Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 15:13   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Ik stel niets voor, ik stel mij vragen. Maar omdat je het vraagt, als die taks eens zou gestoken worden in research naar alternatieve, niet-fossiele, brandstoffen of iets dergelijks? Of naar onderzoek naar efficiëntere zonnecellen, etc.

Wat is er trouwens mis met een Lada?
Watte? Als gij niks voorstelt, dan stel ik ook niks voor hé !! (joke)

Ik stel voor om die taks te steken in het repressief aanpakken van vandalen.

Wat is er mis met een Lada? Niks. Maar dat was mijn punt niet ook niet.
Mijn punt was: wil je ons allemaal in een Lada steken? Dat betekent eigenlijk zoveel als: wil je zo ingrijpen in het maatschappelijk leven dat we er als "allemaal gelijkgeklede Chinezen" gaan rond-lopen, rond-rijden, rond ... whatever ...

Ik ben wel akkoord dat de overheid het wetenschappelijk onderzoek naar propere energiebronnen meer moet stimuleren.
En in afwachting, een beleid voeren zoals Zweden: voor de goedkoop en voor de zekerheid van bevoorrading: kernenergie; voor de properheid enz. groene energie en zo weinig als mogelijk fosisiele energie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:20   #82
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...
En de helft had zijn banden opgeblazen met CO², vervuling dus ...
Oud 7 augustus 2009, 15:21   #83
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Watte? Als gij niks voorstelt, dan stel ik ook niks voor hé !! (joke)

Ik stel voor om die taks te steken in het repressief aanpakken van vandalen.

Wat is er mis met een Lada? Niks. Maar dat was mijn punt niet ook niet.
Mijn punt was: wil je ons allemaal in een Lada steken? Dat betekent eigenlijk zoveel als: wil je zo ingrijpen in het maatschappelijk leven dat we er als "allemaal gelijkgeklede Chinezen" gaan rond-lopen, rond-rijden, rond ... whatever ...

Ik ben wel akkoord dat de overheid het wetenschappelijk onderzoek naar propere energiebronnen meer moet stimuleren.
En in afwachting, een beleid voeren zoals Zweden: voor de goedkoop en voor de zekerheid van bevoorrading: kernenergie; voor de properheid enz. groene energie en zo weinig als mogelijk fosisiele energie.
is dit ook een joke?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:49   #84
skaldis
Banneling

Standaard

Ik voel toch meer voor de Parijse aanpak.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 15:57   #85
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stel je dan wel voor ?
Ik stel voor om de BTW op wagens, wegentaks en brandstof peperduur te maken.

Ter compensatie stel ik voor om de belasting op arbeid volledig af te schaffen.

Je verdient meer, je geeft dat teveel weer uit en de staat verdient evenveel.

Eigenlijk stel ik dat niet voor maar Vivant. En ik dus ook
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:27   #86
skaldis
Banneling

Standaard

Ik denk hoe langer hoe meer dat ik aanhanger ga worden van Vivant. Soms.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 16:59   #87
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik denkt toch dat u dat verkeerd ziet.

Afgunstige mensen beschadigen wagens van andere mensen. Krassen met sleutels maken is er een perfect voorbeeld van. Zet je een mooie Mercedes in Amsterdam, dan zal die gegarandeerd vol met krassen komen te staan. Dit is afgunst.

Hier gaat het wel degelijk om een actie met een bepaald doel. Als het om afgunst zou gaan, dan zouden ze de banden gewoon kapot steken, maar dat doen ze hierbij dus duidelijk niet.
De banden kunnen/zijn hier beschadigt door het gewicht van de auto.

Vraag is gewoon, kan je vandalisme goed praten als het voor een goed doel is. Volgende vraag is dan, wie definieerd het goede doel?
Op de parking van de Opel arbeiders in Antwerpen iedere niet Opel plat zetten?
Iedere Made in USA auto plat zetten omdat door de aankoop je via een omweg de USA steunt?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 17:44   #88
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties"
Mja dat is al lang aan de gang.

'Milieuvriendelijk' geïnspireerd vandalisme is voor sommigen leuker dan het bedenken en ijveren voor werkelijke oplossingen voor ons milieuprobleem. Het zijn dan ook niet meteen de slimsten die dat doen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 augustus 2009 om 17:45.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 19:20   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben ook grote voorstander van Duchatelet zijn sisteem.
Zelfs al kan het er nooit doorkomen, wegens teveel belangengroepen die ermee te verliezen hebben.
Meest van al ben ik voor zijn sisteem om aan iedereen, zonder verdere voorwaarden, en te allen tijde, ter vervanging van de vervangingsinkomens, zo ongeveer 500 € in de maand te geven.
Het merendeel van dat geld wordt al terugverdient door het wegvallen van een enorme berg aan administrasie en asosiale kontrole ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 augustus 2009, 19:40   #90
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs al kan het er nooit doorkomen, wegens teveel belangengroepen die ermee te verliezen hebben.
Daar ben ik niet bang voor. Het grote probleem is echter wel dat je het niet kan opstarten als de andere landen niet meedoen. Het zou bv wel goed kunnen lukken op Europese schaal. In Ierland heeft men daar al eerste stappen voor gezet.
Oud 7 augustus 2009, 22:07   #91
willem1940NLD

