Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2009, 06:11   #81
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hij verklaart zelf dat hij geen antwoorden kreeg en ik geloof hem omdat ik dat zelf ook al vaak genoeg heb meegemaakt - veel politici lappen hun verantwoordingsplicht tav de burgers aan hun laars. Die praktijk is zelfs schering en inslag.
Dit antwoord bevestigt enkel je vooringenomenheid. En nogmaals, het gaat niet over politici, het gaat over overheidspersoneel. Groot verschil.

Citaat:
het is het één of het ander kiko - als je vind dat burgers zich niet mogen moeien met dossiers waarvan een overheid meent dat die hen niet aanbelangen dan ben je voorstander van de dictatuur en tegenstander van een democratie waarin alleen de burger dit voor zichzelf kan bepalen
Dus iemand van Mechelen mag inspraak eisen in het beleid van de gemeente van Bastenaken ? Iemand van Gent mag inzage eisen in dossiers van Antwerpen ?

Want dat is wat Vandenbosch doet, maar dan in de vorm van een scheldbrieven.

De meesten klagen dat er op gemeentebesturen niet veel gewerkt wordt - wat voor een deel correct is - maar jij hebt er geen probleem mee dat er buitensporig veel tijd verkwist wordt aan de grillen van één stalker ? Mijn belastingsgeld dient niet om aan de grillen van de plaatselijke gek te voldoen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 07:28   #82
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
indien hij zich schuldig had gemaakt aan bedreiging of belediging of laster waarom hebben ze hem daar dan niet voor aangeklaagd ?

ze hebben hem aangeklaagd wegens het stellen van vragen en het maken van opmerkingen en verwijten en hebben nu op dit recht vd burger het etiket stalking gekleefd

en dat ze dit geprobeert hebben dat is één ding ( idd moet een onafhankelijke rechtsmacht er ook zijn voor de overheid )

maar een onafhankelijke rechtsmacht zou nooit meegegaan zijn in de redenering dat gebruik maken van je burgerlijke en politieke rechten vanaf nu stalking heet en dus strafbaar is

vraag je ook eens af waar dit eindigd - op de duur zal je voor één mailtje ook al kunnen gaan brommen

als burger heb je trouwens ook het recht om het oneens te zijn met vonissen van rechtbanken en ook daarop kritiek te uitten

tot slot wil ik nog even wijzen op de mening vh grondwettelijk hof in antwoord op jouw betoog
Niet zwanzen, met uw overdreven linkse prietpraat. Die man is aangeklaagd voor herhaaldelijke verwijten en het blijven schrijven van brieven. Ik vraag mij af waarom men moet blijven vragen stellen als men het antwoord al heeft. De gemeente zou dan daar continu op moeten reageren op van die onzin. Als een aangedacht hoeveel dat grapke van die onnozelaar aan de maatschappij kost.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 07:31   #83
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
weet je kiko het is dat ik zelf mss te goed het klappen van de zweep ken

ooit stelde ik eens een paar vragen aan frank vandenbroucke per mail en ik stel regelmatig vragen vanuit het vierde wereld syndicaat aan verschillende politiekers

van sommlige politiekers of beleidsmensen krijg ik antwoord maar van vdb is er nooit antwoord gekomen terwijl je zelf toegeeft dat ik daar recht op heb

ik heb de vragen dan nog eens herhaald - een keer of twee geloof ik en dan heb ik geconcludeerd dat hij geen antwoord heeft op mijn vragen

dus ik geloof henri wanneer hij zegt dat hij zich kwaad gemaakt heeft omdat hij niet kreeg waar hij recht op had - nl antwoord en ik begrijp nu ook dat er boven mijn hoofd hetzelfde hangt wanneer ik blijf aandringen op antwoord van bvb vdb en dat er dus de mogelijkheid bestaat dat ik behandeld wordt als een crimineel wanneer ik als burger gewoon gebruik wil maken van mijn recht om vragen te stellen - en dat dit recht dus sinds gisteren door dit vonnis is uitgeholt en dreigt te verworden tot een louter theoretisch recht waarmee je in de praktijk niks meer kunt doen

en ja burgers die geen vragen mogen stellen aan hun overheid leven in een dictatuur - een andere uitleg is daar niet voor
ge kunt misschien eens probeberen van ernstige mails te versturen naar vdb, want als ik uwe zever hier lees verbaasd het mij dat ik zelf al antwoord eigenlijk.
Oud 28 mei 2009, 11:51   #84
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
ge kunt misschien eens probeberen van ernstige mails te versturen naar vdb, want als ik uwe zever hier lees verbaasd het mij dat ik zelf al antwoord eigenlijk.
u hebt geen politiek mandaat en dus hebt u het recht om mijn praat zever te vinden en die ook te negeren

iemand die wel een mandaat heeft mag mijn praat ook zever vinden maar er is geen enkel wettelijk kader om te bepalen wat zever is en wat niet - maar er is wel de verantwoordingsplicht van overheden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 11:53   #85

