![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huidige conflicten in de wereld globaal gezien, en het bestaan van Belgen -en Hollandermoppen op lokaal niveau bewijzen voor mij het tegendeel. Misschien dat uw instelling zo is omdat u - vermoedelijk - uit Brussel komt, maar vertrouw mij als ik zeg dat de rest van de wereld niet zo in elkaar zit. Nog niet, althans.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 juli 2009 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je in een geglobaliseerde wereld niet meer belang hechten aan je culturele achtergrond, niet meer bezorgd zijn wanneer anderen zichzelf hier vestigen zonder kennis of respect voor cultuur die wetgeving en vrijheden bepaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is allochtoon dan? Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2009 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je scheert nu alle conflicten over één kam. Leer maar eens wat de oorzaken zijn, nu en in het verleden, van politieke en culturele conflicten. Waarom christenen en moslims elkaar in Nigeria afslachten. Etcetera, etcetera...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit steekt af tegen de duidelijkheid van de definitie van het CBS: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, dat is de definitie die het CBS gebruikt om het aantal mensen met een buitenlandse achtergrond te tellen. Maar vertrouw mij maar dat een aantal ''buitenlanders'' het schijtzat zijn om met de titel buitenlander te moeten rondlopen, terwijl ze perfect geïntegreerd zijn. Vandaar dat ik er een eerlijkere definitie aan probeer te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 juli 2009 om 17:13. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Hier bewijst u dat u heel zwak bent!
- mijn stelling is een idiote stelling - mij kind noemen Dat is een bewijs dat u de discussie niet aankan. Vergeet dan definieren van allochtoon, dat kan niet zonder in herhaling en tegenspraak te vallen! Citaat:
U wilt verder leven in de westerse middeleeuwen, fijn uw keuze, maak een nest en blijf daarin slapen. Citaat:
U noemt de Arabieren in Noord-Afrika allochtonen, u ziet de Europeanen in Noord-Amerika als allochtonen. U ziet iemand die zijn cultuur en religie boven uw "cultuur"" (als u er ene hebt) en ideologie stelt als een allochtoon. U zegt dat iemand die afgesneden van dominante cultuur in het land (en dat is vandaag de geglobaliseerde wereld) leeft, een allochtoon is. Het is mijn recht om te vragen wat is dat in Godsnaam een ((allochtoon)) ?!!! : -roll: Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2009 om 17:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo kun je die conclusie niet trekken op basis van schoolresultaten? Als je niet kunt vatten wat een deling of breuk betekent, dit niet in woorden kunt omschrijven, hoe leer je dan om dat begrip toe te passen? Bij mijn Turkse vrienden valt steeds op dat bijvoorbeeld voorzetsels juist gebruiken een probleem is zelf zeggen ze als verklaring dat de Turkse taal dit niet kent? Als je niet weet wat "op, onder, de, deze, het, betekenen , is het dan niet moeilijker om wiskunde te leren? Ontstaat "kansarmoede" niet vooral omdat de ene generatie te weinig "startkapitaal" levert aan de volgende generatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer aan al deze voorwaarden niet wordt voldaan, en men totaal afgesneden leeft, dan ben je m.i. allochtoon. En dit is het laatste wat ik zeg m.b.t. de definitie van allochtoon. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn cultuur en religie kies ik boven uw cultuur (als u er een hebt) en uw ideologie, ik wil dat mijn kinderen de taal van de islamitische literatuur leren en dat is klassieke Arabisch, ook al ben ik geen Arabier. Ben ik dan allochtoon/autochtoon/burger van de wereld? Noch dit noch dat, ik ben dienaar van mijn God de Schepper, ik doe mijn best en ik probeer God de Schepper te aanbidden, niet de andere goden: het leven, een mens, ego, geld of materialisme. In mijn geloof en religie is er geen sprake van allochtoon/autochtoon, wel van gelovig of ongelovig. Gelovig is iemand die getuigt er is geen god dan de God de Schepper (m.a.w niemand en niets heeft het recht aanbeden te worden behalve God de Schepper). Ongelovig is iemand die andere goden aanbidt, of iemand die naast de God de Schepper andere god(en) aanbidt. : -) ; -) Laatst gewijzigd door porpo : 26 juli 2009 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sowieso gaf je hierboven reeds toe dat je de regels van het Nederlands overtrad, dus ik zie dus niet in waarom je hier weer zit te draaien en je te verweren als een duivel in een wijwatervat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: