Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 16:52   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensje Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat de 3 bevoegde parketten ook die afweging hebben gemaakt, en in eer en geweten alledrie hebben geoordeeld dat er voor de samenleving geen gevaar is.
Waarom doet u dat?
E. Gidius is offline  
Oud 26 mei 2009, 16:53   #82
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In dit geval zijn die twee belangen behoorlijk tegenstrijdig. Waar ik voor pleit is dat in zulke gevallen, de prioriteit niet langer gaat naar de rechten van de verdachten (enkele individuen) maar naar het recht op bescherming van de gemeenschap (de meeste andere individuen). Daartoe moeten wetten en strafprocedures veranderd worden.
Daar kan je voor pleiten. Eer het zover is dienen de huidige beschikbare gerechterlijke procedures gevolgd te worden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 26 mei 2009 om 16:54.
Pietje is offline  
Oud 26 mei 2009, 16:56   #83
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waarom doet u dat?
Omdat ik er ook vanuit ga dat mijn bakker geen rattenvergif in mijn brood steekt, en mijn dokter zijn werk naar behoren doet.

Laatst gewijzigd door laurensje : 26 mei 2009 om 17:02.
laurensje is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:12   #84
kanselier
Banneling

Standaard

ondertussen wil de procureur van Brugge de "Blankenbergse stalker" die vandaag een jaar effectief gevangenistraf kreeg voor het versturen van mails met steeds een beleefde inhoud onmiddellijk opsluiten.
De instellingen van dit land zijn stapelgek, daar is nu geen twijfel meer mogelijk.
kanselier is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:16   #85
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ga er vanuit dat de 3 bevoegde parketten ook die afweging hebben gemaakt, en in eer en geweten alledrie hebben geoordeeld dat er voor de samenleving geen gevaar is.
Laat ons dus die mevrouw maar vervolgen ! die heeft met haar comateuze toestand nodeloos de indruk gewekt dat die brave tienertjes de samenleving in gevaar zouden hebben gebracht !!

In afwachting van haar medische behandeling kunnen we haar misschien vrijlaten ! Met een ziekenfonds-gesponsord foldertje : zelf ademen, het kan uw leven redden !

Noorman
Noorman is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:17   #86
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Laat ons dus die mevrouw maar vervolgen ! die heeft met haar comateuze toestand nodeloos de indruk gewekt dat die brave tienertjes de samenleving in gevaar zouden hebben gebracht !!

In afwachting van haar medische behandeling kunnen we haar misschien vrijlaten ! Met een ziekenfonds-gesponsord foldertje : zelf ademen, het kan uw leven redden !

Noorman
Ik denk dat u zelf ook wel weet dat ik niet bedoeld heb wat u hierboven schrijft.
laurensje is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:17   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik er ook vanuit ga dat mijn bakker geen rattenvergif in mijn brood steekt, en mijn dokter zijn werk naar behoren doet.
Ik begrijp wat u bedoelt, maar uw vergelijking gaat mank. Die kleine zelfstandigen moeten dag in dag uit leven van uw goedwil, dus die gaan zich zo'n fratsen niet permitteren. Je gaat gewoon elders als hun producten je niet aanstaan. Je zou dus kunnen zeggen dat hun en onze belangen tamelijk samenlopen.

Heel anders is dat voor ons gerecht. Omdat we weinig of niets weten over de interne keuken aldaar, zijn we ook hier verplicht af te gaan op de vruchten. Ik hou immers niet zo van blindelingse aannames zoals u hierboven doet. Dan stel ik vast dat het brood van mijn bakker van het beste van de streek is, en de sossissen van mijn beenhouwer bijzonder smakelijk, maar dat de openbare veiligheid in mijn regio stilaan een drama aan het worden is.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 17:18.
E. Gidius is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:41   #88
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat u bedoelt, maar uw vergelijking gaat mank. Die kleine zelfstandigen moeten dag in dag uit leven van uw goedwil, dus die gaan zich zo'n fratsen niet permitteren. Je gaat gewoon elders als hun producten je niet aanstaan. Je zou dus kunnen zeggen dat hun en onze belangen tamelijk samenlopen.

