Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2009, 21:33   #81
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat is er dan subjectief aan mijn waarneming? Ik zeg dat ik nergens mensen openbaar op straat drugs heb zien gebruiken, noch heb ik één coffeeshop gezien. Wat valt er dan zo te zien in Portugal van hun softdrugsbeleid?
decriminalisering betekent toch niet dat opeens iedereen op straat begint joints te roken of dat coffeehops gelegaliseerd worden.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 09:59   #82
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
decriminalisering betekent toch niet dat opeens iedereen op straat begint joints te roken of dat coffeehops gelegaliseerd worden.
wel in savatage's wereldbeeld. Ontneem hem nu niet die illusie!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 10:04   #83
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat was er dan allemaal zo verschrikkelijk mis voor die decriminalisering? Werden drugsgebruikers toen soms half dood geslagen door de flikken ofzo? Ik snap niet goed waar je naartoe wilt ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 10:11   #84
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat was er dan allemaal zo verschrikkelijk mis voor die decriminalisering? Werden drugsgebruikers toen soms half dood geslagen door de flikken ofzo? Ik snap niet goed waar je naartoe wilt ...
http://www.cato.org/pubs/wtpapers/gr...whitepaper.pdf

hoewel ik betwijfel dat ge de moeite gaat doen om het te lezen. Het is dan ook geen gazet of ander objectief internetkanaal.

Portugal bewijst dat degenen die hier hysterisch zitten te krijsen dat verboden drugs verboden moeten blijven omdat het anders zou leiden tot meer gebruik en meer overlast, gewoonweg fout zitten.
Oud 10 juli 2009, 10:18   #85
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wel in savatage's wereldbeeld. Ontneem hem nu niet die illusie!
Wat illusie? Ga eens in NLD kijken wat de gevolgen zijn van een legaliseringsbeleid. Er is helaas weinig illusionairs aan ...
Oud 10 juli 2009, 10:21   #86
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat illusie? Ga eens in NLD kijken wat de gevolgen zijn van een legaliseringsbeleid. Er is helaas weinig illusionairs aan ...
gedoogbeleid
Oud 10 juli 2009, 10:25   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.cato.org/pubs/wtpapers/gr...whitepaper.pdf

hoewel ik betwijfel dat ge de moeite gaat doen om het te lezen. Het is dan ook geen gazet of ander objectief internetkanaal.
Ik ga er dit weekend zeker eens naar kijken. Het ziet er naar uit dat het zomerweer dit weekend toch maar niets zal worden.

Citaat:
Portugal bewijst dat degenen die hier hysterisch zitten te krijsen dat verboden drugs verboden moeten blijven omdat het anders zou leiden tot meer gebruik en meer overlast, gewoonweg fout zitten.

Zo'n conclusies kan je onmogelijk trekken obv 1 sample. Als er al niet aan die statistische vereiste qua steekproefgrootte voldaan is, kan je onmogelijk valide conclusies afleiden.
Oud 10 juli 2009, 10:37   #88
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo'n conclusies kan je onmogelijk trekken obv 1 sample. Als er al niet aan die statistische vereiste qua steekproefgrootte voldaan is, kan je onmogelijk valide conclusies afleiden.
wat sample? 1 land, met een loopperiode van 5 jaar. Lees het rapport maar eens vooraleer ge hier met uw vingerke begint te zwaaien. Zelfs de VN kan zich erin terugvinden, en hier staat wat time ervan maakt
Oud 10 juli 2009, 10:49   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat sample? 1 land, met een loopperiode van 5 jaar. Lees het rapport maar eens vooraleer ge hier met uw vingerke begint te zwaaien. Zelfs de VN kan zich erin terugvinden, en hier staat wat time ervan maakt
Samplegrootte = 1. Daarmee kan je al onmogelijk spreken van een valabele test. Als ik voor mijn thesis een empirisch onderzoek met zo'n samplegrootte had ingediend mijn promotor eens goed lachen. Ik zal die pdf wel lezen, maar als de samplegrootte zich daar werkelijk toe beperkt ...
Oud 10 juli 2009, 11:02   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door Savatage : 10 juli 2009 om 11:02.
Oud 10 juli 2009, 11:15   #91
willem1940NLD

Standaard

Benieuwd of er nu coffeeshops gaan komen in Portugese grensdorpen; plenty "achterland".
Oud 10 juli 2009, 14:37   #92
Ambiorix

Standaard

Citaat:
eum, wat is er allemaal zo verschrikkelijk mis NA die decriminalisering?

