![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het spijtig dat de goede smaak teloorgaat aan de vunzige, vieze, zielloze, goedkope confectie-kledij! Dit is waarlijk diep betreurenswaardig! Mensen die zich niet weten op te kleden op een fatsoenlijke manier hebben geen geen trots en zelfrespect. Kun je deze mensen dan nog au serieus nemen? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebakken lucht hoort een mooie verpakking te hebben he, anders verkoopt het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Andere betekenis van het woord voor iemand, een armoedezaaier die miezerig, armtierig, schabouwelijk 'gekleed' is.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of ik moet zo'n gigantisch grote maat nemen maar dat trekt ook op niks want dan zijn de mouwen te lang. hoe doet bart dewever dat toch? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Ik draag veel liever een T-shirt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Miss een job als " live guard" op een nudisten strand. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit niet echt in de informatica, eerder in de nucleaire electronica, maar 't is vergelijkbaar. De grootste sloddervos bij ons is mijn baas (ik zou daar dingen kunnen over vertellen maar dit is een publiek forum en ik ben hier niet achter een pseudoniem...), en ik ben een van de keurigst gekleden (op onze beroepsfotograaf na) in gans het gebouw: draag meestal een gestreken broek en een hemdje met korte mouwen en stadsschoenen. Mijn vrouw wil dat zo, en ik wil haar dat plezier niet ontzeggen, maar als het van mij zou afhangen zou ik in jeans en T-shirt gaan werken. Het maakt allemaal niet veel uit.
![]() |
#93 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() mijn mama zou nog zo blij zijn als ik vaker een hemd droeg.
'ge zijt daar heel mooi mee' zegt ze dan, of ook 'dat slankt schoon af'. terwijl dat niet zo is, mama. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar echt armtierig zou ik hem niet durven noemen met zijn 6 huizen die hij bezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is Deepeco een notoire sadist, met een grote kennis van de wereld. De manier waarop hij de wereld in sneltreinvaart de dieperik in wilt helpen, is gewoonweg interessant te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]() Allé joh, ik zou al snel zeggen tegen uw vrouw, komaan op mijn werk MAG ik dat, gun mij dat plezier toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Meneer zal er toch wel bijna altijd 'deftig' gekleed zijn. Maar er is meer: hij bepaalt welke kledij jij zult dragen. Dat, mijn beste, is status. Geen fake, maar echte status. Meneer heeft macht. Dus Meneer beslist wat jij zult dragen. Maar voor wat zou hij kiezen? Zou hij u meer respectvol benaderen als je een t-shirt draagt, of een stropdas. Mijn gok zou dat tweede zijn, want mijn hypothese is dat die 'hogere' Meneer niet graag met een 'lagere' praat. Dat is kewstie van sociale psychologie. Dus Meneer heeft macht over u en beslist dat jij ook een deftig geknoopte stropdas zal moeten dragen, anders vindt hij u vies of onwaardig om mee te praten. En jij trapt daarin. Jij bevestigt zijn macht als je daaraan toegeeft. Onlangs ging ik naar een trouwfeest. Ik was zowat de enige met gewone trui, de rest liep er sjiek gekleed bij. Ik kan mezelf verantwoorden, want echt respect voor de bruid en bruidegom zie je niet in kleding. Kleding staat totaal los van het vieren. Als ik later ga trouwen, mag iedereen doen wat hij wil. Ja, ze mogen naakt komen als ze willen. Ik ben wel enkel naar de misviering kunnen gaan, niet naar het feest zelf, want op de uitnodiging stond 'stadskledij', en die heb ik niet. Dus ja, nu zeiden ze zelf expliciet dat ik een stropdas moest dragen (want dat hoort bij stadskledij), en eigenlijk zeiden ze dat ik niet welkom was, tenzij ik een pak ging kopen of huren. Dat laatste zie ik niet zitten (ik geef liever dat geld aan armoedebestrijding), dus ging ik niet naar het feest. Citaat:
Citaat:
Zoals ik zei heeft het ook met macht te maken: de machtigen beslissen over de anderen. Doe je niet mee, dan sta je er alleen voor. Tenzij je zelf macht of aanzien of status hebt, en dan kun je het jezelf veroorloven om een nieuwe trendsetter te worden. dan zullen een aantal anderen je volgen en bevestigen ze op die manier uw status. De mens is een kuddedier, en de trendsetter is degene met status en wil dat anderen hem volgen om zo zijn status te bevestigen. Dus iemand met status wordt schijnbaar minder kuddedier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De pluimen maken de vogel.
Het geeft blijk van enig respect voor uw medemens om het principe "dressed for the occasion" toe te passen, gaande van een kapotte jeans met slechte t-shirt tot maatpak met das, alles ten gepaste tijde. Maar wie zich daartegen wil afzetten doet maar, en neemt er de eventuele nadelen bij. |
![]() |
![]() |