![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mataiva; de sociale omgevingsfactoren voor kinderen is in de eerste plaats het gezin en binnen allochtone gezinnen heeft deze samenleving geen klap te vertellen! Je kunt trouwens moeilijk pa en ma, en het halve rifgebergte (want iedereen bemoeit zich met iedereen en is ergens wel "familie!")eerst gaan opvoeden; tegen die tijd zijn de kinderen al meerderjarig en staan ze zonder enige bagage aan de deur van de arbeidsmarkt. De primaire zorg binnen een gedeelte van allochtone gezinnen in de eerste oorzaak van jongerencriminaliteit; maar dat durft niemand zeggen. Dus kun je maar een ding doen en dat is het kind weghalen van die omgevingsfactoren door hele goede internaten in te richten en daar de ouders toe laten bijdragen op basis van inkomen. Dus minstens het kindergeld...dat is goedkoper dan wachten tot ma in een vluchthuis zit of scheidt en een sociale woning nodig heeft en de kinderen als meerderjarigen de uitkering ingaan. Je moet eens kijken naar het totale kostenplaatje van grote en vaak disfunctionerende gezinnen.. investeren in o.a jonge Marokkaanse kinderen is zeker ook financieel waardevol!
Laatst gewijzigd door alice : 10 april 2009 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij kunt nog een beetje zagen hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bengels hebben niets anders te doen, wat wil je.
Als ik, 2 weken niet heb kunnen sporten, dan begin ik ook lastig te worden. Wat moet de polies daar aan doen? Die hebben al werk genoeg. Bezoekjes brengen aan mensen, en gaan kijken hoe ze hun sportuitrusting opbergen.
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Nee. Ik pleit er ten 1ste voor onze kinderen meer assertief op te voedden , en ten tweedde dat hun ouders ze physisch verdedigen, en niet zoals onnozele dwazen op de politie rekeken.
Lynchen is weer wat anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
- Bedoel je dan enkel (allochtone) kansarme gezinnen? Komen ook Belgische kinderen in aanmerking? - Vanaf welke leeftijd en tot welke leeftijd haal je ze weg uit hun omgeving? - Hoe kan dit worden bekostigd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle kinderen die in een problematisch opvoedingssituatie zitten, of dit aan cultuur, alcohol, drugs of levensbeschouwelijk visie van ouders gaat mag daarom niet een kind beperken in ontwikkeling en kansen.
Daar moeten internaten op gericht zijn; ontwikkeling van talent en zelfvertrouwen |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe zoiets dan praktisch in zijn werk zou gaan. Zou je dan actief op zoek gaan naar situaties die als een POS aanzien worden door een soort "moraalpolitie" op pad te sturen? Of zou je via knipperlichten werken, bv. als het op school minder gaat dit laten melden door de leerkracht bij een centraal punt? |
|
![]() |
![]() |