Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 19:45   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb op dit forum al eens een hele discussie gehad die ontaarde in een vergelijking tussen systeem, beerput, stront, etc... Dat ga ik deze keer rustig ontwijken.
Je was wat laat met die kurk er op te zetten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:45   #82
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dit is typisch voor dit forum!! Jullie zijn er altijd als de kippen bij wanneer er eens iets 'minder positiefs' over onze Vorst verschijnt. Allé, minder positief, laten we zeggen smerige roddels uit rioolbladen.

Maar als iets verschijnt wat alleen maar positief is, daar zwijgen jullie over als het graf. En jullie zwijgen vooral als het graf, wanneer het om onze Vorst gaat.

Zijne Majesteit de Koning betaald zelf voor een groot deel de kosten voor de restauratie vh Paleis. EN hIJ HEEFT DIT ZELF VOORGESTELD!!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eis-zelf.dhtml

Iedereen die nu nog een slecht woord heeft over onze Vorst is van erg slechte wil en is niet in staat een objectieve kijk te werpen op deze wereld!
Zelf
Oud 15 juli 2009, 19:46   #83
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik heb op dit forum al eens een hele discussie gehad die ontaarde in een vergelijking tussen systeem, beerput, stront, etc... Dat ga ik deze keer rustig ontwijken.
Ja, vooral de Vlaams-nationalistische-separatistische-republiceinse garde/bende is daar kampioen in. Precies alsof ze vers uit de varkensstal komen. Dergelijke boerse gedragingen.
Oud 15 juli 2009, 19:49   #84
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben aan't verbouwen.
Ik wil ook gerust een regeling treffen waarbij de staat 2/3de direkt betaald, en het andere derde van een uitkering komt, die ook door de staat is betaald.
Helaas ben ik niet uit de vagina van een adelijke dame geslingerd. Dus moet ik ervoor werken.

Man, realiseer je eens: we hebben het over de Koning! Niet over een simpele burger. Die heeft daar recht op vanuit Zijn functie.

Wat ik wilde zeggen: Hij moest dit niet betalen, maar deed dit uit vrije wil!

Ik vraag me af hoevelen dit zouden doen.
Oud 15 juli 2009, 19:51   #85
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Ja, vooral de Vlaams-nationalistische-separatistische-republiceinse garde/bende is daar kampioen in. Precies alsof ze vers uit de varkensstal komen. Dergelijke boerse gedragingen.
De placenta's die uit de koeien komen vallen en door de boeren worden opgeraapt, worden met het nodige enthousiasme op de koninklijke gezichten gesmeerd. Wie dabt er dan rond in het vuil?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:52   #86
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog liever boers en eerlijk en zelf voor mijn eigen geld werkende,dan hovaardig en hoog van de toren blazend te leven op de kosten van de maatschappij....

Gesnapt mijne beste royalist.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:56   #87
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik kan kiezen naar welke winkel ik ga. Ik kan kiezen om bepaalde zaken zelf te vervaardigen. Ik kan kiezen om goedkopere merken te kopen. Uw vergelijking loopt compleet mank.
Maar naar gelijk welke winkel je gaat, je steunt eenzelfde economisch systeem dat nagenoeg dezelfde eigenaars en aandeelhouders vaak veel meer verrijkt dan dat ze ervoor moeten 'werken'. Net zoals je uiteindelijk voor dezelfde dotatie betaalt, ongeacht welke loonarbeid je kiest te verrichten.

Ik bedoel maar: zolang je de spelregels (hier het erfrecht (?), alsook de geldigheid van zo'n overeenkomst) niet aanpast of niet onder vuur neemt, heeft fulmineren tegen die dotaties weinig zin.

Laatst gewijzigd door Andy : 15 juli 2009 om 20:01.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:57   #88
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een besparing is een besparing, daar moeten we niet moeilijk over doen.

Het is een mooi gebaar, maar ook niet meer dan dat. Hij had ook evengoed niets vanuit de Civiele Lijst kunnen betalen hé.

Voor de persoontjes op dit forumpje had Hij dat beter niet gedaan, want Hij krijgt stank voor dank! Maar ja, dit forumpje is wel het allerlaatste waar rekening mee moet worden gehouden denk ik zo..............
Oud 15 juli 2009, 19:58   #89
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nog liever boers en eerlijk en zelf voor mijn eigen geld werkende,dan hovaardig en hoog van de toren blazend te leven op de kosten van de maatschappij....

Gesnapt mijne beste royalist.....
Zij zijn niet hoovaardig en blazen niet hoog van de toren. En Zij werken.
Oud 15 juli 2009, 19:58   #90
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man, realiseer je eens: we hebben het over de Koning! Niet over een simpele burger. Die heeft daar recht op vanuit Zijn functie.

Hahahaha, grapjurk,een beetje bijleggen mét geld dat hijzelf gekregen heeft zonder er een klop voor te moeten doen....

En wat geeft hij mijn beste, maximum 600.000 eurokes,dat is zijn indexaanpassingske dat hij belastingsvrij in zijn pollekes gestopt heeft gekregen,net als de rest van zijn belastingsvrije dotatie.....

Wij kunnen de helft van onze indexaanpassing terug in de staatskas storten in de vorm van belasting....
Oud 15 juli 2009, 20:00   #91
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Wat een onzin wordt hier verkocht !
1. de Koning woont op Belvedère, dat eigendom is van de Staat, en wordt beheerd door Regie der Gebouwen.
2. Het Koninklijk Paleis te Brussel en het Kasteel van Laken zijn dat eveneens, en worden door de Belgische staat gebruikt voor ontvangst & ceremonie. Vergeten we toch niet dat de Koning in de eerste plaats een representatiefunctie heeft.
3. alle acties van de Koning dienen door de regering te worden goedgekeurd.
Dus, als de Koning (lees dus de regering) beslist dat een deel van dotatie die hij krijgt (waarvoor hij tot op heden geen verantwoording dient af te leggen, en dat is alweer beslist door de regering), dat kan dat alleen maar een goede zaak zijn. Immers, het Koninklijk Paleis te Brussel is één van de toeristische blikvangers van Brussel en dus ons land.
4. De Koning betaalt geen huur. Dat klopt. Men vergeet daarbij meestal (of is het : men wéét gewoon niet) dat de meeste van de gebouwen waarin de familie woont, uit de schenking komen die Leopold II heeft gedaan. Dat hij zijn rijkdom niet zo 'ethisch' bijeengesprokkeld heeft, is een totaal andere discussie. Dat is misschien geen reden om geen huur te moeten betalen, het is wel een uitleg.
5. De renovatie gebeurt naar aanleiding van een of andere top, die niet door de Koning maar door politici wordt bijeengeroepen. Omdat die politici voor erfgoed en cultuur weinig of geen oog hebben, is er weinig ruimte voor restauratie.

Het is blijkbaar bon ton te schieten op de Koninklijke familie, maar men vergeet na te denken over wat het alternatief zal zijn...
Heel goed gezegd maar och die mannen hier op dit forum willen gewoon de realiteit niet onder ogen zien. De Koning blameren dat het een lieve lust is, daar kikken zij op.
Oud 15 juli 2009, 20:01   #92
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij zijn niet hoovaardig en blazen niet hoog van de toren. En Zij werken.
De quote van het jaar,werken noemt U dat,hahahaha...

Je kan de krant niet openslaan of ze blijken in laken op verlof te gaan of nét uit verlof terug te keren.....

Werken mijn beste,dat is een woord waar ze in laken nog nooit van gehoord hebben,zulks reserveren ze graag voor het klootjesvolk,die zullen wel voor hun dodatie gaan werken....
Oud 15 juli 2009, 20:24   #93
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Functie verkregen door wat? Uit de juiste adelijke foef te zijn gewrongen? Wat heeft mijn ma haar foef niet dat die van Albert z'n ma (wie was't nu ook alweer) wel heeft?!
Oud 15 juli 2009, 20:39   #94
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Functie verkregen door wat? Uit de juiste adelijke foef te zijn gewrongen? Wat heeft mijn ma haar foef niet dat die van Albert z'n ma (wie was't nu ook alweer) wel heeft?!
Een piet van koninklijke huize op haar palmares...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 21:05   #95
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een piet van koninklijke huize op haar palmares...
Zelfs dat is géén garantie mijn beste, delphinneke kan daarover meespreken....