Standaard

Citaat:
Niet zwanzen, met uw overdreven linkse prietpraat. Die man is aangeklaagd voor herhaaldelijke verwijten en het blijven schrijven van brieven. Ik vraag mij af waarom men moet blijven vragen stellen als men het antwoord al heeft. De gemeente zou dan daar continu op moeten reageren op van die onzin. Als een aangedacht hoeveel dat grapke van die onnozelaar aan de maatschappij kost.
u overdrijft tesamen met het gemeentebestuur van blankenberge - zie ook wat flippend rund paar posten terug schreef - ik beantwoord trouwens op drie jaar tijd zelf heel wat meer mails dan 130
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 28 mei 2009, 11:56   #86

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dit antwoord bevestigt enkel je vooringenomenheid. En nogmaals, het gaat niet over politici, het gaat over overheidspersoneel. Groot verschil.
de politici hebben verantwoordingsplicht - ze kunnen zich eventueel daarin laten bijstaan door personeel dat ze de opdracht kunnen geven om in hun plaats te antwoorden

Citaat:
Dus iemand van Mechelen mag inspraak eisen in het beleid van de gemeente van Bastenaken ? Iemand van Gent mag inzage eisen in dossiers van Antwerpen ?
stel dat iemand van mechelen een buitenverblijf heeft in bastenaken of een bedrijf of een patanqueclub

bij vws krijgen we al eens klachten binnen over corruptie of malfunctie bij een ocmw ergens in vlaanderen in een gemeente waar ik zelfs nog nooit ben geweest - in dat geval krijgen die ook vragen van mij

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2009 om 11:59.
Oud 28 mei 2009, 12:14   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de politici hebben verantwoordingsplicht - ze kunnen zich eventueel daarin laten bijstaan door personeel dat ze de opdracht kunnen geven om in hun plaats te antwoorden

stel dat iemand van mechelen een buitenverblijf heeft in bastenaken of een bedrijf of een patanqueclub

bij vws krijgen we al eens klachten binnen over corruptie of malfunctie bij een ocmw ergens in vlaanderen in een gemeente waar ik zelfs nog nooit ben geweest - in dat geval krijgen die ook vragen van mij
Laat ons weten of dat ooit aanleiding zou geven tot een beschuldiging van stalking.
Ik beloof dat ik er niet mee zal lachen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:36   #88

Standaard

zal ik zeker doen schoofzak
Oud 28 mei 2009, 13:45   #89
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Verantwoorden wil niet noodzakelijk zeggen antwoorden op onnozel mails.
Oud 28 mei 2009, 14:05   #90

Standaard

Citaat:
Verantwoorden wil niet noodzakelijk zeggen antwoorden op onnozel mails.
onnozel is subjectief beste - en wordt in geen enkele wet gedefinieerd
Oud 28 mei 2009, 14:26   #91
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
onnozel is subjectief beste - en wordt in geen enkele wet gedefinieerd
132 mails op 5 jaar weinig noemen is ook subjectief.
verantwoording afleggen via email is ook niet in de wet gedefinieerd smartass
Oud 28 mei 2009, 14:36   #92
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben het met u eens, maar misschien hebben ze de vragen wel beantwoord. Maar na 130 keer kan ik mij voorstellen dat het mag ophouden zeker als er verwijten zouden zijn.
En men kan moeilijk zeggen dat de gemeente geen geduld heeft gehad.
Dat is waar maar de uitspraak is veel te zwaar en de euro schadevergoeding is eigenlijk nog de grootste belediging hoor. Mocht er een degelijke administratie zitten hadden ze dat zelf opgelost met de petanque-baan-eigenaar.
Oud 28 mei 2009, 14:45   #93

Standaard

Citaat:
132 mails op 5 jaar weinig noemen is ook subjectief.
vandaar ook de bedenkingen die ik maak in die zin van waar dit gaat eindigen

als je voor 130 mails een jaar kan krijgen kan je morgen net zo goed 2 jaar krijgen voor 50 mails enzovoort

als hij echt een zeveraar was dan had men hem gewoon kunnen negeren na de eerste mails correct te hebben beantwoord - zoals het grondwettelijk hof ook terecht eerst heeft geoordeeld - ik hoop dat henri zeker in beroep gaat want dit belangt niet enkel hem alleen aan - dit is een zeer gevaarlijk precedent