Standaard

Duchâtelet ..... ik twijfel aan de levensvatbaarheid van 's-mans ideeën maar ik heb "linkse" miljonairs al nooit goed kunnen begrijpen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roland_Duch%C3%A2telet

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 augustus 2009 om 22:08.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 22:14   #92
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zou leiden tot de versterking van een trend die reeds bezig is: dmv fiscale aftrekbaarheid de lasten op lonen verlagen en de lasten op consumptie optrekken of relatief belangrijker maken. Dat laatste gebeurt o.m. door afval- en recyclagepremies.

Ik denk niet dat de gevolgen daarvan toe te juichen zijn, tenzij je het zou combineren met een minimuminkomen voor iedereen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 augustus 2009 om 22:16.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 23:14   #93
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Wat is er trouwens mis met een Lada?
Niks hoor maar hij Laat Alle Delen Achter!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 23:23   #94
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het zijn dan ook niet meteen de slimsten die dat doen.
Volkert van der Graaf was ook zo'n ideologische scherpslijper die dacht boven de wet te staan.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 23:33   #95
willem1940NLD

Standaard

Ik vond van Lada de veiligheidsgordels prachtig, zonder gesp en altijd automatisch glad achter een palletje.

Ik zie nooit meer Lada's maar ik meen dat ze momenteel ook niet worden geëxporteerd; de binnenlandse nieuwe typen zijn misschien wel goed, sinds ze hulp hebben van General Motors. Let maar eens op wat een aardige auto's bijvoorbeeld het Tsjechische Ŝkoda maakt sinds Volkswagen zich daarmee bemoeit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lada

http://nl.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/volkswagen+china
Oud 8 augustus 2009, 07:31   #96
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik denk niet dat de gevolgen daarvan toe te juichen zijn, tenzij je het zou combineren met een minimuminkomen voor iedereen natuurlijk.
Dat is dan ook de 2° pijler van het programma van Vivant : een basisinkomen voor iedereen.
3° pijler : invoering van het BROV.
Oud 8 augustus 2009, 09:37   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV :
"Wie 't milieu belast
heeft met ons ambras :
blaas uw band maar op met uw CO2 !"

"De Volgende Generaties"
je kunt toch geen aktie steunen die zich anoniem projecteert op een SUV icoon. Er bestaan koreaanse SUV's van 25000euro wat de prijs is van een VW Golf of een middeklasse wagen.

productie van banden is precies ook niet het meest milieuvriendelijke dus wat het doel is om eigendom van andere mensen te beschadigen op dergelijke anonieme wijze kan bij mij absoluut geen sympatie opwekken.

Als die actiecommittee iets wil doen dat ze dan een duidelijk CO2 vriendelijk beleid uitstippelt die iedereen kan onderschrijven.

Ik las recent een boek waarin stond dat de efficientie 'spannig tussen de beste en de slechtste oplossing gewoonlijk 1:5 ratio haalt.
Dus als de zuinigste auto bvb 3liter verbruikt, dan zou de meest onzuinige wagen in het verkeer maximaal 12liter mogen verbruiken...

Dat zou dus een goed model zijn om mee te werken, een inschrijvingsverbod voor personenwagens die meer verbruiken dan 12liter op 100km.

Als je de efficientie van de economie verder wil aanzwengelen, en de mobiliteit drastisch efficienter wil maken, dan is inderdaad een aankooppremie voor elke 8liter+ verbruiker die vervangen wordt door een 3liter wagen en die dan ook effectief gebruikt wordt een goeie langetermijn strategie
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 09:54   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meest van al ben ik voor zijn sisteem om aan iedereen, zonder verdere voorwaarden, en te allen tijde, ter vervanging van de vervangingsinkomens, zo ongeveer 500 € in de maand te geven.
Het merendeel van dat geld wordt al terugverdient door het wegvallen van een enorme berg aan administrasie en asosiale kontrole ...
elk systeem die voorgesteld wordt heeft winners en verliezers, het is zelfs zo dat de winst voor de ene exact het verlies is voor een andere. Dus op die manier is altijd iemand tegen en de winner voor. Het probleem is natuurlijk altijd dat een klein nichepubliek met bvb een sterke lobby dikwijls meer resultaat boekt in onze democratie dan de visie van de grote krijtlijnen.

Nu het voordeel van dit model is dat je uw gedrag kunt aanpassen. Belasting op arbeid en belasting op interne Belgische consumptie mag, maar het mag de prijzen voor de export niet verzwaren. Omgekeerd belastingen mag ook import geen competitief voordeel geven.