PEEEEUUUT
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:12   #93
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
verklaar
Gedogen is wetten uitvaardigen maar die niet toepassen. Hij heeft gelijk hoor.
Maar verbieden werkt ook niet. Elke revolutie is trouwens gestart door mensen die beslissen dat het genoeg geweest is en de regels massaal aan hun laarzen beginnen te lappen, want samen staan ze sterk.
En dat is precies wat in elk land gebeurt: mensen lappen massaal de drugswetten aan hun laars en dat gaat er heus niet op verbeteren.
Ik blijf geloven in een systeem van verbieden daar waar de reden duidelijk, eerlijk en begrijpelijk is. Verbieden om onder invloed een auto te besturen of wapens te hanteren, valt onder die categorie want daarmee breng je anderen in gevaar.
Verbieden toucours onder de slogan "het is slecht voor de gezondheid/maatschappij" is als de hele klas straffen omdat Jefke stout geweest is voor iets waar hij niet eens iemand anders kwaad mee heeft gedaan (zoals met zijn piet spelen ofzo), en dus volgt men het gewoon niet op.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2009, 15:20   #94
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Substantiemisbruik. Ik doel dan op niet alleen wat wij kennen als softdrugs maar ook de sociaal acceptabele drugs alcohol en tabak. Elke keer dat iemand een argument heeft tegen de legalisatie van softdrugs komt men met het tegenargument "maar alcohol en tabak zijn ook legaal en daar zijn ook problemen mee". En dat klopt maar dat acht niet geen plus voor softdrugs maar een min voor alcohol en tabak. Stel we zouden het legaliseren dan komt er een softdrugs producerende industrie met bijkomende lobby waar bronnen ellende uit voortspringt. Voor je het weet zitten mensen te blowen op straat en dringt het de populaire cultuur binnen waardoor jongeren net als met tabak door groepsdruk als tiener er mee gaan beginnen waardoor het stug zal oplopen naar het niveau van tabak.
Dat is al zo hoor. Helaas is cannabis een van de middelen die een niet te onderschatten psychologische schade toebrengt indien gebruikt op te jonge leeftijd. Iemand trouwens die reportage op Canvas gezien?

Citaat:
Ik ben zelf geheelonthouder en ik word nog dagelijks gepusht om toch maar een glaasje bier te nemen en mijn geheelonthouding wordt ook door sommige mensen bespot.
Correct, en een goed argument om verdomd goed na te denken over legalisering. Maar toch is de grootste stap in de die richting, namelijk decriminalisatie in Portugal, zéér hoopgevend en heeft die niet geleid tot een stijging van cannabismisbruik.
Oud 10 juli 2009, 15:22   #95
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Waarom steeds dat gekanker over negerkruid en zegt niemand ooit iets over de paddo?
Of over LSD en andere psychedelica?
Oud 10 juli 2009, 15:24   #96
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het paddoverbod in Nederland kwam er op basis van valse informatie.
Bepaalde feiten werden gelinkt aan paddogebruik, waarvan de minister achteraf moest toegeven dat dit niet correct was.

Wiet en paddo's kan je, wat betreft de uitwerking, de effecten, niet vergelijken. Elk zijn goesting.

Ik vind dat er eindelijk een consequent beleid moet gevoerd worden; ik zie geen enkele reden om paddo's te verbieden.
In zekere zin zijn hallucinogene paddestoelen nog meer softdrug dan cannabis: nog minder verslavend, minder kans op psychopathologische condities, ... (hoewel ik niet zou zeggen dat het aan te raden is dat 13-jarigen het zouden gebruiken).

Trouwens: over XTC zijn er ook studies die hebben uitgewezen hebben dat een XTC-gebruiker die een gemiddelde hoeveelheid geconsumeerd heeft, beter functioneert in het verkeer dan iemand die er geen genomen heeft.
Die kerel die in Leuven 2 kinderen omver heeft gereden, zou naar verluidt ook onder de invloed van alcohol geweest zijn, een feit dat om een of andere reden verzonk in het XTC-verhaal.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 10 juli 2009 om 15:26.
Oud 10 juli 2009, 15:32   #97
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
een minderjarige toeriste die denkt dat het een goed idee is om hier veel te gaan lopen gebruiken zonder enig idee wat ze doet en daarna eindelijk de moed verzameld om haar zelfmoordplannen uit te voeren.
Het is nooit een goed idee om "zomaar" even entheogenen te gaan gebruiken, en al zeker niet als er een psychologische conditie aan de gang is. In die zin is er maar één oplossing zowel voor een verbodsbeleid als voor legalisatie: sensibiliseren en promoten van "responsible substance use".
Oud 10 juli 2009, 15:33   #98
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er dan subjectief aan mijn waarneming? Ik zeg dat ik nergens mensen openbaar op straat drugs heb zien gebruiken, noch heb ik één coffeeshop gezien. Wat valt er dan zo te zien in Portugal van hun softdrugsbeleid?
Uw niet-vaststellen is misschien wel een aanwijzing dat het decriminalisatiebeleid in Portugal werkt.
Oud 10 juli 2009, 15:38   #99
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Benieuwd of er nu coffeeshops gaan komen in Portugese grensdorpen; plenty "achterland".
Ik hoop van niet. Coffeeshops stigmatiseren, zoals een concentratieschool voor vreemdelingen en de marginaliteit en criminaliteit van een slecht geregelde stationsbuurt.
Oud 10 juli 2009, 20:58   #100
artisjok
Banneling

Standaard

In de kranten lees ik enkele punten uit het rapport van de Nederlandse Adviescommissie Drugsbeleid.
"Het Nederlandse gedoogbeleid voor softdrugs werkt goed, maar de overheid heeft het te veel laten slabakken. Door de gebrekkige aanpak van drugscriminaliteit is het gedoogbeleid de afgelopen vijftien jaar uit de hand gelopen. Dat is een notedop de conclusie van een rapport dat de Nederlandse Adviescommissie Drugsbeleid vandaag voorstelde."
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...gs-werkt.dhtml

Voor de kweek, de aanvoer naar de coffeeshops moet een oplossing gevonden worden. Nu is die dikwijls in criminele handen.

Het rapport adviseert ook om de minimumleeftijd voor alcohol op te trekken van 16 naar 18 jaar.

Heeft iemand een link naar het rapport zelf?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be