![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hele Iraanse revolutie was een hoax trouwens. Ayatollah Khomeini is stiekem...
![]() ![]() Shon Conneraaaaah... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik ben dat ook al ergens tegengekomen.
Dat van die 50 tot 100 doden. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 juni 2009 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het eigenlijk zeker dat Mousavi effectief spreekt over 'fraude' of is dit een 'interpretatie' of 'vertaling' van de westerse media? Zijn chef van de supervisie van de verkiezingen Mortazaminpour sprak van 'fouten' die 'geen symbool zijn van de Iraanse democratie' op een persconferentie. Hij verwees naar de afwezigheid van verkiezingspapieren op verschillende verkiezingsplaatsen, de moeilijkheden die de delegees van de kandidaten ondervonden, de onderbreking van textberichten via mobiele telefoons. That's it?! Slechte organizatie of fraude?...wat wordt hier eigenlijk getoond?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er klopt iets niet in dit verkiezingsverhaal. Opgeklopt, dat is mijn indruk op dit moment. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
edit : vooral Teheranbureau checken, ook naar beneden scrollen Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 juni 2009 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een blogger ergens iets zegt wat in de kraam past van degenen die Iran willen zwart maken wordt dat tot nieuws gebombardeerd en verspreid zich dat als een vuurtje. Ondertussen kan de schuld van eventueel verkeerd nieuws worden afgeschoven, maar zijn er wel miljoenen weg met het bericht. Dat is een van de manieren waarop propaganda funcioneert. Niet intrappen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet zeggen dat er in Iran geen doden gevallen zijn, maar ik vermoed op basis van wat ik nu weet, dat het eerder om een leugen gaat, die met graagte verspreid wordt in het westen. 'Hoe meer anti-Iraans gedacht wordt hoe beter' denken sommigen, en daaronder kan de waarheid lijden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom zijn er twee Iran-verkiezingen threads?
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LiberalistNL zou daarop kunnen antwoorden, maar hij heeft niet veel zin denk ik.
![]() Dit is de oorspronkelijke Irandraad. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, hier dan het antwoord: Er was een verkiezingsdraad over Iran, maar niet een uitslagdraad. Ik weet achteraf dat ik het artikel ook gewoon in die draad had kunnen doen, toch heb ik dat niet gedaan. Kwestie van impulsiviteit, je suppose.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me meer verbaast, is de tsunami van gezeur die deze draad heeft veroorzaakt door mensen die twee draden onleefbaar vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() P.S. Connery ziet er zelfbewuster uit. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik las het op een blog, maar heb nog nergens bevestiging gevonden. Vandaar ook "er zouden..."
Maar ik deel je sceptisisme: tot nu toe zijn er alleen geruchten over fraude, geen enkel serieus, geloofwaardig bericht. En uit de geschiedenis van Iran (en die van de VS vooral) weten we in welke mate en met welke systematiek de VS zich met de interne aangelegenheden van Iran heeft bemoeid en tot welke ongelukken dat heeft geleid. In zekere zin is de Iraanse revolutie van 1979 een direct, dialectisch gevolg van de inmenging door de VS. Het lijkt me best mogelijk dat dat ook nu het geval is, dat het inderdaad om weinig meer gaat dan betogingen van enkele honderden mensen waarvan er dan mogelijk een aantal werken in functie van andere belangen dan die van Iran.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 juni 2009 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Je bron meldt demonstraties van enkele honderden betogers... dat lijkt me niet erg veel in een stad als Teheran, en dat doet me nog sterker twijfelen aan de 50 �* 100 doden waar gisteren reeds gewag van werd gemaakt.
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens de analyses die ik gelezen heb, willen de USA mensen als Ahmadi Najad, niet kandidaten die voor hun volk opkomen, de conservatieven geven meer aandacht aan buitenland, aan de sjiitische lobbies in het Midden-Oosten, aan meer domineren, waarmee ze dus voor instabiliteit zorgen in de regio, en dit ligt dus in voordeel van Amerikanen.
Laatst gewijzigd door sorif : 14 juni 2009 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burgemeester
|
![]() Er is vandaag klacht neer gelegd voor verkiezingsfraude door Moussavi.
Extremistische islamisten zijn meestal vriendjes van de imperialistische Cabal Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 14 juni 2009 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |