![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het document? | |||
Goed |
![]() ![]() ![]() |
21 | 44,68% |
Slecht |
![]() ![]() ![]() |
26 | 55,32% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de mails zijn al naar de politici en we gaan binnenkort proberen naar de media te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() omdat ze nu al hoog zijn en dat zal niet veranderen.
hoe minder inwoners, hoe hoger de belastingen zodat de staat genoeg geld heeft om haar eigen ding te doen. hoe meer inwoners, hoe lager de belastingen omdat er meer inwoners zijn die belastingen betalen/consumeren, ... Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar, waarom zouden ze hoog zijn? we zijn toch af van de last Wallonië? waarom zouden we die transfers van nu niet gebruiken, volgens jou? of zijn er geen transfers op dit moment?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() maar er komen wel bijkomende bevoegdheden: buitenlands beleid (ambassades + personeel), defensie (eigen leger, kazernes, ...), justitie (gevangenissen, politie, ...), sociale zekerheid, ... en dat moet ook allemaal betaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus jij zegt hier dat een onafhankelijk Vlaanderen niet kan overleven en dat dus Nederland die last zal moeten dragen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap U niet Shadowke. Ik snap U echt niet. Feit is dat ik geen, en ik herhaal: ik wil geen Hollander worden. Of U nu schermt met een vlaamse deelstaat of niet kan me niet schelen. Onze emailadressen en website's zullen allemaal gaan eindigen met nl..... Laatst gewijzigd door Henri1 : 15 juli 2009 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
in een onafhankelijk vlaanderen kunt ge dit serieus afslanken. nu jij Geef 1 zinnig en echt voordeel voor zo'n fusie genaamd NEderlanden. Laatst gewijzigd door 1207 : 15 juli 2009 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wees maar niet bang, Henri1, wij willen jou ook niet als Hollander hebben. Toch zóu ik naar de arts gaan, om iets aan je Hollanderfobie te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja. Daar heb ik geen probleem mee.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 juli 2009 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
dus zij kan samen met Vlaanderen, niet enkel alleen Nederland, dan de lasten dragen. vergeet niet dat vlaanderen ook 2/3 van de belgische staatsschuld zal moeten meepakken. en hoe ga je dat afbetalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar hoe ga jij aan Nederland uitleggen dat wij, Vlaanderen, met Nederland willen 1 land vormen omdat we anders onze schulden niet kunnen betalen? terwijl jij zelf geen land wilt vormen met Wallonië, omdat die hun schulden niet kunnen betalen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
het VB? die zijn idd tegen alles. ik begin dat ook beu te worden. vorige keer was het de laatste keer dat ik er nog op stemde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ook daar zou ik niets tegen hebben, maar het lijkt me meer voor de hand liggen dat Vlaanderen en Nederland samen een nieuwe eenheid zullen vormen. Niet de een bij de ander of de ander bij de een, maar een nieuw samenwerkingsverband. Ik versta niet wat daar verkeerd aan is.
Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 juli 2009 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
je geeft geen antwoord op mijn vraag. (dat is hier juist zoals het federaal parlement: vragen ontwijken) Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 juli 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |