![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() totaal waanzinnig natuurlijk 't Argument als ware het dat het hier over méér hulpeloze mensen zou gaan waartegen we als maatschappij, indien er geweld op hen gepleegd wordt, sterker zouden moeten ageren houdt geen steek daar die andere slachtoffers net zo hulpeloos bleken. En dat stukje over die verkrachters _ datgene dat ge me overigens weer eens in de mond probeert te leggen _ geldt helemaal niet ter sterking van 't bovenstaande, integendeel..... daar bekijk(t) je(men) net de misdaad enkel als zwaarder tov de dader Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik herinner me nog vagelijk dat je je kandidatuur stelde voor de functie van beul. 't Heeft niks met bescherming te maken daar alles erop wijst dat de (her)invoering van die doodstraf net méér onschuldige slachtoffers zal maken. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Vorige week las ik in de krant van een bepaald Europees land hoe een vader die zijn kind neerschoot en probeerde te wurgen 16 maanden kreeg, hoe een grootvader die zijn kleinkind verkrachtte er zonder cel van afkomt, hoe jonge criminelen vrijgelaten worden omdat er geen plaats is...Over achterlijke 'justitie' gesproken... Als ik moet kiezen tussen de doodstraf voor Horion of Dutroux of een straf met de kans dat ze ooit vrijkomen, dan kies ik toch wel voor het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ergens vindt dat in die cases _eventueel terecht... daar laat ik me even niet over uit _ totaal 'achterlijke' vonnissen ( of het ontbreken ervan ) zijn uitgesproken dan zie ik niet in waarom 1) de invoering van de doodstraf aan die 'achterlijke' uitspraak wat zou veranderen noch aan toekomstige van dergelijke 'achterlijke' vonissen van zulke cases Je reikt hier alleen een extra strafmaatregel _ de zwaarst veronderstelde _ aan die men toch niet van plan was op te leggen in zulke gevallen 2) waarom je überhaupt zou moeten beschikken over doodstraf als 't alternatief toch voorhanden is Laatst gewijzigd door praha : 13 mei 2009 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En Kim De Gelder moet men er dan ook bijsleuren ? Ja, ik vind dat men die gast de pieren uit zijn neus moet halen , maar niet om daar financiël profijt van te trekken, of omdat ik dat leuk vind. Het hoeft trouwens niet met fysieke pijnigingen gepaard te gaan, er bestaan genoeg drugs die iemand zeer spraakzaam kunnen maken. En als hij zijn zak leeggemaakt heeft, en de dokters en de magistraten alles weten wat er over hem te weten valt , dan mag hij met een ( pijnloos ) spuitje snelwerkend vergif gedood worden. En ja, als er niemand te vinden valt om die klus op te knappen, dan ben ik vrijwilliger daarvoor. Noem het maar burgerplicht, zoals iemand helpen die gekwetst is , of de pompiers bellen als je ergens een brand ziet : iemand moet het doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Een lynchpartij heeft meer met wraak of 'spontane justici' dan met het toepassen van wetten te maken.
Geen enkele misdaad verdient de doodstraf, maar dat wil niet zeggen dat de mens geen wraak kan kennen. Niet ver van mijn huis hangen er levensgrote opgestroopte poppen op aan de verlichtingspalen; waarschuwingen voor degenen die menen te kunnen komen stelen en degelijke. En dat zijn geen loze bedreigingen. De gevolgen van het niet in acht nemen van die waarschuwingen noemt men 'lynchamientos', dikwijls met de dood tot gevolg (details zal ik u besparen). Ongeschreven 'wetten' op basis van een overlevingsinstinct. Ook iets voor Beste Vriend. Deze week werd een politicus die zich verkocht had voor geld en terug keerde naar zijn indianengemeenschap (in de Tipnis regio, Mojeños indianen) getrakteerd op 50 zweepslagen. Na 35 hielden de 8 uitvoerders op wegens bewusteloosheid van de dader. Hij had twee waarschuwingen gehad. Het vonnis was maanden geleden reeds uitgesproken. Hij heeft geluk gehad, verbanning was het ergste wat hem kon overkomen. Tenzij de 'spontane justici' wordt toegepast natuurlijk...maar dat is meer voor op heterdaad betrapten. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2009 om 05:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In oorlogsomstandigheden en wanneer het gaat om zware oorlogsmisdaden of misdaden tegen de menselijkheid kan de lijst nog wat uitgebreid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een moorddadige bende hier zeg.
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De terechtstelling kost geld. Pakken. De nabestaanden hebben veelal steun nodig. De protestacties tegen de doodstraf zullen grimmig zijn ... en geld kosten. Vermits er meer op 't spel staat zal de beklaagde en zijn advokoaten nog verder gaan in procedure oorlogen. Dat kost geld. De procedure oorlogen zullen niet stoppen na dat de beklaagde is afgemaakt. Kost geld. enzo voort ....
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, ik denk dat de eksekusie van Dutroux een gratis en spontaan volksfeest op de been zal brengen. ps: mag ik even herhalen dat in mijn vizie de doodstraf zo uitzonderlijk maar moet toegepast worden, dat er statistisch gezien en bij wijze van spreken maar éénmaal van sprake is per twee jaar in Vlaanderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() Waarom jezelf ongevraagd herhalen, heb ik jouw dan tegen gesproken ? Beste vriend ?