Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2009, 22:46   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Zoveel haat in één persoon! Ik begin medelijden met u te hebben want het is haast abnormaal, hoeveel frustratie en afkeer er in uw zondige ziel zit. Maar ik zal voor u bidden en hopen, dat uw zich alsnog op weg naar het ware leven begeeft.

De klassieker bij gelovige fundamentalisten die argumentatief in een hoekje gedrumd worden: de andere als arme zondaar afschilderen en rap gaan bidden.

Met de opperkabouter gaan babbelen is voor jullie echt de oplossing voor alles he?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 23:19   #82
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
leuke jeugd heb jij gehad...
Ik moest in ieder geval niet naar de catechismus. In onze buurt was wel wat anders te doen en te zien.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 00:33   #83
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

De klassieker bij gelovige fundamentalisten die argumentatief in een hoekje gedrumd worden: de andere als arme zondaar afschilderen en rap gaan bidden.

Met de opperkabouter gaan babbelen is voor jullie echt de oplossing voor alles he?
"Argumentatief" in het hoekje? U gelooft toch niet echt dat uw achterlijk getroll en one-liners echt als argumenten kunnen doorgaan? Dat lijkt een beetje de regel bij jullie atheïsten, nietwaar? Elke puberale opmerking wordt meteen tot de status van "argument" verheven.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 00:49   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Argumentatief" in het hoekje? U gelooft toch niet echt dat uw achterlijk getroll en one-liners echt als argumenten kunnen doorgaan? Dat lijkt een beetje de regel bij jullie atheïsten, nietwaar? Elke puberale opmerking wordt meteen tot de status van "argument" verheven.
Wat natuurlijk makkelijk te bestrijden is met het tegenargument, wat is: ''Maar het staat in de Bijbel, dus het moet wel waar zijn, want de Bijbel is het woord van God, want dat staat zo geschreven, dus het moet wel waar zijn, want de Bijbel is het woord van God...'' etcetera etcetera.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 00:58   #85
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Juist, tegelijkertijd intelligent én religieus zijn kan niet, dus graag wat respect voor de dommerikken in onze samenleving
U bent klaarblijkelijk een diepgelovig man.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:14   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet degene die zijn steun zoekt bij een boekje vol pratende slangen en een gigantische boot vol inteelt hoor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 13 juli 2009, 09:10   #87
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Het Laatste Oordeel zal hard zijn voor Preuße, die het eerste gebod geschonden heeft.

Zalig de armen van geest die het ware geloof verwarren met de propaganda van het Vaticaan, want zij weten niet beter.

De oude heiligverklaringen waren een politieke boodschap. Stuk voor stuk grotere mensen dan Jezus. Maar dat was een taboe. Dus kregen ze een speciale status die de gelovigen in het gareel moest houden.

De jongere heiligverklaringen zijn gewoon pauselijke propaganda.

En Preuße zondigt tegen het ware geloof.
Oud 13 juli 2009, 12:30   #88
abou Anis
Minister-President

Standaard

Samen met Pier de Smid kan ik enkel zeggen: Sint-Elooi, akkerdzjie!
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:20   #89
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Ik moest in ieder geval niet naar de catechismus. In onze buurt was wel wat anders te doen en te zien.
Hoe weet je nu ofdat de catechismus niet leuk was als je er nooit naartoe bent geweest?
Oud 13 juli 2009, 20:22   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is Bach ondertussen al heilig verklaard?
Ja. Door mij.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:30   #91
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Zijt gij niet gefrustreerd dat ge niet voor het huwelijk seks moogt hebben, en indien ge getrouwd zijt, dat dit enkel kan ter creatie van het nageslacht?