Volgens mij, wordt onze industrie 'gekloot' door de hoge sociale lasten die voor export niet recupereerbaar zijn, (moest sociale zekerheid een BSW stelsel zijn, dan belast je een sociale BTW op de import voor de goederen die in belgie geconsumeerd worden, en compenseer je de export met een teruggave van de sociale BTW... Probleem in dit model is dat de consument het recht heef te shoppen in Europa waar hij wil... IN feite zou dit ten alle tijde gecompenseerd moeten worden door de BSW onafhankelijk van de visie van europa..

Tweede verandering die we vooral moeten doorvoeren, is een inkomenssubsidie voor lonen onder het minimumloon. Je schaft dus het minimumloon af, je geeft alle mensen die werken een inkomstensubsidie tot het minimumloon... Dus werk je voor 500euro per maand, dan krijg je een opleg tot 1000euro. Je krijgt minimumloon als je werkt, maximaal het dubbel van wat je verdient (daarmee voorkom je nepbedrijven) En je zet het leger werklozen automatisch in gang,( want als je niet werkt krijg je niets).
Diegene die geen werk vinden (dat is dan ook een typische discussie) moeten werk aannemen in de gemeente, of aanpalende gemeente, of overheidsbedrijven gevestigd in de gemeente of aanpalende gemeente. Bekijk het als een 'negatief inkomen sociale zekerheid: duik je onder het minimumloon dan legt de staat bij'
Een mogelijk functie van de overheid in dit model is ook zorgen dat het principe gelijk werk gelijk loon gerespecteerd wordt..

Daarmee wordt Belgie op slag 100% tewerkgesteld, wordt de volledige sociale zekerheid een BNP in 'PLUS'

Lukt het nog niet om de begroting in evenwicht te brengen, dan leggen we ons toe op de 'gepensioneerden' 'zeg maar ook daar een 'negatief inkomen sociale zekerheid, vooral voor 'pregepensioneerden'

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 augustus 2009 om 09:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 10:13   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
...
Tweede verandering die we vooral moeten doorvoeren, is een inkomenssubsidie voor lonen onder het minimumloon. Je schaft dus het minimumloon af, je geeft alle mensen die werken een inkomstensubsidie tot het minimumloon... Dus werk je voor 500euro per maand, dan krijg je een opleg tot 1000euro. Je krijgt minimumloon als je werkt, maximaal het dubbel van wat je verdient (daarmee voorkom je nepbedrijven) En je zet het leger werklozen automatisch in gang,( want als je niet werkt krijg je niets).
...
Jouw sisteem loopt falikant af. Want ik ga enkele uren per week werken in het wit, krijgt van jouw een mooie premie ... en de rest zal ik wel aanvullen met zwartwerk.

Jouw ornganizasie om dat zwartwerk op te sporen en fraude tegen te gaan, maakt het spellement onrendabel enz.

De kracht van het minimum-inkomen van vivant is juist dat het zonder voorwaarde aan iedereen gegeven wordt.
Nu is 500 € per maand niet veel. Wil je dat een beetje aanvullen, dan werk je enkele uren per week bij. Wil je dat meer aanvullen, dan werk je meer bij. In alle vrijheid, zonder hinderlijke beperkingen enz.

Het sisteem vivant is begot goed uitgedokterd en uitgebalanseerd. Je zal het niet zo gemakkelijk kunnen verbeteren.
Maar de vakbonden, de mutualiteiten ... en het feit dat het kwasi in gans de EU moet kunnen starten ... spijtig.

Oud 8 augustus 2009, 12:36   #100
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kunt toch geen aktie steunen die zich anoniem projecteert op een SUV icoon. Er bestaan koreaanse SUV's van 25000euro wat de prijs is van een VW Golf of een middeklasse wagen.

productie van banden is precies ook niet het meest milieuvriendelijke dus wat het doel is om eigendom van andere mensen te beschadigen op dergelijke anonieme wijze kan bij mij absoluut geen sympatie opwekken.

Als die actiecommittee iets wil doen dat ze dan een duidelijk CO2 vriendelijk beleid uitstippelt die iedereen kan onderschrijven.

Ik las recent een boek waarin stond dat de efficientie 'spannig tussen de beste en de slechtste oplossing gewoonlijk 1:5 ratio haalt.
Dus als de zuinigste auto bvb 3liter verbruikt, dan zou de meest onzuinige wagen in het verkeer maximaal 12liter mogen verbruiken...

Dat zou dus een goed model zijn om mee te werken, een inschrijvingsverbod voor personenwagens die meer verbruiken dan 12liter op 100km.

Als je de efficientie van de economie verder wil aanzwengelen, en de mobiliteit drastisch efficienter wil maken, dan is inderdaad een aankooppremie voor elke 8liter+ verbruiker die vervangen wordt door een 3liter wagen en die dan ook effectief gebruikt wordt een goeie langetermijn strategie
"Ideologisch" heel aardig, maar het aantal zuipkarren-rijders zal te klein blijven om genoeg belasting-inkomsten binnen te brengen dus .... moet meer de kleine man geplukt (blijven) worden waar er de meeste van bestaan.

Dit geldt trouwens voor alle ideeën op het stuk van "inkomensverdeling": de meerderheid moet de totaalkosten ophoesten.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 augustus 2009 om 12:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be