Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2009, 17:31   #81
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb zo'n gevoelen in mijn kleine teen, dat elke gemeente waar een elektrisisteitssentrale is, nukleair of klassiek, een heffinkse daarop doet.

Die gemeentes toch: heffinkskes op gsm-zendmasten en wij maar reklameren dat we de duurste bellers van de eu zijn;
idem voor onzen ellentriek natuurlijk ...
Natuurlijk is daar een heffing op: op zijn minst de heffing op bedrijfsoppervlakte.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 17:33   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ook ik vind windmolens absoluut niet storend; nog qua beweging (de fameuze 'slagschaduw', nog qua aanzicht (er zijn nogal wat andere bouwsels die me veel meer storen). En telkens ik een windmolen zie, stemt de energiebesparende milieuvriendelijkheid me nog zachter.
...
Ik denk niet dat er ergens een molen rechtgezet wordt, als de slagschaduw op een gebouw zou kunnen vallen ... want 't schijnt dat ge daar echt tureluut van wordt ...
ik heb me zelfs laten wijsmaken dat de boeren voor hun velden die in de slagschaduw komen te liggen, een vergoedinkske krijgen omdat hun gewassen een bepaald persentaazjeke zonlicht/licht moeten mankeren ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 17:45   #83
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat er ergens een molen rechtgezet wordt, als de slagschaduw op een gebouw zou kunnen vallen ... want 't schijnt dat ge daar echt tureluut van wordt ...
ik heb me zelfs laten wijsmaken dat de boeren voor hun velden die in de slagschaduw komen te liggen, een vergoedinkske krijgen omdat hun gewassen een bepaald persentaazjeke zonlicht/licht moeten mankeren ...
Zoals ik al zei, bestaan er ook horizontale windmolens, die geen slagschaduw veroorzaken en die bovenop een (plat) dak geplaatst kunnen worden.

Trouwens, die schaduw kan op iemands zenuwen werken, maar zo zijn er tal van zaken die kunnen storen:
  • luidende klokken van de kerktoren
  • de schoolbel
  • spelende kinderen,
  • oogstende boeren om 22, 23, 24u 's nachts
  • toeterende boten aan een brug
  • rinkelende wielertoeristen
  • ronkende motorfietsmotoren die hun 's zondagsje uitje houden op het platteland...

Ik kan zo nog even doorgaan; gaan we dat allemaal verbieden? Windenergie is milieuvriendelijk en kan bijdragen tot het herstel van de economie, het leefbaar houden van ons land/de wereld en de toekomst van onze nakomelingen.

WHAT'S THE PROBLEM?
Oud 4 september 2009, 20:31   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, bestaan er ook horizontale windmolens, die geen slagschaduw veroorzaken en die bovenop een (plat) dak geplaatst kunnen worden.

Trouwens, die schaduw kan op iemands zenuwen werken, maar zo zijn er tal van zaken die kunnen storen:
  • luidende klokken van de kerktoren
  • de schoolbel
  • spelende kinderen,
  • oogstende boeren om 22, 23, 24u 's nachts
  • toeterende boten aan een brug
  • rinkelende wielertoeristen
  • ronkende motorfietsmotoren die hun 's zondagsje uitje houden op het platteland...

Ik kan zo nog even doorgaan; gaan we dat allemaal verbieden? Windenergie is milieuvriendelijk en kan bijdragen tot het herstel van de economie, het leefbaar houden van ons land/de wereld en de toekomst van onze nakomelingen.

WHAT'S THE PROBLEM?
feestzaal naast de deur
kermis voor de deur
jeugdhuis beetje verder
vrijerke met motto die graag stoer doet
vrachtwagen die motor opwarmt in de winter
machine die zo paaltje aan het heien is
treinbrugje die lawaaimaakt als een donder
vliegtuigjes die laag overvliegen
zelfs vogels in de meimaand die kwetteren dat je er niet van kunt slapen

het is allemaal mogelijk de dag van vandaag.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2009, 23:47   #85
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

We weten allemaal nu al wel dat het op meer belastingen voor de mensen zal uitdraaien. Met de grote onzekerheid en sterk achteruitgelopen koopkracht is dit een slechte zaak en zal dit de crisis alleen maar langer en dieper maken.

Als zelfstandigen zullen wij al eerste prijs hebben.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2009, 07:13   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
We weten allemaal nu al wel dat het op meer belastingen voor de mensen zal uitdraaien. Met de grote onzekerheid en sterk achteruitgelopen koopkracht is dit een slechte zaak en zal dit de crisis alleen maar langer en dieper maken.

