Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2009, 16:40   #81
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard Van een verdedigings- naar een aanvalswapen

De hoofddoek heeft als functie de man geen aanleiding te geven de vrouw te bespringen als een heet konijn. Dat is uiteraard geen geldige reden omdat het de vrouw dwingt zich aan te passen om het probleem van de man op te lossen. Bovendien... is het nu het jaar 2009, en niet meer de Middeleeuwen. Mag dat ook af en toe herhaald worden?
Trouwens.. welke Belg bespringt er hier een moslima omdat ze geen hoofddoek draagt???
Bovendien gaat de hoofddoek aan het eigenlijke doel voorbij: geen aandacht trekken. Wel, met de hoofddoek trekken ze natuurlijk net de aandacht.
En dat is ook de bedoeling, dat zie je duidelijk aan al die jonge meisjes, want de hoofddoek is verworden tot iets geheel anders dan oorspronkelijk bedoeld. De hoofddoek is nu de vlag van de Islam. Het is een militante manifestatie van het anders-zijn, van het zich afsluiten van de seculiere maatschappij, van het zich afzetten tegen ingegratie.
De hoofddoek is dus geëvolueerd van een verdedigings- naar een aanvalswapen.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 12:27   #82
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ik heb het over de landen waar de meeste immigranten vandaan komen
alleen in de godsdienstige gebouwen word er van de toeristen geëist dat ze zich kleden naar de islamitische gebruiken. maar toeristen, inwoners zitten niet 24/24 in een moskee.

de toeristen tonen geen respect op straat. als ze dan naar hier komen zijn ze van westerlingen (als toeristen) gewend dat ze geen respect tonen, dus waarom zouden zij dan wel respect tonen.. zelfs een tamme hond bijt als je die lang genoeg slaat.
Uw betoog rammelt. Heb je er al eens over nagedacht dat wat je zegt nogal meelijwekkend en 'niet van de wereld' overkomt. Toeristen moeten zich niet aanpassen ze komen hun vakantiegeld uitgeven aan de islamitische toeristische landen. In ruil daarvoor mogen ze van hun vakantie genieten in bikini en niet in burka. De moslims die hier komen als toerist kun je op 1 hand tellen. Deze passen zich ook niet aan. Diegene die zich nestelen in ons land weigeren zich ook aan te passen. Daartegenover staat dat de Belgen die naar een islamitisch continent gaan voor zaken zich zonder twijfel aanpassen. Ik vind het vreselijk om in Belgie met warm weer het openbaar vervoer te nemen en naast een stinkende bezwete moslima te staan. Stinkend naar het zweet want met temperaturen boven de 30 graden dragen zij : een nonnenkap(zwart) een lang gewaad (zwart) en bovendien nog een dikke jas om elk stukje bloot de pas af te snijden. Persoonlijk vind ik het heel erg dat de helft van de bus moet afzien omdat deze mensen zich niet aanpassen. Dat is pas waanzin. Hoe zei je het ook al weer. Een christenhond zal wel eens aanvallen als hij lang genoeg wordt gepest.

Respect moet van beide kanten komen. Ik ken geen enkele moslim die respect heeft voor mijn christelijke waarden.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 15 juli 2009 om 12:31.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 12:30   #83
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
De hoofddoek heeft als functie de man geen aanleiding te geven de vrouw te bespringen als een heet konijn. Dat is uiteraard geen geldige reden omdat het de vrouw dwingt zich aan te passen om het probleem van de man op te lossen. Bovendien... is het nu het jaar 2009, en niet meer de Middeleeuwen. Mag dat ook af en toe herhaald worden?
Trouwens.. welke Belg bespringt er hier een moslima omdat ze geen hoofddoek draagt???
Bovendien gaat de hoofddoek aan het eigenlijke doel voorbij: geen aandacht trekken. Wel, met de hoofddoek trekken ze natuurlijk net de aandacht.
En dat is ook de bedoeling, dat zie je duidelijk aan al die jonge meisjes, want de hoofddoek is verworden tot iets geheel anders dan oorspronkelijk bedoeld. De hoofddoek is nu de vlag van de Islam. Het is een militante manifestatie van het anders-zijn, van het zich afsluiten van de seculiere maatschappij, van het zich afzetten tegen ingegratie.
De hoofddoek is dus geëvolueerd van een verdedigings- naar een aanvalswapen.
Dat is correct. In de ex school van mijn kinderen, wapperen de moslimas met hun hoofddoek. De eisen die ze stellen noem ik waanzin voor een seculiere school. Omdat ze in de meerderheid waren kregen ze hun gelijk. Hierdoor kwam een seculiere school in de macht van de islam.
Oud 16 juli 2009, 08:54   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grimbergen, welke eisen werden er dan gesteld?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 22:15   #85
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Grimbergen, welke eisen werden er dan gesteld?
Ik zal een tipje van de sluier geven. Het schoolfeest bijvoorbeeld. De moslims willen uitsluitend komen als men halal serveert. Activiteiten liefst apart voor de meisjes en de jongens. De directie ging plat op de buik. De islam is in de meerderheid. Nog nooit was er zo weinig volk aanwezig op het schoolfeest. Wij hebben allemaal ons kat gestuurd. Om een duidelijk signaal te geven. De moslims hebben weinig tot geen halal voedsel gekocht. Iniedergeval weinig opbrengst voor in de schoolkast. De directie zat er echt wel mee. Huisdieren / spreekbeurten over honden en kleine biggetjes zijn een teken van minachting voor de moslims. Wie een hond/biggetje als huisdier heeft is vies. Meisjes van 8 jaar dagen op met een hoofddoek op. Er heerst ook een sfeer van wij(moslims) tegen hen(atheisten-christen). Die sfeer is een creatie van de islam. Waarbij de hen uitdunt naarmate de schooljaren verder gaan.
Onze seculiere scholen worden ingepalmt door de islam.
Oud 17 juli 2009, 22:37   #86
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik zal een tipje van de sluier geven. Het schoolfeest bijvoorbeeld. De moslims willen uitsluitend komen als men halal serveert. Activiteiten liefst apart voor de meisjes en de jongens. De directie ging plat op de buik. De islam is in de meerderheid. Nog nooit was er zo weinig volk aanwezig op het schoolfeest. Wij hebben allemaal ons kat gestuurd. Om een duidelijk signaal te geven. De moslims hebben weinig tot geen halal voedsel gekocht. Iniedergeval weinig opbrengst voor in de schoolkast. De directie zat er echt wel mee. Huisdieren / spreekbeurten over honden en kleine biggetjes zijn een teken van minachting voor de moslims. Wie een hond/biggetje als huisdier heeft is vies. Meisjes van 8 jaar dagen op met een hoofddoek op. Er heerst ook een sfeer van wij(moslims) tegen hen(atheisten-christen). Die sfeer is een creatie van de islam. Waarbij de hen uitdunt naarmate de schooljaren verder gaan.
Als dit waar is dan is die schooldirectie duidelijk onverantwoord bezig en is men verplicht om uw kinderen naar een andere school te sturen. Als die directie zo weinig ruggengraad heeft moet ze maar leren voor de gevolgen op te draaien.
Oud 18 juli 2009, 01:15   #87
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zitten je kinderen nu op een andere school?
Oud 18 juli 2009, 07:31   #88
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal een tipje van de sluier geven. Het schoolfeest bijvoorbeeld. De moslims willen uitsluitend komen als men halal serveert.
belachelijk.

voorbeeld: als ik vegetariër ben en op een feest word enkel vlees geserveerd, kom ik ook niet af.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 juli 2009 om 07:32.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2009, 08:58   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sywen, waarom is het betoog van Grimbergen belachelijk?
Hierop wil ik nu eens echt antwoord,realiteit( ook op Antwerpse scholen wordt halal geserveerd) moet angepast worden aan je visie?
Al eens bedacht dat het omgekeerde, visie aanpassen aan realiteit tot betere oplossingen zouden leiden?
Wie ben jij om zomaar te stellen dat wat iemand hier schrijft belachelijk is??
Oud 18 juli 2009, 11:05   #90
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zitten je kinderen nu op een andere school?
Evident !
Oud 18 juli 2009, 11:07   #91
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
belachelijk.

