Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 10 juni 2009, 13:22   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Maar laten we zakelijk blijven en terugkomen op de feitelijke uitslag. Strikt genomen is de winst van de Vlaamsnationalisten beperkt gebleven tot amper 2 zetels. En meer moeten we er niet van maken, ook al zouden sommigen dat maar al te graag willen.
Wat niet waar blijft je kan mijn posts blijven negeren maar dat maakt ze niet minder waar.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:24   #82
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat was inderdaad een voorafgaand beding. Dat is zo. En dat was ook een springplank voor de NVA. Want anders waren ze vermoedelijk niet zo snel van de grond gekomen (*), maar waren ze voor een tijdje blijven steken op 1 �* 2 zetels. Dus, ze mogen de CD&V voor eeuwig dankbaar zijn.

Maar laten we zakelijk blijven en terugkomen op de feitelijke uitslag. Strikt genomen is de winst van de Vlaamsnationalisten beperkt gebleven tot amper 2 zetels. En meer moeten we er niet van maken, ook al zouden sommigen dat maar al te graag willen.

Voor u moeten er dus geen communautaire conclusies getrokken worden en is het sowieso beter zondeer N-VA te regeren?

Citaat:
(*) Nu is het weer omgeslagen in de andere richting. De NVA heeft een veel te fulgurante start gemaakt. En dat is nooit goed.
Ze zijn nochtans al bezig sinds 2003...
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:25   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wat niet waar blijft je kan mijn posts blijven negeren maar dat maakt ze niet minder waar.
In procenten zijn ze niet vooruit gegaan, maar licht achteruit. In zetels zijn ze wel vooruitgegaan. Ook door het kiessysteem. Dus ik noem de uitslag van de Vlaamsnationalisten in hun totaal: statusquo +.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2009 om 13:26.
system is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:27   #84
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In procenten zijn ze niet vooruit gegaan, maar licht achteruit. In zetels zijn ze wel vooruitgegaan. Ook door het kiessysteem. Dus ik noem de uitslag van de Vlaamsnationalisten in hun totaal: statusquo +.
Maakt u dan überhaupt geen verschil tussen 20% VB + 6% NVA en 15%VB + 13% NVA ?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:30   #85
k9

Standaard

Citaat:
Enkel als je LDD negeert, en als je LDD negeert moet je NVA ook negeren omdat beide partijen hetzelfde willen.

Daarnaast negeer je ook dat andere partijen ook vlaams nationalisten aan boord hebben en dat al die partijen zelf ook opgeschoven zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:34   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel als je LDD negeert, en als je LDD negeert moet je NVA ook negeren omdat beide partijen hetzelfde willen.

Daarnaast negeer je ook dat andere partijen ook vlaams nationalisten aan boord hebben en dat al die partijen zelf ook opgeschoven zijn.
Men kan dat ook omdraaien. Er zijn ook mensen die op het VB stemmen die geen Vlaams-nationalisten zijn. Zo blijven we bezig. Neen, volgens mij moeten we de zaken zien zoals ze zijn. De LDD is niet de verkiezing ingegaan met Vlaams-nationale slogans, thema's of affiches. De NVA en het VB deden dat wel, en klaar en duidelijk als Vlaamsnationalistische partijen. En die hebben samen amper 2 zetels winst. Natuurlijk, nogmaals, deze bedroevende uitslag komt vooral door de uppercut die het VB te verwerken kreeg. En zo zou het inderdaad wèl kunnen (ook al betwisten sommigen dat), dat deze twee partijen tot op grote hoogte communicerende vaten zijn. Want van de CD&V komt de stemmenwinst van de NVA niet. Immers, de CD&V heeft zelf gewonnen. Maar die laatste heeft waarschijnlijk verassend veel stemmen gekregen van Open-Vld-kiezers.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2009 om 13:48.
system is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:40   #87
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

(Wishful thinking: hopelijk slechts) Voorlopig bewijzen "al die partijen" alleen maar lippendienst aan de Vlaamse Zaak.
Af en toe. Als ze niet anders kunnen dan stoere verklaringen afleggen (bv als er in de Rand weer is iets gebeurt).

Ik wacht vol ongeduld op concrete resultaten.

Ik vrees dat het Vlaams Belang nog lang hard nodig zal zijn als zweeppartij (en ooook om het nog altijd salonfähige N-VA bij de les te houden).

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juni 2009 om 13:44.
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:42   #88
k9

Standaard

Citaat:
Men kan dat ook omdraaien. Er zijn ook mensen die op het VB stemmen die geen Vlaams-nationalisten zijn. Zo blijven we bezig.
Tja het was niet ik die begon met uitspraken te doen he?

Citaat:
De LDD is niet de verkiezing ingegaan met Vlaams-nationale slogans, thema's of affiches.
Lees hun programma eens zou ik zeggen, blijkbaar heb je dat ,nooit gedaan maar doe je er wel uitspraken over.

Citaat:
De NVA en het VB wel als Vlaamsnationalistische partijen. En die hebben samen ampper 2 zetels winst. Natuurlijk, nogmaals, deze bedroevende uitslag komt vooral door de uppercut die het VB te verwerken kreeg. En zo zou het inderdaad wel kunnen, dat deze twee partijen tot op grote hoogte communicerende vaten zijn. Want van de CD&V komen de stemmen van de NVA niet. Immers, de CD&V heeft zelf gewonnen. Maar die hebben waarschijnlijk verassend veel stemmen gekregen van de Open-Vld-kiezers.
Dat zullen studies wel uitmaken wie verloren heeft aan wie. Maakt weinig uit het enige waar je in deze moet naar kijken is de programma's en hoeveel er daarvoor gesteld hebben en dan is het duidelijk dat diegene die een onafhankelijk of confederale staat willen (=de nationalisten) fors gegroeid zijn, een stuk meer dan tussen 99 en 04 .

k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:43   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja het was niet ik die begon met uitspraken te doen he?

Lees hun programma eens zou ik zeggen, blijkbaar heb je dat ,nooit gedaan maar doe je er wel uitspraken over.

Dat zullen studies wel uitmaken wie verloren heeft aan wie. Maakt weinig uit het enige waar je in deze moet naar kijken is de programma's en hoeveel er daarvoor gesteld hebben en dan is het duidelijk dat diegene die een onafhankelijk of confederale staat willen (=de nationalisten) fors gegroeid zijn, een stuk meer dan tussen 99 en 04 .

Dat is nu juist wat ik betwist. Tenminste toch als ik naar de zetels kijk en de procenten van de respectievelijke partijen in kwestie.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2009 om 13:45.
system is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:44   #90
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Wishful thinking: hopelijk voorlopig bewijzen "al die partijen" slechts lippendienst aan de Vlaamse Zaak.
Af en toe. Als ze niet anders kunnen dan stoere verklaringen afleggen (bv als er in de Rand weer is iets gebeurt).
Dat maakt voor dit hier niks uit, en zelfs al zou het enkel lippendiesnt zijn, dat is al meer dan enkele jaren geleden.

Citaat:
Ik vrees dat het Vlaams Belang nog lang hard nodig zal zijn als zweeppartij (en ooook om het N-VA bij de les te houden).
Ik hoop van niet, die stemmen zitten veel beter bij NVA .

k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:45   #91
k9

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist wat ik betwist. Tenminste als ik naar de zetels kijk en de % van de lijsten.
En je kan dat enkel doen door LDD die en confederatie willen als niet nationalistisch te beschouwen. Volledig verkeerd dus.

k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:46   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat maakt voor dit hier niks uit, en zelfs al zou het enkel lippendiesnt zijn, dat is al meer dan enkele jaren geleden.

Ik hoop van niet, die stemmen zitten veel beter bij NVA .
Ik hoop (voor u dan) dat de NVA niet is zoals deze plant waarvan men ooit zei: 'en zij bloeide maar één zomer'.
system is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:49   #93
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop (voor u dan) dat de NVA niet is zoals deze plant waarvan men ooit zei: 'en zij bloeide maar één zomer'.
Wees gerust; ze hebben goed genetisch materiaal.
Volgens de standaard was de NVA fractie de beste van de voorbije legislatuur.
Maes_P is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:51   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Het VB had decennia-lang niet zo'n goed genetische materiaal en maar won wel tot voor kort elke verkiezing. Dus wat nu zegt...

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2009 om 14:10.
system is offline  
Oud 10 juni 2009, 13:54   #95
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik lees ze af en toe nog wel, maar voor mij zijn mainstreamgazetten nu niet bepaald een baken van objectiviteit. Ook DS niet.
(Wat niet bedoeld is als kritiek op het werk van N-VA.)

Op zich wens ik het N-VA niets dan goeds toe, maar ik zal wel niet de eerste zijn die vaststelt dat een groot deel van het (Volksunie-)"genetisch materiaal" van de N-VA "elders zijn heil is gaan zoeken".
How come?
Felix (be) is offline  
Oud 10 juni 2009, 14:24   #96
k9

Standaard

Citaat:
De NVA gaat nu toch al enkele zomers mee.

k9 is offline  
Oud 10 juni 2009, 14:26   #97
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt er wel een potje van. Ik zeg gewoon wat is.
Neen, dat doet u niet. LDD is een separatistische partij. Omfloerst bij de grote partij, openlijk in de jongerenafdeling.
Oud 10 juni 2009, 14:27   #98
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb evenmin gesteld dat de LDD een Belgicistisch partij is. Ik zeg alleen dat het geen Vlaamsnationalistische partij is. Misschien nog wat beter omschrijven dan: de LDD is een rechts-liberale-vlaamsgezinde partij.
Zo, voor de eerste keer correct in deze draad. Proficiat.
Oud 10 juni 2009, 14:28   #99
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
De uwe ook al? Toch jammer...
Oud 10 juni 2009, 15:32   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Zo, voor de eerste keer correct in deze draad. Proficiat.
Vaak correct. Alleen, u geest is wat aan de slome kant.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2009 om 15:33.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be