Als zelfstandigen zullen wij al eerste prijs hebben.
Ja had de sossen eens wat minder geld uitgegeven anno 2000-2007 , men had moeten regeren met een overschot van 3%... per jaar, dan was daar een reserve van 20%

De begrotingsnorm halen door de inflatie van de economie was voor iedereen het zand in de ogen en voldoende..
Oud 5 september 2009, 13:25   #87
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ja had de sossen eens wat minder geld uitgegeven anno 2000-2007 , men had moeten regeren met een overschot van 3%... per jaar, dan was daar een reserve van 20%

De begrotingsnorm halen door de inflatie van de economie was voor iedereen het zand in de ogen en voldoende..
Wie gaat dat betalen?
Citaat telegraaf

Begrotingsminister: België virtueel failliet
BRUSSEL (AFN) - De Belgische minister van Begroting, Guy Vanhengel, zegt dat België virtueel failliet is. ,,Het is niet vijf voor twaalf, maar vijf over twaalf. Hoe langer we wachten, hoe erger het wordt'', aldus de minister zaterdag in de Vlaamse krant De Standaard.

België kampt met een begrotingstekort van zo'n 25 miljard euro. Dat komt neer op zo'n 7 procent van het bruto binnenlands product: ver boven de EU-limiet van 3 procent.

De regering is van plan een heffing op te leggen op BNP Paribas, Dexia en andere banken die het moest redden bij de kredietcrisis vorig jaar. ,,Iedereen moet inspanningen doen. Zowel de banken als de gezondheidszorg'', zegt Vanhengel.

Hij zinspeelt op belastingverhogingen en forse bezuinigingen. Zijn collega-ministers heeft hij gemeld dat ,,ze het idee uit hun kop moeten zetten dat er nog middelen zijn voor nieuwe ideeën
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 08:06   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik weet eigenlijk niet waarom sommig ideoten denken dat je geen nieuwe dingen kunt doen ??

Als je nu bakken geld geeft aan 'mensen die niets' doen, en als je nu dat geld geeft aan mensen die 'iets' doen, dan denk ik toch tdat je nieuwe dingen kunt doen ?
Als dat iest doen dat nog bvb 30% opbrengt... Heb je in 3 jaar tijd uw geld terug...

De regering moet vooral STOPPEN met denken in GELD UITGEVEN en begroting, en leren denken in RENDEMENT.
Oud 6 september 2009, 09:04   #89
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Ik weet eigenlijk niet waarom sommig ideoten denken dat je geen nieuwe dingen kunt doen ??

Als je nu bakken geld geeft aan 'mensen die niets' doen, en als je nu dat geld geeft aan mensen die 'iets' doen, dan denk ik toch tdat je nieuwe dingen kunt doen ?
Als dat iest doen dat nog bvb 30% opbrengt... Heb je in 3 jaar tijd uw geld terug...

De regering moet vooral STOPPEN met denken in GELD UITGEVEN en begroting, en leren denken in RENDEMENT.
Laten ze beginnen de kosten en het rendement van de regeringen en overheden te berekenen. Als je die uitgaven gaat halveren, ben je al aardig om weg met bezuinigen.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 6 september 2009 om 09:05.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 09:19   #90
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Laten ze beginnen de kosten en het rendement van de regeringen en overheden te berekenen. Als je die uitgaven gaat halveren, ben je al aardig om weg met bezuinigen.
Nog even wachten .
Alle banken zijn nog niet aan Frankrijk verkocht.
Als het zover is ,dan kan Frankrijk Belgie en de schulden overnemen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:08   #91
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Hoe gaat Van Rompuy de begroting rechttrekken ?

Niet???

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 11:54   #92
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed idee. Als we nou eens zouden beginnen met de werkloosheidspremie niet meer uit te keren aan de werkloze, maar aan iemand die nog wel werk heeft, maar dan wel met de verplichting om met dat geld een voltijds-equivalente arbeidskracht voor hem te laten werken als huishoud-personeel.
Resultaat: de werkende heeft een hoger confort, de werkloze is gemotiveerd om werk te zoeken en het zwartwerk wordt overbodig.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 14:20   #93
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht

Niet???
Middels een laatste eenmalige maatregel. We verkopen België aan Nederland (of delen het op en verkopen Vlaanderen aan Nederland en de rest aan Frankrijk) en huren het dan terug.

