![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Dit zijn kreupelen - mensen die nota bene in die tijd alleen in kloosters of van christenen een aalmoes ontvingen, denk maar aan het Sint-Antoniusbrood bijvoorbeeld. Deze mensen zouden vandaag geaborteerd of geuthanaseerd worden door de fascistoïde, atheïstische kliek van dokters en politici.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Nee, dat zou tegen de schepping zelf in gaan. De mens is met vrije wil geschapen. Daarom is een gedwongen bekering bijvoorbeeld nutteloos. Een offer brengen voor God is de oudste en meest authentiekste mensendaad trouwens. In dezelfde lijn schreef de betreurde Johan Struye eens dat de meest Vlaamse handeling een kaars branden in een Gothische kerk is. Toch een mooi citaat om even bij stil te staan met de apostasie en lelijkheid van de "moderne" samenleving in gedachte.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Katholieke Kerk is een instituut dat door haar eigen speelvrijheid steeds verder wegevolueert van de boodschap van haar profeet. Dat is de reden dat protestantisme steeds meer wint én dat er steeds meer protestantse stromingen ontstaan. Er valt minder en minder van de Bijbel in de Kerk te herkennen, en dat is wat mensen merken. Nu, ik zeg niet dat de Katholieke Kerk slecht is. Want het is niet aan mij om zoiets te beoordelen. Natuurlijk heeft de Kerk veel aan zelfverrijking en massamoord gedaan, maar het is ook een inspiratiebron en financierder geweest voor de mooiste kunst en muziek. En dat is wel wat waard. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 april 2009 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want veel verder als geloof rijkt het niet, het zijn geen bewezen feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Join the Church of the Flying Spaghetti Monster. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tot zover dan voor vandaag, nu moet ik weg.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Preusse is een nepprofiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Poe's law
ab lo dolchor qu'al cor mi vai Laatst gewijzigd door IronChef : 21 april 2009 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De link van jouw die ik via Kallikles gekregen heb was heel verhelderend. Vooral de tips om invloeden van buiten af te weren en je progressie te proberen analyseren door notities te maken. Ik vind het enorm moeilijk om degelijke informatie voor leken te vinden. Soms lijkt het wel of alleen ongure goeroes en idiote hippies met bergkristallen aan meditatie doen.
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ja, inderdaad. Meditatie is een consumptieartikel geworden. En wederom een cargo cult. Maar wij leven dan ook in een transportgoederencultusmaatschappij. En dat is het probleem met esoterie. De techniek is heel eenvoudig en voor iedereen dezelfde. Maar als je ze wilt benaderen vanuit een Oosters perspectief moet je hun denkpatronen goed kennen. Wil je ze benaderen door een kerkelijk/Islamitisch perspectief moet je die onstuimige morele principes erbij sleuren. Wil je ze benaderen uit een Westers perspectief krijg je ofwel onleesbare dingen zoals Agrippa, ofwel bergkristalhippies. Ik raad Crowley aan voor elke beginner. Wat men verder doet, ziet men dan, maar Book IV is de beste instap die er is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Van waar heb je de term cargo cult magick trouwens?
Het doet me denken aan iets wat ik ooit lang geleden in een boek van Erich von Däniken heb gelezen. Ergens in de buurt van de Afrikaanse jungle hadden Amerikanen een luchtmachtbasis gebouwd. Een nabije stam had na het observeren van de Amerikanen zelf een luchthaven uitgebouwd, compleet met niet werkende vliegtuigjes. De hogepriester voerde rituelen en handelingen uit, gelijkend op die van iemand in een controlekamer. Ze hoopte hierdoor de ijzeren goden gunstig te stemmen, zodat die voor hun ook cargo zouden brengen vanuit de lucht, zoals voor de Amerikanen.
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bestaan echt, en eentje bestaat tot op vandaag. Weet de naam helaas niet meer. Cargo cult magick heb ik zelf bedacht, maar wellicht bestond het al lang voor mij. Ik bedoel ermee: godsdiensten die de technisch noodzakelijke dingen (onthouding, zelfbeheersing, ... om de geest niet te verstoren) zien als voldoende om de wonderen te kunnen verkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Weer iets bijgeleerd. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Helaas, de man maakt van tijd tot tijd intelligentere opmerkingen dan doorgaans de norm is voor dit forum. Dat ze daarbij nog eens best komisch zijn ook, is een pluspunt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
edit: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Frum <- dit bedoelde ik.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 22 april 2009 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |