![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Ben je pro-Israel of pro-Palestina? | |||
Ik ben uitgesproken pro-Israel. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Ik ben lichtelijk Pro-Israel |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Ik ben neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 30,61% |
Ik ben lichtelijk pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Ik ben uitgesproken pro-Palestina. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 28,57% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik geef je nog de voordeel van twijfel.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Israel is opgericht door joden die communist/anti-religie/atheisten waren.
Ondertussen is Israel een seculier land en kan iedereen zijn geloof wel of niet oefenen.Er is geen enkel straf of wet tegen de mensen die de Torah niet volgen.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 11 juni 2009 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je kent er echt niks van.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mensen die het juiste geloof volgen (jodendom) hebben wel degelijk meer rechten als niet-joden. bekijk de migratiewetten van het land israel maar eens als je me niet gelooft = religieus racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn vraagstelling heeft inderdaad niet helemaal goed uitgepakt. Mijn bedoeling was om er achter te komen wie voorstander van de staat Israel is of omgekeerd het liefst de staat Israel van de kaart ziet verdwijnen, wiens beleid je het meest steunt, wie op basis van de geschiedenis het meeste recht heeft op dat gebied en nog tal van andere factoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burger
|
![]() Wie heeft het meeste recht?
Op internationale verdragen afgaand is dat een moeilijke zaak. Britten beloofden zowel Joden als Palestijnen hun 'land' als ze de kaart van de geallieerden trokken t t v WO I. (De bekende Balfour decoration) Al hebben de Joden zich nadien zeer agressief opgesteld met meerdere platte veroveringsoorlogen. Gho, dit is een zeer moeilijke zaak. Het probleem is dat men uit de geschiedenis voor beide volkeren zeer sterke argumenten kan halen voor hun staat. Ze hebben er beiden recht op naar mijn mening. Alleen is het maar de vraag waar de grenzen moeten liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zie dat je graag naar Israël zou migreren, wat erop wijst dat de Joden het daar goed ingericht hebben. Dat begrijp ik; als ik een Arabier was, zou ik ook het liefst in Israël wonen, en niet in een van die islamparadijzen. In Israël zou ik b.v. tenminste echt stemrecht hebben. Maar ik begrijp ook wel je probleem. Weet je wat? Word jood! Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 11 juni 2009 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik zie dus dat je niet ontkent dat israel zich schuldig maakt aan religieus racisme. het idee gelijke rechten voor iedereen in ISrael mag daarmee naar de vuilbak waarmee israel net hetzelfde doet als zijn Iraanse buren. ik beschouw joden als gelovigen en niet als een volk. ik durf zelfs men hand ervoor in het vuur leggen dat de huidige islamitische palestijnen in de gaza meer culturele, historishce en genetische gelijkenissen hebben met de oude jodendom uit de Romeinse periode dan pakweg Liebermann. ik ben er bijna zeker van dat Liebermans voorouders zich pas een kleine 1300 tot 1400j geleden tot het jodendom bekeerd hebben. daarvoor waren het ofwel heidenen ofwel christenen. de palestijnen zijn de joden uit de periode vd romeinen. Zij zijn, doorheen de afgelopen eeuwen, onder druk vd islam bekeerd. Laatst gewijzigd door 1207 : 11 juni 2009 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Amerika gaf "discrete" steun aan het RPF, dat aan de kant van de Tutsi's stond.
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de lijst bekijkt, dan merk je dat de pro-Israel stemmers grotendeels democraten zijn, terwijl de pro-Palestijnen vooral nazi's en allochtonen zijn (soms aangevuld door extreem-linksen). Zo ook in de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben anti Israel and that's it, maar die keuze staat er niet bij...
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Het is altijd gemakkelijk om de democratische massa te claimen. Iedereen die onverschillig, ongeïnteresseerd, afgestompt, overwerkt, apathisch, apolitiek, passief of dom is, kan democraat genoemd worden. Mensen met een overtuiging zijn altijd een minderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |