Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2009, 19:23   #81
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en hier wat katholieken:

Dit zijn kreupelen - mensen die nota bene in die tijd alleen in kloosters of van christenen een aalmoes ontvingen, denk maar aan het Sint-Antoniusbrood bijvoorbeeld. Deze mensen zouden vandaag geaborteerd of geuthanaseerd worden door de fascistoïde, atheïstische kliek van dokters en politici.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:27   #82
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom die zoon opofferen? Waarom niet gewoon antizondesoftware installeren?
Nee, dat zou tegen de schepping zelf in gaan. De mens is met vrije wil geschapen. Daarom is een gedwongen bekering bijvoorbeeld nutteloos. Een offer brengen voor God is de oudste en meest authentiekste mensendaad trouwens. In dezelfde lijn schreef de betreurde Johan Struye eens dat de meest Vlaamse handeling een kaars branden in een Gothische kerk is. Toch een mooi citaat om even bij stil te staan met de apostasie en lelijkheid van de "moderne" samenleving in gedachte.

Oud 21 april 2009, 19:29   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ja, in de hedendaagse maatschappij met al haar relativisme en valse vriendelijkheid moet dit allicht niet zo'n populaire waarheid zijn. Maar maak met mij eens de som: de Zoon van God is mens geworden, wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd en Hij is voor ons aan het kruis gestorven. Daarmee is het judaïsme in vervulling gegaan - de Messias, zoon van een Timmerman uit Nazareth die gekruisigd werd - en werd iets nieuws in de wereld gebracht. Kort voor het einde heeft hij aan de H. Apostel Petrus de sleutels tot Zijn H. Kerk gegeven. Petrus verplaatste zijn bisschopszetel in 44 A.D. naar Rome. Later werd de joodse tempel verwoest zoals voorspeld. Eja ergo: het Katholicisme is de "ware godsdienst" omdat dit het werktuig is van de Heilige Geest. Veel tijd heb ik vandaag niet maar ik geloof dat het punt wel duidelijk genoeg is. We moeten ons ook niet blind staren op de term (katholiek) noch op de liturgie noch op de priesterklasse (oude mannen) maar op de Goddelijke Openbaring die vervat zit in de H. Kerk. De Bijbel bijvoorbeeld is het canon van die Kerk en kwam lang na de H. Kerk. De protestantse "claim" op de Bijbel houdt aldus geen steek.
De Katholieke Kerk wordt geleid door mensen. Zegt u dat genoeg? De Katholieke Kerk gaat mee met de tijdsgeest, niet de Heilige Geest. Zegt u dat genoeg? De Katholieke Kerk heeft zichzelf aangepast na de reformatie om zielen te behouden. Zegt dat u genoeg? De Katholieke Kerk heeft miljoenen mensen de dood in gejaagd in naam van Jezus, terwijl hij degene was die zei; ''hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen''. Zegt u dat genoeg?

De Katholieke Kerk is een instituut dat door haar eigen speelvrijheid steeds verder wegevolueert van de boodschap van haar profeet. Dat is de reden dat protestantisme steeds meer wint én dat er steeds meer protestantse stromingen ontstaan. Er valt minder en minder van de Bijbel in de Kerk te herkennen, en dat is wat mensen merken.

