Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 13:58   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Peumans is een blaaskaak die hier weer wat elektoraal voordeel uit wil halen.

Hij heeft het z'n vader beloofd....
Moet die kwast er iemand anders bijsleuren ?
Kan hij niet voor zichzelf opkomen ?

Ik vind dat het een dikke hypokriet is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 14:58   #82
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Het maakt niet eens uit wat de va of grootva van Peumans heeft gedaan of gedacht. Intussen is (klein)zoon Peumans groot genoeg om zijn eigen keuzes te maken.

Laatst gewijzigd door Cisalpina : 15 juli 2009 om 14:59.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:03   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En je blijft maar de zoon verwijten wat mogelijks zijn vader, of nog eer zijn grootvader, uitgespookt heeft zowat een dikke halve eeuw geleden.

Ga je heel dat gezin, met de drie komende generasies erbij, naar Siberië sturen?

Eén woord: afgrijselijk.
Ik verwijt niets. Ik stel alleen maar vast dat vele Vlaams-nationalisten uit dit nest komen. En Peumans dus ook. Tenminste naar wat men hier vertelt, en dit doet men niet zo maar.

Nu, in casu, Peumans haalt er zelf zijn vader bij als argument om niet naar royalistische bedoeningen te gaan. Hetgeen ook wat zielig is. Heeft hij dan Peumans dan geen eigen mening? En dus, hij beroept hij zich wel degelijk op zijn voorouders om dit wel en/of dit niet te doen. En vermits hij dat zelf doet, waarom zou ik dat dan niet mogen doen. Ik haal maar gewoon aan wat hij zelf expliciet aangeeft.

Laatst gewijzigd door system : 15 juli 2009 om 15:06.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:10   #84
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom komen er weinig of geen Vlaams Nationalistische politici uit "fatsoenlijke" families ?
Waarom heeft de grote meerderheid van hen een bruine of zwarte achtergrond ?
Waarom hebben bijna al hun voorouders gecollaboreerd met de Duitsers ?

Het is al meermaals aangehaald hier.
Ik zoek echter nog steeds naar een aanvaardbare uitleg.
Oud 15 juli 2009, 15:12   #85
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik verwijt niets. Ik stel alleen maar vast dat vele Vlaams-nationalisten uit dit nest komen. En Peumans dus ook.
Van de NVA noem er dan eens "vele" op .

Citaat:

Tenminste naar wat men hier vertelt, en dit doet men niet zo maar.
Ach ja nee mensen vertellen nooit zomaar wat.

Citaat:
Nu, in casu, Peumans haalt er zelf zijn vader bij als argument om niet naar royalistische bedoeningen te gaan. Hetgeen ook wat zielig is. Heeft hij dan Peumans dan geen eigen mening? En dus, hij beroept hij zich wel degelijk op zijn voorouders om dit wel en/of dit niet te doen. En vermits hij dat zelf doet, waarom zou ik dat dan niet mogen doen. Ik haal maar gewoon aan wat hij zelf expliciet aangeeft.
Onzin hij heeft een belofte gemaakt, JIJ hoeh hem verantwoordelijk voor wat zijn vader/grootvader deed op basis van geruchten.

Het is duidelijk dat je excuses zoekt om toch maar iets slecht te kunnen zeggen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:13   #86
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom komen er weinig of geen Vlaams Nationalistische politici uit "fatsoenlijke" families ?

Ook voor jou je zegt meerderheid: welke dan van de huidige NVA of VB .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:19   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ook voor jou je zegt meerderheid: welke dan van de huidige NVA of VB .
De NVA is ontstaan uit malcontente VU en VB'ers.
Het is dus eigenlijk één pot nat.

Over de stichter-fondateur van het Vlaams Blok hoeven we niet meer te praten R.I.P. Woorden zouden trouwens te kort schieten.

Kunt U trouwens mijn vraag fatsoenlijk beantwoorden ?

