Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2009, 16:39   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En dat zit dan af te geven op gelovige mensen

Wat een naïviteit en onwetendheid over KDG. Die vent heeft achteraf nog nooit gelijk gekregen, hij heeft zowat elke zaak verkloot in die in zijn handen kwam en hij heeft meegeholpen om alle VLD-stemmers in een sneltempo weg te jagen naar andere partijen. Niet te vergeten hoe hij 3x achter elkaar loog over hoe hij Balkenende vergeleek met Harry Potter of hoe hij plots al zijn Fortis aandelen verkocht voor de crash. Enkel wat onwetende nitwitten die de politiek niet volgen hebben nog vertrouwen in zo'n triestig figuur als KDG.
Ja, voorkennis, verschillende keren reeds dat er een reukje rond hem hangt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 10:45   #82
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Goed initiatief.
En de kostprijs, die is 0,00417 % vd transfers die wij Vlamingen jaarlijks aan Wallonië afdragen.
Oud 1 maart 2009, 11:43   #83
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een naïviteit en onwetendheid over KDG. Die vent heeft achteraf nog nooit gelijk gekregen, hij heeft zowat elke zaak verkloot in die in zijn handen kwam en hij heeft meegeholpen om alle VLD-stemmers in een sneltempo weg te jagen naar andere partijen. Niet te vergeten hoe hij 3x achter elkaar loog over hoe hij Balkenende vergeleek met Harry Potter of hoe hij plots al zijn Fortis aandelen verkocht voor de crash. Enkel wat onwetende nitwitten die de politiek niet volgen hebben nog vertrouwen in zo'n triestig figuur als KDG.
Migrantenstemrecht? Kongo? "Ik zie niet in hoe een staatshervorming mogelijk is"?
Wie is er hier onwetend?
Oud 1 maart 2009, 12:41   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Yep, en twee lachende smileys veranderen daar niks aan.
U bent blijkbaar niet op de hoogte hoe die achterbakse smeerlap dmv leugens zijn aangebrande uitspraken over Balkenende in de schoenen van een journalist probeerde te schuiven, een journalist die nochtans met geluidsband kon bewijzen dat die uitspraken wel degelijk van leugenaar De Gucht kwamen.

De waarheid en De Gucht in één zin past dus echt niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 12:42   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2x
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 15:05   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mevrouw Ceysens heeft ondertussen duidelijk genoeg gemaakt dat dit geen "diplomatieke" missie is,maar eerder een permanente economische missie,perfect passend bij de bevoegdheden die aan Vlaanderen toekomen.

Belgische diplomaten en hun personeel kunnen- en moeten inderdaad niet zo nauwkeurig de vinger op de pols houden in algemene- zowel als in heel specifieke economische dossiers....,en dan al helemaal niet in een land van continentale afmetingen als de VS....

"slechte" woorden van KDG en/of Peeters waren dus vergissingen,en zorgden voor onnodige commotie....

Wie weet wordt ooit nog eens een "Vlaams Huis" aan de Westkust (van de VS..) geopend ook....

Laatst gewijzigd door kelt : 1 maart 2009 om 15:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 16:58   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Lees, Geert Bourgois de anti-separatist.
gvd azijnpisser, wat heeft dit hier nu mee te maken.
Oud 1 maart 2009, 16:59   #88
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als ik zie hoezeer de Belgicisten in hun gat gebeten zijn ermee:

goed gedaan van de Vlaamse Regering

En toch vreemd dat er niets gezegd wordt over de andere Vlaamse Huizen.
Ik ben Belg, niet in mijn gat gebeten door het vlaams huis in NY, wel door de leugens die peeters daar heeft zitten te vertellen. Zo stelde hij dat de vlamingen een belangrijke rol gespeelt hebben bij het ontstaan van NY. Een flagrante leugen. Wij spreken bij het ontstaan van NY over de jaren 1600. Toen heette de regio nova Belgica. Die naam verwees toen naar de oude Nederlanden waar Nederland,Noord Frankrijk, Luxemburg, België toe behoorden. Bovendien maakten vooral Walen deel uit maakten van de bemanning van de Indische Compagnie.
De allereerste stichter (gouverneur) van Manhattan (huidige financiële centrum van NY)was Pierre Minuit, een Franstallige Belg (waal indien voor sommigen beter verstaanbaar). Hij heeft bovendien een gedenksteen in Mahattan.
New York heeft veel te danken aan België, daar zouden wij beter wat fierder over zijn, al rest is zever en er waren geen vlaamse pioniers, hetgeen peeters daar vertelde is de zoveelste vlaamse kwakel.
Wat het Vlaams huis betreft dit is een tijdelijk gebeuren op lange termijn onrendabel en onbetaalbaar.
Opvallend trouwens hoe Ceyssens vandaag in de zevende dag vertelde dat wat handel (Regionale bevoegdheid) betreft zij daar waar mogelijk alles samenbrengt (lees vlaanderen, wallonië en brussel) en dat werkt, daar heeft ze volgens mij gelijk in, want vlaanderen kan niet zonder Brussel en volgens mij zelfs niet zonder wallonië.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 17:07   #89
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
gvd azijnpisser, wat heeft dit hier nu mee te maken.
Dat dat stukske Belg moet zwijgen over Vlaanderen.

