Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2009, 23:54   #81
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U zegt zelf dat ze gebruikt worden. Als afschrikkingswapen.

Stel dat ik met enkele kameraden gewapend een bankkantoor binnenwandel, en enkele minuten later terug buitenwandel met een flinke buit onder de arm. Ik heb niemand neergekogeld, niemand geslaan, enkel een paar klanten een tweeloop onder de neus geduwd.
Denkt u dat de rechter mij vrijuit zal laten gaan, wanneer ik hem vertel dat ik dat wapen niet effectief gebruikt heb?

Waarom zou het gebruik van een tweeloop als afschrikkingsmiddel tegenover een handvol mensen niet toegestaan zijn, en het gebruik van een nucleaire bom als afschrikking tegeover een volledige stad wel?
Je kan ook de bank binnen stappen, en aan de kassa een briefje geven waarop staat dat je een bommengordel rond hebt, en als je het geld niet krijgt, je alles opblaast . Wat zal de rechter daar over zeggen ? Is dat nu diefstal, of bedrog ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 23:58   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ah maar dat is net de essentie, de gelijkheid tussen de partijen. Als u met uw tweeloop ergens binnenloopt dan kan u eisen stellen omdat het illegaal is voor anderen om zich te beschermen met een tweeloop of iets gelijkaardig. Als u echter een bank binnenloopt en er staat 10 man met dezelfde tweeloop op u te wachten, wat gaat u dan nog doen?

Het is dan ook noodzakelijk dat iedereen zich mag bewapenen teneinde zichzelf te beschermen, of dat nu tweelopen zijn of nucleaire wapens...
Daarom dat er geen schietpartijen in Amerika voorkomen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 00:00   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Je kan ook de bank binnen stappen, en aan de kassa een briefje geven waarop staat dat je een bommengordel rond hebt, en als je het geld niet krijgt, je alles opblaast . Wat zal de rechter daar over zeggen ? Is dat nu diefstal, of bedrog ?
Dat de banbediende medeplichtig is, want zij heeft dat briefje naar binnen gehaald met dat schuifbakje.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 00:04   #84
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Rare vorm van vriendschap mijn beste, en wat U hier allemaal stelt klopt voor een groot deel niet...

Lees dit eens, hoe het werkelijk is gegaan,en wat het de finnen uiteindelijk heeft gekost....

En ook hoe de finnen in één oorlog aan beide zijden hebben meegevochten...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vervolgoorlog
Welja, dat meegerekend: was er sprake van Hongaarse of Tsjechische toestanden in Finland?

Dat was precies mijn punt. De USSR kon Finland volledig inpalmen. Meer zelfs: Finland verkeeg pas onafhankelijkheid na de Revolutie. Rusland kon net zo goed Finland gewoon terug eisen als "rechtmatig" grondgebied.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:14   #85
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrus Bekijk bericht

Dus nogmaals, de vergelijking tussen Iran en Nazi-Duitsland gaat gewoon niet op.
Inderdaad niet.Totaal niet te vergelijken.

Maar ik begrijp de schrik van Israelis.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:33   #86
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het gevaar schuilt hem in wat Iran denkt zich te kunnen permitteren eens het kernwapens heeft, zoals bv. een veel gevaarlijker confrontatiestrategie via Hezbollah tegen Israel met gebruik van wapens die Hezbollah tot nu toe nog niet heeft mogen inzetten.
Conclusie: kernwapens zijn testosteron voor politiek.
Oud 24 april 2009, 10:36   #87
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Conclusie: kernwapens zijn testosteron voor politiek.
Juist niet, zoals ik eerder al schreef.
Oud 24 april 2009, 11:18   #88
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Rusland noch China zal helpen, tenzij met het doorverpatsen van wapentuig. War-by-proxy, weetjewel.
Niet eens druk uitvoeren? want als Israël geen grote jongens naast zich heeft denk ik wel dat ze zich zullen tonen hoor, Russia that is!
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:37   #89
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Niet eens druk uitvoeren? want als Israël geen grote jongens naast zich heeft denk ik wel dat ze zich zullen tonen hoor, Russia that is!
Rusland?

Laat me niet lachen. Die mensen hebben te weinig geld.
Oud 24 april 2009, 12:08   #90
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daarom dat er geen schietpartijen in Amerika voorkomen.
Probeert u te suggereren dat criminelen wachten tot ze legaal wapens kunnen kopen? Misschien moet u iets dieper kijken en je afvragen waarom de plaatsen met de lichtste wapenwetten ook de minste overvallen hebben. En waarom het wegnemen van wapens meestal een stijging in overvallen met zich meebrengt.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 17:09   #91
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar hebben we toch Antwerpen voor?
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 17:53   #92
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn mijn beste...

China zal het alvast niet goedvinden dat het land dat hun olie levert zomaar zou worden aangevallen door het westers kapitalisme...

Natuurlijk,en opdat die democratisch verkozen president jou persoonlijk niet aanstaat is voor jou blijkbaar voldoende voor een militaire interventie...

En zou je daarbij de oorlogszuchtige zionisten en hun VS spitsbroeders steunen ....

Moeten we????
Wij moeten helemaal niets,en zeker niet gaan zeggen hoe andere landen zich volgens ons zouden moeten gedragen....

Wij hebben ons hélemaal niet te moeien in de interne keuken van een land in een ander werelddeel waar men er een andere levenswijze op nahoudt dan wij plachten te doen...

Iran moet zichzelf veranderen mijn beste,en dit het liefst zonder bemoeinissen van onze zijde uit....

En dat U hier nog durft te spreken over sancties waarvan U zélf goed weet dat elke getroffen sanctie ten nadele van de arme iraanse bevolking die hier ongetwijfeld het hardst onder lijdt alleen maar hun haat en afkeer tegenover de westerse bevolking zal vergroten....

U hebt blijkbaar nog altijd géén lessen getrokken uit de economische sancties die destijds de iraakse bevolking hebben getroffen en waar vooral de arme irakezen en duizenden kinderen het slachtoffer van waren....

Een vorm van langzame massamoord gepleegd door dat rijke westen ,wiens moraalriddertjes steeds weer met opgeheven vinger stonden te wijzen naar de stoute leiders van dat land,en die tezelfdertijd er aan meehielpen dat er duizenden onschuldige slachtoffers door de jaren heen vielen....

En dit alles om ons democratisch denkbeeld ginds op te dringen.....
²
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be