Nu, ik zeg niet dat de Katholieke Kerk slecht is. Want het is niet aan mij om zoiets te beoordelen. Natuurlijk heeft de Kerk veel aan zelfverrijking en massamoord gedaan, maar het is ook een inspiratiebron en financierder geweest voor de mooiste kunst en muziek. En dat is wel wat waard.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 april 2009 om 19:30.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:35   #84
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Katholieke Kerk wordt geleid door mensen. Zegt u dat genoeg? De Katholieke Kerk gaat mee met de tijdsgeest, niet de Heilige Geest. Zegt u dat genoeg? De Katholieke Kerk heeft zichzelf aangepast na de reformatie om zielen te behouden. Zegt dat u genoeg? De Katholieke Kerk heeft miljoenen mensen de dood in gejaagd in naam van Jezus, terwijl hij degene was die zei; ''hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen''. Zegt u dat genoeg?
Hij heeft ook gezegd dat iedereen die hem niet erkent als koning voor hem moet worden doodgeslagen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 19:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:36   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, in de hedendaagse maatschappij met al haar relativisme en valse vriendelijkheid moet dit allicht niet zo'n populaire waarheid zijn. Maar maak met mij eens de som: de Zoon van God is mens geworden, wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd en Hij is voor ons aan het kruis gestorven. Daarmee is het judaïsme in vervulling gegaan - de Messias, zoon van een Timmerman uit Nazareth die gekruisigd werd - en werd iets nieuws in de wereld gebracht. Kort voor het einde heeft hij aan de H. Apostel Petrus de sleutels tot Zijn H. Kerk gegeven. Petrus verplaatste zijn bisschopszetel in 44 A.D. naar Rome. Later werd de joodse tempel verwoest zoals voorspeld. Eja ergo: het Katholicisme is de "ware godsdienst" omdat dit het werktuig is van de Heilige Geest. Veel tijd heb ik vandaag niet maar ik geloof dat het punt wel duidelijk genoeg is. We moeten ons ook niet blind staren op de term (katholiek) noch op de liturgie noch op de priesterklasse (oude mannen) maar op de Goddelijke Openbaring die vervat zit in de H. Kerk. De Bijbel bijvoorbeeld is het canon van die Kerk en kwam lang na de H. Kerk. De protestantse "claim" op de Bijbel houdt aldus geen steek.
En waarom zouden wij uw geloof in deze onzin moeten overnemen en als argument moeten aanvaarden ?

Want veel verder als geloof rijkt het niet, het zijn geen bewezen feiten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:37   #86
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Religie in het algemeen houdt geen steek. De uwe ook niet.

Join the Church of the Flying Spaghetti Monster.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 april 2009 om 19:42.
Oud 21 april 2009, 19:38   #87
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

De Katholieke Kerk is een instituut dat door haar eigen speelvrijheid steeds verder wegevolueert van de boodschap van haar profeet. Dat is de reden dat protestantisme steeds meer wint én dat er steeds meer protestantse stromingen ontstaan. Er valt minder en minder van de Bijbel in de Kerk te herkennen, en dat is wat mensen merken.

Nu, ik zeg niet dat de Katholieke Kerk slecht is. Want het is niet aan mij om zoiets te beoordelen. Natuurlijk heeft de Kerk veel aan zelfverrijking en massamoord gedaan, maar het is ook een inspiratiebron en financierder geweest voor de mooiste kunst en muziek. En dat is wel wat waard.
Vreemd dat u als linkse zo'n wrok en haat koestert tegen de H. Kerk. Allicht is dit half napraterij, half onwetendheid langs uw kant want veel heeft u niet van het geloof onderricht gekregen. Overigens is nog te vreemder dat u als linkse zo'n campagne voert want sinds het IIe Vaticaans Concilie heeft de modernistische vleugel toch een gigantische slag thuis gehaald. Hoe stelt u zich de gemiddelde "mis" vandaag voor? Een oude man met donderpreken? Nee, je zal er eerder een overjaarse hippie vinden die constant over "solidariteit" spreekt en in het verregaande ongeloof en apostastie vervallen is. Een van de meer bekende monniken van de Cisterciënzerabij van Heiligkreuz schreef onlangs dat de H. Kerk het laatste bolwerk van de mei 1968-generatie was. Lees eens wat Huub Oosterhuis, de dominicanen of Schillebeeckx zoal schreven. Dat is allemaal véél linkser dan u hier zich probeert voor te doen, hoor. Vergeleken met de "Jezuïet" Oosterhuis bent u haast "extreem-rechts". U bent echt slecht ingelicht over de staat van de H. Kerk vandaag. Het Anglicanisme en zeker protestantisme zijn nog in een slechtere staat wegens kleinschaliger respectievelijk verbrokkeld.

