Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2009, 23:49   #81
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dewever is veel te intelligent om scheep te gaan met flurken vh VB.
Wat de precies de reden is weet ik ook niet.

Hij heeft meoite met hun stijl (wat kan), maar over de inhoud zijn er toch heel wat raakpunten.

Ik denk dat hij op zeker wou spelen, en via CD&V belgique lang binnen afbreken.
Het heeft gewerkt (spiltsing is meer besproken dan ooit op ernstigere manier) en ook weer niet (volledige beleid lamgelegd)
Ook kan het zijn dat hij een zeer grote angst heeft in een cordon positie terecht te komen, waar hij met (toen toch nog) kleine partij binnen de kortste keren zou oplossen.

Ach, het nationalisme is spijtig genoeg verdeeld, en de belgicisten lachen in hun vuistje.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 23:51   #82
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever is veel te intelligent om scheep te gaan met flurken vh VB.
Als je nu moest zeggen:

"Dewever is veel te neurotisch om scheep te gaan met flurken vh VB."

Dan zou je gelijk hebben.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 23:52   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Wat de precies de reden is weet ik ook niet.
Zijn onverwerkt zwart familiaal verleden.

Verschaeve
Oud 5 april 2009, 23:54   #84
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dar weet ik niks van.
Serieus, is zelfs het eerste wat ik ervan hoor.
Oud 5 april 2009, 23:54   #85
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je nu moest zeggen:

"Dewever is veel te neurotisch om scheep te gaan met flurken vh VB."

Dan zou je gelijk hebben.

Noem mij één VB-er die het intellectueel niveau van De Wever haalt.
Het VB mist totaal een socio-economische visie. Wat zeg ik, het ontbreekt hen totaal aan enige visie, tout court.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 23:57   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij laat dat zwart familiaal verleden tenminste "rusten", itt de VB-top die te pas en te onpas er voor zorgt dat hun zwart verleden niet vergeten word.
Oud 6 april 2009, 00:05   #87
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Het VB mist totaal een socio-economische visie. Wat zeg ik, het ontbreekt hen totaal aan enige visie, tout court.
Door Bart Dewever ben ik overtuigd geraakt dat het het beter is dat belgique ophoudt met bestaan.
Ervoor was ik er totaal niet mee bezig, maar door zijn steeds simpele en duidelijke interviews ben ik het hier over eens. (geen nationalistische achtergrond bij mij thuis ofzo)

Het Vlaams Beleng is altijd meer opgekomen met het vreemdelingenprobleem (wat werkelijk ook een probleem is, daar niet van), maar zou me niet op het idee hebben kunnen brengen om belgique te doen splitsen.

Sinds ik hier lid ben op het forum, ben ik ook meer te weten gekomen van het VB, en ik denk echt dat ze onterecht in een vuile hoek geduwd worden (akkoord er zit schorriemorrie tussen, maar die zitten ook met andere partijen, eerlijk is eerlijk).

Maar dat er geen intellectuelen in het VB zitten, daar ben ik het niet mee eens, kijk bevoorbeeld naar Gerolf Annemans, echt blij dat die in de Fortis commissie zat.
Oud 6 april 2009, 00:09   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dar weet ik niks van.
Serieus, is zelfs het eerste wat ik ervan hoor.
Dat is het ironische van de zaak, De Winter komt uit een Belgisch nest, BDW uit een zwart.

Verschaeve
Oud 6 april 2009, 00:16   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door Bart Dewever ben ik overtuigd geraakt dat het het beter is dat belgique ophoudt met bestaan.
Ervoor was ik er totaal niet mee bezig, maar door zijn steeds simpele en duidelijke interviews ben ik het hier over eens. (geen nationalistische achtergrond bij mij thuis ofzo)

Het Vlaams Beleng is altijd meer opgekomen met het vreemdelingenprobleem (wat werkelijk ook een probleem is, daar niet van), maar zou me niet op het idee hebben kunnen brengen om belgique te doen splitsen.

Sinds ik hier lid ben op het forum, ben ik ook meer te weten gekomen van het VB, en ik denk echt dat ze onterecht in een vuile hoek geduwd worden (akkoord er zit schorriemorrie tussen, maar die zitten ook met andere partijen, eerlijk is eerlijk).

Maar dat er geen intellectuelen in het VB zitten, daar ben ik het niet mee eens, kijk bevoorbeeld naar Gerolf Annemans, echt blij dat die in de Fortis commissie zat.
Dat is dan ook de enige, niet gespeend van enige intelligentie.
Voor een partij die al 32jaar bestaat vind ik dat een heel mager beestje.
Oud 6 april 2009, 12:24   #90
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In feite spreek je hier jezelf tegen.

Je bent een hevige tegenstander van gelijk welke vorm van nationalisme, wat
natuurlijk je goed recht is.

Nu is BDW een Vlaams-nationalist, dit valt niet te ontkennen. Logisch gevolg : het intellectueel niveau van BDW is op zijn minst betwistbaar voor wie jouw redenering volgt.

Maar het VB is nog slechter. Daar ontbreekt iedere visie, alweer volgens jou.

Waar het je feitelijk om te doen is duidelijk. Verdeeldheid zaaien, verdeel en heers.

Dit is een doorzichtig spelletje, Pietje. Niet met deze jongen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 12:29   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Nu is BDW een Vlaams-nationalist, dit valt niet te ontkennen. Logisch gevolg : het intellectueel niveau van BDW is op zijn minst betwistbaar voor wie jouw redenering volgt.

Waar het je feitelijk om te doen is duidelijk. Verdeeldheid zaaien, verdeel en heers.

Piet is dan ook aktief in een anti-Vlaamse organisatie. Het vastklampen aan Belgie om de macht te kunnen behouden is... niet echt mooi.

Maar er komt gegarandeerd een einde aan.

Verschaeve
Oud 6 april 2009, 12:42   #92
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De oproepen van het VB "in prime time" tot samenwerking, afspraken en godsvrede tav de NVA zijn zo talrijk dat het effenaf genant wordt.
Het enige antwoord tot nu toe is buiten een groot stilzwijgen een njet van BDW of hoogstens een connotatie van "prostitué" van een VB mandataris, een voor de hand liggende Godwin of een andere belediging tav FDW.

Maar geen nood...ik verwacht dat de verkiezingsuitslag van 7 juni de vraag tot samenwerking obsoleet maakt.
NVA haalt mijns inziens de drempel niet.
Waarom?
Omdat de brave Vlaams Nationalist het niet neemt dat zijn partij enerzijds politieke konsekwentie predikt en anderzijds de tjeef uithangt.
Natuurlijk haalt de N-VA de kiesdrempel niet, en het VB haalt moeiteloos 25 %.

Voor de paasklokken is het nog iets te vroeg en voor 1 april iets te laat.
Jongens toch, gaat dit nooit eindigen?
Oud 6 april 2009, 15:17   #93
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ff ernstig blijven hé: het is het Vlaams Belang dat al van in het begin de hand reikte aan de NVA, maar het was en is de NVA die altijd weigerde en wat ging VB-bashen.
Een slang mag dan al lief glimlachen naar mij, maar daarom ga ik het beest nog niet terugknuffelen. Zelfs al hangt de samenhang van het dierenrijk ervan af...
Oud 6 april 2009, 15:27   #94
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kan jij dan niet iemand intelligent vinden, zonder akkoord te gaan met zijn/haar politieke overtuiging ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 6 april 2009 om 15:31.
Oud 6 april 2009, 19:55   #95
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een slang mag dan al lief glimlachen naar mij, maar daarom ga ik het beest nog niet terugknuffelen. Zelfs al hangt de samenhang van het dierenrijk ervan af...
En leg mij nu eens uit waarom het VL. Belang een slang zou zijn. En de uitleg: "'t zijn daar allemaal racieeesste" is écht niet voldoende.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 08:57   #96
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk haalt de N-VA de kiesdrempel niet, en het VB haalt moeiteloos 25 %.

Voor de paasklokken is het nog iets te vroeg en voor 1 april iets te laat.
Jongens toch, gaat dit nooit eindigen?
A/ Robert, geef toe dat de schisis binnen de vlaams nationalistische familie allerminst de fout is van de partijtop van het VB.
Behalve op hun knietjes gaan zitten en hun broek afstoten hebben ze werkelijk alles gedaan om welke vorm van alliantie dan ook te proberen op poten te zetten.
Als je daarenboven nog eens een linksgemonopoliseerde pers hebt die dit gegeven op de meest strathegische wijze uitvergroot en uitspeelt...tja...
B/ Wat de NVA-kiesdrempel betreft: wat ik hierboven schrijf is niet mijn natte droom maar wel mijn aanvoelen van hetgeen er gaat gebeuren.

