Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2009, 19:04   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
We zullen zien zei de blinde...
En nog steeds weiger je de simpele vraag te beantwoorden

zeg me eens welke verschil dit dossier zou maken?

Want ach ja dan moet je toegeven dat het puur symbolisch is en dat je het minste aangrijpt om de NVA aan te vallen omdat je nog steeds de verkiezingsnederlaag niet verteerd hebt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 20:28   #82
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Garry;4244591]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
En dan altijd maar beweren dat het VB niets anders doet dan met modder gooien he. Wie gooit er eigenlijk met modder. Ja, wat valt er te verwachten van partijen die zichzelf verloochenen. Die kunnen enkel en alleen maar slecht spreken over een ander omdat ze over hun zouden zwijgen he.
Kijk: De NVA maakt al jaren een zeer tjeve indruk op mij.

Je moet toch al een hoog tjeefgehalte hebben om:

A/ enerzijds te verklaren dat ze tegen het CS zijn en anderzijds dat CS tot het uiterste toe te passen.
B/ enerzijds het CS strikt toepassen en anderzijds diegenen waar zij het op toepassen te beschuldigen van kwaadaardig cordonisme.
C/ Tegen hun eigen voorstel van decreet te stemmen.
D/ Verklaren nooit in een regering te stappen zonder splitsing BHV en/of mét sossen om een paar weken later in zulk een regering een minister te leveren.
E/ Zichzelf democraat noemen en anderzijds medeplichtig zijn aan het vervalsen van de democratische spelregels (Cordon mediatique van staatszender onder Bourgois).
F/ Gelijkgezinde maar concurerende partijen proberen te laten verbieden (Bourgois in Le soir) + programma NVA
G/ lijstverbindingen te maken met belgicisten eerder dan met het VB in Brussel. Mooie broodjes bakken met PVDA eerder dan met het VB.
H/ Lid (De Decker) te laten buitengooien onder druk van ACV
.
.
.

De Niveanen zijn zo tjeef dat het mij niet zou verwonderen mochten ze vroeg of laat kartel vormen met de tjeven...

Maakt mij dat droef zal je vragen?
Helemaal niet.

Ooit heet FDW verklaard dat enkel de vlaamse vleugel de bovenhand moest krijgen binnen de CD&V en dat het dan snel zou kunnen gaan...

Vandaag de dag is de helft van de Vlaams Nationalisten al tjeef geworden...dat schiet niet echt op denk ik dan...
Oud 24 juli 2009, 20:37   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=Fieseler;4245885Kijk: De NVA maakt al jaren een zeer tjeve indruk op mij.

Op het moment dat N-VA zich de wet liet spellen door het ACV werden ze al half tjeef.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 juli 2009 om 20:38.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2009, 23:33   #84
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik ben dan ook tegen positieve discriminatie. Niet omdat dit racisme is (dat sleur je er gewoon bij omdat je racisme wil herleiden tot niks) maar omdat het geen goede oplossing is.
Het is racisme. Hoe kan het nu niet vooringenomen, stigmatizerend en vernederend zijn dat men denkt dat een bepaalde categorie mensen enkel en alleen omwille van hun afkomst niet op eigen kracht kan slagen in deze maatschappij?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 08:44   #85
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Het is racisme. Hoe kan het nu niet vooringenomen, stigmatizerend en vernederend zijn dat men denkt dat een bepaalde categorie mensen enkel en alleen omwille van hun afkomst niet op eigen kracht kan slagen in deze maatschappij?
Hoe durft U het woord "racisme" (dat verworven eigendom is van de politiek korrekte kerk en enkel mag gebruikt worden door de establishments-dienende hogepriesters) hier zomaar als onderdeel van uw vokabularium te etaleren.