Ik zou dat erg op prijs stellen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 juli 2009 om 15:19.
Oud 15 juli 2009, 15:21   #88
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal er eens eentje geven : het Vlaams-Nationalisme is er in de allereerste plaats gekomen om "Amnestie" te verkrijgen na de repressie die in België zeer zwaar en dikwijls zeer onrechtvaardig was. Indien in de prille jaren '50 tijdens de CVP homogene regering hier een aanvaardbare wet gestemd zou zijn was er waarschijnlijk zelfs geen Volksunie ontstaan. Door het in dialoog gaan met het "establishment" en het aanvaarden van een "federalistische oplossing" is de toenmalige Volksunie gesplitst in een onverzoenlijke
Nationaal-Flamingantische vleugel : het Vlaamse Blok en een stap voor stap beweging : de Volskunie (de latere verdere splkitsing is een andere geschiedenis).

Het "revanchisme" heeft in die vlaamse beweging altijd een grote rol gespeeld.

Terzijde : om niet misbegrepen te worden , het waals separatisme is eigenlijk van oudere datum, dat begint bij de fameuze uitspraak "il n'y a pas des belges" en had vooral wind in de vleugels tijdens de anti-royalistische
strijd van de Walen tijdens de koningskwestie. Dat de Vlaamse Separatisten en de Franstalige separatisten elkaar niet konden en nog steeds niet kunnen vinden is gewoon voor "het establishment" een goede zaak !

Je zou bovendien kunnen stellen dat het flamingantisme een duitse uitvinding is, gedaan tijdens de oorlog 14-18 ondanks het massale maken van burgerslachtoffers en het nutteloze vernietigen van Leuven.. de "flamenpolitik", terwijl het Waalse Nationalisme iets is van de eeuwwisseling...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:21   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NVA is ontstaan uit malcontente VU en VB'ers.
Het is dus eigenlijk één pot nat.

Over de stichter-fondateur van het Vlaams Blok hoeven we niet meer te praten R.I.P. Woorden zouden trouwens te kort schieten.

Kunt U trouwens mijn vraag fatsoenlijk beantwoorden ?

Ik zou dat erg op prijs stellen.
je antwoordt niet op de vraag.

ga eens alle huidige NVA-politici af en zeg ons hoe zij met collaborateurs in WOII kunnen gelinkt worden. en vooral, in welke mate dat dit invloed geeft op hun huidig gedrag.
Oud 15 juli 2009, 15:22   #90
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kinderen zijn niet verantwoordelijk voor de daden van hun ouders (en al helemaal niet als ze geboren zijn na de feiten).

Je kan even goed Duitse kindjes geboren in 2000 beschuldigen van oorlogsmisdaden begaan in 1939-1945.

Bij jouw voorouders zullen er ook wel minder fraaie figuren gezeten hebben (zoals bij de voorouders van eenieder van ons), maar dat zegt niets over jou.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 15 juli 2009 om 15:23.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:22   #91
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

& wat zou Peumans doen indien er een president staatshoofd was ipv een koning ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:27   #92
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het artikel las: die man is niet de geschikte persoon voor die plaats.
Het is nu al duidelijk, hij heeft aangetoond dat hij zal verzaken aan enkele noodzakelijke aspecten van zijn job. Zal men dat zomaar tolereren? Kan men hem niet sanctioneren indien hij moedwillig zijn taak niet naar behoren uitvoert?
Recepties bij wonen, pollekes van omhooggevallen "edelen" schudden en mee doen aan poppenkasten van sprookjesfiguren lijken me geen noodzakelijk aspect van de functie van een Vlaams parlementsvoorzitter.

Hij moet zorgen dat het Vlaams parlement goed draait en dat de vergaderingen ordentelijk verlopen, de hielen likken van ondemocratische parasitaire staatshoofden is geen deel van zijn taakomschrijving.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 15 juli 2009, 15:28   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Kinderen zijn niet verantwoordelijk voor de daden van hun ouders (en al helemaal niet als ze geboren zijn na de feiten).

Je kan even goed Duitse kindjes geboren in 2000 beschuldigen van oorlogsmisdaden begaan in 1939-1945.

Bij jouw voorouders zullen er ook wel minder fraaie figuren gezeten hebben (zoals bij de voorouders van eenieder van ons), maar dat zegt niets over jou.
Kinderen kunnen idd niet verantwoordelijk gesteld worden voor het gedrag van hun ouders.

Het valt echter wel op dat bijvoorbeeld de politici van andere partijen een veel kleinere "zwart-bruine" achtergrond hebben.

Zou vlaanderen niet beter af zijn als die vlaamse partijen een onbesproken achtergrond zouden hebben ?

