Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2009, 10:50   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ga erover stoppen man, als je de werkelijk niet onder ogen wil zien, dan is het nutteloos dat ik hier verder mijn tijd aan besteed. steek je kop maar verder in het zand. Het is niet door de werkelijkheid te ontkennen , dat ze daarom minder de werkelijkheid is. Ter informatie, in de draad, "eigen hoofddoek eerst" heeft Circe een link gelegd naar een aantal artikels die gaan over het verband tussen misdaad en islam, ga daar eens kijken.
Je eigen koppige gelijk blijven verdedigen tegen rationele argumenten in is ook niet goed hoor. Je leest zelfs niet wat ik schrijf wat het eigenlijk nog erger maakt.

Spijtig dat je enkele keren met criminele allochtonen in aanraking bent gekomen, maar alle allochtonen dan zo gaan beschouwen is echt wel verkeerd .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:02   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je eigen koppige gelijk blijven verdedigen tegen rationele argumenten in is ook niet goed hoor. Je leest zelfs niet wat ik schrijf wat het eigenlijk nog erger maakt.

Spijtig dat je enkele keren met criminele allochtonen in aanraking bent gekomen, maar alle allochtonen dan zo gaan beschouwen is echt wel verkeerd .
Kijk, als de traditionelen manifest blijven weigeren het probleem ook maar onder ogen te zien, is er op den duur een drastische oplossing noodzakelijk. Hoe langer dat ze niets doen, hoe drastischer de uiteindelijke remedie. In Nederland durft men nu toch al de problemen met de Marokaanse gemeenschap benoemen, hier zit men nog in de ontkenningsfase. Ontken maar rustig verder. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je niet moet meemaken wat wij hebben meegemaakt.

Waarom lees je de link van Circe niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:04   #83
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je stemt net op een partij die die problemen niet wilt aanpakken, dat is net het probleem. het VB wilt gewoon de situatie laten verrotten zodat er een echte burgeroorlog komt.
Het VB heeft niets te zeggen, want niet aan de macht. Als er al iets aan het verrotten is is dat de fout van de machtshebbers die de problemen niet aanpakken.
Oud 4 juni 2009, 11:11   #84
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik weet dat er veel meer Marokkanen in de gevangenissen zitten dan hun bevolkingsaandeel rechtvaardigt. Ik weet dat het straatgeweld door Marokkaanse jongeren veel hoger ligt dan door andere groepen. En ik ben zoals jij van oordeel dat onze regenten dat eigenlijk vrij simpele probleem op een abominabele manier aanpakken.

Ik ken het rapport Van San en ik las "Het Marokkanendrama" van Fleur Jurgens. Daaruit blijkt dat er culturele, sociologische én religieuze redenen zijn voor het foutlopen van veel te veel Marokkaanse jongeren.

Ik ken de straten in Ribeaucourt, Zwarte Vijvers e.d.m. en ik weet wat zich daar afspeelt. Het is geen plaats waar je wil opgroeien, en veel te jonge kinderen zien en beleven daar dingen die je je kind niet toewenst.

Ik ken ook Marokkaanse jongeren die hun uiterste best doen om uit dat moeras te raken, en velen die er ook echt uitkomen. Vaak hebben ze meer fut en levensernst dan de doorsnee verwende Vlaamse jongeren. Die gasten verdienen onze steun, voor henzelf maar ook voor ons.

Als het VB "die mannen" die het verknoeien, echt wil aanpakken, zou het best beginnen met degenen die het goed doen, te erkennen en te steunen. Tenminste, als het de bedoeling is het probleem op te lossen en niet het in stand te houden. Want momenteel ziet het er eerder naar uit dat het VB de perfecte tegenhanger is van de traditionelen die het probleem lieten verrotten.
K9 en Vlijmscherp ontkennen straal wat u hierboven zegt.
Oud 4 juni 2009, 11:21   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zien we dan wel als zij er zouden op reageren. Maar ik zou graag uw reactie lezen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:28   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier en daar zal er wel een zijn E.Gidius, ik ga dat niet ontkennen en ik wil niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar u zult mij toch moeten gelijk geven dat het veel te weinig gebeurt.
Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen.

Wat ik me zit af te vragen is waarom je de drempel om dat te erkennen niet kan opheffen. Zou je het afwijzen als ik je eens zou uitnodigen naar een plek waar je kan zien wat ik gezien heb?

Citaat:
In de school waar mijn kinderen gaan, ik geef toe, het is geen gemakkelijke school probeert men al jaren één leerling van Turkse of Marokaanse afkomst het eerste middelbaar te laten overleven, wel dat lukt nooit of haast nooit , dit terwijl kinderen van bijvoorbeeld Servische of Russische afkomst dat wel lukt en deze zelfs haast zo goed presteren als Vlaamse kinderen. Als je dit alles ziet, dan moet je toch tot de conclusie komen dat er ergens een cultureel probleem is, of minstens een probleem van atitude . Het toppunt is dan nog dat ze achteraf gaan zeiken over het feit dan kun kinderen niet hoger op te sociale ladder komen. Wel, wie is daar verantwoordelijk voor, wij of zij. Als ik niet gestudeerd had , kon ik ook niet doen wat ik nu doe.
Mee eens.

Wat die school moet doen, weet ik niet. Maar ik wens me te concentreren op de positieve voorbeelden. Een wereld met enkel mislukkingen en geweld wil ik niet aan mijn kinderen doorgeven.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 juni 2009 om 11:29.
Oud 4 juni 2009, 11:31   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zien we dan wel als zij er zouden op reageren. Maar ik zou graag uw reactie lezen.
U hebt voor een stuk gelijk. Het is echter de taak van de opositie de zaken scherp te stellen.
Oud 4 juni 2009, 11:41   #88
k9

Standaard

Citaat:
Kijk, als de traditionelen manifest blijven weigeren het probleem ook maar onder ogen te zien, is er op den duur een drastische oplossing noodzakelijk. Hoe langer dat ze niets doen, hoe drastischer de uiteindelijke remedie. In Nederland durft men nu toch al de problemen met de Marokaanse gemeenschap benoemen, hier zit men nog in de ontkenningsfase. Ontken maar rustig verder. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je niet moet meemaken wat wij hebben meegemaakt.
En waarom begin je hier nu over? Ik ben toch geen traditionele partij?

Kijk dat je problemen hebt meegemaakt begrijp ik, maar je veralgemeent ZONDER te weten waar je over spreekt.

Laat me eens iets vragen: hoeveel mensen van marokaanse afkomst ken je? Persoonlijk dan wel he .

Citaat:
Waarom lees je de link van Circe niet ?
Welke link?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 4 juni 2009, 11:42   #89
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen.

Wat ik me zit af te vragen is waarom je de drempel om dat te erkennen niet kan opheffen. Zou je het afwijzen als ik je eens zou uitnodigen naar een plek waar je kan zien wat ik gezien heb?

Mee eens.

Wat die school moet doen, weet ik niet. Maar ik wens me te concentreren op de positieve voorbeelden. Een wereld met enkel mislukkingen en geweld wil ik niet aan mijn kinderen doorgeven.
Iedereen maakt voor zichzelf een balans op E. Gidius er zijn positieve zaken en negatieve zaken en als ik voor mezelf deze balans maak over dit thema en rekening houd met datgene wat ik in mijn persoonlijk leven heb meegemaakt, moet ik vaststellen dat ik voorstander ben van hetgeen het VB als remedie terzake vooropstelt. Ik wil gewoon rustig leven zonder steeds angstig over mijn schouder te moeten zien. U zou dat toch moeten kunnen begrijpen.
Oud 4 juni 2009, 11:43   #90
k9

Standaard

Citaat:
Dat lieg je, nergens heb ik dat gezegd.

Je doet nu ironisch gezien, hetzelfde als wat je doet met allochtonen.

Ik volg je niet in je discour en ik word dus door jou catalogeerd als rabiate linkiewinkie struisvogel die allochtonen enkel knuffel. (of zoiets)

Terwijl dat je eigenlijk geen idee hebt hoe ik over die zaken denk.

Oud 4 juni 2009, 11:46   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt voor een stuk gelijk. Het is echter de taak van de opositie de zaken scherp te stellen.
Vast en zeker. Maar niet om de zaken nog erger te maken, mag ik hopen. Want ik lach hier al een tijdje niet meer mee: het geweld dat deels door allochtonen wordt veroorzaakt is al lang geen geïsoleerd of te isoleren probleem meer. Het is langzaam bezig de samenleving te verlammen.

Het is tijd voor een echte aanpak, zoals in Nederland of Frankrijk. En die boot is het VB aan het missen omdat het weigert het complete plaatje in aanmerking te nemen.
Oud 4 juni 2009, 11:47   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom begin je hier nu over? Ik ben toch geen traditionele partij?

Kijk dat je problemen hebt meegemaakt begrijp ik, maar je veralgemeent ZONDER te weten waar je over spreekt.

Laat me eens iets vragen: hoeveel mensen van marokaanse afkomst ken je? Persoonlijk dan wel he .

Welke link?
Lees mijn vorige posts, als u dat zou doen weet u waar de link van Circe te vinden is.
U zegt , zonder te weten waarover ik spreek. Blijkbaar toch beter dan jij, want ik weet wat Van San en Vermeulen zeggen en E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.
Oud 4 juni 2009, 11:48   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.
Toch wel, hoor. Ik ben het meer met je eens dan je denkt.
Oud 4 juni 2009, 11:49   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vast en zeker. Maar niet om de zaken nog erger te maken, mag ik hopen. Want ik lach hier al een tijdje niet meer mee: het geweld dat deels door allochtonen wordt veroorzaakt is al lang geen geïsoleerd of te isoleren probleem meer. Het is langzaam bezig de samenleving te verlammen.