Ik zou er behoorlijk depressief van worden..
helaba Preusse
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:37   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
het kruis en theresa van avilla hebben me veel geleerd.
Theresa van Avila? Zo stelde Bernini ze voor in opdracht vh Vaticaan:
http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...ttoria_-_6.jpg
En dan moet je de bijhorende tekst eens lezen... "Gezond Vlaanderen" en de Pruis zouden er een hartziekte van krijgen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2009 om 20:40.
Oud 14 juli 2009, 20:14   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal niet erg. Wat wij moeten doen dat is de H. Wil des Vaders vervullen, leven en beleven. Dit brengt met zich mee dat wij zeer zeker geen zonde of ongehoorzaamheid tegen de H. Vader moeten aanvaarden! Het triestige geval "Yasmine" is helaas symptomatisch voor de huidige samenleving en de manier waarop er over de zelfmoord bericht werd, was ronduit ontkennend.
Oud 15 juli 2009, 19:33   #94
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is Bach ondertussen al heilig verklaard?
Bach is zááálig ! En méér moet dat niet zijn !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:42   #95
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof niet zo heel erg in goden en heiligen , maar sint Jan van Nepomuk , daar voel ik wel wat voor . Ik ken de man niet , maar ik kom regelmatig in Tsjechië , en daar kom je hem overal tegen , in de vorm van standbeeldjes langs de weg . En Nepomuk vind ik zo'n plezant woord , en Nepomuk is een sympathiek stadje . Dus , doe mij maar Jan Nepomucký . ( +/- 1345 - 1393 )
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 20:01   #96
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Bach is zááálig ! En méér moet dat niet zijn !
Laten we hem dan zalig verklaren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 16:53   #97
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar st. Jan (de Doper)... dan is't hier eindelijk gedaan met asperges fretten (24 juni).
Oud 17 juli 2009, 07:08   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ITer zweer ik bij Sint Ax. Een collega van mij draagt graag kostuums, dus hij neigt dan weer meer naar Sint Etisch.
Oud 17 juli 2009, 13:37   #99
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, maar het vieren van Sint-Maarten als kinderfeest is bij mijn weten steeds beperkt geweest tot een aantal streken in Vlaanderen, o.m. de streek rond Aalst, delen van de Westhoek en vroeger ook in Limburg. Overigens denk ik dat ze in Nederland (Noord-Holland, Limburg, Groningen) nog meer Sint-Maarten vieren dan in Vlaanderen.
Klopt als een bus!

Uit wiki:

De kerngebieden in Nederland zijn Limburg, Noord-Holland en de provincies Friesland, Drenthe en Groningen. Buiten deze kerngebieden komt het feest echter ook voor, soms nog maar recent onder invloed van inwijkelingen, soms omdat de stad een eigen, historische band met de figuur Sint-Maarten heeft. Dat laatste geldt bijvoorbeeld voor Utrecht. In deze stad wordt sinds een aantal jaren het Sint-Maartenfeest intensief gevierd. Er is een Sint-Maartensberaad dat zich alleen maar met Sint-Maarten bezighoudt. Dit Beraad laat de minder positieve elementen van Sint-Maarten zoals zijn gewelddadige optredens[1] jegens andere culturen en geloven buiten beschouwing. Sint-Maarten is als schutspatroon nauw met de stad Utrecht verbonden.

Niet in iedere streek lijkt de traditie even sterk te staan. In Limburg, Noord-Holland en Groningen werd in 1997 vastgesteld, dat in deze provincies de Sint-Maartenviering nog vrij actueel was. In de provincies Friesland, Drenthe en Noord-Brabant bleek een vermeerdering van vieringen te zijn waargenomen. In mindere mate wordt Sint-Maarten gevierd in Zuid-Holland en Zeeland. Ook in Overijssel, Flevoland en Gelderland wordt het feest gevierd.

Dat het feest niet verdwijnt, maar zich in tegendeel verder verspreidt, wordt geïllustreerd door de ontwikkeling in Amsterdam. Het feest werd hier al honderden jaren niet meer gevierd, tot het enkele decennia geleden in de buitenwijken opdook, onder invloed van de omliggende gemeenten. Begin deze eeuw doken de eerste lampionnen ook aan de grachten op, en inmiddels is het Sint-Maartenlopen ook in Amsterdam een levende traditie.

In Nederland wordt het Sint-Maartenfeest niet alleen door katholieken maar ook door protestanten, moslims en anderen gevierd, vaak met een zang en bedeltocht langs de deuren. Meestal zonder achterliggende katholieke gedachten - in de liedjes wordt vaak nauwelijks aandacht aan de religieuze achtergrond besteed. De liedjes hebben vaak een humoristisch karakter en het repertoire wordt ieder jaar aangevuld met parodiërende of satirische teksten
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2009, 03:50   #100
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Als ITer zweer ik bij Sint Ax. Een collega van mij draagt graag kostuums, dus hij neigt dan weer meer naar Sint Etisch.
Pakweg 100 jaar geleden was een zekere overste van een broedergemeenschap heel populair als beschermheilige van alcoholisten, de zogenaamde Abt-Sint
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be