![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle uitkeringen middelengebonden maken? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 31,43% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 51,43% |
daar valt over te praten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() @maddox
Citaat:
In feite ben ik er tegen, omdat het mijn weinig zin lijkt te hebben de welgestelden een dik betaald "zacht overstapje" te bezorgen op staatskosten tussen twee goedbetaalde contracten, of een paar luxueuze recuperatie-sabbatmaanden, terwijl slecht tewerkstelbaren onbeperk van tijd in de goot mogen creperen. Dit is weer hoofdzakelijk een bijdrage aan verder kloof- en elitevorming. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2011 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eno2
Degene die alles opgezopen heeft en een huis huurt geven we een uitkering en degene die het eten uit zijn mond gespaard heeft voor zijn stulpje laten we creperen. Mooie staat heb jij voor ogen.
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier over de lage middenmoters en laagverdieners met een woningwens, die met inspanningen een eigen woonst proberen te verwerven. Uw voorstel kloot net die mensen, die volgens mij net "boven" uw inkomensniveau zitten. Da's pas geniaal.
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 januari 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met een progressieve overstap naar diegenen, die wél alleen hun plan kunnen trekken. De belastingen zijn progressief, waarom zouden de uitkeringen dan niet progressief (moeten) zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt heeft hun fiscus daardoor zo jaarlijks 100.000.000 € extra inkomsten gezien, verleden jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang je eigen middelen hebt, niet aankloppen. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2011 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijg je plots mensen die Monogask ofzo worden.
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe jaloers kan je eigenlijk zijn op diegenen die wel hun boterham verdienen en een paar sneetjes achter de hand houden voor mindere tijden.....pathetic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De progressiviteit zou maar mogen gelden voor de laag mensen tuusen de onderlaag- die niets bezit - en de bovenlaag (die geen uitkeringen behoeft). 2 Ik heb het over middelencontrole, dus bezit + inkomen. Niet allen over loon of inkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Weeral in onmacht gevallen? Niet persoonlijk worden, jongen, maar ja, zonder tanden kan je niet anders hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Hoezee hoezee
het water stroomt naar zee hoezeer dat ook een stank van onrechtvaardigheid verspreidt. We willen dat niet indammen. Onze middelen gaan ze niet uitkammen. De staat heeft geld genoeg voor het gooien over de boeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit me aan bij maddox. Waar eno's idee toe leidt is dat mensen die bijv. 650 euro lening / maand af te betalen hebben voor hun koopwoning, bij (tijdelijk) gebrek aan eigen inkomen al snel verplicht zouden worden hun huis te verkopen en iets te gaan huren voor pakweg 550 euro. Als ze huren krijgen ze immers weer de volledige uitkering waarmee ze huur kunnen betalen. Je brengt die middengroep op die manier steeds opnieuw aan lager wal. Als je dan ook nog snél moet verkopen ga je een pak minder uit die verkoop halen dan erin zat. Leuk voor de nieuwe kopers, maar dramatisch voor de verkopers.
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() misschien zou je beter ergens anders medelijden zoeken dan op een forum? Denk je de enige te zijn met "een probleem"?
Laatst gewijzigd door lantjes : 13 januari 2011 om 17:58. |
![]() |
![]() |