Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2009, 15:48   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De hele Iraanse revolutie was een hoax trouwens. Ayatollah Khomeini is stiekem...

Shon Conneraaaaah...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 15:48   #82
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik ben dat ook al ergens tegengekomen.
Dat van die 50 tot 100 doden.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 juni 2009 om 15:49.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 15:51   #83
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Is het eigenlijk zeker dat Mousavi effectief spreekt over 'fraude' of is dit een 'interpretatie' of 'vertaling' van de westerse media? Zijn chef van de supervisie van de verkiezingen Mortazaminpour sprak van 'fouten' die 'geen symbool zijn van de Iraanse democratie' op een persconferentie. Hij verwees naar de afwezigheid van verkiezingspapieren op verschillende verkiezingsplaatsen, de moeilijkheden die de delegees van de kandidaten ondervonden, de onderbreking van textberichten via mobiele telefoons. That's it?! Slechte organizatie of fraude?...wat wordt hier eigenlijk getoond?
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 15:52   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik ben dat ook al ergens tegengekomen.
Dat van die 50 tot 100 doden.
Niets daarover zelfs op Reuters voor zover ik weet. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de oorsprong van dit nieuws. Van de zogezegde arestatie van Mousavi zou ik ook wel eens bevestiging willen.

Er klopt iets niet in dit verkiezingsverhaal. Opgeklopt, dat is mijn indruk op dit moment.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 15:59.
Oud 14 juni 2009, 16:00   #85
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niets daarover zelfs op Reuters voor zover ik weet. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar de oorsprong van dit nieuws. Van de zogezegde arestatie van Mousavi zou ik ook wel eens bevestiging willen.

Er klopt iets niet in dit verkiezingsverhaal. Opgeklopt, dat is mijn indruk op dit moment.
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...meta=&aq=f&oq=

edit : vooral Teheranbureau checken, ook naar beneden scrollen

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 juni 2009 om 16:04.
Oud 14 juni 2009, 16:03   #86
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is een googlesearch nieuws? Toon mij eens iets van de mainstream corpatieve nieuwsbronnen...BBC, CNN, Reuters... Niet dat die niet durven meedoen aan propaganda, maar ze zijn iets voorzichtiger in het algemeen.

Als een blogger ergens iets zegt wat in de kraam past van degenen die Iran willen zwart maken wordt dat tot nieuws gebombardeerd en verspreid zich dat als een vuurtje. Ondertussen kan de schuld van eventueel verkeerd nieuws worden afgeschoven, maar zijn er wel miljoenen weg met het bericht. Dat is een van de manieren waarop propaganda funcioneert. Niet intrappen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:07.
Oud 14 juni 2009, 16:13   #87
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is een googlesearch nieuws? Toon mij eens iets van de mainstream corpatieve nieuwsbronnen...BBC, CNN, Reuters... Niet dat die niet durven meedoen aan propaganda, maar ze zijn iets voorzichtiger in het algemeen.

Als een blogger ergens iets zegt wat in de kraam past van degenen die Iran willen zwart maken wordt dat tot nieuws gebombardeerd en verspreid zich dat als een vuurtje. Ondertussen kan de schuld van eventueel verkeerd nieuws worden afgeschoven, maar zijn er wel miljoenen weg met het bericht. Dat is een van de manieren waarop propaganda funcioneert. Niet intrappen.
Tja, die paniek op die video's is toch niet meer van wat gewoon trek en duwwerk lijkt me. Zijn ook mensen die geweerschoten horen en melden.
Oud 14 juni 2009, 16:23   #88
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn ook mensen die geweerschoten horen en melden.
Bij elke betoging die ik hier in La Paz tegen kom hoor ik dat. Dikwijls gaat het om eens soort van 'vuurwerk', soms om dynamiet (mijnwerkers weet je). Het is een kwestie van aandacht trekken. Bij overwinningen heb je er ook die in de lucht beginnen schieten in sommige landen. Dat er dus mensen zijn die geweerschoten melden, daar kan ik niets mee. Dat is geen nieuws op zich.

Ik wil niet zeggen dat er in Iran geen doden gevallen zijn, maar ik vermoed op basis van wat ik nu weet, dat het eerder om een leugen gaat, die met graagte verspreid wordt in het westen. 'Hoe meer anti-Iraans gedacht wordt hoe beter' denken sommigen, en daaronder kan de waarheid lijden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:28.
Oud 14 juni 2009, 16:36   #89
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn er twee Iran-verkiezingen threads?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De hele Iraanse revolutie was een hoax trouwens. Ayatollah Khomeini is stiekem...

Shon Conneraaaaah...
lol!
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 16:45   #90
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Waarom zijn er twee Iran-verkiezingen threads?
LiberalistNL zou daarop kunnen antwoorden, maar hij heeft niet veel zin denk ik.

Dit is de oorspronkelijke Irandraad.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:47.
Oud 14 juni 2009, 16:47   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LiberalistNL zou daarop kunnen anmtwoorden, maar hij heeft niet veel zin denk ik.
OK, hier dan het antwoord: Er was een verkiezingsdraad over Iran, maar niet een uitslagdraad. Ik weet achteraf dat ik het artikel ook gewoon in die draad had kunnen doen, toch heb ik dat niet gedaan. Kwestie van impulsiviteit, je suppose.
Oud 14 juni 2009, 16:48   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat me meer verbaast, is de tsunami van gezeur die deze draad heeft veroorzaakt door mensen die twee draden onleefbaar vinden.
Oud 14 juni 2009, 16:49   #93
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
OK, hier dan het antwoord: Er was een verkiezingsdraad over Iran, maar niet een uitslagdraad. Ik weet achteraf dat ik het artikel ook gewoon in die draad had kunnen doen, toch heb ik dat niet gedaan. Kwestie van impulsiviteit, je suppose.
Ik dacht dat het meer met egocentrisme te maken had, met (liberale) efficientie in ieder geval niet. volgende keer beter

P.S. Connery ziet er zelfbewuster uit.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juni 2009 om 16:53.
Oud 14 juni 2009, 16:55   #94
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
What happened to all those charming, articulate young men and women in North Tehran, interviewed again and again on Western television? They were so enthusiastic about Ahmadinejad's main opponent, former prime minister Mir Hossein Mousavi. They were excited about the prospect of more freedoms. They thought Ahmadinejad was a failure and an embarrassment, and they really seemed to like us Americans. Indeed, they seemed almost to be like us Americans. Didn't they speak for the real Iran?

Actually, no. It appears that the working classes and the rural poor—the people who do not much look or act or talk like us—voted overwhelmingly for the scruffy, scrappy president who looks and acts and talks more or less like them. And while Mousavi and his supporters are protesting and even scuffling with police, they are just as likely to be overwhelmed in the streets as they were at the polls.
Bron: Newsweek
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:09   #95
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft dat nieuws de wereld ingestuurd?
Ik las het op een blog, maar heb nog nergens bevestiging gevonden. Vandaar ook "er zouden..."

Maar ik deel je sceptisisme: tot nu toe zijn er alleen geruchten over fraude, geen enkel serieus, geloofwaardig bericht. En uit de geschiedenis van Iran (en die van de VS vooral) weten we in welke mate en met welke systematiek de VS zich met de interne aangelegenheden van Iran heeft bemoeid en tot welke ongelukken dat heeft geleid. In zekere zin is de Iraanse revolutie van 1979 een direct, dialectisch gevolg van de inmenging door de VS.
Het lijkt me best mogelijk dat dat ook nu het geval is, dat het inderdaad om weinig meer gaat dan betogingen van enkele honderden mensen waarvan er dan mogelijk een aantal werken in functie van andere belangen dan die van Iran.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 juni 2009 om 17:15.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 17:15   #96
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik las het op een blog, maar heb nog nergens bevestiging gevonden. Vandaar ook "er zouden..."

Maar ik deel je sceptisisme: tot nu toe zijn er alleen geruchten over fraude, geen enkel serieus, geloofwaardig bericht. En uit de geschiedenis van Iran (en die van de VS vooral) weten we in welke mate en met welke systematiek de VS zich met de interne aangelegenheden van Iran heeft bemoeid en tot welke ongelukken dat heeft geleid. In zekere zin is de Iraanse revolutie van 1979 een direct, dialectisch gevolg van de inmenging door de VS.
Het lijkt me best mogelijk dat dat ook nu het geval is, dat het inderdaad om weinig meer gaat dan betogingen van enkele honderden mensen waarvan er dan mogelijk een aantal werken in functie van andere belangen dan die van Iran.
http://www.nrc.nl/buitenland/article...len_in_Teheran
Oud 14 juni 2009, 17:22   #97
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Je bron meldt demonstraties van enkele honderden betogers... dat lijkt me niet erg veel in een stad als Teheran, en dat doet me nog sterker twijfelen aan de 50 �* 100 doden waar gisteren reeds gewag van werd gemaakt.
Oud 14 juni 2009, 19:54   #98
sorif
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Eh ... wil iemand suggereren dat Mousavi voor de USA werkt?

Volgens de analyses die ik gelezen heb, willen de USA mensen als Ahmadi Najad, niet kandidaten die voor hun volk opkomen, de conservatieven geven meer aandacht aan buitenland, aan de sjiitische lobbies in het Midden-Oosten, aan meer domineren, waarmee ze dus voor instabiliteit zorgen in de regio, en dit ligt dus in voordeel van Amerikanen.

Laatst gewijzigd door sorif : 14 juni 2009 om 19:55.
sorif is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 21:58   #99
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Er is vandaag klacht neer gelegd voor verkiezingsfraude door Moussavi.

Extremistische islamisten zijn meestal vriendjes van de imperialistische Cabal

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 14 juni 2009 om 21:58.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2009, 23:06   #100
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
over welke agressieve retoriek heb je het?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be