Heel anders is dat voor ons gerecht. Omdat we weinig of niets weten over de interne keuken aldaar, zijn we ook hier verplicht af te gaan op de vruchten. Ik hou immers niet zo van blindelingse aannames zoals u hierboven doet. Dan stel ik vast dat het brood van mijn bakker van het beste van de streek is, en de sossissen van mijn beenhouwer bijzonder smakelijk, maar dat de openbare veiligheid in mijn regio stilaan een drama aan het worden is.
Ik begrijp wat u bedoelt, maar ik vind eerlijk gezegd al dat doemdenken over het Belgisch gerecht zeer overdreven. Toegegeven, er mangelt al eens af en toe iets aan, doch ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van het probleem een soort over-fixatie op justitie is. Als de media evenveel aandacht zouden besteden aan het naar boven halen van elke fout bij pakweg financiën of volksgezondheid dan zouden daar ineens hele polemieken over ontstaan.
laurensje is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:50   #89
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik hoop voor U dat U nooit in dergelijke situatie zult verkeren - ...!
Ik hoop dat voor hen eigenlijk wel.
Dimensie is offline  
Oud 26 mei 2009, 17:51   #90
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kanselier Bekijk bericht
ondertussen wil de procureur van Brugge de "Blankenbergse stalker" die vandaag een jaar effectief gevangenistraf kreeg voor het versturen van mails met steeds een beleefde inhoud onmiddellijk opsluiten.
De instellingen van dit land zijn stapelgek, daar is nu geen twijfel meer mogelijk.
Inderdaad om van te kotsen en duidelijk teveel doorspekt met politieke invloeden.
Oud 26 mei 2009, 17:53   #91
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hij weet niet beter, best niet teveel moeite aan vespillen.
Hij had natuurlijk die onzin ook niet verkocht indien het slachtoffer een Fatimah van 60+ was geweest.
Dimensie is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:01   #92
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Gezien 4 van de 5 minderjarigen zijn, zullen ze er wellicht met een paar jaar internaat in Everberg vanaf komen. Het wordt tijd dat de ouders ook verantwoordelijk gesteld worden. Kindergeld gaat naar het slachtoffer, een fikse, financiele schadevergoeding opgevorderd door deurwaarders en bekendmaking van naam met foto's van de daders.
longhorn is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:02   #93
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht

Noorman
Eerroof en laster, valse beschudigingen zijn zeker wel goed voor een jaartje bak mag ik hopen ?
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:05   #94
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
doodslaan?
Is ze al dood? ik dacht het niet e..
Trouwens, u keurt racisme goed? Racisme is een ernstig misdrijf, net als geweld.
Wat zou je zelf verkiezen ? Wat racistisch gescheld naar je kop geslingerd krijgen, of zwaar inééngeslagen worden, dat je in het gasthuis in de coma ligt, en men niet zeker is of je het wel zal overleven ?
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:06   #95
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Schelden een ernstig misdrijf noemen maar deze aanval bagaliseren
Vive la Belgique
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:08   #96
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voel jij je niet lekker vandaag of zo - of bent U zo altijd?

Ik weet dat ik liever 100duizend X wordt uitgescholden dan dat er iemand van mijn familie in coma wordt geslagen - hebt U al ooit een groot verlies geleden in Uw leven - dan piept U wel anders!
En heeft hij ook ooit al eens een zeer zwaar pak rammel gekregen van een man of 5-6 ? Want hij pakt dat wel heel luchthartig op vind ik ?...
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:09   #97
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor net op VTM dat ze die kerels terug opgepakt hebben!
Ze hebben toch nog een beetje verstand in B.
SDX is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:13   #98
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Racisme is een futuliteit vergeleken met zo'n zaak. Vind je het echt even erg dat iemand een kleurling uitscheldt voor neger of aap dan dat een groep crapuul zonder enig normbesef een bejaarde, weerloze vrouw gewoon kapot schopt?
Ik denk vooral dat het velen stoort dat men daar ophef over maakt zo juist voor de verkiezingen...Het zou namelijk wel eens de mensen hun kieskeuze kunnen beïnvloedden...En dat mag niet van de Rode Tapijten-leggers...
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:15   #99
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ja wie weet die vrouw de voetzolen van de tieners aangevallen met haar gezicht. En die getuigen hebben dat dan verkeerd geïnterpreteerd. Het zou kunnen hé!
Dat is wel kras ! Zo een woeste oude Vlamingsche ! Schandalig, zeg !
beste vriend is offline  
Oud 26 mei 2009, 18:17   #100
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Ik denk vooral dat het velen stoort dat men daar ophef over maakt zo juist voor de verkiezingen...Het zou namelijk wel eens de mensen hun kieskeuze kunnen beïnvloedden...En dat mag niet van de Rode Tapijten-leggers...
Ha - vandaar dat de minister van justitie nu ineens beslist heeft dat het niet kan dat die 'jongeren' niet aangehouden waren omdat ze beweerden onschuldig te zijn - de verkiezingen - magisch woord!
SDX is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be