Het is tijd voor een echte aanpak, zoals in Nederland of Frankrijk. En die boot is het VB aan het missen omdat het weigert het complete plaatje in aanmerking te nemen.
De soep wordt nooit zo heet gedronken als dat ze wordt opgediend
Oud 4 juni 2009, 12:02   #95
k9

Standaard

Citaat:
Lees mijn vorige posts, als u dat zou doen weet u waar de link van Circe te vinden is.
Ik zie geen enkele link staan.

Citaat:

U zegt , zonder te weten waarover ik spreek. Blijkbaar toch beter dan jij, want ik weet wat Van San en Vermeulen zeggen en E. Gidius weet het blijkbaar ook. En u kunt hem toch niet verdenken van met mij te sympathiseren.
E. Gidius zegt iets anders dan jou :

"Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen."

Hier heeft hij gewoon gelijk

En nee je kent niet het van san rapport het enige wat je daarover weet is want andere daarover gezegd hebben, waardoor je verkeerde ideen hebt. Ik heb je de link gegeven lees het zelf eens.

Oud 4 juni 2009, 13:20   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen maakt voor zichzelf een balans op E. Gidius er zijn positieve zaken en negatieve zaken en als ik voor mezelf deze balans maak over dit thema en rekening houd met datgene wat ik in mijn persoonlijk leven heb meegemaakt, moet ik vaststellen dat ik voorstander ben van hetgeen het VB als remedie terzake vooropstelt. Ik wil gewoon rustig leven zonder steeds angstig over mijn schouder te moeten zien. U zou dat toch moeten kunnen begrijpen.
Vanzelfsprekend begrijp ik dat. Ik heb dezelfde wens als u, voor mijn gezinsleden en voor mezelf, en bij uitbreiding voor alle mensen uit mijn omgeving. En ik stel vast dat het wat dat betreft zeker niet de goede weg opgaat.

De vraag is wie we daarvoor moeten aanvallen, en hoe we de efficiëntste resultaten boeken.

Op de eerste vraag heb ik stilaan een ander antwoord leren geven. De vijand van een leefbare maatschappij is niet op de eerste plaats "de allochtonen", maar de politieke elite. Zij zijn het die de touwtjes in handen hebben, en we zien in de buurlanden dat het probleem wel kan aangepakt worden als men het wil. Bij ons gebeurt dat niet, en die misdaad is geheel aan onze overheid te wijten.

Ik zou dus eerder het politieke establishment en zijn collaborateurs aanvallen, en me verder als blanke autochtone burger rechtstreeks richten tot die allochtonen die dezelfde belangen hebben als wij. Zij zijn onze bondgenoten, in Brussel bijvoorbeeld zijn velen de PS-dominantie beu.

In mijn ogen is het VB niet efficiënt omdat het zich van vijand vergist en keer op keer alle allochtonen zonder onderscheid tegen zich opzet.
Oud 5 juni 2009, 17:53   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele link staan.

E. Gidius zegt iets anders dan jou :

"Het gebeurt veel te weinig en dat heeft (ondermeer) culturele, sociologische en religieuze redenen. Toch zijn degenen die hard vechten om uit de rotzooi te komen talrijker dan je denkt, en velen slagen er ook in. Of het een minderheid of een meerderheid is, daar ben ik nog niet uit.

In elk geval verdienen ze onze steun, op de eerste plaats omdat zij onze enige hoop zijn om uit het allochtonenprobleem te komen."

Hier heeft hij gewoon gelijk

En nee je kent niet het van san rapport het enige wat je daarover weet is want andere daarover gezegd hebben, waardoor je verkeerde ideen hebt. Ik heb je de link gegeven lees het zelf eens.
In Nederland is er ne een nieuw onderzoek geweest van criminoloog Frank Bovenkerk over het verband tussen criminaliteit en ethnisch afkomst. Jonge Marokanen scoren schrikbarend slecht en , wat nog veel erger is 90 procent recidiveert. Hoeveel kansen moet men iemand blijven geven ?
Oud 6 juni 2009, 10:33   #98
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ze van heel dichtbij gezien die mannen waarover u spreekt. Tijdens een overval op mijn kantoor. Het waren sympatieke mensen ,we mochten blijven leven. Vertel mij dus niets van ervaringen vriend.
Eerst beweert u dat ze niets doen dan op hun gat te zitten, en daar heel tevreden mee zijn, en nu zegt u dat ze in de criminaliteit zitten. Wat zal het zijn?
Citaat:
Als ik u was zou ik in Molenbeek toch niet te veel alleen op straat rondlopen.
Vergeef mij dat ik uw advies in de wind sla.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juni 2009 om 10:33.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 10:38   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armoede heeft daar niets mee te maken, als ge arm zijt en ge hebt honger steel je voedsel en beroof je geen banken.
Ga je je elektriciteits- of gasfactuur, of de huur van je appartementje, betalen met gestolen broden?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 10:45   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ga je je elektriciteits- of gasfactuur, of de huur van je appartementje, betalen met gestolen broden?
Ge kunt nog altijd naar het OCMW gaan. Wat wil u zeggen :dat als ge van uzelf vindt dat ge arm zijt, het toegelaten is bankovervallen te plegen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be