voorbeeld: als ik vegetariër ben en op een feest word enkel vlees geserveerd, kom ik ook niet af.
Uw betoog is belachelijk. Waarom moeten wij onze vrijheid en principes opgeven voor een religie? Niet dus. Ik betaal niet voor halal. Nu niet en nooit niet. Ik ben een vrij man. En als vegetariër heb je ook het recht om te bedanken voor zulk eenzijdig feest. Ik zou dat niet belachelijk vinden. Trouwens ik zou met liefde en plezier vegetarisch eten voorzien. Halal echter zal ik nooit kopen. principes zijn principes

Laatst gewijzigd door grimbergen : 18 juli 2009 om 11:10.
Oud 18 juli 2009, 11:08   #92
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sywen, waarom is het betoog van Grimbergen belachelijk?
Hierop wil ik nu eens echt antwoord,realiteit( ook op Antwerpse scholen wordt halal geserveerd) moet angepast worden aan je visie?
Al eens bedacht dat het omgekeerde, visie aanpassen aan realiteit tot betere oplossingen zouden leiden?
Wie ben jij om zomaar te stellen dat wat iemand hier schrijft belachelijk is??
Als deze dame met de rug tegen de muur staat. Geeft ze geen antwoord. Ik heb het al ondervonden.
Oud 18 juli 2009, 11:11   #93
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als dit waar is dan is die schooldirectie duidelijk onverantwoord bezig en is men verplicht om uw kinderen naar een andere school te sturen. Als die directie zo weinig ruggengraad heeft moet ze maar leren voor de gevolgen op te draaien.
De schooldirectie staan met rug tegen muur. Ze moeten aantal leerlingen behouden. Vanuit de overheid doet men niet veel moeite om seculier karakter te houden. daar klinkt het : hun cultuur moet je behouden. Bij de overheid verwarren ze cultuur met religie.
Oud 18 juli 2009, 13:38   #94
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
De schooldirectie staan met rug tegen muur. Ze moeten aantal leerlingen behouden. Vanuit de overheid doet men niet veel moeite om seculier karakter te houden. daar klinkt het : hun cultuur moet je behouden. Bij de overheid verwarren ze cultuur met religie.
Het probleem is dat religie en onderdeel is van een cultuur. Cultuur is het breedst mogelijk begrip die wij kennen, het omvat alle mogelijke menselijke gebruiken en gedragingen wereld- en mensbeelden. Iman Nourdini beweerde ook dat het gebruik van de hoofddoek eerder cultureel is dan religieus. Hij heeft gelijk, religie is strikt gedetermineerd, cultuur niet. Daar is geen grens aan te trekken. Om die reden heb ik mij ook altijd verzet tegen dat postmodern begrip van een multiculturele samenleving. Culturen kunnen nooit één samenleving vormen als die culturen in hun fundamenten in hun wereld en mensbeschouwing totaal verschillende criteria hanteren. Een seculiere democratie en een theocratie kunnen nooit versmelten tot één samenleving. Men kan wel spreken van een multi-etnische of multiraciaal samenleving dat is geen probleem dat maakt niet uit. Een Marokkaan vroeg mij eens: 'Wat betekent nu een multiculturele samenleving?' Ik antwoordde hem dat ik er geen flauw benul van heb. 'Betekent dat nu multiculinair, multivestiare?' 'Ik vrees dat het zo iets is.' was mijn antwoord. 'Maar dat kunt U toch niet als cultuur beschouwen!' en hij glimlachte. ' Daar hebt U gelijk in, ik ben niet verantwoordelijk voor dat begrip ik heb dat niet uitgevonden, maar denkt vooral niet dat dit U het recht geeft om de sharia in te voeren.' Multiculturaliteit kan een zeer gevaarlijk begrip worden als sommige mensen ter kwader trouw zijn.
Oud 18 juli 2009, 16:31   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan is imam Nourdine niet al te eerlijk,want hij beweert ook dat een goede moslima een hoofddoek draagt,wanneer zijn publiek uit moslims bestaat geeft hij een andere boodschap!
Oud 18 juli 2009, 20:26   #96
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan is imam Nourdine niet al te eerlijk,want hij beweert ook dat een goede moslima een hoofddoek draagt,wanneer zijn publiek uit moslims bestaat geeft hij een andere boodschap!
Toch niet want zoals ik daarvoor beweerde is een religieus gebruik onderdeel van een groter cultureel gebruik. Om die rede ook moet men termen als religieus of cultureel vermijden want daar kan met gespeeld worden. En enkel aangeven een verbod tot het dragen van een hoofdbedekking, het fysiek feit zonder daar verder betekenis aan te geven.
Oud 18 juli 2009, 21:05   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Toch niet want zoals ik daarvoor beweerde is een religieus gebruik onderdeel van een groter cultureel gebruik. Om die rede ook moet men termen als religieus of cultureel vermijden want daar kan met gespeeld worden. En enkel aangeven een verbod tot het dragen van een hoofdbedekking, het fysiek feit zonder daar verder betekenis aan te geven.
Islam als religie heeft zich wereldwijd vermengd met culturen. Hoofddoeken bestonden voor de tijd van Mohammed, dienden om jezelf te beschermen tegen wind en zon,en jezelf te onderscheiden zodat men kon zien aan de dracht van doeken tot welke stam je behoorde.
Binnen islam kreeg de raadgeving van de profeet om boezem en juwelen te bedekken dus wereldwijd cultureel een andere betekenis en werd het symbool van de onderlinge positie van vrouwen ten opzichte van mannen.