Tot zover dan voor vandaag, nu moet ik weg.

Oud 21 april 2009, 19:44   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd dat u als linkse zo'n wrok en haat koestert tegen de H. Kerk. Allicht is dit half napraterij, half onwetendheid langs uw kant want veel heeft u niet van het geloof onderricht gekregen. Overigens is nog te vreemder dat u als linkse zo'n campagne voert want sinds het IIe Vaticaans Concilie heeft de modernistische vleugel toch een gigantische slag thuis gehaald. Hoe stelt u zich de gemiddelde "mis" vandaag voor? Een oude man met donderpreken? Nee, je zal er eerder een overjaarse hippie vinden die constant over "solidariteit" spreekt en in het verregaande ongeloof en apostastie vervallen is. Een van de meer bekende monniken van de Cisterciënzerabij van Heiligkreuz schreef onlangs dat de H. Kerk het laatste bolwerk van de mei 1968-generatie was. Lees eens wat Huub Oosterhuis, de dominicanen of Schillebeeckx zoal schreven. Dat is allemaal véél linkser dan u hier zich probeert voor te doen, hoor. Vergeleken met de "Jezuïet" Oosterhuis bent u haast "extreem-rechts". U bent echt slecht ingelicht over de staat van de H. Kerk vandaag. Het Anglicanisme en zeker protestantisme zijn nog in een slechtere staat wegens kleinschaliger respectievelijk verbrokkeld.

Tot zover dan voor vandaag, nu moet ik weg.
Noem mij a.u.b. niet links. Ik ben allicht niet conservatief, maar daar blijft het bij. Ik begrijp inderdaad dat in de jaren '60 de Kerk heel erg gemoderniseerd is, en dat het zich heeft ontwikkeld als een grapje. Ik daarentegen ben meer geobsedeerd met het beleid van het Vaticaanse bestuur, en in bijzonder, dat van de Paus. Conservatiever worden, oké, maar ik vertrouw die man niet.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:45   #89
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Preusse is een nepprofiel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:56   #90
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Poe's law

Laatst gewijzigd door IronChef : 21 april 2009 om 19:56.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 19:57   #91
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Poe's law
Jij bent een betere forummer dan men op't eerste zicht zou zeggen.

Hoe lukt de meditatie, trouwens?
Oud 21 april 2009, 20:08   #92
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij bent een betere forummer dan men op't eerste zicht zou zeggen.

Hoe lukt de meditatie, trouwens?
Het gaat al beter.

De link van jouw die ik via Kallikles gekregen heb was heel verhelderend.
Vooral de tips om invloeden van buiten af te weren en je progressie te proberen analyseren door notities te maken.

Ik vind het enorm moeilijk om degelijke informatie voor leken te vinden.
Soms lijkt het wel of alleen ongure goeroes en idiote hippies met bergkristallen aan meditatie doen.
Oud 21 april 2009, 20:14   #93
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat al beter.

De link van jouw die ik via Kallikles gekregen heb was heel verhelderend.
Vooral de tips om invloeden van buiten af te weren en je progressie te proberen analyseren door notities te maken.

Ik vind het enorm moeilijk om degelijke informatie voor leken te vinden.
Soms lijkt het wel of alleen ongure goeroes en idiote hippies met bergkristallen aan meditatie doen.
Hahaha.

Ja, inderdaad. Meditatie is een consumptieartikel geworden. En wederom een cargo cult. Maar wij leven dan ook in een transportgoederencultusmaatschappij.

En dat is het probleem met esoterie. De techniek is heel eenvoudig en voor iedereen dezelfde.
Maar als je ze wilt benaderen vanuit een Oosters perspectief moet je hun denkpatronen goed kennen.
Wil je ze benaderen door een kerkelijk/Islamitisch perspectief moet je die onstuimige morele principes erbij sleuren.
Wil je ze benaderen uit een Westers perspectief krijg je ofwel onleesbare dingen zoals Agrippa, ofwel bergkristalhippies.

