![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe efficiënt werkt de echte privé sector? Me dunkt héél efficiënt. Gewoon al overleven niettegenstaande de regelneverij kosten en de belastingsdruk - dan nog geconcentreerd op arbeid - is reeds een prestatie. Het probleem is dus niet de pensioenleeftijd. Het probleem is dat er teveel mensen niet meer bijdragen aan productie. Die houden zich nu 'bezig' bij het staatsapparaat of hun gespekte belangengroepen. Een voorbeeld: Staatspolitie+staatsgerecht = pak me op+laat me gaan (x 13) En dat die bezigheidstherapie, naast de 'werkingskosten', dan nog eens die echte privésector tégenwerkt. Die echte economie gaat eraan onderdoor, joepie - de OCMW's krijgen extra volk - dat kost de economie wéér méér. Enzoverder. Het spelletje duurt totdat wat overblijft van die echte economie in elkaar stuikt. En dan is het natuurlijk de schuld van die echte economie. Dan staan de dieven en de gespekte belangengroepen driftig met plakkaten 'FOEI VRIJE MARKT' te zwaaien.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we zeggen je moet een MODEL hebben waarmee je UITREKENT hoe je de 'vergrijzing' FLEXIBEL gaat blijven financieren. EN de enige goeie oplossing is een DYNAMISCHE pensioenleeftijd in functie van een calculatie, die in respect van de begroting en in respect van iedereen dezelfde kansen geven, zorgt dat op een evenwichtige manier dit budget herverdeeld wordt. Van mij zou het debat, als het eerlijk gevoerd word, gewoon bvb 3 teams zijn van proffen die elk hun model voorstellen met volgende criteria - pensioen begroting moet kloppen voor de volgende 40 jaar - solidariteit tussen ambtenaren en privé - simuleren met demografische evolutie - iedereen haalt een minimumloon - solidariteit werkt minimaal concurrentievervalsend , en kan zeker niet hoger worden dan wat we nu doen. EN dan maar zoeken naar het model die iedereen goed vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als andere landen 10% ambtenaren hebben, kunnen wij best hetzelfde doen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehe, ik ook niet, maar zowel de jeugd hier als de politieke kaste willen dat echter wél....
En ook de ambtenaartjes staan daar volledig achter.... Misschien moet men maar eens gaan bekijken met de gemiddelde levensduur in belgië om welk type belg het gaat,diegene die in de privé werkt,de staatsambtenaar en diegenen die als werkgever kunnen omschreven worden.... Het gaat schrikken worden voor de arbeidende klasse... En ik wil heus niet varen zoals mijn vader....53 jaar gewerkt,17 jaar als arbeider en 36 jaar als kleine zelfstandige aannemer in de bouwnijverheid die zelf de zware arbeid samen met zijn broer verrichte.... 4 jaar heeft die mogen genieten van zijn pensioen...... En dan was het game over..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat krijgt mijn moeder aan overlevingspensioen denk je...Veel minder dan de eerste de beste oelewapper die hier in ons land komt binnengewaaid en die zijn hand er maar voor hoeft uit te steken...
En daar heeft mijn vader 53 jaar voor gewerkt en als kleine zelfstandige vooral zwaar voor betaald ... Als wij in oelewappersland arriveren krijgen we niets..thats the difference... Dan mogen wij ons polleke zover uitsteken zoals we willen... Laatst gewijzigd door Svennies : 29 maart 2009 om 02:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Staatspensioenen afschaffen en de mensen door een hoger loon (geen RSZ...) zelf hun pensioen laten opbouwen.
Veel efficienter.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hé je kunt het dilemma dus zo formuleren
- werk u dood om later langer te genieten - of anders wacht u een euthanasie vanaf 70+
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 maart 2009 om 09:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hoe ga je de gepensioeneerden oplossen ? vermogensonderzoek en de rest aan het ocmw ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was dat ook niet zoiets dat het VB al jaren predikt en als racistisch afgeschoten werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me doodwerk heb ik niets aan een pensioen want dan ben ik effectief dood.
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al diegenen die al >20 jaar werken behandelt men nog volgens het "oud systeem" (hebben nog maar 25 jaar om anders hun vermogen/pensioen op te bouwen), voor al de anderen wordt loon uitbetaald zonder afhoudingen voor pensioen zodat ze zelf hun pensioen kunnen opbouwen. En de werkloze, tja die heeft pech he. Misschien is dat de extra impuls die er zal voor zorgen dat hij/zij van zijn/haar lamme kont afkomt en gaat werken. De kas is leeg mensen. We kunnen niet blijven een immer groeiende groep van niet-werkenden te onderhouden.
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Op gebied van werkuren heeft een Vlaming meer gepresteerd op zijn 50ste dan een Nederlander op zijn 67ste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maak u geen illusies, je leeft nu, en je spaart een stuk voor later, maar reken niet op de overheid. Je kunt onmogelijk krijgen wat je niet geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze de werkuren wat verhogen.
Moeten ze dan geen jaren langer gaan werken.
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel geld binnenkrijgen = vel geld uitgeven. Heel veel mensen hebben niet het gevoel dat ze nu reeds moeten sparen voor later en gaan al hun geld uitgeven. Gaan we deze mensen dan laten werken yot ze er dood bij neervallen? Gaan we deze mensen een leefloon uitkeren? Het doet me denken aan het Amerikaans systeem, veel geld verdienen, maar zelf verantwoordelijk zijn voor uw sociale zekerheid. Volgens mij moeten we gewoon snoeien in de uitgaven van de SZ, zodat gezondheid voor iedereen betaalbaar blijft. Nu worden er veel schoonheidsoperaties gedaan, die niet met gezondheid te maken hebben, die terugbetaald worden door de ziekenkas. Ik pleit voor: - betaalbare ziekenhuisfacturen, we kunnen dit misschien creeeren door de artsen een vast maandloon te betalen, gedaan met de ereloonsuplementen. - Een ziekenhuis moet efficient zijn, het is nergens voor nodig dat we er paleizen van maken (nu moet een openbaar ziekenhuis voor X aantal procent, van de kostprijs, kunst aankopen, wie heeft ooit zo'n idioot idee gehad). - voor groepspraktijken voor huisartsen, iedere arts krijgt zijn loon betaald door de venootschap. Het inkomen wordt niet meer gelinkt aan het aantal prestaties die de arts levert, dit brengt een enorme kostenbesparing op. - het afschaffen van de ziekenkassen, de dokter rekent uw enkel het remgeld aan, de rest wordt hem betaald door de staat (kan gelinkt worden aan uw paspoort). - het afschaffen van de terugbetaling van medicatie, de apoteker rekent u enkel het remgeld aan (kan gelinkt worden aan uw paspoort). - het afschaffen van het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen door de vakbonden. De vakbonden hebben er nu alle baat bij om iemand zolang mogelijk te laten stempelen, enerzijds hebben ze zo het lidgeld en anderzijds krijgen ze een vergoeding voor de "prestatie" de ze gedaan hebben. Ik kan zo nog wel even doorgaan, het is maw niet nodig dat er een hoop parasieten op onze SZ zitten die overbodig zijn.
![]() |