Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Als er op dit moment verkiezingen zouden zijn, zou u dan voor het Vlaams Blok stemmen ?
ja 204 56,51%
neen 157 43,49%
Aantal stemmers: 361. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 april 2004, 19:33   #81
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

U bent al maandenlang hard propaganda aan het voeren vóór het Blok, ondergraaf uw eigen geloofwaardigheid niet !
Who cares...
Zelfs op andere fora propageert C uit W reeds maanden de N-VA. U lijkt het feit te negeren dat N-VA een belangrijke rechtervleugel telt. Ach, ik begrijp je: de angst begint je al waarschijnlijk parten te spelen en dus gaan we maar schieten op iemand die zijn meningen over bepaalde feiten op een rijtje zet en tot het besluit komt niet langer voor partij x meer te willen stemmen.
U hoeft C uit W niet te verdedigen. Ik volg op afstand al maandenlang de bijdragen van C uit W en heb de overslag al veel vroeger opgemerkt. Het verbaasde me wel...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 22 april 2004, 20:11   #82
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat mag Steenbok. Je levensverhaal vertellen. Wel niet teveel in herhaling vallen want dat wordt op de duur vervelend.

Overigens ben ik ook een Limburgse. Mijn ouders waren echter, in tegenstelling tot de jouwe, beiden Limburgers. Limburgers van tegen de Nederlands-Limburgse grens en niet die met 'Frans België'. De enige politieke daad die mijn vader ooit verrichtte was, zijn kinderen op het hart drukken dat er één partij was waar ze nooit op mochten stemmen: de liberalen. Een goede raad die ik ter harte heb genomen, alhoewel ik evenmin ooit stemde voor de partij waarvoor hij zelf zijn levenlang koos.

Misschien is het om al deze verschillen dat ik het gevoel heb uit een heel ander Limburg te komen jij.
Maar beste Knuppel. Ik respecteervolledig je mening. Dat is democratie, zelf te mogen kiezen wat je wil doen en laten en van het ogenblik dat jou vrijheid geconditioneerd is door de vrijheid van anderen om hetzelfde te doen en laten wanneer zij dat willen of iets anders, is dat OK. Als ik 1000 of oneindig wil zeggen dat ik niet voor het VB stem, dan mag ik dat. En als iemand daarop repliceert dan mag ik repliceren op zijn of haar repliek.
Ik mag Vlaanderen verwerpen of aanvaarden en ik mag dat zeggen ook waarom. En wanneer anderen daar niet mee akkoord gaan, dan mag dat.
En als ik wil zeuren dan mag dat en dan moet ik ook aanvaarden dat ik daarvoor een deksel op mijn neus krijg.
Zuid Limburg is altijd in goeie maatjes geweest met Luik tot sommigen getracht hebben daar een stokje voor te steken. De buslijn die ik jarenlang gebruikte van St.-Truiden naar Luik werd bij de opdeling door een zekere Sauwens enerzijds in De Lijn onderbroken, want in Luik moet TEC het maar doen. Ze gaat nog tot ietsje voorbij de grens in Ramkin/Oreye. Mijn moeder moet wanneer ze naar het graf van mijn vader wil gaan in Crisnée dan 250 meter te voet gaan tot de stelplaats van Oreye TEC. en dan kan ze naar Crisnée als de volgende bus komt. Ook dat is wat men van Zuid-Limburg gemaakt heeft. Een voorbeeldje maar. Gelukkig ben ik nu gepensioneerd en breng ik haar naar dat graf.
Destijds gingen 21 van de 45 gezinshoofden van mijn vroeger dorpje naar Luik werken. Hun heel leven lang ging dat goed want Cockerill-Sambre gaf hen alle faciliteiten. Nu hebben economische realiteiten gezorgd dat zij elders moeten zoeken en Genk is veel verder af en wat gek is, ze zijn verstoken van openbaar vervoer tenzij ze langs Hasselt gaan en dan naar Genk. Dus maar de auto. Voor Zuid-Limburg is het slechter geworden hoor.
Oud 22 april 2004, 20:18   #83
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk! Voor president, voor vrije meningsuiting en voor het recht te denken wat je wil.

Met dank aan dem belgique
Kristof Miele is offline  
Oud 22 april 2004, 20:19   #84
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Echt Limburg heeft het altijd goed kunnen vinden met Luik en omgekeerd
.

Ik hoorde mijn vader vaak 'dat iemand aan zichzelf de hele wereld denkt te kennen'.
Ik heb bijvoorbeeld niks, maar dan ook niks met Luik te maken. De enige keer dat ik er even passeerde was toen ik naar Neufschateau reed voor een betoging en om de gedenksteen van Julie en Melissa te bezoeken.

