Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 19:26   #81
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PvdV Bekijk bericht
Dit is de eerste post waar ik mij ook in kan vinden. Alhoewel de niets optie duidelijk fascistisch is.
ik geloof nooit dat u in het seminarie zit.
een onderafdeling misschien, maar de mensen die ik ken die in het seminarie zaten...

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:26.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:28   #82
PvdV
Partijlid

Standaard

U bent correct op dit ogenblik zit ik niet meer in het seminarie.
PvdV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:31   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ik ben voor een "alles of niet" beleid. Ofwel alles moet kunnen(binnen de grenzen van de redelijkheid) of helemaal niets(dus ook geen T-shirt Met Ché, red de dieren of iets dergelijks).
Ik ben eigenlijk voorstander van een schooluniform, waarbij de school haar eigen kleuren kiest en die aan iederéén - dus ja, ook leraars en leraressen - oplegt.

Ik duld in mijn klassen alvast géén t-shirts met een politiek figuur, een slogan of een popgroep.

Mijn leerlingen weten dat, en - na aanvankelijk protest van sommigen -
waarderen met z'n allen die houding.

Ik heb waarschijnlijk het geluk dat ik het allemaal goed kan uitleggen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2009 om 19:32.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:31   #84
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee hoor, vrouwen moesten wel hun hoofd bedekken, mannen moesten net hun hoofddeksel afzetten.
Maar blijkbaar ziet ge het verschil niet tussen een kerk en een school.
Voor zover ik weet bemoeit er zich niemand met de kledingscode in de moskeen of heb ik iets gemist?
En die bemoeizucht en onderdrukking van het geloof is heus niet vanzelf verdwenen.
Dat heeft de nodige moeite gekost, geen wonder dat veel mensen de omgekeerde evolutie niet wensen.

D�*t zjn nagels met koppen!
en dan nog precies op uw sloffen!

Oud 24 juni 2009, 19:32   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij krijgen katholieke scholen ook subsidies.
Je zal trouwens heel lang mogen zoeken, om nog een non als lerares te vinden. Nonnen zijn stilaan een soort "uitstervend ras" geworden.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:32   #86
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk voorstander van een schooluniform, waarbij de school haar eigen kleuren kiest en die aan iederéén - dus ja, ook leraars en leraressen - oplegt.

Ik duld in mijn klassen alvast géén t-shirts met een politiek figuur, een slogan of een popgroep.

Mijn leerlingen weten dat, en - na aanvankelijk protest van sommigen -waarderen ze met z'n allen die houding.

Ik heb waarschijnlijk het geluk dat ik het allemaal goed kan uitleggen
U hebt geluk dat ik nooit in uw klas gezeten heb
Oud 24 juni 2009, 19:34   #87
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Je zal trouwens heel lang mogen zoeken, om nog een non als lerares te vinden. Nonnen zijn stilaan een soort "uitstervend ras" geworden.
U bent duidelijk nooit naar een katholieke school geweest. Ik zou eerder zeggen dat er minder katholieke scholen zijn waar er geen nonnen werken dan wel.
Ofwel is dit enkel zo in het gentse...
Oud 24 juni 2009, 19:36   #88
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
U bent correct op dit ogenblik zit ik niet meer in het seminarie.

Het siert u van dat dan zo ruiterlijk toe te geven.

Oud 24 juni 2009, 19:36   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt geluk dat ik nooit in uw klas gezeten heb
Ik het geluk, u de pech

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2009 om 19:37.
Oud 24 juni 2009, 19:37   #90
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
U, als Turk zijnde, leg mij eens uit

