![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, de islam is niet de enige reden waarom er problemen zijn, en België is niet het enige land dat problemen heeft met een minderheid, of met getto's of sociale onrusten, denk es aan de States bv, waar ze ook probleemwijken hebben, of ga je nu zo lomp zijn om te zeggen dat de getto's in de States ook vol met moslims zitten?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens dit onderzoek http://soc.kuleuven.be/ceso/onderzoe...2007__def_.pdf zijn de VB-kiezers "particulier wantrouwig" die meest "de wereld als uiterst complex aanzien, hun medemens wantrouwen, negatief staan ten aanzien van etnische minderheden, er autoritaire denkbeelden op nahouden en van de politiek vervreemd zijn." en ook "het minst bereid zijn om met bepaalde acties bij te dragen aan een betere leefomgeving" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() ik ben ne VB'er maar ik denk niet autoritair, niet negatief tegen etnische minderheden tenzij ze de Nederlandstalige cultuur en taal niet respecteren, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze studie geeft duidelijke de instelling van de meeste vlamingen weer en sta me toe te stellen dat ik deze houding totaal misplaatst vind, zelfs decadent.
Wij vlamingen hebben een Belgisch sociaal systeem dat erin slaagt om ons ons ganse leven te beschermen tegen tegenslagen en ziekten. De meeste slagen erin om tijdens hun leven een woning te verwerven, incl buxus voortuin. Kortom Ik denk dat de meerderheid (90%) van de wereldbevolking in slechtere condities leeft. Dit zouden wij eens dringend moeten beseffen. Ondanks deze welvaart is ons welzijn toch niet zo goed, want wij hebben schrik, schrik voor verandering, schrik voor minderheden, schrik voor islam, schrik voor de crisis, schrik voor de walen, schrik van brussel, kortom schrik en angst die volgens mij totaal ongegrond is en een schrik waarvoor enkele vlaamse partijen verantwoordelijk zijn. Sommige politieke partijen teren op deze angst en zij doe er alles aan om deze cliche's en angsten in leven te houden. Uitspraken zoals "meer vlaanderen, minder crisis" "dat de walen ons geld afpakken" "vreemdelingen moeten zich aanpassen" ...zijn boerenbedrog en leugens die deze angsten bij de vlamingen in stand moeten houden en da's een schande. Het wordt tijd dat de vlamingen eens gaan beseffen dat ze geen angst moeten hebben maar als ze hun welvaart willen behouden ze zich eens open moeten stellen, positief t.o.v. van het andere. Want de laatste twee jaren hebben wij op internationaal vlak maar een pover figuur geslagen, wij krijgen meer en meer de stempel (en terecht) van een onverdraagzaam volkje te zijn. Deze houding of uitstraling heeft volgens mij ook economische gevolgen want grote bedrijven worden niet graag geässocieerd met een dergelijk imago. Mijn slogan is hoe mee de wevers, de deckers en de winters (DDD) hoe meer econmische crisis, hoe slechter ons imago, hoe zuurder de vlaming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus er zijn geen problemen met moslimjongeren in brussel en antwerpen? Er komen niet steeds meer moskeeën bij van één van de onverdraagzaamste godsdiensten ter wereld? Allemaal ingebeeld of wat? Men gaat dus ook hier eerst homo's hun kont moeten toeplakken voordat men beseft dat er iets aan het slap handje is.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is heel wat belangrijker dan die geprogrameerde resultaten van ISPO ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Negatieve berichtgeving, verschil in culturen, armoede, al die dingen spelen mee in de perceptie die men heeft van een bevolkingsgroep, moesten ze een gelijkaardige studie doen naar hoe de gemiddelde Vlaming een Waal bekijkt zal't ook niet al te rooskleurig zijn, denk ik, en dit niet omdat Walen slechte mensen zijn, de gemiddelde moslim is ook geen slecht mens (wat niet betekend dat er geen krapuul zit bij alle bevolkingsgroepen). Eigenlijk zie'k niet hoe je de problematiek goed kan aanpakken, de situatie is ondertussen zoo scheef getrokken (hoofdzakelijk door de idioten in de wetstraat) dat het volgens mij nu niet meer op te lossen valt zonder onpopulaire maatregelen, men zou moeten stoppen met mensen binnen te pakken, en onze samenleving opnieuw stabiliseren, de mensen die hier nu zijn moeten aan't werk gezet worden, en we moeten de gettovorming breken, en vooral, we moeten onze sociale instellingen terug maintainable maken, want België stevent af op't failliet. In andere woorden, pak de oorzaken aan waarom bepaalde groepen probleemgevallen zijn, maar dan bedoel ik wel alle oorzaken, en staar je niet blind op één enkel onderdeel van de problematiek.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook Hitler en een paar konsoorten deden zulks enige tijd geleden; naar 't schijnt wordt in Vlaanderen ook een bepaalde politieke partij beschuldigt van dergelijk rassisme ... Citaat:
