Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2009, 13:11   #81
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb respect voor de N-VA, ik ben vroeger jarenlang lid geweest van de Volksunie, totdat Bertje de zaak verknoeide , daarop stuurde ik mijn lidkaart met twee bladzijden commentaar terug naar het barricadenplein.
Toch wou ik deze opmerking maken : het VB heeft de hand uitgestoken naar de N-VA en het is deze laatste die elke samenwerking weigerde. Voor de zwakke Vlaamse positie is bijgevolg de N-VA verantwoordelijk en niet het VB.
Was die uitgestoken hand M. Morel?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:16   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik herinner met de historie van de uitgestoken hand, het is en blijft een spijtige affaire.

Maar toch blijf ik vinden dat het niet onoverkomelijk is en dat er een goede verstandhouding kan komen.
Dat moet toch lukken he
Alhoewel ik Bart Dewever een zeer verstandig man vind, is er iets in zijn houding tot het VB dat ik niet begrijp. Voor onze francophone medeburger zijn N-VA-kiezers evengoed nazi's en asocialen, ze moeten zich daar geen illusies over maken. Tijd om de rangen te sluiten, alleen, de bal ligt in het kamp van Dewever.

Ik ben het wel met je eens dat zonder eensgezingdheid de Vlaamse zaak geen kans op slagen heeft.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 13:21   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner met de historie van de uitgestoken hand, het is en blijft een spijtige affaire.
Om aanvaardbaar te blijven voor het regime moet NVA de uitgestoken hand weigeren.
Zelfs dreigen om de uitgestoken hand te aanvaarden is er voor BDW te veel aan.
D�*t kan ik echt niet begrijpen.

Hetzelfde voor de transfers, alias de 'solidariteit'.
Hoe wil je nu dat de Franstaligen ooit inschikkelijk zijn? Hoe wil je dat ze spaarzaam zijn en ijverig werken als ze het geld zo onvoorwaardelijk toegeschoven krijgen?
De 'democratische' partijen verzekeren eerst aan de Franstaligen dat ze voor eeuwig en immer de transfers mogen binnenrijven, en dan verwacht men toegevingen!!??

Wie rijdt er voorzichtig met de auto als hij ten eeuwigen dage een gratis omnium krijgt?

Laatst gewijzigd door luc broes : 22 mei 2009 om 13:22.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 18:06   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik meen dat het VB-programma op een beschaafde manier gebracht de meerderheid van de Vlamingen kan overtuigen.
Ik tracht daartoe bij te dragen.

Ik meen ook dat NVA de problemen 'waar de mensen van wakker liggen' niet alleen hier maar in heel West-Europa te veel uit de weggaat om aanvaardbaar te zijn voor het regime.
Het vlaams belang is QN.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:54   #85
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Mocht bart dezever door de rode zender niet worden opgevoerd in de slimste mens etc ze haalden de kiesdrempel niet .
2
Oud 22 mei 2009, 23:58   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
2
Hebt U het over de kiesdrempel waar het VB zich onthouden heeft samen met de splitsing van BHV in 2003?
Oud 23 mei 2009, 06:41   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaag in terzake is wel voor de zoveelste maal duidelijk geworden hoe soft de n-va niet is geworden.... men spreekt helemaal niet over vlaamse onafhnakelijkheid eerder een soft discours dat amper verschilt van dat van de tsjeven.

Autonomie is geen doel op zich en andere zever....Voor een nationalist is autonomie een recht ! ZELFBESTUUR. Volgens die n-va trees is autonomie enkel nodig daar waar het efficienter kan dus als morgen europea alles zogezegd efficienter kan... dikke zever uiteraard.

nog een groot verschil tussen het VB en de n-va. De n-va steunt verdrag van lissabon en de EUSSR tot in het belachelijke( matthias storme heeft daar al veel kritiek op gehad en terecht).

Het VB is daarentegen eurokritisch en voor een europa der volkeren ipv een eurocratie waar alles centraal gedicteerd wordt.

Mocht bart dezever door de rode zender niet worden opgevoerd in de slimste mens etc ze haalden de kiesdrempel niet .
Kijk eens naar de uitslagen van de parlementairen.
Het VB scoort daar maar minimaal, terwijl de parlementairen van de N-VA met de hoogste scores gaan lopen.
Oud 23 mei 2009, 07:33   #88
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het VB scoort daar maar minimaal, terwijl de parlementairen van de N-VA met de hoogste scores gaan lopen.
In hoeverre kunnen we de pers die dat beoordeeld objectief noemen ?
De prestaties van VB verkozenen voor het Europees parlement werden in de Vlaamse pers ook slecht bevonden, de Britse pers daarentegen rangschikte ze in de top. U zou ondertussen toch moeten weten dat, in Vlaanderen , VB-bachen een noodzakelijke voorwaarde is om journalist te worden en te blijven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 08:43   #89
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat is in ieder geval een beetje overdreven. Zie bv onze Europarlementairen die veel beter scoren dan CD&V-boegbeeld Dehaene.

Om eerlijk te zijn moet men ook rekening houden met de voortdurende demonisering van het VB waardoor het voor vele hogeropgeleiden onmogelijk wordt zich voor het VB kandidaat te stellen. En ook dat zelfs de beste voorstellen van het VB door iedereen afgekraakt worden.
Oud 23 mei 2009, 09:25   #90
ilfalco
Minister-President

Standaard

wa§t guido hier doet is sympthomatis ch voor de n-va ...nl het nakwaken van het belgische estbalishment en de rode pers. dat is onvergeeflijk.

vanhecke, dillen en claes zijn allemaal hoogopgeleide hardwerkende parlementsleden die PAK meer vragen stellen dan brepoels en 100* meer dan dehaenen die gewoon NIETS doet in het parlement.

De n-va is gewoon een pseudo-vlaamse duikboot van het estbalishment met schertzfiguren als dewever en bourgoris( "ik wist wel dat splitsing van b-h-v niet mogelijk was....maar de kiezer verwachtten zulke belofte van mij" bourgois nadat zijn partij toch in de vl regering stapte zonder splitsing bh-v wat beloofd was.

ook in mijn gemeente is de n-va niet meer dan het opportunistsiche verlengstuk van belgicistsiche partijen dat enkel in naam vlaams is.
Ze stemmen nog eens niet vlaams in de gemeenteraad....

om nog maar te zwijgen van herhaalde lijstverbinding met bub , spa , groen tegen het VB. Dat doet zelfs LDD niet.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 mei 2009 om 09:25.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 09:54   #91
luc broes

Standaard

ilfalco vergist zich weer van tegenstander
Oud 23 mei 2009, 13:12   #92
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
wa§t guido hier doet is sympthomatis ch voor de n-va ...nl het nakwaken van het belgische estbalishment en de rode pers. dat is onvergeeflijk.

vanhecke, dillen en claes zijn allemaal hoogopgeleide hardwerkende parlementsleden die PAK meer vragen stellen dan brepoels en 100* meer dan dehaenen die gewoon NIETS doet in het parlement.

De n-va is gewoon een pseudo-vlaamse duikboot van het estbalishment met schertzfiguren als dewever en bourgoris( "ik wist wel dat splitsing van b-h-v niet mogelijk was....maar de kiezer verwachtten zulke belofte van mij" bourgois nadat zijn partij toch in de vl regering stapte zonder splitsing bh-v wat beloofd was.

ook in mijn gemeente is de n-va niet meer dan het opportunistsiche verlengstuk van belgicistsiche partijen dat enkel in naam vlaams is.
Ze stemmen nog eens niet vlaams in de gemeenteraad....

om nog maar te zwijgen van herhaalde lijstverbinding met bub , spa , groen tegen het VB. Dat doet zelfs LDD niet.

Heb jij ergens zo ne copy/paste knop zitten?
Of is uw probleem ergens in de autistische te zoeken?
Oud 23 mei 2009, 14:32   #93
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Wat een oeverloos gezwam! Het is toch zo simpel.