Driewerf foei!
Oud 25 juli 2009, 08:52   #86
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Op het moment dat N-VA zich de wet liet spellen door het ACV werden ze al half tjeef.
Twee jaar geleden eens een lang en geanimeerd gesprek gehad met Ben Weyts.
Ben is een prima kerel en een op en top gedreven Vlaams Nationalist. (Ik wens hem trouwens het allerbeste toe in zijn politieke carrière).

Welnu: Ben vertelde: "wij gaan van de CD&V Vlamingen maken".
Als ik zie en lees wat er ondertussen zo ongeveer allemaal is gebeurd dan zeg ik nu: "De CD&V heeft van de NVA tjeven gemaakt".

Maar niet getreurd: Ik zie het Vlaams Nationalisme van de NVA en VB zo:
De NVA bazuint (als kiemend lid van het establishment) dat er "out there" ook nog Vlamingen zijn.
De VB kiezers zijn dan die Vlamingen waar de NVA naar refereert.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 juli 2009 om 08:55.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 09:21   #87
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Azo... je mag eens leren lezen, met leestekens aub en bronnen.
Ha ja???

Citaat:
dominatrix
Gouverneur

Hoe het cordon werkt: Hilde Crevits is inmiddels 2 jaar minister voor openbare werken alsook milieu. Volgens GVA kwam ze ondermeer in de aandacht door haar voorstel om luierafval selectief in te zamelen. De journalist van GVA volgt blijkbaar niet de politieke activiteiten, anders zou hij weten dat het initiatief om luierafval selectief in te zamelen, initieel van een Vlaams Belanger kwam. Ik heb dit voorstel als eerste ingediend op 12 oktober 2005. Op 20 oktober 2005 heeft Hilde Crevits toen nog Vlaams Parlementslid mijn voorstel bijna volledig overgenomen. Dit kan je natrekken in de stukken van het Vlaams Parlement. Maar toen Hilde Crevits minister voor leefmilieu werd, is zij omwille van een aantal problemen in de afvalverwerkingssector, er nog niet in geslaagd, om ook daadwerkelijk het luierafval selectief te laten inzamelen. Journalisten, en zeker die van GVA moeten nog veel leren.

http://www.marleenvandeneynde.be/

Of je maakt een heel grote fout in het quoten en overtreed daarmee het forumregelment.

Kies dus maar, of je schend het forumregelment of je bent zittend politicus.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 09:31   #88
carla
Vreemdeling

carla's schermafbeelding

Standaard

flauw

in het oorspronkelijk bericht staat de tekst cursief, en met bron.
het was voor iedereen duidelijk dat dominatrix marleen van den eynde citeerde.
Oud 25 juli 2009, 10:28   #89
k9

Standaard

Citaat:

Logisch hun programma' s zijn al heel lang gelijkaardig De VU en de NVA zeker zijn buiten de staatshervorming centrum partijen zoals de Cd&v. Dat je dat nu pas beseft toont gewoon aan dat je weinig van de politiek kent.

Citaat:

A/ enerzijds te verklaren dat ze tegen het CS zijn en anderzijds dat CS tot het uiterste toe te passen.
Helemaal niet, tegen het CS zijn betekend niet dat je voor een unie met het VB bent. De NVA is duidelijk zolang het VB niet schoon schip maakt met de racisten in de partij kan er geen sprake zijn van een coalitie.

Citaat:
B/ enerzijds het CS strikt toepassen en anderzijds diegenen waar zij het op toepassen te beschuldigen van kwaadaardig cordonisme.
Tja denk je dat het toevallig is dat het VB af en toe met zo'n racistische en discriminerende uitspraken komt en die onvoldoende zijn om veroordeeld te worden? Nee hoor zolang de poen maar in de pocket van het VB gaat.

Citaat:
Onzin was niet hun decreet .

Citaat:
D/ Verklaren nooit in een regering te stappen zonder splitsing BHV en/of mét sossen om een paar weken later in zulk een regering een minister te leveren.
Splitsing BHV stond er dan ook in

Citaat:
E/ Zichzelf democraat noemen en anderzijds medeplichtig zijn aan het vervalsen van de democratische spelregels (Cordon mediatique van staatszender onder Bourgois).
Leugens VB kwam volop aan bod op de VRT, er waren zelf debatten waarin het VB de meeste tijd kreeg van allemaal, heb je dat al gezegd en aangetoond en je blijft deze leugens gewoon herhalen.

Citaat:
F/ Gelijkgezinde maar concurerende partijen proberen te laten verbieden (Bourgois in Le soir) + programma NVA
Een partij waarvan bepaalde vzw's veroordeeld waren voor racisme en die dezelfde taal blijven gebruiken.

Citaat:
G/ lijstverbindingen te maken met belgicisten eerder dan met het VB in Brussel. Mooie broodjes bakken met PVDA eerder dan met het VB.
Zie hierboven.

Citaat:
Onzin was onder druk van de eigen leden.

Kortom de jaloezie steekt weer volop zijn lelijke kop naar boven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 25 juli 2009, 10:31   #90
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Omdat men dit helemaal niet denkt, positieve discriminatie is omdat deze mensen nu eenmaal om bepaalde redenen minder kansen hebben in onze maatschappij .

Niemand is trouwens verplicht om hieraan mee te doen he?

In belgie bestaat dit trouwens gelukkig bijna niet (eigenlijk compleet niet in de praktijk) hopelijk blijft het zo.

Oud 25 juli 2009, 10:56   #91
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch hun programma' s zijn al heel lang gelijkaardig De VU en de NVA zeker zijn buiten de staatshervorming centrum partijen zoals de Cd&v. Dat je dat nu pas beseft toont gewoon aan dat je weinig van de politiek kent.

Helemaal niet, tegen het CS zijn betekend niet dat je voor een unie met het VB bent. De NVA is duidelijk zolang het VB niet schoon schip maakt met de racisten in de partij kan er geen sprake zijn van een coalitie.

Tja denk je dat het toevallig is dat het VB af en toe met zo'n racistische en discriminerende uitspraken komt en die onvoldoende zijn om veroordeeld te worden? Nee hoor zolang de poen maar in de pocket van het VB gaat.

Onzin was niet hun decreet .

Splitsing BHV stond er dan ook in

Leugens VB kwam volop aan bod op de VRT, er waren zelf debatten waarin het VB de meeste tijd kreeg van allemaal, heb je dat al gezegd en aangetoond en je blijft deze leugens gewoon herhalen.

Een partij waarvan bepaalde vzw's veroordeeld waren voor racisme en die dezelfde taal blijven gebruiken.

Zie hierboven.

Onzin was onder druk van de eigen leden.

Kortom de jaloezie steekt weer volop zijn lelijke kop naar boven.
als het om de poen gaat zal het wel een andre partij zijn dan het valaams belang. herinner u wie geen zitting had in de kamer maar wel een in de senaat. en dan maar de dotatiewet aangepast om de heren van centen te voorzien. dus eerst eens naar degene kijken welke wetten veranderen om aan centen te komen, alvorens te schreeuwen dat het vlaams belang poenpakkers zijn.
maar de vuilste varkens willen steeds het mooiste stro? nietwaar cannin?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 11:08   #92
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als het om de poen gaat zal het wel een andre partij zijn dan het valaams belang. herinner u wie geen zitting had in de kamer maar wel een in de senaat. en dan maar de dotatiewet aangepast om de heren van centen te voorzien. dus eerst eens naar degene kijken welke wetten veranderen om aan centen te komen, alvorens te schreeuwen dat het vlaams belang poenpakkers zijn.
maar de vuilste varkens willen steeds het mooiste stro? nietwaar cannin?
Tja al de andere partijen zitten in een regering en hebben daar vele werkingskosten het VB niet . Die zitten wat in het parlement of senaat af en toe wat kritiek, hop eens een "straffe" uitspraak en hun postje en niksdoen en poen scheppen is alweer enkele jaren verzekerd.

En nee de rest van de politici is heus niet veel beter hoor maar die moeten wel wat meer meoite doen voor die poen.

Oud 25 juli 2009, 11:38   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook heel simpel : af en toe eens wat van dit roepen, genoeg om in CS te blijven en niet genoeg om nog een veroordeling te riskeren en elke maand poen in de pocket van VB'ers.

Het gaat mij om uitspraken zoals "pensioen in de pocket van mohamed", alle gezinsherenigingen als "primitief", alle vreemdelingen/migranten als "een last"

Duidelijk onjuiste verklaringen die enkel aanzet zijn tot discriminatie en racisme.

Neen daar heb je gelijk, maar daar gaat het hem hier over. Als jij begint te verkondigen dat al die mensen van die groep babybloed drinken, dan wel.

Dat is nog iets anders, je kan op vakantie in een afrikaanse land niet vergelijken met wonen in een west europees land.

We leven in een vrij land, mensen zijn vrij tot meningsuiting/religie/...dat geld voor autochtonen ook maar dit is een andere discussie die eerder kaderd over wat is integratie vs assimilatie.
Ik zit met geen van je opwerpingen op de zelfde lijn hoor. Nu goed, als het om echt racistische uitspraken gaat wel natuurlijk maar ik kan niet zeggen dat gans het VB een en al racistisch is. Je hebt natuurlijk gelijk wanneer je beweert dat er een aantal racisten zullen tussen zitten. Je mag niet vergeten dat het de enige partij is die aangaande een aantal zaken durft te zeggen waar het op staat en dat dit dan racisten zal aantrekken, dat is uiteraard vanzelfsprekend maar je kan ook niet ontkennen dat dit duidelijk overdreven wordt door de media.

Een aantal jaren terug was het schering en inslag dat tijdens TV debatten het VB geflankeerd werd door enkel en alleen een publiek dat in hoge mate crapuul uitstraalde. Wanneer ik daarop reageerde was het antwoord van de programmamakers dat er geen ander publiek bereid gevonden werd om deel te nemen aan... en al wat er door hen aan toegevoegd werd waren een ganse discutie, hopen argumenten om mij van gedachte te doen veranderen.

Toen dit niet lukte en ik blijkbaar te veel hun argumenten van tafel veegde werd het gesprek afgesloten met de belofte dat ze bij een volgende debat ook mij zouden oproepen. Ik zit nog steeds te wachten op die oproep niettegenstaande dat er intussen al heel wat soortgelijke debatten hebben plaatsgevonden.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2009, 11:47   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als jullie zich daaraan eens wilden houden, het zou hier heel anders zijn op het forum.
Ja, maar hij heeft er bij te vermelden, " en hij zag niets".
Oud 25 juli 2009, 11:53   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4245885]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

.
.
.

De Niveanen zijn zo tjeef dat het mij niet zou verwonderen mochten ze vroeg of laat kartel vormen met de tjeven...

Maakt mij dat droef zal je vragen?
Helemaal niet.

Ooit heet FDW verklaard dat enkel de vlaamse vleugel de bovenhand moest krijgen binnen de CD&V en dat het dan snel zou kunnen gaan...