Sale and lease back; zo kennen we onze heren/dames politici toch?
Oud 6 september 2009, 20:40   #94
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Middels een laatste eenmalige maatregel. We verkopen België aan Nederland (of delen het op en verkopen Vlaanderen aan Nederland en de rest aan Frankrijk) en huren het dan terug.

Sale and lease back; zo kennen we onze heren/dames politici toch?

Minister Vanhengel gaat nu met voorlopige twaalfden regeren, dan moeten ze geen begroting opstellen. Dat vermijdt de shock van het aanschouwen van de werkelijkheid.

http://test.sportwereld.be/Artikel/D...MF20090906_006

En een uitverkoop aan het buitenland ziet geen enkele makelaar zitten, daarvoor heb je nl. eerst een transparante boekhouding nodig waaruit je kunt afleiden wat de waarde is van alle bezittingen min de verplichtingen. Maar met luchtkastelen ala Zilverfonds wordt dat moeilijk, om nog te zwijgen van onvoorspelbare exponentieel stijgende budgetten van Verhofstadt-maatregelen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 20:43   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Minister Vanhengel gaat nu met voorlopige twaalfden regeren, dan moeten ze geen begroting opstellen. Dat vermijdt de shock van het aanschouwen van de werkelijkheid.

http://test.sportwereld.be/Artikel/D...MF20090906_006

En een uitverkoop aan het buitenland ziet geen enkele makelaar zitten, daarvoor heb je nl. eerst een transparante boekhouding nodig waaruit je kunt afleiden wat de waarde is van alle bezittingen min de verplichtingen. Maar met luchtkastelen ala Zilverfonds wordt dat moeilijk, om nog te zwijgen van onvoorspelbare exponentieel stijgende budgetten van Verhofstadt-maatregelen.
Ze gaan dat toch niet tot aan de verkiezingen van 2011 kunnen trekken. De bom moet hoedanook vallen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 20:45   #96
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

we verkopen alle gebouwen van de Belgische overheid/parlement of we stoppen met de leasing ervan.
dat zal al een mooi bedrag opleveren om de schuld af te betalen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 20:57   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Is dat wel een Belg. Volgens mij hebben ze die doelbewust de opdracht gegeven van premier.

Ge ziet dat toch, die lijkt sprekend op een struisvogel, vandaar dat hij de meest geschikte kandidaat was om België te leiden, die weet tenminste hoe hij zijn kop in het zand moet steken. Daarvan hebben we met zen allen, de afgelopen maanden, overduidelijk getuigen van mogen zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 september 2009 om 20:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 21:18   #98
Busse87
Burgemeester

Standaard

Naja van Rompuy zit daar dik tegen zijn zin . Hij MOEST premier worden . Niemand wou het overnemen .

Als hij nee had gezegd , hadden we waarschijnlijk een franstalige gekregen ? Had je dat liever gewild ?
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:03   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Naja van Rompuy zit daar dik tegen zijn zin . Hij MOEST premier worden . Niemand wou het overnemen .

Als hij nee had gezegd , hadden we waarschijnlijk een franstalige gekregen ? Had je dat liever gewild ?
Ja, en het liefst van al nog ene die geen half woord Vlaams kon, dan had gegarandeerd de grootste hoop Vlamingen flink van leer getrokken en was het misschien al passé geweest, La libre Belziekske. Daarbij, dat van ,”hij moest het wel doen”, is allemaal dikke flauwe kul. Oogverblinding,’t zandmanneke die ze hebben doen rond gaan om bij de bevolking zand in de ogen te strooien.

Van dien boer geen eieren hoor.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 22:27   #100
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Hebben onze forummers enkele goede suggesties ? Niet klagen dat het erg is , dat het erg is. Geef Van Rompuy enkele ideëen. Zo moeilijk kan dit niet zijn.
Hoezo, die meneer verdient jaarlijks méér dan ik ,daar waar hij zijn centen voor een groot deel belastingsvrij opraapt gekoppeld aan een prachtige onkostennota waarmee diezelfde meneer zich lekker vol gaat vreten op onze kosten en daarbij thuis wordt gebracht in een ferme auto mét chauffeur,weeral op onze kosten..

Hoezo, waarom zou ik die overbetaalde eikel hier enkele ideëen in het oor gaan fluisteren wat betreft de besparingsmaatregelen die hij zou kunnen nemen en die uiteraard worden uitgevoerd ten mijne nadele...

Die eikel wordt al méér dan genoeg betaald om er zélf over na te denken...
Het deel van de factuur van zijn denkwerk zal mij wel ter betaling worden bezorgd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be