![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Van De Redactie:
In Canada zijn 200 varkens besmet met het Mexicaanse griepvirus. Wellicht kregen ze de ziekte van een medewerker van de boerderij. De man werd ziek na een verblijf in Mexico, maar is intussen genezen. Ook de meeste varkens zijn aan de beterhand. (Belga) De varkens zijn wel in quarantaine geplaatst en worden in het oog gehouden. De Canadese overheid benadrukt nog eens dat de veiligheid van het varkensvlees niet is bedreigd. Ook de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zegt dat er geen bewijs is dat varkens het virus op mensen kunnen overdragen, of dat het eten van varkensvlees een risico met zich meebrengt. In China en Rusland wordt varkensvlees wel geweerd. Het aantal gevallen van Mexicaanse griep ligt nu op 650 in 18 landen. Het merendeel zijn Mexicanen. Hopelijk gaat het virus niet over op wilde dieren, deze zouden (net zoals Ebola in apen en knaagdieren) drager kunnen blijven en de ziekte verspreiden en elk jaar weer kunnen doorgeven.
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 3 mei 2009 om 07:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap het probleem niet goed met die Meksikaanse griep.
Waarom spuiten ze iedere herfst zoveel mensen in, hier in Vlaanderen, in bejaardenhuizen en andere risiko-pasiënten, tegen de gewone griep? Omdat de griep een ambetante ziekte is, met soms dodelijke afloop voor zwakkere mensen. Blijkt nu dat die Meksikaanse griep presies minder besmettingen en minder doden maakt dan een gewone griep.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat kan je nog niet zeggen, de balans opmaken als het ook in Europa en de rest van de wereld verspreid wordt.
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() En alsof een virus niet tegen de zomer kan ... het vriest nu niet in Mexico hoor.
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik hoop dat we eindelijk allemaal worden uitgeroeid
|
![]() |
![]() |