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2009 om 14:48.
Oud 28 mei 2009, 14:48   #94
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
vandaar ook de bedenkingen die ik maak in die zin van waar dit gaat eindigen

als je voor 130 mails een jaar kan krijgen kan je morgen net zo goed 2 jaar krijgen voor 50 mails enzovoort

als hij echt een zeveraar was dan had men hem gewoon kunnen negeren na de eerste mails correct te hebben beantwoord - zoals het grondwettelijk hof ook terecht eerst heeft geoordeeld - ik hoop dat henri zeker in beroep gaat want dit belangt niet enkel hem alleen aan - dit is een zeer gevaarlijk precedent
Uw vergelijking is al even bedenkelijk als uw bedenkingen.
Oud 28 mei 2009, 14:51   #95

Standaard

Citaat:
Uw vergelijking is al even bedenkelijk als uw bedenkingen.
argumenten beste - u kan heel goed lukraak stellingen poneren maar dat kan iedereen - stellingen dienen onderbouwt te worden

maw u dient aan te brengen waarom u mijn vergelijking bedenkelijk vind - zoniet blijft uw stelling bedenkelijk
Oud 28 mei 2009, 14:53   #96
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat is waar maar de uitspraak is veel te zwaar en de euro schadevergoeding is eigenlijk nog de grootste belediging hoor. Mocht er een degelijke administratie zitten hadden ze dat zelf opgelost met de petanque-baan-eigenaar.
De gevangenisstraf vind ik te zwaar de boete niet. Anders stopt men niet, het is niet omdat het gemeentehuis een publieke dienst is dat men het recht heeft om deze onnodig te belasten. Een klachtenbrief bestaat toch niet uit 130 delen verstuurd in 5 jaar.
Oud 28 mei 2009, 14:56   #97
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
argumenten beste - u kan heel goed lukraak stellingen poneren maar dat kan iedereen - stellingen dienen onderbouwt te worden

maw u dient aan te brengen waarom u mijn vergelijking bedenkelijk vind - zoniet blijft uw stelling bedenkelijk
de pot verwijt de ketel hé.
In geen enkele post hebt gij al een stelling onderbouwt niet in dit topic noch in andere topics.
Oud 28 mei 2009, 14:59   #98

Standaard

Citaat:
de pot verwijt de ketel hé.
1. je geeft dus toe dat je zelf niks anders doet dan holle stellingen poneren
Citaat:
In geen enkele post hebt gij al een stelling onderbouwt niet in dit topic noch in andere topics.
2. één van mijn vele argumenten is oa nog zonet geweest dat het grondwettelijk hof ook geoordeelt heeft dat een gemeentebestuur onmogelijk slachtoffer kan zijn van stalking

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2009 om 15:03.
Oud 28 mei 2009, 15:10   #99
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1. je geeft dus toe dat je zelf niks anders doet dan holle stellingen poneren
Neen, ik reageer op inhoudsloze stelling. Zeggen dat men 2 jaar kan krijgen voor 50 mails is gebaseerd op gebakken lucht zoals heel uw pleidooi.
Maar jij geeft wel toe dat je gewoon wat zever komt vertellen.

Citaat:
2. één van mijn vele argumenten is oa nog zonet geweest dat het grondwettelijk hof ook geoordeelt heeft dat een gemeentebestuur onmogelijk slachtoffer kan zijn van stalking
De klacht die was neergelegd was niet alleen stalking
En de burgemeester en schepenen hebben zich zelf burgelijk partij gesteld dus geen spraken van 'stadsbestuur'. De man had namelijk ook deze personen verwijten gestuurd.

Laatst gewijzigd door monza : 28 mei 2009 om 15:11.
Oud 28 mei 2009, 15:19   #100
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevangenisstraf vind ik te zwaar de boete niet. Anders stopt men niet, het is niet omdat het gemeentehuis een publieke dienst is dat men het recht heeft om deze onnodig te belasten. Een klachtenbrief bestaat toch niet uit 130 delen verstuurd in 5 jaar.
Nee maar ik weet ook niet wat de reactie van de administratie was na de eerste brief, na de tiende brief enz...
Ik te weten dat administraties er zijn voor het volk te dienen, als deze mens wil gediend worden van antwoord wordt dit normaliter gegeven, als beide partijen daarover eens geraken dan is er geen mailgedoe of discussie meer nodig.
Maar uit alle berichten dat ik al heb gelezen hoor je telkens hetzelfde, mails van die man, maar niets over de respons.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be