-wat u als racisme ziet
- hoe u er slachtoffer van werd
- en hoe u en uw mede-turken het beleven en dat bedoel ik dan als dader, ttz hoe ziet u het turkse racisme tov grieks cyprioten? Assyriers? Armeniers? Belgen? etc etc? Want turken zijn daar toch ook niet vies van he?
Nationalistisch als ze zijn.
Ik zal u een persoonlijk ervaring meedelen. In het 5e jaar middelbaar adviseerde het CLB mij om van ASO naar TSO te gaan. Ik weigerde en was die jaar geslaagd. In het zesde jaar ben ik dan wél blijven zitten. Geen probleem, ik weigerde TSO te doen en herdeed mijn 6de jaar ASO. Aangekomen op de universiteit, behaalde ik mijn eerste jaar een onderscheiding. Had ik in het 5de TSO gevolgd, dan had ik wellicht moeilijk voor universiteit gekozen. Ze verwijzen te snel naar lagere categorieën. Ik kan echter niet uitsluiten of ze dat enkel bij vreemdelingen doen. Het onderzoek uit Nederland bevestigt dat althans wel.
En wat betreft Turkije. In Turkije heerst er staatsnationalisme. Iets waar ik geen voorstander ben. Al wat naar een meer dan gezonde dosis nationalisme riekt, hou ik niet van.
Wat betreft de Cypriotische kwestie, daar sta ik volledig achter Turkije. Waarom hebben ze ingegrepen in Cyprus in 1974 ? Omdat Griekse Cyprioten, met de hulp van Griekenland (en Griekse soldaten!), het volledige eiland aan het annexeren waren en wilden toevoegen aan Griekenland. Pas nadat Griekse troepen Cyprus betraden, heeft Turkije ingegrepen. Dát is de reden waarom Turkije in 1974 heeft ingegrepen.
De Assyrische en Armeense kwestie is reeds een eeuw oud. Daar bestaat onduidelijk over. Wat wel vaststaat is dat er veel Armeniers zijn gestorven tijdens de oorlog. De vraag die zich stelt is : zijn ze gestorven door de oorlog of zijn ze systematisch gedood door Turkse troepen? Volgens de Turkse autoriteiten zijn ze niet systematisch gedood. Persoonlijk heb ik hier geen mening over.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:37   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dan met nonnen die les geven in scholen?
Bestaan die nog ?
Maar ik denk ook niet dat de moslimlerares geen hoofddoek mag dragen.
Eigenlijk zou het zelfs een leuk idee zijn.
De dames met hoofddoek les laten geven door een non of een Rabbijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:41   #92
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent duidelijk nooit naar een katholieke school geweest.
Klopt
Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat er minder katholieke scholen zijn waar er geen nonnen werken dan wel.
Ofwel is dit enkel zo in het gentse...
Een lerares in een katholieke school hoeft nog geen non te zijn.
Maar nogmaals, het atheneum in kwestie in Antwerpen, is geen katholieke school. Dus ik zie geen verband met nonnen.
Oud 24 juni 2009, 19:42   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
Ik zal u een persoonlijk ervaring meedelen. In het 5e jaar middelbaar adviseerde het CLB mij om van ASO naar TSO te gaan. Ik weigerde en was die jaar geslaagd. In het zesde jaar ben ik dan wél blijven zitten. Geen probleem, ik weigerde TSO te doen en herdeed mijn 6de jaar ASO. Aangekomen op de universiteit, behaalde ik mijn eerste jaar een onderscheiding. Had ik in het 5de TSO gevolgd, dan had ik wellicht moeilijk voor universiteit gekozen. Ze verwijzen te snel naar lagere categorieën. Ik kan echter niet uitsluiten of ze dat enkel bij vreemdelingen doen. Het onderzoek uit Nederland bevestigt dat althans wel.
En wat betreft Turkije. In Turkije heerst er staatsnationalisme. Iets waar ik geen voorstander ben. Al wat naar een meer dan gezonde dosis nationalisme riekt, hou ik niet van.
Wat betreft de Cypriotische kwestie, daar sta ik volledig achter Turkije. Waarom hebben ze ingegrepen in Cyprus in 1974 ? Omdat Griekse Cyprioten, met de hulp van Griekenland (en Griekse soldaten!), het volledige eiland aan het annexeren waren en wilden toevoegen aan Griekenland. Pas nadat Griekse troepen Cyprus betraden, heeft Turkije ingegrepen. Dát is de reden waarom Turkije in 1974 heeft ingegrepen.
De Assyrische en Armeense kwestie is reeds een eeuw oud. Daar bestaat onduidelijk over. Wat wel vaststaat is dat er veel Armeniers zijn gestorven tijdens de oorlog. De vraag die zich stelt is : zijn ze gestorven door de oorlog of zijn ze systematisch gedood door Turkse troepen? Volgens de Turkse autoriteiten zijn ze niet systematisch gedood. Persoonlijk heb ik hier geen mening over.
Ik ben blij voor u dat u koppig weigerde te luisteren naar de 'experts' van het CLB.

Ik heb Marokkaanse vrienden die niet zo koppig waren (hun ouders hadden zich laten ompraten door die CLB-ers) en die weten nu met hun frustratie nauwelijks blijf.

Ik hoop dat ik hen kan overhalen het via de 'hard way' te proberen, de Centrale Examencommissie.

Als ze daarin slagen, zullen ze wellicht toch nog ooit een beetje terechte fierheid kunnen voelen.

Aan die terechte trots ontbreekt het hen nu schromelijk.

En daar is niemand mee gebaat.

Oud 24 juni 2009, 19:43   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Het is goed dat ze stilaan eigen scholen gaan eisen (zoals de Joden). Het is hun recht om volgens hun principes te willen leven. Wij moeten van die nood een deugd maken. Het is immers ook ons recht om hetzelfde voor onze kinderen te willen en om die vreemde massa's voor te bereiden op hun terugkeer.
als ze eigen islamitische scholen willen moeten ze die wèl zelf oprichten... en niet naar de staat kijken om het voor hèn te doen. Misschien daarmee dat het niet of amper gebeurt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:44   #95
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar stellen ze eisen aan ons als een hoofddoek dragen? Voor zover dat ik weet eisen ze NIET dat niet moslims een hoofddoek dragen. Of ben ik verkeerd?
ze eisen dat hun relegie voorgaat op de onze. ttz. wanneer er een verbod is op hoofdoeken in de openbare functie (zie de nieuwe parlemeriër) ze het toch willen doordrukken.hier eiste men dat de pasfoto met hoofddoek moet genomen worden. alhoewel Uw pasfoto het haar (geen hoed) en de beide oren moeten zichtbaar zijn. dus onze vrouwen geen grootmoeders sjaalke.
in Turkije mochten ze het land niet binnen met zo een paspoort. dus de reispas werd een zonder hoofdoekje. dus ze schikken zich wel naar de wetten van hun (oorspronkelijke) thuislanden. maar hier willen ze wetten ombuigen naar hun goestin. en toch zijn er die dat niet willen zien;
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:47   #96
Pist*on
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monte Bekijk bericht
voila u zegt het al zelf. ik ken mensen wier kinderen hetzelfde hebben meegemaakt. Het zijn Belgen. Wat natuurlijk niet uitsluit dat u toen een clown had die dacht 'laten wie domme turk maar wat naar beneden duwen."
Maar eerlijk gezegd als dat uw ervaring met racisme is, vind ik het licht uitvallen.
ik heb in mijn jeugd in homes verbleven alwaar 60%marokkanen zaten, 10%zairezen en 20% belgen en anderen.de verdeelsleutel voor de opvoeders was daarop afgestemd.
ik heb ander racisme meegemaakt.
en ik durf stellig beweren dat ik wel wat van de turkse; marokkaanse mentaliteit ken.

en dat is voor u de reden waarom Turken als ze kunnen een griek eens goed op de bek slaan?
ok.
Maar we zijn het er toch over eens dat de turken in het algemeen trots zijn op turkije en het Turk zijn?
Trots zijn op een nationaliteit -iets dat je gewoon overkomt en waarvoor je niks moest doen, noch kunnen -
is altijd de aanleiding en eerste zet naar racisme. akkoord?

Laatst gewijzigd door Pist*on : 24 juni 2009 om 19:47.
Oud 24 juni 2009, 19:47   #97
PvdV
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt

Een lerares in een katholieke school hoeft nog geen non te zijn.
Maar nogmaals, het atheneum in kwestie in Antwerpen, is geen katholieke school. Dus ik zie geen verband met nonnen.
Natuurlijk hoeft ze geen non te zijn, maar ze bestaan wel (en veel meer dan u denkt).
Dat het een katholieke school is of niet is totaal niet belangrijk. Wat belangrijk is is waar ze hun geld halen. En doordat een katholieke school ook gedeeltelijk betaald wordt door belastingsgeld zouden toch dezelfde regels moeten gelden.

Als een moslim meisje geen hoofddoek mag dragen waarom een lerares wel?
Of hebben we het hier enkel over moslims? Nogthans dacht ik dat het over het dragen van een hoofddoek gaat. En men zou toch denken dat als een leerling dit niet mag dat een leraar (die een voorbeeldfunctie uitoefent) dit zeker niet zou mogen.
Oud 24 juni 2009, 19:48   #98
monte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
ze eisen dat hun relegie voorgaat op de onze. ttz. wanneer er een verbod is op hoofdoeken in de openbare functie (zie de nieuwe parlemeriër) ze het toch willen doordrukken.hier eiste men dat de pasfoto met hoofddoek moet genomen worden. alhoewel Uw pasfoto het haar (geen hoed) en de beide oren moeten zichtbaar zijn. dus onze vrouwen geen grootmoeders sjaalke.
in Turkije mochten ze het land niet binnen met zo een paspoort. dus de reispas werd een zonder hoofdoekje. dus ze schikken zich wel naar de wetten van hun (oorspronkelijke) thuislanden. maar hier willen ze wetten ombuigen naar hun goestin. en toch zijn er die dat niet willen zien;
Wie zijn 'ze'? Als je maar niet veralgemeend. Als ik op straat loop , zie ik toch meer moslimmeisjes zonder hoofddoek , dan met hoofddoek.
monte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 19:52   #99
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hoeft ze geen non te zijn, maar ze bestaan wel (en veel meer dan u denkt).
Dat het een katholieke school is of niet is totaal niet belangrijk. Wat belangrijk is is waar ze hun geld halen. En doordat een katholieke school ook gedeeltelijk betaald wordt door belastingsgeld zouden toch dezelfde regels moeten gelden.

Als een moslim meisje geen hoofddoek mag dragen waarom een lerares wel?
Of hebben we het hier enkel over moslims? Nogthans dacht ik dat het over het dragen van een hoofddoek gaat. En men zou toch denken dat als een leerling dit niet mag dat een leraar (die een voorbeeldfunctie uitoefent) dit zeker niet zou mogen.
Het gaat niet over subsidie, maar over de neutraliteit qua religie van het gemeenschapsonderwijs.
Oud 24 juni 2009, 19:54   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mensen van school weten gestuurd worden wegens een hanekam of ander 'rebels' ornament, wat toch ook een uiting van specifieke individualiteit en subcultuur is. Als dat niet mag, mogen hoofddoeken ook niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be