Verschaeve
Oud 1 maart 2009, 17:22   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dat stukske Belg moet zwijgen over Vlaanderen.
Jij trekt altijd alles uit zijn context, ik spendeer veel te veel tijd aan dat gejammer van u, ik ben het moe altijd alles opnieuw te moeten verklaren en dan vast te moeten stellen dat je mijn bijdrages maar half leest.
Oud 1 maart 2009, 17:24   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Jij trekt altijd alles uit zijn context, ik spendeer veel te veel tijd aan dat gejammer van u, ik ben het moe altijd alles opnieuw te moeten verklaren en dan vast te moeten stellen dat je mijn bijdrages maar half leest.
Half leest? Gewoonlijk scroll ik er voorbij.

Verschaeve
Oud 1 maart 2009, 17:35   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ik ben Belg, niet in mijn gat gebeten door het vlaams huis in NY, wel door de leugens die peeters daar heeft zitten te vertellen. Zo stelde hij dat de vlamingen een belangrijke rol gespeelt hebben bij het ontstaan van NY. Een flagrante leugen. Wij spreken bij het ontstaan van NY over de jaren 1600. Toen heette de regio nova Belgica. Die naam verwees toen naar de oude Nederlanden waar Nederland,Noord Frankrijk, Luxemburg, België toe behoorden. Bovendien maakten vooral Walen deel uit maakten van de bemanning van de Indische Compagnie.
De allereerste stichter (gouverneur) van Manhattan (huidige financiële centrum van NY)was Pierre Minuit, een Franstallige Belg (waal indien voor sommigen beter verstaanbaar). Hij heeft bovendien een gedenksteen in Mahattan.
New York heeft veel te danken aan België, daar zouden wij beter wat fierder over zijn, al rest is zever en er waren geen vlaamse pioniers, hetgeen peeters daar vertelde is de zoveelste vlaamse kwakel.
Minuit een Franstalige Belg? In het jaar 1600? Mijn God, is het weer zover? Mensen, in het jaar 1600 was er helemaal geen land genaamd België, meer zelfs, Minuit voer naar de Nieuwe Wereld in opdracht van, zoals je zelf zegt... de Indische Compagnie. In opdracht van de Noordelijke Nederlanden dus. Het zoveelste staaltje Belgicistische geschiedenisvervalsing dat destijds ook mensen als Rubens en Ambiorix tot 'Belgen' uitriep. New York heeft helemaal niets te danken aan 'België'. D�*t noem ik pas een kwakkel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 17:54   #93
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Minuit een Franstalige Belg? In het jaar 1600? Mijn God, is het weer zover? Mensen, in het jaar 1600 was er helemaal geen land genaamd België, meer zelfs, Minuit voer naar de Nieuwe Wereld in opdracht van, zoals je zelf zegt... de Indische Compagnie. In opdracht van de Noordelijke Nederlanden dus. Het zoveelste staaltje Belgicistische geschiedenisvervalsing dat destijds ook mensen als Rubens en Ambiorix tot 'Belgen' uitriep. New York heeft helemaal niets te danken aan 'België'. D�*t noem ik pas een kwakkel.
Ik heb niet gezegd dat België als land bestond, wel dat het deel uitmaak van de nederlanden, bestaande uit oa. het huidige België,Luxemburg, Nederland en Noord Frankrijk. Van Vlaanderen was toen totaal geen sprake da's waar. Wat Minuit betreft zoek misschien eens op Wikepedia daar vind U zijn biografie, het zal volgens U misschien ook een kwakkel zijn.
U geloofd meer in het sprookje van de leeuw?? da's pas een kwakkel.
Oud 1 maart 2009, 18:08   #94
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minuit zou vandaag als een Waal bestempeld worden. Hijzelf is in het rijnland geboren maar zijn ouders waren van Doornik. Minuit zelf werd diaken van een Waalse kerk.

En Peter minuit was slechts de derde gouverneur van Nova Belgica, dus niet de stichter of de eerste gouverneur.

Hij was echter wel de eerste gouverneur van Nieuw-Zweden (Philadelphia) maar dat was in opdracht van de Zweden en Finnen. Gebied dat hij later aan Stuyvesant moest afstaan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 18:14   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat België als land bestond,
Je schreef wel letterlijk dat Minuit 'een Franstalige Belg' was en dat New York veel te danken heeft aan 'België'. Terwijl hij in dienst voer van de Noordelijke Nederlanden en zelfs niet eens in de Zuidelijke Nederlanden geboren is. Ga je straks Joost Van den Vondel ook een Belg noemen omdat zijn ouders Antwerpenaren waren?

Citaat:
U geloofd meer in het sprookje van de leeuw?? da's pas een kwakkel.
Zie-lig.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 18:38   #96
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je schreef wel letterlijk dat Minuit 'een Franstalige Belg' was en dat New York veel te danken heeft aan 'België'. Terwijl hij in dienst voer van de Noordelijke Nederlanden en zelfs niet eens in de Zuidelijke Nederlanden geboren is. Ga je straks Joost Van den Vondel ook een Belg noemen omdat zijn ouders Antwerpenaren waren?

Zie-lig.
Tja hier kan je over bijven discussieren, trouwens wat is het probleem we zouden fier moeten zijn op Minuit, hij zette de eerste stappen in Manhattan, vandaag een van het meest gekende financiële centrum van de wereld. Minuit was een Belg, voor wie hij werkte speelt hierin toch geen rol. Een Belg die in Nederland werkt is toch geen Nederlander hé.
Soms is het goed om eens terug in de geschiedenis te kijken, de toenmalige Nederlanden was een uitgestrekt gebied met verschillende talen, geloofsgemeenschappen, kortom een divers boeltje. Maar op wereldschaal een macht waar rekening mee te houden was, op zee superieur kortom een wereldmacht. Een wereldmacht waar ook walen luxemburgers en noord fransen een groot aandeel in hadden. En wat was het resultaat van deze samenwerking, één superieure macht. Wat hebben wij nu nog een verschrompelde regio, waarvan de ministers naar detroit reizen om een fabriek open te houden wel de amerikanen en duitsers zullen wel beslissen wat er gebeurt. Geschiedenis heeft uitgewezen dat diversiteit, een groot land, openheid naar de anderen, samenwerking meer voordelen heeft dan nadelen.

Laatst gewijzigd door jbl : 1 maart 2009 om 18:40.
Oud 1 maart 2009, 18:42   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minuit was een Belg

Verschaeve
Oud 1 maart 2009, 20:05   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Half leest? Gewoonlijk scroll ik er voorbij.
Dus je geeft toe dat je niet voor rede vatbaar bent? Als je niet eens bereidt bent, te luisteren naar anderen is het best dat U een toontje lager gaat zingen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:13   #99
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja hier kan je over bijven discussieren, trouwens wat is het probleem we zouden fier moeten zijn op Minuit, hij zette de eerste stappen in Manhattan, vandaag een van het meest gekende financiële centrum van de wereld. Minuit was een Belg, voor wie hij werkte speelt hierin toch geen rol. Een Belg die in Nederland werkt is toch geen Nederlander hé.
Soms is het goed om eens terug in de geschiedenis te kijken, de toenmalige Nederlanden was een uitgestrekt gebied met verschillende talen, geloofsgemeenschappen, kortom een divers boeltje. Maar op wereldschaal een macht waar rekening mee te houden was, op zee superieur kortom een wereldmacht. Een wereldmacht waar ook walen luxemburgers en noord fransen een groot aandeel in hadden. En wat was het resultaat van deze samenwerking, één superieure macht. Wat hebben wij nu nog een verschrompelde regio, waarvan de ministers naar detroit reizen om een fabriek open te houden wel de amerikanen en duitsers zullen wel beslissen wat er gebeurt. Geschiedenis heeft uitgewezen dat diversiteit, een groot land, openheid naar de anderen, samenwerking meer voordelen heeft dan nadelen.
Uw geschiedeniskennis is er toch eentje dat getuigt van wereldvreemdheid.

België bestond in de 17de eeuw niet en Belgica of Belgea was toen slechts een vertaling voor Nederland.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2009, 20:23   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Uw geschiedeniskennis is er toch eentje dat getuigt van wereldvreemdheid.

België bestond in de 17de eeuw niet en Belgica of Belgea was toen slechts een vertaling voor Nederland.
Ik dacht dat de Nederlanden een vertaling was van Belgica. Het gebied beneden de Rijn werd door de Romeinen Gallia Belgica genoemd. Aangezien dit de oudst gekende staatsstructuur is van de Nederlanden is het eigenlijk historisch veel correcter om de Nederlanden (beneden de Rijn) "België" te noemen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 1 maart 2009 om 20:30.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be