en toch zijn er mensen die zeggen dat we regelrecht op het failliet ervan afstevenen... en toch moet er in Vlaanderen iets ekstra gekreëerd worden bovenop (namelijk de Vlaamse zorgverzekering), waar de franstaligen erg tegen zijn, maar het toch niet zelf invoeren .. er is zelfs kritiek dat ons sosiaal sisteem niet allen "ons" beschermt, maar zelfs "anderen" ver buiten onze grenzen ... niet slecht hoor, zo wat aanvulling op ontwikkelingshulp, maar ... in wat voor een eksemplarische transparansie ... Citaat:
Citaat:
Zo gewoon eigenlijk een wijziging in de organizasie van je overheid. Stel dat je in De Panne woont, en je kijkt over de duinen en je ziet een Fransman ... en dan hetzelfde in pakweg Watou, Ronse, Galmaarden, Hoegaarden of Voeren. Noch de Fransman aan de overkant, noch de Waal aan de overkant worden beschoten met dodelijk tuig ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 april 2009 om 08:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Het zijn de zotten die de boel letterlijk nemen die't gevaar vormen, en die zotten vindt ge niet alleen bij de moslims, al moet ik bekennen dat ik de perceptie heb dat dees zotten vaker voorkomen bij de islam dan bij het christendom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus ja dan heb je wel gelijk dat er nog zeer weinig Vlaamse Aboriginals overblijven. Rascisme, onverdraagzaamheid, intollerantie, ... dat zijn pas onvlaamse dingen. Dus lantjes wil je gelieve vertrekken en stoppen met onze Vlaamse cultuur te vernietingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 29 april 2009 om 09:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Ik denk dat deze studie niemand verrast, zoals je zelf ook aangeeft.
Jammer genoeg is het artikel tendentieus. Laat ons er 1 ding uitpikken ter illustratie: Als ik lees hoe makkelijk de term "Islamofobie" gebruikt wordt, dat is toch echt zielig? Ik weet niet of de studie, los van het artikel, genuanceerder is of meer context bevat, maar dit is echt kort door de bocht. Uit Van Dale: "fo·bie de; v -bieën (psych) ongemotiveerde vrees". Die motivatie, daar valt dus heel wat over te zeggen, maar dit wordt in het artikel niet behandeld, waarmee je mensen in feite typeert als onverdraagzaam. Ik vind dat jammer omdat dit maatschappelijk debat zich in mijn ogen echt opdringt. Het is toch niet zo dat wanneer mensen op basis van hun ervaringen met de Islam van mening zijn dat deze niet verenigbaar is met de Europese waarden, dat zij daarom een fobie voor die Islam hebben? Mogelijk hebben ze zelfs gelijk en dan is dat een situatie waar je mee moet omgaan en die je onder ogen moet kunnen zien. Ik ben er vandaag bijvoorbeeld persoonlijk niet van overtuigd dat Europse moslims bereid zijn het principe van scheiding van kerk en staat uit te dragen (dat gaat verder als "accepteren"). Is dit dan verenigbaar met de Europese samenleving? Ik weet het niet, het bemoeilijkt de zaak alleszins enorm ALS het zo is, want ik kan enkel afgaan op mijn kennis, omgeving, ervaringen, en nieuwsgaring. Hoe zou ik in deze studie voor de dag komen? Waarschijnlijk afhankelijk van hoe de vraag werd gesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jammer dat je ook mensen eenzijdig stigmatiseert omdat ze niet jou visie hebben. Een verhaal heeft altijd 2 kanten. Als het zou kunnen zoals je het voorstelt, dan zou het al lang gebeurd zijn denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() een kandidaat voor de functie van imago manager voor vlaanderen
Laatst gewijzigd door globalmedia : 29 april 2009 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Indien je in de jaren '30 in Duitsland (en een groot deel van Rusland en Europa) eenzelfde enquête had gedaan over joden zou je ook dergeliijk antwoord gekregen hebben. Het toont enkel de vooroordelen van de massa aan.
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2009 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Er staan juiste zaken in.
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 april 2009 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=jbl;4079240] Uitspraken zoals "meer vlaanderen, minder crisis" "dat de walen ons geld afpakken" "vreemdelingen moeten zich aanpassen" ...zijn GEEN boerenbedrog .
. Want de laatste twee jaren hebben wij op internationaal vlak maar een pover figuur geslagen, wij krijgen meer en meer de stempel van een onverdraagzaam volkje te zijn. Deze houding of uitstraling heeft volgens mij ook economische gevolgen MIJN slogan is hoe mee de wevers, de deckers en de winters (DDD) hoe meer de Vlamingen zelfbewust worden ! ! ! Een variatie op jbl |
![]() |
![]() |