Ik raad Crowley aan voor elke beginner. Wat men verder doet, ziet men dan, maar Book IV is de beste instap die er is.
Oud 21 april 2009, 20:38   #94
IronChef
Minister-President

Standaard

Van waar heb je de term cargo cult magick trouwens?

Het doet me denken aan iets wat ik ooit lang geleden in een boek van Erich von Däniken heb gelezen.

Ergens in de buurt van de Afrikaanse jungle hadden Amerikanen een luchtmachtbasis gebouwd. Een nabije stam had na het observeren van de Amerikanen zelf een luchthaven uitgebouwd, compleet met niet werkende vliegtuigjes. De hogepriester voerde rituelen en handelingen uit, gelijkend op die van iemand in een controlekamer.

Ze hoopte hierdoor de ijzeren goden gunstig te stemmen, zodat die voor hun ook cargo zouden brengen vanuit de lucht, zoals voor de Amerikanen.
Oud 21 april 2009, 20:41   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Het doet me denken aan iets wat ik ooit lang geleden in een boek van Erich von Däniken heb gelezen.

Ergens in de buurt van de Afrikaanse jungle hadden Amerikanen een luchtmachtbasis gebouwd. Een nabije stam had na het observeren van de Amerikanen zelf een luchthaven uitgebouwd, compleet met niet werkende vliegtuigjes. De hogepriester voerde rituelen en handelingen uit, gelijkend op die van iemand in een controlekamer.

Ze hoopte hierdoor de ijzeren goden gunstig te stemmen, zodat die voor hun ook cargo zouden brengen vanuit de lucht, zoals voor de Amerikanen.
Ja, dat zijn transportgoederencultussen. Men imiteert een noodzakelijk proces, waarbij men denkt dat het een voldoende proces is.
Bestaan echt, en eentje bestaat tot op vandaag. Weet de naam helaas niet meer.
Cargo cult magick heb ik zelf bedacht, maar wellicht bestond het al lang voor mij. Ik bedoel ermee: godsdiensten die de technisch noodzakelijke dingen (onthouding, zelfbeheersing, ... om de geest niet te verstoren) zien als voldoende om de wonderen te kunnen verkrijgen.
Oud 21 april 2009, 20:50   #96
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tiens wist ik nog niet.
Weer iets bijgeleerd.

Oud 21 april 2009, 20:50   #97
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Preusse is een nepprofiel.
Helaas, de man maakt van tijd tot tijd intelligentere opmerkingen dan doorgaans de norm is voor dit forum. Dat ze daarbij nog eens best komisch zijn ook, is een pluspunt.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2009, 21:25   #98
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Helaas, de man maakt van tijd tot tijd intelligentere opmerkingen dan doorgaans de norm is voor dit forum. Dat ze daarbij nog eens best komisch zijn ook, is een pluspunt.
Het is een golem van zeer hoge kwaliteit, dat wel.
Oud 21 april 2009, 22:09   #99
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn kreupelen - mensen die nota bene in die tijd alleen in kloosters of van christenen een aalmoes ontvingen, denk maar aan het Sint-Antoniusbrood bijvoorbeeld. Deze mensen zouden vandaag geaborteerd of geuthanaseerd worden door de fascistoïde, atheïstische kliek van dokters en politici.
Want iedereen weet dat atheïsten tegen gezondheidzorg en voor gedwongen euthnasie/executie zijn.
Oud 22 april 2009, 00:34   #100
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zijn transportgoederencultussen. Men imiteert een noodzakelijk proces, waarbij men denkt dat het een voldoende proces is.
Bestaan echt, en eentje bestaat tot op vandaag. Weet de naam helaas niet meer.
John Frum cult of zoiets?

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Frum <- dit bedoelde ik.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 22 april 2009 om 00:35.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be