Wil ik naar Maastricht dan ben ik er stukken vlugger met mijn wagen dan met de trein. De Nationale Maatschappij van Belgische Spoorwegen schept er namelijk genoegen in om de Limburgers over Luik naar Maastricht te voeren. Voorzeker om de banden van de Limburgers met Luik in stand te houden. 8)
Om niet in herhaling te vallen verwijs ik je naar een andere topic waar ik dat behandelde. Met name wat er in Eurregioverband naar gestreefd wordt. Tussen Rijnland en NL-Limburg en Luik en B-Limburg wil men een net van sneltrams op bestaande spoorwegbeddingen aanleggen. De opsplitsing van de NMBS in maatschappijen apart voor infrastructuur, exploitatie en het derde ontsnapt me even. In dat verband moet de spoorlijn Maastricht-Lanaken die er nog ligt, en verder door nadat de brug over het Albertkanaal na de verbreding herlegd woordt, gereactiveerd worden. Eurregio Maas-Rijn ijvert daar voor. Vlaanderen heeft zich nooit gemoeid met de verbindingen in Limburg. Eurregio doet dat wel. Dus ben ik voor Eurregio. Maar als je de andere topics niet leest, dan weet je dat niet. Maar ja, er verder over uitweiden zou je gaan vervelen, niet
Oud 22 april 2004, 21:06   #85
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx

Ze kunnen niet verdragen dat het vb nog meer zal stijgen. 30 procent zit er wel in 8)
Ik hoop het.
België barst, nu meer dan ooit!
Sinds wat ik vandaag op het vrt-nieuws gezien heb, ben ik nog nooit zo overtuigd geweest van de slogan 'Belgie Barst'. B-H-V, veroordeling Blok, het zal nog spannend worden de komende tijden.
Verhofstadthater is offline  
Oud 22 april 2004, 21:08   #86
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ik hoop het.
België barst, nu meer dan ooit!
Sinds wat ik vandaag op het vrt-nieuws gezien heb, ben ik nog nooit zo overtuigd geweest van de slogan 'Belgie Barst'. B-H-V, veroordeling Blok, het zal nog spannend worden de komende tijden.
Een kinderhand is snel gevuld
Oud 22 april 2004, 21:10   #87
Jean Suys
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

en jij kan het weten

pedo

Jean Suys is offline  
Oud 22 april 2004, 21:26   #88
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nope, geen stem voor het Blok. Ik heb een hekel aan sympathy votes, ook al ben ik het niet eens dat het Blok opgedoekt moet worden.
Idd, wat ik Tegendradigaard al effe probeer te zeggen: Ook al vind je niet dat het Blok veroordeeld zou moeten worden, ook al vind je de racismewet zelfs slecht,... geen reden om voor het blok te stemmen.
'k ben van 't zelfde gedacht.
Oud 22 april 2004, 21:32   #89
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Suys
Citaat:

en jij kan het weten

pedo

Wel, je bent al snel tot het niveau gedaald vanwaar het Blok zijne mostaard haalt. Moest dat nu echt dat 'pedo'?
Oud 22 april 2004, 21:35   #90
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Idd, wat ik Tegendradigaard al effe probeer te zeggen: Ook al vind je niet dat het Blok veroordeeld zou moeten worden, ook al vind je de racismewet zelfs slecht,... geen reden om voor het blok te stemmen.
Jammer dat Mieke79 de moeite niet heeft genomen om op mijn posting hieromtrent te antwoorden. Tegendradigaard en vele anderen maken nu net wel de juiste beslissing. Quasi niemand volgt een partij in al haar standpunten. Mensen stemmen om PRINCIPES en één van die principes is bij velen overschreden in dit partijdige proces.
Verhofstadthater is offline  
Oud 22 april 2004, 21:38   #91
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Jammer dat Mieke79 de moeite niet heeft genomen om op mijn posting hieromtrent te antwoorden. Tegendradigaard en vele anderen maken nu net wel de juiste beslissing. Quasi niemand volgt een partij in al haar standpunten. Mensen stemmen om PRINCIPES en één van die principes is bij velen overschreden in dit partijdige proces.
He he, en jij denkt dat het VB-programma een menukaart is waaruit je kan kiezen wat je zal eten. Dat is te nemen of te laten, met alle nare dingen en gevolgen van doen. Het Blok is geen partij zoals een andere, dat zou jij als Blok-militant toch ook wel moeten weten.
Oud 22 april 2004, 21:52   #92
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het Blok is geen partij zoals een andere, dat zou jij als Blok-militant toch ook wel moeten weten.
Ik bekijk het als een compliment dat het VB niet zoals de rest van die sjoemelaars zou zijn
Rr00ttt is offline  
Oud 22 april 2004, 21:54   #93
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Citaat:
Het Blok is geen partij zoals een andere, dat zou jij als Blok-militant toch ook wel moeten weten.
Ik bekijk het als een compliment dat het VB niet zoals de rest van die sjoemelaars zou zijn
Dankzij die 'sjoemelaars' mag jij hier nog schrijven 'dat het sjoemelaars zouden zijn'. Zodra jouw racistische partij aan de macht is, moet je netjes zwijgen en op bevel wachten om te moèten/mogen spreken. Begin maar alvast te oefenen
Oud 22 april 2004, 21:57   #94
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een stem voor het Vlaams Blok is een stem voor het Vlaams Blok. Stemmen voor het Vlaams Blok worden niet verdeeld in inhoudelijke stemmen en proteststemmen, stemmen voor het Vlaams Blok betekent dus automatisch dat ik "de inhoud van het programma, het hele programma van het Vlaams Blok", zoals Vanhecke het enkele jaren geleden bij herhaling zei, goedkeur.
Wil ik dat?
Ik ben een tegenstander van de antiracismewet. Die strookt niet met mijn mening over een open samenleving: de vrijheid van meningsuiting zoals ik die opvat wordt geschonden, 't gaat in tegen mijn principes.
Maar daarom stemmen voor het Vlaams Blok?
Dan zou ik zelf nog veel meer mijn principes overtreden.
Oud 22 april 2004, 22:17   #95
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