Het N-VA beweert Vlaams te zijn maar heeft verraad gepleegd door samen te heulen met het CD & V. Vlaams? Geen ballen!

Het VB beweert Vlaams te zijn en heeft de kans nog niet gekregen om dat te bewijzen. 2 mogelijkheden:
1 - ofwel krijgt het de kans met positieve of negatieve gevolgen.
2 - ofwel krijgt het geen kans en zullen we het nooit weten.

Voil�*, trek jullie conclusies.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 15:41   #94
luc broes

Standaard

al te simpel marijke!
Oud 23 mei 2009, 15:51   #95
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al te simpel marijke!
Simpel maar juist! Er hoeft niet ingewikkeld over gedaan te worden. N-VA is alle geloofwaardigheid kwijt door haar vrijage met de CD & V. VB heeft nog niets fout gedaan, vanwege 30 jaar oppositie. De vraag is hier: wie van de twee? Wel, het is kiezen tussen een verraderlijke minnares en een (weliswaar gedwongen) maagd.

Bart De Wever is misschien grappiger dan Filip Dewinter, maar gaat het hier niet over idealisme?

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 15:59   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Simpel maar juist! Er hoeft niet ingewikkeld over gedaan te worden. N-VA is alle geloofwaardigheid kwijt door haar vrijage met de CD & V. VB heeft nog niets fout gedaan, vanwege 30 jaar oppositie. De vraag is hier: wie van de twee? Wel, het is kiezen tussen een verraderlijke minnares en een (weliswaar gedwongen) maagd.

Bart De Wever is misschien grappiger dan Filip Dewinter, maar gaat het hier niet over idealisme?
Uw klanten aant verdedigien?
Oud 23 mei 2009, 15:59   #97
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dat kartel met het kartel programma, was dat geen goed plan in al een stap in de richting meer Vlaanderen? Dit om de schok naar een latere stap totale onafhankelijkheid in beriek te brengen?
Om meer mensen te overtuigen dat la belgique potrot is en er gewoon moet worden ingegrepen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 16:06   #98
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb vooral een pak onzin gelezen in die evaluaties en dat door journalisten die eigenlijk alleen googlen om hun informatie te krijgen. Als je eens met parlementairen praat, hoor je vooral dat die nooit en nergens te zien zijn in commissies. De tijd van ernstige parlementaire journalisten is al lang voorbij.

Ik zeg niet dat de N-VA- parlementairen niet gewerkt hebben, ik zeg wel dat de evaluatie van een heel aantal Vlaams Belang-parlementsleden op het randje af belachelijk zijn. Ik denk aan een Wim Van Dijck die afgerekend wordt op een incident dat opgeblazen is door een spirit-collega. Alsof de man niks anders gedaan heeft.

Het is toch zo moeilijk om in een kliek die voor 80 procent rood en groen stemt iets goed te horen over een Belanger.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 16:39   #99
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat kartel met het kartel programma, was dat geen goed plan in al een stap in de richting meer Vlaanderen? Dit om de schok naar een latere stap totale onafhankelijkheid in bereik te brengen?
Om meer mensen te overtuigen dat la belgique potrot is en er gewoon moet worden ingegrepen?
Inderdaad!
De verstandige en behendige BDW heeft echter in ideale omstandigheden (overwinning van kartel, NVA nodig om de grootste te zijn enz) aangetoond dat zijn taktiek niet werkt.
Er werd niets verwezenlijkt
Men moet daar dan ook de nodige besluiten uit trekken.
Oud 23 mei 2009, 16:45   #100
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
De verstandige en behendige BDW heeft echter in ideale omstandigheden (overwinning van kartel, NVA nodig om de grootste te zijn enz) aangetoond dat zijn taktiek niet werkt.
Er werd niets verwezenlijkt
Men moet daar dan ook de nodige besluiten uit trekken.
Dus wil Bart de Wever nu de Maddens-taktiek of doctrine toepassen.
Er is in Leuven door alle Vlaamse partijen over gesproken en er was een redelijk algemeen goedkeuren voor, maar de teneur was wel dat de drie traditionele partijen de taktiek niet zullen durven volhouden...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be