Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Waarom zo weinig hierover in de pers?
Omdat het geen moslims zijn die vermoord worden 2 5,56%
Omdat de daders moslims zijn 18 50,00%
Omdat men het niet op Bush kan steken 6 16,67%
Omdat men het niet op Sharon kan steken 2 5,56%
Om het Vlaams Blok niet te steunen 8 22,22%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2004, 19:12   #81
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Zie niet wat ge wilt aantonen? Er staat niets in over Dafur!
En wanneer gaan ze manfisteren? Is de datum al bekend? Of is het niet zo belangrijk voor die mensen? "een fait divers" misschien?
Het gaat over Soedan... die mensen hebben geen "actualiteiten-magazine" online dus dit gaat over de projecten in Soedan waar ze aan werken.
Manifesteren? Wat is belangrijker denkt ge? Daar concreet aan iets werken of hier wat rondlopen met vlaggekes en trommelkes?
Concreet vandaag in Darfur? waar staat dat? of een opstelletje schrijven over een meisje dat zweepslagen krijgt. dat is nog eens zeer concreet ?

Ga het eerst eens vragen aan die mensen of ze wel weten waar Darfur juist ligt? Wanneer gaan zij burgelijke waarnemers uitnodigen voor een uitstapje naar Darfur zoals ze om de haverklap doen voor de pallies?
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 07:53   #82
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensenrechten organisaties luidden noodklok over Sudan

Uitgegeven: 7 mei 2004 07:46

NEW YORK - De Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) heeft de Sudanese overheid vrijdag beschuldigd van etnische zuivering en schending van de mensenrechten in de westelijke regio Darfur. In het gebied vechten overheidstroepen en Arabische milities al vijftien maanden tegen rebellen. De strijd heeft ten minste 10.000 slachtoffers geëist.

Volgens HRW hebben de regeringseenheden meegedaan aan bloedbaden, standrechtelijke executie van burgers, het platbranden van steden en dorpen en het met geweld ontvolken van grote stukken land die al lang worden bewoond door Afrikaanse etnische groepen.

Dorpen zijn volgens HRW "niet willekeurig maar systematisch" in brand gestoken. "Er kan geen twijfel bestaan over de schuld van de Sudanese overheid aan schending van mensenrechten in Darfur", aldus HRW-onderdirecteur Peter Takirambudde. "De VN-Veiligheidsraad moet deze brute feiten niet negeren."

Uithongeren

De Verenigde Naties meldden donderdag dat de Sudanese regering met opzet burgers uit in ten minste één stad in Darfur uithongert. De VN wijzen in het rapport ook op etnische zuiveringen en andere ernstige misstanden.

"Talrijke getuigenissen, bevestigd door de recente waarnemingen ter plaatse", wijzen volgens de VN op een strategie van systematische en opzettelijke uithongering van inheemse vluchtelingen door de regering en haar veiligheidsdiensten.

Bewaken vluchtelingen

"Het is duidelijk dat de gewapende personen die de vluchtelingen 'bewaken', de toevoer van voedsel hebben tegengehouden, net als initiatieven van de vluchtelingen zelf om het bos in te gaan om basisvoedsel te vinden", aldus het rapport.

De VN spraken begin vorige maand ook van "etnische zuiveringen" en de "tactiek van de verschroeide aarde", die milities in Darfur zouden toepassen. De Sudanese regering steunt er Arabische milities, die zeer gewelddadig optreden tegen niet-islamitische (zwarte) landgenoten.

nu.nl

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 16:00   #83
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Even terug onder de aandacht brengen, misschien is het nu niet 11.11.11 of Broederlijk Delen die hier tegen opkomen, er wordt wel degelijk over gesproken eh, dagallemaal...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 7 mei 2004, 16:08   #84
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Even terug onder de aandacht brengen, misschien is het nu niet 11.11.11 of Broederlijk Delen die hier tegen opkomen, er wordt wel degelijk over gesproken eh, dagallemaal...
HRW, 't zou er nog aan mankeren. Wanneer op de VRT? Zal die 10 sekonden misschien gemist hebben
En dat stelt ook "je vrienden" van 11.11.11 en hun gang wel duidelijk in een ander daglicht hé.

dagallemaal
Oud 7 mei 2004, 16:24   #85
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
HRW, 't zou er nog aan mankeren. Wanneer op de VRT? Zal die 10 sekonden misschien gemist hebben
En dat stelt ook "je vrienden" van 11.11.11 en hun gang wel duidelijk in een ander daglicht hé.

dagallemaal
"Mijn vrienden"

Ik stel alleen maar vast dat u eigenlijk verwacht dat IEDEREEN OVERAL METEEN op zou MOETEN REAGEREN, en dan ook nog ZENDTIJD krijgen - maar alleen op de VRT.
Dat is helaas onmogelijk lijkt mij, maar dat heb ik elders al gemeld, moest elk journaal beginnen met een lijst van alle conflicten overal ter wereld... Dan keek geen mens er nog naar.

