. Elk signaal klinkt even overweldigend. Hoe weet je dat jij het juiste te pakken hebt gekregen, sterveling? Jouw kennis is nietig vergeleken met wat je ontvangt, en wat je ook ontvangt is een oneindig grotere kennisbron dan jou. Wie zegt dat jij de grootste hebt gevonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Zelfs al is dit niet geponeerd op een materiële wereld. U stelt zich God voor als een mens. U anthropomorfiseert God. U denkt dat God zegt: ik geef u het leven en dus mag ik -en ik alléén- het beëindigen!! Geef toe dat dit wat infantiel is. Of alleszins wat simplistisch.
Laatst gewijzigd door system : 11 februari 2009 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste zin bevat slechts uw visie, die alvast niet de mijne is (maar goed, dat kon u wel al raden). Juist vanuit het contact met het transcendente en het vanuit daar geopenbaarde, sluit ieder beleid aan bij het wezenlijke. Het zal dan niet krom zijn, wel integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik vraag waarom Jan zo vol overtuiging spreekt dat zijn radiozendertje de correcte zender is. Eigenlijk vraag ik mij af of hij wel een echte radioamateur is, of gewoon witte ruis oppikt en dan zijn boekje leest om toch maar iets te kunnen invullen. |
|
![]() |
![]() |