De Wever heeft zijn meer dan dubeuse beleidslijn steeds ondersteund door een vage metafoor van: "stenen verleggen in de rivier en niet staan roepen op de oever".
Welnu: hij is inderdaad in de rivier geweest, heeft geen enkel keitje weten te verleggen en staat nu langs de zijkant te roepen...
Het palmares van het VB, ondanks het feit dat ze opde meest ondemocratische wijze de toegang tot "de rivier" wordt ontzegt is van een ander kaliber dan hetgeen de NVA kan laten zien.

Eén electoraal positief teken voor de NVA dient zich echter aan op 7 juni:
Een meerendeel van de Vlamingen is niet slim genoeg om onderscheid te maken tussen de werkelijkheid en hetgeen de VRT hem voorschotelt.
Oud 7 april 2009, 12:51   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
inderdaad je mag een kopie niet het verwijt maken dat het een NV-A zou zijn, Hoe was het weer ? wij stappen niet in en regering voor de splitsing van BHV en dan 5 voor stemmen 1 onthouden. zelfs de grootste hoer heeft meer zelfrespect

tot de postjes in zicht kwamen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 13:58   #98
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Fieseler;4051218]
Citaat:
A/ Robert, geef toe dat de schisis binnen de vlaams nationalistische familie allerminst de fout is van de partijtop van het VB.
Behalve op hun knietjes gaan zitten en hun broek afstoten hebben ze werkelijk alles gedaan om welke vorm van alliantie dan ook te proberen op poten te zetten.
Als je daarenboven nog eens een linksgemonopoliseerde pers hebt die dit gegeven op de meest strathegische wijze uitvergroot en uitspeelt...tja...
B/ Wat de NVA-kiesdrempel betreft: wat ik hierboven schrijf is niet mijn natte droom maar wel mijn aanvoelen van hetgeen er gaat gebeuren.
Wat de samenwerking tussen VB en de N-VA betreft heb je 100 % gelijk. Ik ben op de hoogte van de afwijzende houding van BDW op dat vlak. En ik betreur deze houding. Maar in de politiek kan het zeer vlug gaan. Ook de positie van BDW is niet eeuwigdurend.
Citaat:
De Wever heeft zijn meer dan dubeuse beleidslijn steeds ondersteund door een vage metafoor van: "stenen verleggen in de rivier en niet staan roepen op de oever".
Welnu: hij is inderdaad in de rivier geweest, heeft geen enkel keitje weten te verleggen en staat nu langs de zijkant te roepen...
Het palmares van het VB, ondanks het feit dat ze opde meest ondemocratische wijze de toegang tot "de rivier" wordt ontzegt is van een ander kaliber dan hetgeen de NVA kan laten zien.
Vlaanderen staat op dit eigenste ogenblik nergens. Ik moet je niet uitleggen wat er allemaal schort. Vergelijkingen wie er best gescoord heeft interesseren me niet erg op het ogenblik dat de score O is.
Citaat:
Eén electoraal positief teken voor de NVA dient zich echter aan op 7 juni:
Een meerendeel van de Vlamingen is niet slim genoeg om onderscheid te maken tussen de werkelijkheid en hetgeen de VRT hem voorschotelt.
De ervaring leert mij dat de N-VA een uiterst kritische basis heeft, niet in het minste wat de VRT betreft. Veel zal afhangen van het partij-programma dat nu eens duidelijk de anti-Belgische, zeg maar separatistische kaart moet trekken en niet te omfloerst als het effe kan. Wat de "zwevende kiezers" betreft kan het alle richtingen uit. Het "de slimste mens-effect" is tenslotte beperkt.
Oud 7 april 2009, 14:05   #99
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
tot de postjes in zicht kwamen !!
Uit over het algemeen goed ingelichte bron zal het partij-programma van de N-VA i.v.m. de volgende verkiezingen slechts 1 punt omvatten : we eisen meer ministers!
Oud 7 april 2009, 14:15   #100
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Vooruit, nu misschien nog een paar N-VA'ers in deze draad die op hun beurt wat aan VB-bashing gaan doen en we zijn weer vertrokken voor een paar bladzijden welles-nietes en de Belgicisten liggen weer in een deuk van het lachen.

Bende onnozelaars allemaal!!!
Ja, erg. Ik had het over die trut van Villa Trutilica. Waarom ze nog de moeite doet om de microfoon naar haar gesprekspartner te richten is me een raadsel. De eerste aanzet tot een antwoord en ze begint meteen zelf terug. 'Ja maar hier, ja maar daar, ja maar ginder'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be