Trouwens, die andere organisaties bieden hulp, 11.11.11 concentreert haar acties meestal rond het najaar met een campagne waar ze dan een actueel thema voor uitkiezen terwijl ze inderdaad over 1.001 zaken tegelijk zouden kunnen actie voeren, dat is echter een strategische keuze.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 7 mei 2004, 16:35   #86
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Wat gebeurt er trouwens in Soedan? Ik zag vandaag op CNN een waarneemster vertellen. De joernalist vroeg haar wat men haar verteld had. Ze zei: "Niets". Niets, omdat hele dorpen uitgemoord waren. Er heerst alleen maar stilte. Gruwelijk. Etnische zuivering van de plaatselijke zwarte bevolking.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 16:48   #87
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen maar vast dat u eigenlijk verwacht dat IEDEREEN OVERAL METEEN op zou MOETEN REAGEREN, en dan ook nog ZENDTIJD krijgen - maar alleen op de VRT.
Dat is helaas onmogelijk lijkt mij, maar dat heb ik elders al gemeld, moest elk journaal beginnen met een lijst van alle conflicten overal ter wereld... Dan keek geen mens er nog naar.

Trouwens, die andere organisaties bieden hulp, 11.11.11 concentreert haar acties meestal rond het najaar met een campagne waar ze dan een actueel thema voor uitkiezen terwijl ze inderdaad over 1.001 zaken tegelijk zouden kunnen actie voeren, dat is echter een strategische keuze.
Na drie dagen nog niets op de VRT.... maar als Arafaatje een gebroken glas heeft in zijn hol zijn ze er als de kuikens bij... en hier ging het om een "fait divers":
Sudan: humanitarian situation in Darfur one of worst in the world - UN officials

Wat de operatie van 11.11.11 betreft dat is het grootste boerenbedrog van België: voor elke Euro die "wij" ze geven, moeten wij er langs de staat en de EU nog eens meer dan 4 Euro bijgeven. Wat ze er echt mee doen is niet velen duidelijk
Oud 7 mei 2004, 23:33   #88
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Op de Standaard vannacht en dus morgen in de krant. De VRT heeft het dus nog niet kunnen lezen
Citaat:
Sudan: wellicht oorlogsmisdaden

GENEVE (ap) - Volgens Bertrand Ramcharan, Hoog Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, zijn in de Darfour-regio misbruiken gepleegd ,,door de regering van Sudan en haar militie'' waarvan ,,er vele mogelijk oorlogsmisdaden en/of misdaden tegen de menselijkheid vormen''.

Dat schrijft Ramcharan in een rapport dat gisteren werd voorgesteld aan de VN-Veiligheidsraad. ,,Op basis van de ingezamelde informatie, heerst er duidelijk een klimaat van terreur in Darfour.'' Regeringstroepen maakten zich schuldig aan ,,lukrake luchtbombardementen en grondaanvallen tegen ongewapende burgers'' en gebruikten daarbij ,,buitenproportioneel geweld''. De aanvallen waren vooral gericht tegen
niet-Arabische Afrikanen, en dus vooral etnisch geïnspireerd.

Het rapport telt 18 pagina's en werd geschreven door VN-experts die de provincie in het westen van Sudan bezochten en ook spraken met Sudanese vluchtelingen die in buurland Tsjaad belandden.

,,Bij de grondaanvallen waren vooral mannen en jongemannen het doelwit. Het patroon van de aanvallen op burgers omvat moord, verkrachting en plundering - waaronder vee - en de vernietiging van eigendom, waaronder waterbronnen.'' Tot een miljoen mensen zijn ontheemd.

Het rapport bevestigt ook vroegere beweringen van mensenrechtenorganisaties dat ,,de regering van Sudan blijkbaar een militie heeft gesponsord die bestaat uit een losse verzameling van strijders met klaarblijkelijk een Arabische achtergrond, die bekendstaan als de Janjaweed''. Regeringsfunctionarissen maakten zich meer zorgen om het ,,weerleggen van het Arabische karakter van de Janjaweed'' dan om het voorkomen van nieuwe wreedheden en de berechting van de verantwoordelijken.

Human Rights Watch beschuldigt de Sudanese regering van etnische zuiveringen en misdaden tegen de menselijkheid. De mensenrechtenorganisatie spreekt van massaverkrachtingen, standrechtelijke executies en de systematische brandschatting van dorpen en oogsten.

08/05/2004
het VN bericht op:
http://www.un.org/apps/news/story.as...sudan&Cr1=

volledig verslag op:
http://www.unhchr.ch/pdf/chr60/ECN420053.doc
Oud 8 mei 2004, 13:58   #89
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Allez, 't is al op het snelnieuws geraakt bij de VRT en op de teletekst voor een dagje. Maar de tv-joernalisten hebben nog geen tijd gehad om het te lezen zeker

Sudan: humanitarian situation in Darfur one of worst in the world - UN officials
Oud 8 mei 2004, 17:13   #90
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Allez, 't is al op het snelnieuws geraakt bij de VRT en op de teletekst voor een dagje. Maar de tv-joernalisten hebben nog geen tijd gehad om het te lezen zeker

