Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2009, 14:51   #81
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
voor zover ik weet mag dat toch niet hoor... of die inbraak nu overdag of 's nachts plaats vindt. Indien ik het mis voorheb, zou je mij dan kunnen verwijzen naar enig bewijs ofzo? ik zou er graag dan iets meer over lezen
met dank!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht

http://www.tomongena.be/2001/09/20/v...g-rechtspraak/

Citaat:
Voor nachtelijke inbraken heb je een speciale regeling.Wie een nachtelijke inbreker afweert met geweld, wordt vermoed uit wettige zelfverdediging te hebben gehandeld. Hij moet niét zelf bewijzen dat hij voor zijn leven vreesde. Het is andersom: het parket moet aantonen dat die vrees onterecht was. Als de procureur dat niet bewijst, is er sprake van wettige zelfverdediging. De drie voorwaarden waren volgens Troch vervuld: een inbraak om 3u ’s nachts én de juweliers hadden de jongste jaren al 13 keer inbrekers over de vloer gehad, die daarbij soms geweld hadden gebruikt. Het parket kon niét bewijzen dat de juweliers niet voor hun leven moesten vrezen. En heel belangrijk: in zo’n geval moet de reactie (van de juweliers) niét meer in verhouding staan tot het mogelijke geweld van de inbrekers. Je mag dus je hele geweer leegschieten, het blijft wettige zelfverdediging. Dat besloot het Hof van Cassatie op 3 maart 1941. Die klassieke leer gaat zeer ver, maar werd hier gewoon toegepast.
De laatste wist ik zelf nog niet. Leuk om te weten trouwens. Geen genade blijkbaar.
Volgens de letter van de wet mag je dus zonder veel omzwervingen een inbreker doorzeven. En "dead people don't argue".
Edit: de link werkt nu terug.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 april 2009 om 15:02.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be