Wat mij echter vaak stoort aan imam Nourdine is de tweeslachtigheid,hij is eerder "conservatief" in zijn opvattingen en als hij daarmee geconfronteerd wordt en dit negatief uitpakt begint hij te draaien.
Oud 18 juli 2009, 21:34   #98
koppijn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Islam als religie heeft zich wereldwijd vermengd met culturen. Hoofddoeken bestonden voor de tijd van Mohammed, dienden om jezelf te beschermen tegen wind en zon,en jezelf te onderscheiden zodat men kon zien aan de dracht van doeken tot welke stam je behoorde.
Binnen islam kreeg de raadgeving van de profeet om boezem en juwelen te bedekken dus wereldwijd cultureel een andere betekenis en werd het symbool van de onderlinge positie van vrouwen ten opzichte van mannen.

Wat mij echter vaak stoort aan imam Nourdine is de tweeslachtigheid,hij is eerder "conservatief" in zijn opvattingen en als hij daarmee geconfronteerd wordt en dit negatief uitpakt begint hij te draaien.
Nourdine is een echte Jezuïet, maar de betekenis die de hoofddoek heeft is de betekenis die de drager hieraan geeft. Hier in Europa heeft dat een duidelijke segregerende betekenis. Een groepsidentiteit die vooral gepromoot wordt door imams omdat het vooral hen ten dienste is.
Oud 19 juli 2009, 05:47   #99
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de landen waar de meeste immigranten vandaan komen
alleen in de godsdienstige gebouwen word er van de toeristen geëist dat ze zich kleden naar de islamitische gebruiken. maar toeristen, inwoners zitten niet 24/24 in een moskee.

de toeristen tonen geen respect op straat. als ze dan naar hier komen zijn ze van westerlingen (als toeristen) gewend dat ze geen respect tonen, dus waarom zouden zij dan wel respect tonen.. zelfs een tamme hond bijt als je die lang genoeg slaat.
*slaat zich voor het hoofd*

Dat we d�*�*r niet eerder aan gedacht hebben! Het is zó voor de hand liggend, hé. Geniaal!

Het is de schuld van de toeristen. Voila, probleem opgelost.
Oud 19 juli 2009, 09:03   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
*slaat zich voor het hoofd*

Dat we d�*�*r niet eerder aan gedacht hebben! Het is zó voor de hand liggend, hé. Geniaal!

Het is de schuld van de toeristen. Voila, probleem opgelost.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be