![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Ach, toch iets wat op affectie lijkt? Tiens, tiens.
And now...the news: The communist world is fallin' apart The capitalists are just breakin' hearts Money is the reason to be It makes me just wanna sing Louie Louie Laatst gewijzigd door DannyS : 16 april 2009 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik zeggen dat dit niet duidelijk is uit uw betogen hier
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn grote bazen hebben een 50-voud aan inkomen op jaarbasis, als het al zoweinig is. Maar slavendrijvers zijn het niet. Want anders zou ik er niet voor werken. Ze hebben ook geen flauw benul van wat ik doe. Hun taken liggen op een heel ander vlak, waar ik geen drol mee te maken wil hebben. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 april 2009 om 07:45. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Er moest ook meer loontransparantie zijn bij uitkeringstrekkers.
Ook daar zijn de ongelijkheden groot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Men kan daar trouwens meer spreken van loontranspiratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met werkloosheidsval doel ik -zoals eno2 lijkt te beseffen- op de hogere uitkeringen: Het bestaansminimum (van erkende invaliden) is slechts 38% van wat je tegenwoordig in de primaire arbeidsongeschiktheid kan binnenrijven. Ik las onlangs dat een half miljoen mensen van die ongeschiktheid profiteren, terwijl er slechts enkele invaliden zijn. Bij de eerste controle valt namelijk bijna iedereen door de mand. Spijtig dat dit pas na een jaar gebeurd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Staatssecretaris
|
![]() Oh, hun inkomen was ik vergeten te vermelden:
- Voorzitter van het Vlaams parlement: € 16 000 p. maand - Federale staatssecretarissen krijgen maandelijks 10.295 euro Dat is echter een peulschil vergeleken met wat de vele onbekwame burgemeesters van kleine gemeenten per inwoner kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ik doe niks (geen reizen, geen dure aankopen) buiten goed eten.
Mijn geld gaat op aan restaurants ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Een begrijpelijke keuze, goed en gezellig eten is dan ook quasi onbetaalbaar en een orgastische ervaring. En meestal geldt dan ook nog eens de regel 'hoe duurder, hoe gezonder de keuken' (neem van mij aan, sterrenrestaurants die onverantwoord bindmiddelen gebruiken begaan een doodzonde).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nugoed, het is een van de betere dingen van het leven, dus ik klaag niet helemaal ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 18 april 2009 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Dan maf je mij ook gerust een 'big spender' aan voedsel en drank beschouwen. 500 euro per maand is als alleenwonende geen uitzondering. Ik heb ergens gelezen dat een gemiddeld gezin nog maar 15 % van zijn uitgaven aan voedsel besteedt en de maandelijkse totale kosten voor energie en communicatie (internet, telefoon, GSM, elektriciteit, verwarming, ...) zelfs hoger liggen dan deze van de levensmiddelen uit de supermarkt. Ik betaal makkelijk per maand 25 �* 30 % van m'n inkomen aan voedsel. Maar bij mij vind je dan ook geen River Cola of Cara Pils in de frigo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 19 april 2009 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik niet: In de primaire arbeidsongeschiktheid krijg je veel meer dan een logische of normale fractie van die 25000, je loon.
En dat is niet eerlijk omdat, wanneer het er bij die hoge uitkeringen op aan komt je ongeschiktheid te bewijzen (erkening van invaliditeit), de meesten helemaal niet arbeidsongeschikt blijken te zijn. Trouwens de sociale lasten die je je hele leven hebt afgedragen, had jij die ook gekregen met "niks doen"? In mijn contract met de staat staat dat die bij ziekte recht geven op een percentage van het gederft loon. Wel , het bestaansminimum van een invalide is lager dan dat pecentage van het minimumloon: Contractbreuk, dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Het schuurtje ertegenover stond tegen 750,- per maand te huur. Of men dat ook betaald heeft weet ik niet, maar een paar dagen later was het verhuurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik eet s'middags op mijn bedrijf in het bedrijfsrestaurant voor 1 a 1,5 euro warm (ontbijten doe ik niet). S'avonds thuis eet ik gemiddelde voor 1 a 3 euro. In de weekends ga ik thuis eten. Mijn maandelijkse uitgaven aan eten bedragen dus €52. Van 500 euro eet ik ongeveer 8 a 9 maanden. Als ik trouwens op restaurant ga eten (wat heel sporadisch gebeurt) kom ik niet aan 50 a 70 euro, eerder aan 20 a 25 euro. Ik eet 9/10 steak met saus en frieten in een standaard restaurant in Antwerpen/Leuven/Hasselt. Ik snap ook niet wat er mis is met de Aldi of de Lidl. Als je een kilo ajuin of wortelen gaat halen heb je dezelfde producten als in de Delhaize of de Carrefour. Hetzelfde geldt voor 85% van de producten in de Aldi. Dat er niet het logo van "Coca Cola" of "Inbev" opstaat neem ik er wel bij, ik denk er niet aan om daarvoor geld neer te leggen. |
|
![]() |
![]() |