Vandaag de dag is de helft van de Vlaams Nationalisten al tjeef geworden...dat schiet niet echt op denk ik dan...
Zoals ik al eerder aanhaalde," De NV-A is een soldaat van links in een uniform van rechts", beter kan dit niet geformuleerd worden volgens mij.
Oud 25 juli 2009, 12:03   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van leugens.
Bourgeois zelf zei letterlijk dat het VB niet behandeld kan worden als andere partijen op de VRT.
Dit in zijn hoedanigheid van minister van media. Schone ''democraat'' die Bourgeois.
Oud 25 juli 2009, 12:39   #97
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik zit met geen van je opwerpingen op de zelfde lijn hoor. Nu goed, als het om echt racistische uitspraken gaat wel natuurlijk maar ik kan niet zeggen dat gans het VB een en al racistisch is. Je hebt natuurlijk gelijk wanneer je beweert dat er een aantal racisten zullen tussen zitten. Je mag niet vergeten dat het de enige partij is die aangaande een aantal zaken durft te zeggen waar het op staat en dat dit dan racisten zal aantrekken, dat is uiteraard vanzelfsprekend maar je kan ook niet ontkennen dat dit duidelijk overdreven wordt door de media.
Deze uitspraken komen van de winter en annemans, 2 van de kopstukken van de partij. Ze worden ook nergens tegengesproken integendeel zelfs.

Ja ik geef je gelijk dat het overgrote deel van het VB geen racisten zijn, maar een groot deel van de top die alles bepaald wel en dus maakt het weinig uit.

Citaat:
Een aantal jaren terug was het schering en inslag dat tijdens TV debatten het VB geflankeerd werd door enkel en alleen een publiek dat in hoge mate crapuul uitstraalde. Wanneer ik daarop reageerde was het antwoord van de programmamakers dat er geen ander publiek bereid gevonden werd om deel te nemen aan... en al wat er door hen aan toegevoegd werd waren een ganse discutie, hopen argumenten om mij van gedachte te doen veranderen.
Tja geen idee of dit waar of niet was, wat wel is dat dit NU niet meer zo is.

Ik geef het voorbeeld van de vrijdag voor de verkiezingen het debat der kopstukken.

cd&v, VLD en spa krijgen eerst een kwartier vrije tribune, dan komt VB erbij en mag die een kwartier de enige oppositie spelen. Daarna krijg je NVA, LDD, groen en SLP elke excat 30 seconden te zien en dan mag de rest terug verder doen. De winter is daar meer aan het woord geweest als al de andere en was de enige oppositie 1-2 dagen voor de verkiezing. Sorry hoor dan kan niemand nog klagen dat de VRT het VB niet op TV laat komen.

Citaat:
Toen dit niet lukte en ik blijkbaar te veel hun argumenten van tafel veegde werd het gesprek afgesloten met de belofte dat ze bij een volgende debat ook mij zouden oproepen. Ik zit nog steeds te wachten op die oproep niettegenstaande dat er intussen al heel wat soortgelijke debatten hebben plaatsgevonden.
Tja natuurlijk onmogelijk te controleren.

Oud 25 juli 2009, 12:40   #98
k9

Standaard

[quote=Garry;4246366]
Citaat:
Zoals ik al eerder aanhaalde," De NV-A is een soldaat van links in een uniform van rechts", beter kan dit niet geformuleerd worden volgens mij.
Wat compleet niet juist is, de NVA is centrum conservatief altijd al geweest lees gewoon hun programma eens.

Oud 25 juli 2009, 12:40   #99
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niets van leugens.
Bourgeois zelf zei letterlijk dat het VB niet behandeld kan worden als andere partijen op de VRT.
Dit in zijn hoedanigheid van minister van media. Schone ''democraat'' die Bourgeois.
Ik geef het voorbeeld van de vrijdag voor de verkiezingen het debat der kopstukken.

cd&v, VLD en spa krijgen eerst een kwartier vrije tribune, dan komt VB erbij en mag die een kwartier de enige oppositie spelen. Daarna krijg je NVA, LDD, groen en SLP elke excat 30 seconden te zien en dan mag de rest terug verder doen. De winter is daar meer aan het woord geweest als al de andere en was de enige oppositie 1-2 dagen voor de verkiezing. Sorry hoor dan kan niemand nog klagen dat de VRT het VB niet op TV laat komen.

Oud 25 juli 2009, 12:43   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb het over de uitspraak/stelling van Bourgeois. Hij doet juist hetzelfde als dat wat hij het VB verwijt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be