He he, en jij denkt dat het VB-programma een menukaart is waaruit je kan kiezen wat je zal eten. Dat is te nemen of te laten, met alle nare dingen en gevolgen van doen. Het Blok is geen partij zoals een andere, dat zou jij als Blok-militant toch ook wel moeten weten.
En is dat bij andere partijen dan wel het geval misschien. Ook daar zijn de partijstandpunten te nemen of te laten.
The_Prodigy is offline  
Oud 22 april 2004, 22:22   #96
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een stem voor het Vlaams Blok is een stem voor het Vlaams Blok. Stemmen voor het Vlaams Blok worden niet verdeeld in inhoudelijke stemmen en proteststemmen, stemmen voor het Vlaams Blok betekent dus automatisch dat ik "de inhoud van het programma, het hele programma van het Vlaams Blok", zoals Vanhecke het enkele jaren geleden bij herhaling zei, goedkeur.
Wil ik dat?
Ik ben een tegenstander van de antiracismewet. Die strookt niet met mijn mening over een open samenleving: de vrijheid van meningsuiting zoals ik die opvat wordt geschonden, 't gaat in tegen mijn principes.
Maar daarom stemmen voor het Vlaams Blok?
Dan zou ik zelf nog veel meer mijn principes overtreden.
die twijfel heb ik ook,dan ik dan veel van mijn principes zou overtreden.
wat niet wegneemt dat deze regering alles behalve goed regeert.
wat mij stoort is dat aan vele problemen niks gedaan word,ik noem maar onveiligheid,werk,sociaal schrijnende toestanden die blijven aanslepen.
En dan vooral de laag bij de grondse (georkestreerde?)aanval op de vrije meningsuiting.
doornroosje is offline  
Oud 22 april 2004, 22:44   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Onlangs zei een professor-filosoof in de krant: "Ik stem nooit voor het blok want wie stemt er nu voor zotten?".

Vandaag kan men er aan toevoegen (maar dat kan men vroeger eigenlijk ook al): "wie stemt er nu voor racisten?"
Hans1 is offline  
Oud 22 april 2004, 22:50   #98
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Onlangs zei een professor-filosoof in de krant: "Ik stem nooit voor het blok want wie stemt er nu voor zotten?".

Vandaag kan men er aan toevoegen (maar dat kan men vroeger eigenlijk ook al): "wie stemt er nu voor racisten?"
u bent spijtig genoeg eveneens een racist HansI. Uw arrogant anti-Vlaams racisme gecombineerd met surreële en non-ratio uitlatingen over de werking van ons land zijn zoniet veel schrijnender.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 22 april 2004, 22:57   #99
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

In de middeleeuwen gebruikte men zeer veel het gezagsargument, waarbij het gezag van een beroemd geleerde of filosoof werd ingeroepen om de eigen mening te staven.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 22 april 2004, 23:12   #100
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Neem nu mensen die de Vlaamse cultuur bestempelen als er "één van boersheid en achterlijkheid"! Wie stemt nu op zo'n racist, niet Hans?
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be