Nu komt het allemaal zo over als "Mein Kampf".
Oud 15 juli 2009, 15:29   #94
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
& wat zou Peumans doen indien er een president staatshoofd was ipv een koning ?
zich volschransen, zeker? en een walsje zetten met de First Lady.
Oud 15 juli 2009, 15:32   #95
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kinderen kunnen idd niet verantwoordelijk gesteld worden voor het gedrag van hun ouders.

Het valt echter wel op dat bijvoorbeeld de politici van andere partijen een veel kleinere "zwart-bruine" achtergrond hebben.

Zou vlaanderen niet beter af zijn als die vlaamse partijen een onbesproken achtergrond zouden hebben ?

Nu komt het allemaal zo over als "Mein Kampf".
Zou België niet beter af zijn als hun staatshoofd een onbesproken achtergrond zou hebben, ipv uit een familie te komen van massamoordenaars en slavendrijvers?
Oud 15 juli 2009, 15:36   #96
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

In de laatste 10 tot 15 berichten staat zoveel flagrante onjuistheden, ... teveel voor de beperkte tijd die ik nu heb om ze met glans de grond in te boren.

Eén ding geef ik nu al mee: onze Waalse broeders destijds waren meer aktief als meeheulers met de bezetter; maar de Waalse broeders kappen niet op de afstammelingen van de verkeerden. Zij draaien niet en blijven niet draaien met dat mes in die wonde van hun eigen broeders.
Wel draaien en blijven zij draaien met dat mes, dat ook vastgehouden wordt door de Vlaamse o-zo-juisten in de wonde van de Vlaamse afstammelingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:37   #97
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de laatste 10 tot 15 berichten staat zoveel flagrante onjuistheden, ... teveel voor de beperkte tijd die ik nu heb om ze met glans de grond in te boren.

Eén ding geef ik nu al mee: onze Waalse broeders destijds waren meer aktief als meeheulers met de bezetter; maar de Waalse broeders kappen niet op de afstammelingen van de verkeerden. Zij draaien niet en blijven niet draaien met dat mes in die wonde van hun eigen broeders.
Wel draaien en blijven zij draaien met dat mes, dat ook vastgehouden wordt door de Vlaamse o-zo-juisten in de wonde van de Vlaamse afstammelingen.
Bij onze Waalse broeders is er geen Vlaams Belang, geen NVA, geen LDD of Spirit.

Er is alleen het FDF, maar die werd gevormd met andere ideeën.
Oud 15 juli 2009, 15:38   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Heb ik ook pas vernomen dat de Peumansen eerder 'zwart' waren tijdens de oorlog. Nu, dat verwondert me niet. Sauwens komt ook uit die hoek ( Sint Maartenfonds). Dus, vaak bestaat het overgrote deel en zeker de kern van de Vlaams-nationalisten uit nazaten van 'zwarten'. Dat is gewoon zo. Zelfs Van der Elst, eerste voorzitter van de VU indertijd, gaf dat toe (alhoewel hij zelf niet uit dat milieu kwam). Het is dus maar te hopen dat Peumans geen andere ideeën 'van zijn vader heeft meegekregen'.
Zoals ik in een andere draad al heb aangehaald:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giserke
Eigenlijk moeten we klacht neer leggen voor laster en eerroof op dergelijke opmerking.
Maar we doen het niet, want hoe meer jij jou mond opendoet, hoemeer fruitvliegen en maden zichtbaar zijn, en hoemeer mensen inzien dat de Vlaamse fruitboom verse vruchten aanbrengt.

Laatst gewijzigd door giserke : 15 juli 2009 om 15:39.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 15:40   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij onze Waalse broeders is er geen Vlaams Belang, geen NVA, geen LDD of Spirit.

Er is alleen het FDF, maar die werd gevormd met andere ideeën.
wat dus wilt zeggen dat alle Waalse politici denken vanuit het Waals/Franstalig belang. in Vlaanderen zijn er maw nog partijen die aan het Belgisch belang denken...
Oud 15 juli 2009, 15:41   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat dus wilt zeggen dat alle Waalse politici denken vanuit het Waals/Franstalig belang. in Vlaanderen zijn er maw nog partijen die aan het Belgisch belang denken...
Dat schreef ik niet.

Ik wil hiermee illusteren dat de zuurtegraad van de Walen niet zodanig hoog is dat je er zoveel extreme partijen met zuurstof kan van voorzien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be