Veiligheidsraad treed niet op in Darfour! Wordt volgens le Monde onder "questions diverses" geplaatst.
Gelukkig dat Israël Sheik Yassin en Rantassi geëlimineerd hebben en een paar foto's met Iraakse gevangen werden prijsgegeven zodat de Veiligheidsraad met de belangrijke zaken kan bezig zijn
Oud 9 mei 2004, 12:49   #91
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Indien je nog meer wenst te weten over de echte "ethnic cleansing" in Darfour, waarover men hier zwijgt dat men zweet (de VRT heeft er een berichtje op de teletekst gezet maar in minder dan 24u terug afgehaald)

ga dan naar:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3690557.stm
en de andere paginas die je in het menu links ervan vindt.
DARFUR CONFLICT
en
PEACE IN THE SOUTH?
Oud 10 mei 2004, 13:48   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

In Soedan worden christelijke en Dinkamilities gesteund door het westen ,
Maar dat moet beter niet geweten zijn... (Soedan heeft mogelijk wat aardolie...)
In Angola ook worden rebellen vh UNITA gesteund door het westen, maar dat moet ook niet geweten zijn, (Angola heeft diamantmijnen...)
Daarom zijn er al jaren burgeroorlogen in die landen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 14:17   #93
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Maar dat moet beter niet geweten zijn... (Soedan heeft mogelijk wat aardolie...)
In Angola ook worden rebellen vh UNITA gesteund door het westen, maar dat moet ook niet geweten zijn, (Angola heeft diamantmijnen...)
'k wast vergeten. 't zijn die christelijke minderheden die de moslimbroeders verdrijven, uitgemoorden, uithongeren, verkrachten enz. Daarom komt de VN de moslims daar beschermen hé.

Als je er zo nog één hebt tijp het dan maar in zonder met het net verbonden te zijn, er zijn al genoeg virussen die hier rondzwermen en één minder is altijd de moeite waard.
Oud 10 mei 2004, 14:39   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
'k wast vergeten. 't zijn die christelijke minderheden die de moslimbroeders verdrijven, uitgemoorden, uithongeren, verkrachten enz. Daarom komt de VN de moslims daar beschermen hé.

Als je er zo nog één hebt tijp het dan maar in zonder met het net verbonden te zijn, er zijn al genoeg virussen die hier rondzwermen en één minder is altijd de moeite waard.
OOH, 't Westen sponsort daar een oorlog, en verliest die, is het d�*t soms??
Oud 10 mei 2004, 15:37   #95
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
'k wast vergeten. 't zijn die christelijke minderheden die de moslimbroeders verdrijven, uitmoorden, uithongeren, verkrachten enz. Daarom komt de VN de moslims daar beschermen hé.

OOH, 't Westen sponsort daar en oorlog, en verliest die, is het d�*t soms??
Weeral schaakmat, filozever! Niks anders kunnen filozinnen. Dat is 0/20 en misschien nie eens een 2de sess
Oud 10 mei 2004, 17:15   #96
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Zo ziet u maar weer dat dagallemaal zichzelf weer uitroept tot winnaar van de discusie. Waarom hij gewonnen is, waar en hoe? Het is mij een raadsel?
Persoonlijk vindt ik antwoorden in de gerne van "Jij bent fout, ik heb gelijk, case closed" geen argumenten.
Oud 10 mei 2004, 17:54   #97
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Zo ziet u maar weer dat dagallemaal zichzelf weer uitroept tot winnaar van de discusie. Waarom hij gewonnen is, waar en hoe? Het is mij een raadsel?
Persoonlijk vindt ik antwoorden in de gerne van "Jij bent fout, ik heb gelijk, case closed" geen argumenten.
En wat denk je dat je nu bewezen hebt, Fonske? Indien je dacht iets te kunnen bewijzen
Oud 10 mei 2004, 18:21   #98
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fonske, er zijn anderen die voortdurend met schijn-argumenten afkomen die evenmin op iets trekken. Wanneer je dan effectief hun argumenten natrekt worden die eveneens vernietigend weerlegd. En de achterliggende houding en ondertoon van die "argumenteringen" is er evenzeer één van "ik heb gelijk, jij bent dom en rot nu maar op", het is enkel beter verpakt....
Oud 10 mei 2004, 19:11   #99
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Fonske, er zijn anderen die voortdurend met schijn-argumenten afkomen die evenmin op iets trekken. Wanneer je dan effectief hun argumenten natrekt worden die eveneens vernietigend weerlegd. En de achterliggende houding en ondertoon van die "argumenteringen" is er evenzeer één van "ik heb gelijk, jij bent dom en rot nu maar op", het is enkel beter verpakt....
Dat is juist. Ik heb het echter niet over verpakking maar over inhoud en onthoud mij wanneer ik het niet weet of niet zeker ben. That's all folks
Oud 10 mei 2004, 19:34   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

OOH, 't Westen sponsort daar en oorlog, en verliest die, is het d�*t soms??
Weeral schaakmat, filozever! Niks anders kunnen filozinnen. Dat is 0/20 en misschien nie eens een 2de sess
Ah! 't is professor "dagallemaal" (professor in wat dan wel?)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be