![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ben nog aan het zoeken naar getal/percentage op het totaal aantal moslims. "Gewone" moslims (ongeveer 90%) heten / noemen zich soennieten, het meeste van de overige 10% sjiïten en er blijft dus voor de "vreedzame" Soefi veel minder over dan de 10% die ik in mijn vorige posting gemakshalve aannam. http://www.scholieren.com/werkstukken/7876 Het tafereeltje uit Senegal hieronder lijkt mij onbestaanbaar in een "gewoon" islamitisch land. ![]() Ik kom er ook niet achter of Senegal wel door moslims wordt gezien als een moslim-land: http://forums.marokko.nl/archive/ind...t-1236768.html http://forums.marokko.nl/archive/ind...t-2704931.html ALS Senegal "leefbaar" mag heten èn "moslim-land" dan nog is het een stofje aan de weegschaal.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet in hoeverre de kip een ei heeft gelegd.
Je kan het bijvoorbeeld ook omdraaien, misschien vindt de Islam eerder een voedingsbodem in landen waar het slecht gaat... Wat ook wel meespeelt: sommige aspecten van de Islam kunnen de economische ontwikkeling remmen. Vb in landen waar vrouwen niet mogen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om de titel van deze thread te bevestigen : ook in Maleisië,zogenoemd 'gematigd', is de vrijheid van de mens zoals wij die kennen nog verre van bestaand (lees maar zelf): Zes stokslagen voor moslima model dat bier dronk ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() Ik las dat ook juist vandaag over dat fotomodel.
Maleisie presenteert zichzelf graag als een gematigd, harmonieus, multiraciaal land, maar alle moslims liggen onder de knoet van de Islamitische wetgeving - zoals dat geval goed toont. Als je er met de mensen praat, merk je ook van die raciale harmonie niet veel meer - de Indiers vinden dat de Chinezen al het geld controleren, de Chinezen vinden dat de Maleiers corrupt zijn en zich meer illegaal gedrag kunnen permitteren, enz. Voor een toerist is Maleisie inderdaad een relatief modern en aangenaam land, maar voor de inwoners is het niet al zo plezant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Minister
|
![]() Wat moet ik hier nu nog aan toe voegen?
Nine Christians arrested accused of proselytizing Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem dat een fotomodel gestraft wordt voor het overtreden van de wet? Wij straffen hier toch ook criminelen. Dat de straf niet echt menslievend is naar Westerse normen, akkoord. Maar DAT heeft helemaal niks te doen met vrijheid hé. Nog eentje: wat heb je eigenlijk aan "vrijheid & rechten" hier in het Westen als de staat ze zonder veel poeha kan afnemen. Soit, to stay on topic. Als ik mijn familie & vrienden niet moest achterlaten, zou ik zonder problemen in een land als Maleisië, Turkije of zelfs Marokko kunnen leven. Ik begrijp dat moslimlanden voor de xenophobe posters hier, de hel op aarde moeten zijn. Maar ik ken die landen vrij goed & ben ervan overtuigd dat ik niet al te veel "vrijheid" zou moeten inleveren. Citaat:
![]() Uw generalisaties houden geen steek...
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...vangenis.dhtml
Het is onzin om te stellen dat de islam van nature vredelievend is. Dit artikel is 1 van de velen bewijzen van het tegendeel. Ik laat in het midden of dit uitgelokt wordt door de dictaturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iraanse vrouwen worden voor hun executie nog even verkracht.
Om Allah niet teveel tegen het hoofd te stoten trouwt men wel! http://frontpage.fok.nl/nieuws/11454...e-in-Iran.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Je bood aan om "Als je iets niet begrijp, aarzel niet. Ik leg het je wel uit."
Kan je me uitleggen "Als ik de beide lijsten bekijk, de moslimlanden en de niet-moslimlanden zijn er toch in beide lijsten landen waar het niet voor iedereen even fijn is om te leven. Zijn er in beide lijsten landen waar het er niet zo democratisch aan toe gaat naar onze normen. Ik begrijp niet waarom jij die vraag stelt voor moslimlanden." http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=72 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Is Jordanië eigenlijk al langsgekomen?
Volgens mij kan je dat wel beschouwen als een gematigde moslimstaat met (voor zo'n arm land) betrekkelijk veel vrijheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Hier sé:
"Jordan has the lowest risk of human rights violations in the Middle East and North Africa and one of the lowest in the world in a study performed by Maplecroft which used Amnesty International and Human Rights Watch reports to compile its human rights monitoring system. When compared to other states in the Middle East, Jordan ranks very highly. Jordan is recognised as the most democratic monarchy in the region and ranks higher than many republics being the 5th most democratic nation in the Middle East and the 3rd in the Arab World. Jordan is also the only nation in the Middle East and North Africa that is a member of the International Criminal Court, which prosecutes those who commit crimes against humanity, war crimes, aggression, and genocide.[1] " Soit, ge moet de rest maar eens doorlezen. Valt nog goe mee vind ik: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Jordan Ik ben benieuwd of er nog gereageerd gaat worden ![]() Laatst gewijzigd door dejohan : 18 augustus 2009 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of is dat anders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb nog niet gehoord dat rechtbanken in de USA mensen veroordeeld hebben tot stokslagen, tazering of beschieting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog veel werk aan de winkel voor ik dit een echte democratie noem hoor. Wel het enige moslimland waar ik eens naar toe zou gaan, ik zeg wel ZOU. |
|
![]() |
![]() |