Die koninklijke gabber die destijds steevast tijdens zijn nieuwjaarspeeches afkwam met het gezin is de hoeksteen van de samenleving...

Diezelfde koninklijke gabber ging voor bospoeper spelen ,om achteraf zijn buitenechtelijke dochter niet te willen erkenen...

Schoon volk daar in laken,en dan te zeggen dat er hier zijn die daar zo hoog mee oplopen....

Misschien hopen die later om ook eens een medailleke te mogen krijgen als dank voor hun royalistisch fangedrag.......

Laten we maar zeggen de nieuwe orde die de koning ter zijner ere in het leven heeft geroepen,én waar hij het stichtend voorbeeld van was...

Ridder in de orde van de koninklijke bospoepers....

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 juli 2009 om 21:05.
Oud 15 juli 2009, 21:25   #96
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Toch even duidelijk maken: het geld voor de restauratie komt van de "civiele lijst". De definitie daarvan:

"De Civiele Lijst van de Koning bevat alle middelen die de Natie ter beschikking stelt van het Staatshoofd om hem of haar in staat te stellen de koninklijke functie in alle morele en materiële onafhankelijkheid uit te oefenen.

De lijst bevat enerzijds een dotatie die eens en voor altijd wordt vastgelegd en geeft de Koning anderzijds een gebruiksrecht op de koninklijke gebouwen om hem in staat te stellen het land permanent te vertegenwoordigen met de noodzakelijke waardigheid en luister.
"

Wanneer dus de koning naar aanleiding van een internationale top-bijeenkomst zijn paleis laat verfraaien, dan MOET dat gebeuren met het geld van de civiele lijst, die dient daar juist voor!
Dat de koning de restauratie ZELF zou betalen is pure misleidende propaganda. De koning betaalt niets zelf, de betaling gebeurt vanuit de middelen die daar van rechtswege voor voorzien zijn, en die afkomstig zijn van MIJN belastingsgeld.

Het is onbegrijpelijk dat volwassen mensen, om het nog niet te hebben over journalisten, in deze leugen intrappen!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 21:35   #97
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

PR mag wat kosten.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 21:37   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zeg, in welk sprookje speel jij mee als schone slaapster.

Uwe koning zijn kot is zogezegd geschonken aan de Belgische staat maar onder de voorwaarden dat al zijn nazaten het recht hebben op het nut. Met andere woorden wil dat zeggen, het is van hem en zijn erfgenamen maar het staat op naam van de Belgische staat die het in hun plaats moet onderhouden, alle kosten moet dragen en zij dienen nooit successierechten te betalen.

Wel, onder die zelfde voorwaarden mag de staat mijn paleis ook hebben.
vervalt een contract niet na 100 jaar of zo, want we kunnenzo nog 1000 jaar dat nest zitten kweken ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 21:41   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De overheid heeft dat voorstel destijds blijkbaar aanvaard. De koning en diens familie zullen daar zeker niet slechter van geworden zijn, maar de staat wellicht evenmin. Zij verwierf een patrimonium, enkele toeristische trekpleisters en nogal wat gebouwen die ook een zekere waarde kennen.

Het zou me verbazen moest uw stulpje iets gelijkaardigs te bieden hebben aan de staat.
Andy, wat is de waarde van de discounted cashflow van de koninklijke stichting versus de belgische staat. Dus wat is de som van alle transferts van de laatste 20 jaar, of van de volgende 20 jaar ?

Wat is de meerwaarde voor onze economie van het koningshuis . Dus hoeveel miljard brengt dat op ??? En graag een beetje getallen, niet zeggen dat het moeilijk is, as het moeilijk is, is het meestal 0
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 22:15   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Je kan de krant niet openslaan of ze blijken in laken op verlof te gaan of nét uit verlof terug te keren.....
.
En alsof hun dotatie nog niet hoog genoeg is doen ze dat nog op onze kosten ook, de parasieten!!!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=108726
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be